Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
GSM (Google Pixel 6a) is uit mijn handen gevallen. Je ziet er niets aan (had een case) maar touchscreen is stuk (geen barsten maar de touch werkt niet meer). Gsm is dus niet meer te gebruiken... Iemand een idee of dit nog te fixen valt, kan je dat zelf of laten doen?
In iedere regio zit er wel een smartphonehersteller de dag van vandaag, bellen, vragen wat het zou kosten en dan overwegen wat je ermee zal doen? Lijkt me sterk dat zoiets niet gemaakt kan worden :wink:

In iedere regio zit er wel een smartphonehersteller de dag van vandaag, bellen, vragen wat het zou kosten en dan overwegen wat je ermee zal doen? Lijkt me sterk dat zoiets niet gemaakt kan worden :wink:
Voor dat model de moeite niet meer denk ik dan. Koop je beter een nieuwe Samsung en gebruik je hun inruilprogramma waarvoor je nog wat voor die gsm zal krijgen, ook al is dat weinig als die kapot zijn...

Sinds 9-10h alweer naar buurvrouw haar TV aan luisteren in m'n woonkamer. Sinds deze lente zet zie die meer en meer veel te luid, uren dagen aan een stuk, 7 op 7..... Alé, ik zal es gaan praten met haar en de huisbaas (tis zijn ma dus zal zeer diplomatiek moeten zijn). Ik zal een hoor apparaat voorstellen of tv wat stiller en het max volume wat onthouden, want het is som wat te random van doenbaar naar te luid. En uren aan een stuk word dat ferm ergerlijk. Dan kijk ikzelf niet graag tv (meestal film of serie hier) en stel het dan uit naar vrij late uren ...

/ rant over

Beetje edit, want werd er even wat dolletjes van deze middag na 5 uur, en met dit kakweer
Was grotendeels WK wielrennen denk ik.

Laatst bewerkt:
Voor dat model de moeite niet meer denk ik dan. Koop je beter een nieuwe Samsung en gebruik je hun inruilprogramma waarvoor je nog wat voor die gsm zal krijgen, ook al is dat weinig als die kapot zijn...
Nja tis opt randje. Ik vind een hersteller met uitstekende reparatie, die €195 incl btw vraagt voor een schermvervanging.

Ah, is dat bij jullie nog niet bij elke politie- of ambulancesirene?

"Daarnet veel sirenes gehoort, wat is er gebeurt???"
"Ja, precies wel iet serieus hé Jos"
"We zijn precies een stad aan het worden, vroeger was alles bèter!!"
Oh jawel, maar als het over de fabriek hier gaat dan gaan ze hier toch altijd dat stapje extra. "Schande dat zo'n fabriek nog mag aan een centrum!!! Waarom zetten ze da gewoon nie aant kanaal??!!".

Omdat een fabriek die hier al bijna 130 jaar staat en ettelijke km² groot is. Dat verzet je niet zo snel als uwe mobilhome.

net een wandelingetje gedaan met de honden. Truitje aan en dan is zo'n herfstweertje toch nog best genieten als je ergens een streepje zon vangt.

Update naar Android13 op mijn FairPhone3... en de vingerafdrukscanner die daardoor niet meer werkt :cry:.

Since the update to Android 13 for Fairphone 3(+), the fingerprint sensor at the back of the device can no longer be used to log into certain apps with higher security requirements, such as some banking apps.
This issue is caused by updated Android security requirements and the lack of support from our fingerprint sensor manufacturer.

FML

Wat is dat deze zomer met halfgekookte drankbeker en -bonnensystemen?

Gentse feesten met nen andere beker per plein. Zak vol enkelgeld van die waarborgen - behalve Korenmarkt die u een qr code op een ticket geeft. Spijtig genoeg uit mn zak gevallen..

Nu Lokerse feesten. Ge moogt al 1 bonneke dokken om uw cashless kaart te gebruiken (schandalig profiteren eigenlijk want veel keuze hebde niet).

Dan halfuur bezig en optreden gemist want mijn betaling geraakte niet opgeladen op die kaart. Staan daar 2 snotneuzen aan die Helpdeks die van niks weten en niks kunnen controleren. "Ja meneer da wordt automatisch teruggestort." Ik weigerde dat als antwoord te aanvaarden want ken dat.

Moeten ze er na aande "IT'er" er bij roepen die er uit ziet als nen eerstejaars unIef die ook maar beperkte toegang tot de backendsystemen heeft. Uiteindelijk geraken we er uit maar weer bonneke kwijt want hij moest t op een nieuwe kaart zetten. :angry: Chance da'k een oplossing geëist had want had t anders nooit terug gehad.

Klote halfslachtige systemen. Toch echt hallucinant da ge moet betalen om gebruik te kunnen maken van zo een systeem waar zelfs niemand echt zicht heeft op hoe die geld(!)transacties lopen. Ge zijt wel met mensen hun zuurverdiende centen bezig hé. En da wordt dan allemaal opgevolgd door ne snotaap die niet eens kan zien of dat geld binnengekomen is.. Onprofessioneel.

GSM (Google Pixel 6a) is uit mijn handen gevallen. Je ziet er niets aan (had een case) maar touchscreen is stuk (geen barsten maar de touch werkt niet meer). Gsm is dus niet meer te gebruiken... Iemand een idee of dit nog te fixen valt, kan je dat zelf of laten doen?
Als het puur gaat om uw foto's e.d. te recupereren: Hang hem eens aan een docking station met USB-C en hang aan die docking een muis (of krijg op een andere manier een muis aangesloten met USB-C). Dan kan je met een beetje geluk zo uw scherm nog bedienen om uw files eraf te krijgen.

Ik ga ervanuit dat zo'n systemen express wat halfbakken zijn om extra winst op te strijken
Inderdaad. I.p.v. dat de de mensen gewoon met hunn kaart laten betalen... Neen, ze houden liever de lage transactiekosten ook in hun zakken.
Waarom iets die al bestaat proberen opnieuw uit te vinden...
Dit alles om de kosten van een betaalterminal te vermijden.

Ik ga ervanuit dat zo'n systemen express wat halfbakken zijn om extra winst op te strijken
Ik denk dat moeten rekenen in bonnen i.p.v. echt geld bij veel mensen al voor hogere uitgaven zorgt. Als je dan ziet dat er soms nog een "handling fee" is om je bonnen terug om te zetten naar geld, mja.

Inderdaad. I.p.v. dat de de mensen gewoon met hunn kaart laten betalen... Neen, ze houden liever de lage transactiekosten ook in hun zakken.
Waarom iets die al bestaat proberen opnieuw uit te vinden...
Dit alles om de kosten van een betaalterminal te vermijden.
Tja, als ge 5-10 eurocent rekent als kost per transactie + kosten voor pda's met contactloze betaling + wat terminals voor mensen zonder contactloos, dan gade met een event van 10 dagen gemakkelijk richting 300k-400k. Voor da geld kunt ge wel wa mensen betalen om die kaarten op te laden en voor helpdesk te spelen.

En dan nog die 1.75 euro per kaart, kaarten met een restje dat nooit geclaimed wordt, bekers waar de waarborg nooit voor geclaimed werd maar die wel gerecupereerd worden...

Komt daar nog bij dat ze een nieuw soort munteenheid creëren waardoor het minder duidelijk is hoeveel zo een eenheid (Skully op graspop, Kaai op de Lokerse,...) eigenlijk waard is. Zeker op Graspop waar men met fracties (1 cijfer na de komma) werkte. Je geeft gewoon meer uit want je brein ziet "dat biertje kost 4.5" en niet "dat biertje kost omgerekend 8,35 euro tegenover 4.5 euro op café".

Ik snap de motivatie erachter wel, zeker omdat ik professioneel ook in aanraking kom met betaalsystemen en bedrijven die liever niet WorldLine slapend rijk maken.

Maar als consument voelt het echt aan als zakkenklopperij. Overal elke euro uitpersen en alle psychologische en andere truken toepassen om je zoveel mogelijk te doen uitgeven... En dat is nadat de prijzen sowieso al gestegen zijn. Ze weten dat we het tegen volgend jaar toch al vergeten zijn.

Ik drink normaal cola van het merk van de Albert Heijn.

Maar af en toe koop ik eens een flesje Coca Cola. Maar wtf?!? Is dat met die doppen tegenwoordig?

Ge krijgt die bijna niet los en telkens blijft er zo een stuk zitten dat altijd in mijn neus kotert als ik wil drinken.

1000022765.jpg

Ik drink normaal cola van het merk van de Albert Heijn.

Maar af en toe koop ik eens een flesje Coca Cola. Maar wtf?!? Is dat met die doppen tegenwoordig?

Ge krijgt die bijna niet los en telkens blijft er zo een stuk zitten dat altijd in mijn neus kotert als ik wil drinken.

Bekijk bijlage 21833

Een nieuw topic drin(k)t zich op... :

Trek je het dopje van de fles of niet. Dat wordt een revolutionair topic, nu al, al is het maar gewoon om te weten of die survey en studies dewelke de hoge pieffen hebben laten bestellen, dewelke miljoenen dollars hebben gekost, waar voor zijn geld geven ...

Ter info, ik Trek het er ook af
Wat een dop idee: https://www.beyondgaming.be/threads/de-nieuwe-dopjes-laat-je-ze-eraan-of-trek-je-ze-eraf.25521/.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan