De nieuwe dopjes: laat je ze eraan, of trek je ze eraf?

Wat doe je met de nieuwe dopjes die aan de fles vasthangen?


  • Totaal aantal stemmers
    99
Sorteerinstructies.jpg

plat over de lengte dus

Plet flessen plat en zet eventueel de dop er terug op voordat je ze in de nieuwe blauwe zak gooit. Op die manier win je plaats in de zak. Let er wel op dat je de de fles plat duwt in de lengte, en niet in een bol in de breedte. Plet je de fles in een bol, dan wordt deze moeilijk herkend in het sorteercentrum en kan ze niet gerecycleerd worden. https://www.ivbo.be/sorteerhulp/afvalsoorten/pmd
 
De meeste flessen laten zich ook niet verticaal platduwen heb ik de indruk. Maar ik heb wel nog van die goedkope waterflessen gehad waar er op de verpakking stond dat die wel verticaal moesten platgeduwd worden.
Is dat dan een specifiek geval? Of was de fabrikant gewoon fout?
 
De meeste flessen laten zich ook niet verticaal platduwen heb ik de indruk. Maar ik heb wel nog van die goedkope waterflessen gehad waar er op de verpakking stond dat die wel verticaal moesten platgeduwd worden.
Is dat dan een specifiek geval? Of was de fabrikant gewoon fout?
Er worden zelfs zo van die "toestellen" gemaakt om flessen plat te duwen. Het is ook het meest logisch om ze in de vorm van een puk plat te duwen, dat neemt immers het minste plaats in, maar nu mag dat dus ineens niet meer.
 
Er worden zelfs zo van die "toestellen" gemaakt om flessen plat te duwen. Het is ook het meest logisch om ze in de vorm van een puk plat te duwen, dat neemt immers het minste plaats in, maar nu mag dat dus ineens niet meer.
"want dan wegen de zakken te veel" is het antwoord
 
"want dan wegen de zakken te veel" is het antwoord
Dan moeten ze de zakken (of toch een aantal rollen oid) gratis maken en aansporen om niet/anders plat te drukken. Elke zak kost geld dus de meeste mensen proberen die zo goed mogelijk te vullen. Ook ergens eens gelezen dat alles in elkaar stapelen van andere verpakkingen ook niet goed zou zijn.
 
Dan moeten ze de zakken (of toch een aantal rollen oid) gratis maken en aansporen om niet/anders plat te drukken. Elke zak kost geld dus de meeste mensen proberen die zo goed mogelijk te vullen. Ook ergens eens gelezen dat alles in elkaar stapelen van andere verpakkingen ook niet goed zou zijn.
het ineenstapelen zou zijn omdat dat het sorteren moeilijker maakt, wat ik kan begrijpen.
 
Terug
Bovenaan