De nieuwe dopjes: laat je ze eraan, of trek je ze eraf?

Wat doe je met de nieuwe dopjes die aan de fles vasthangen?


  • Totaal aantal stemmers
    99

Ruigen Das

Well-known member
Een nieuw topic drin(k)t zich op... :

Trek je het dopje van de fles of niet. Dat wordt een revolutionair topic, nu al, al is het maar gewoon om te weten of die survey en studies dewelke de hoge pieffen hebben laten bestellen, dewelke miljoenen dollars hebben gekost, waar voor zijn geld geven ...

Ter info, ik Trek het er ook af
 
Ik drink normaal cola van het merk van de Albert Heijn.

Maar af en toe koop ik eens een flesje Coca Cola. Maar wtf?!? Is dat met die doppen tegenwoordig?

Ge krijgt die bijna niet los en telkens blijft er zo een stuk zitten dat altijd in mijn neus kotert als ik wil drinken.

Bekijk bijlage 21833
Het is de bedoeling dat ze er aan vast blijven zitten he. :unsure:
Die van Coca Cola vallen nog mee. Van bijvoorbeeld waterflessen van de Aldi zijn nog 10 keer ambetanter.
 
Het is de bedoeling dat ze er aan vast blijven zitten he. :unsure:
Die van Coca Cola vallen nog mee. Van bijvoorbeeld waterflessen van de Aldi zijn nog 10 keer ambetanter.
Wat?

En dan elke keer je drinkt gans dienen dop tegen uw neus, kin of kaak.

Ge kunt toch niet deftig drinken als die dop er nog half aanhangt?
 
De bedoeling is volgens mij inderdaad dat het eraan blijft zodat het samen wordt weggegooid/gesorteerd.

@Avondland, weet jij hoe ze die eraf halen na ophaling? Dat zijn verschillende materialen, dus lijkt me dat die toch uiteindelijk moeten gescheiden worden.
 
De bedoeling is volgens mij inderdaad dat het eraan blijft zodat het samen wordt weggegooid/gesorteerd.

@Avondland, weet jij hoe ze die eraf halen na ophaling? Dat zijn verschillende materialen, dus lijkt me dat die toch uiteindelijk moeten gescheiden worden.
Die worden naar recyclage- en sorteercentra gebracht waar die flessen (PET) en doppen (HDPE) correct van elkaar worden gescheiden. Hoe dat juist gebeurt weet ik niet, maar het is wel interessant om te zien hoe die sorteermachines soorten afval kunnen herkennen en door middel van perslucht, trommels en andere technieken het sorteerproces kunnen volmaken. Ze laten die doppen eraan omdat die doorgaans in het zwerfafval belanden en door die aan de flessen te laten belanden die uiteindelijk niet in de verbrandingsoven.
 
Die worden naar recyclage- en sorteercentra gebracht waar die flessen (PET) en doppen (HDPE) correct van elkaar worden gescheiden. Hoe dat juist gebeurt weet ik niet, maar het is wel interessant om te zien hoe die sorteermachines soorten afval kunnen herkennen en door middel van perslucht, trommels en andere technieken het sorteerproces kunnen volmaken. Ze laten die doppen eraan omdat die doorgaans in het zwerfafval belanden en door die aan de flessen te laten belanden die uiteindelijk niet in de verbrandingsoven.
Zijn die doppen geen PP? Leek me gewoon dat er iets van extra stap zou nodig zijn om die eraf te trekken/snijden.
 
Wat?

En dan elke keer je drinkt gans dienen dop tegen uw neus, kin of kaak.

Ge kunt toch niet deftig drinken als die dop er nog half aanhangt?

IMG_1105.jpeg
 
Wat?

En dan elke keer je drinkt gans dienen dop tegen uw neus, kin of kaak.

Ge kunt toch niet deftig drinken als die dop er nog half aanhangt?
Ik heb daar nog maar weinig problemen mee gehad hoor. Je kan die toch ver genoeg duwen zodat ze niet in de weg zitten?
Bij de 50cl flesjes plat water van Aldi bijvoorbeeld zitten die helemaal niet in de weg en ook stevig vast. I.t.t. hun grote flessen bruiswater waar die dop nog ronddraait.

fles.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
als Europa dat verplicht, waarom is het dan alleen bij de coca cola company dranken? verplicht is hetzelfde voor iedereen

Vanaf 2024 verplicht dus. Coca-Cola loopt voor op de rest. Nou ja er zijn toch ook al vrij veel water fabrikanten die er ook gebruik van maken? Voor frisdranken niet.
 
Zelfs bij de melk van den Aldi is dat al. Allez, wat voor nut heeft dat nu? Ik ga wandelen en neem een brik melk mee?
 
Terug
Bovenaan