Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
:angry:Toch altijd vreemd dat jij en ik in een volledig andere wereld leven.

De stiptheid van treinen in België is bedroevend, 86,3% in de praktijk,
wat nog een grotere impact heeft als je een overstap moet maken.

Of net minder, want de vertraging die ik soms heb van Brussel-Centraal naar Gent-SP, heeft bij mij geen impact, omdat ik genoeg tijd heb voor mijn overstap naar de trein naar Poperinge.

De bereikbaarheid: een concert, festival of ander cultureel evenement?
Eigenlijk reken je best niet op de NMBS want er zijn ruim onvoldoende treinen laat op de avond, zeker niet als je rekening houdt met het volgende punt...

Gezien het aantal personen die op een trein 's avonds laat zitten, ben ik blij dat daar geen geld wordt in gestoken. De kost om het volledige net nog te laten runnen later, is beperkt. Ik heb een trein tot 23:10 vanuit Kortrijk, verder ga ik effectief een ander vervoersmiddel moeten nemen.

... de veiligheid: zwartrijders en geweld, diefstal en andere criminaliteit, druggebruik, vuiligheid en stank etc.

Letterlijk nog geen last van gehad, maar ik kom effectief niet zoveel in Brussel-Zuid. Centraal is zeker meer dan ok. Maar de keren dat ik overdag in Zuid kom, ook geen miserie eigenlijk.

Maar controle in de stations of zelfs op de trein? In onveilige situaties zal je soms gewoon niet alleen geen conducteur zien ter controle, maar zit de conducteur in een afgesloten 1e klasse wagon 's avonds laat.

De lijn Kortrijk-Ieper is ekend als een "slechte" lijn. Ook hier echter nog nooit miserie gehad. Zelfs een stuk minder dan gewoon op straat :). Een conducteur is ook geen agent, heeft bij mijn weten op dat vlak geen enkele speciale bevoegdheid. En dat stuk over Securail vind ik vreemd, ik zie ze af en toe, zou me verbazen dat er maar 2 ploegen voor gans Vlaanderen zijn.

Oh, en als brave reiziger? Gelieve ook alvast maar te beginnen betalen voor je wagen te parkeren aan het station.
Je weet hoe je hebt gekozen voor een kostenefficiënte en milieuvriendelijke manier van reizen?
We belonen je met je maandelijks nog eens € 40 extra af trachten te troggelen door zowat alle kleinere stations buiten de grootsteden betalend beginnen te maken (Aarschot, Diest, Sint-Truiden, Tongeren, Landen, Herentals).

6 limburgse treinstations en dan zijn zowat "alle kleinere stations betalend". Feiten: 60 stations hebben een betalende parking.

De NMBS verkoopt deze grap ook als "voor een betere dienstverlening", maar je krijgt er 0,0 voor terug.

Jawel, een gegarandeerde parkeerplaats. Wat niet meer evident was.

Denk je als oplossing voor het voorgaande misschien met de fiets of met de bus naar het station te gaan?
Fiets? Géén bewaakte, deftige fietsenstallingen, maar gewoon een rek, met een grote kans dat je fiets dus gestolen wordt, ongestraft uiteraard, want geen prioriteit voor politie of parket.

De betalende fietsenstallingen werden nauwelijks gebruikt, toch in onze regio. Die zijn allemaal verdwenen, wegens gratis fietstallingen in de buurt.
Herentals ligt niet in Limburg ze beste vriend :angry:.

(de rest van uw post is gelukkig beter)

Onroerende voorheffing komt elk jaar vroeger en vroeger precies :frown:

Geïndexeerd KI ook netjes gestegen tot boven de 2000€, blij dat ik dat nie moet betalen

Hier is het ook toegekomen. Weer een klet erbij.

Heb net even gechecked en sinds 2019 is er 29% bijgekomen. Da's toch niet meer te verantwoorden met "indexen"

En nee, sinds 2019 heb ik geen wijzigingen aan de woning aangebracht. Er zijn wijzigingen komende die nog moeten aangegeven worden als de werken klaar zijn, en ik hou mijn hart al vast tegen dat ze daar gaan voor rekenen.

Nee, ik ben geen tegenstander van het belasten van werkelijke huurinkomsten en laat de gewone mens met zijn 1 gezinswoningske gerust. We betalen al genoeg.

zeker dat de provincie of gemeente/stad niet ergens de opticentiemen verhoogd heeft?

Ben de detail es gaan bekijken op de vlabel site en effectief, daar zitten de dieven.

verschil tussen de 2019 geindexeerd KI en dat van dit jaar is een 18%, dat kan je verklaren met de indexen van de afgelopen jaren.

Opcentiemen provincie (148.00) is hetzelfde gebleven, maar Opcentiemen gemeente (787.00) is naar 940 gegaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan