De nieuwe dopjes: laat je ze eraan, of trek je ze eraf?

Wat doe je met de nieuwe dopjes die aan de fles vasthangen?


  • Totaal aantal stemmers
    99
Ik heb daar nog maar weinig problemen mee gehad hoor. Je kan die toch ver genoeg duwen zodat ze niet in de weg zitten?
Bij de 50cl flesjes plat water van Aldi bijvoorbeeld zitten die helemaal niet in de weg en ook stevig vast. I.t.t. hun grote flessen bruiswater waar die dop nog ronddraait.

fles.jpg
Die zijn de ergste... Om open te krijgen Zonder uw broek nat te krijgen... :unsure:
 
Een nieuw topic drin(k)t zich op... :

Trek je het dopje van de fles of niet. Dat wordt een revolutionair topic, nu al, al is het maar gewoon om te weten of die survey en studies dewelke de hoge pieffen hebben laten bestellen, dewelke miljoenen dollars hebben gekost, waar voor zijn geld geven ...

Ter info, ik Trek het er ook af
Miljoenen? Zijn dat echt de budgetten dat ze daarvoor nodig hebben bij coca cola?
 
In het begin gingen die ondingen bij mij er altijd af, maar nu laat ik die doppen gewoon zitten.

Ik snap het nut ervan echter totaal niet, want mensen draaiden die dop altijd terug op de flessen (de meerderheid toch), dus de dop bleef bij de fles.
Ik heb verschillende jaren zwerfvuil zitten rapen op de gewestwegen rond Hasselt, dus ik weet echt wel waarover ik spreek.
 
Was dat echt zo'n ramp, die dopjes? Ik druk altijd m'n flessen volledig plat om in de PMD zak te gooien, spaart enorm veel plaats. Om die fles samengedrukt te houden heb ik die dop nodig. Dus dat ging sowieso altijd samen in de PMD zak.

Ik vind het wat onnozel.
 
Ik snap eigenlijk niet goed welk probleem ze proberen op te lossen hiermee? Zijn er dan zoveel mensen die die dopjes gewoon weggooien? Waarom zou je die er uberhaupt niet terug opdraaien?
 
Ik snap eigenlijk niet goed welk probleem ze proberen op te lossen hiermee? Zijn er dan zoveel mensen die die dopjes gewoon weggooien? Waarom zou je die er uberhaupt niet terug opdraaien?
Dit dus he... . Ik denk niet dat ik ooit al een dopje ben kwijtgeraakt, mogelijks hier en daar door den hond eventueel dat kan (en dat is dan nog niet kwijt maar gewoon van de fles gebeten) maar zelf, nog nooit... .

En ik ben normaal altijd alles kwijt :laugh: .
 
Ik weet niet hoever ze hier al met staan op de festivals en events etc, want daar draaien ze tegen de goesting van velen altijd de dopjes eraf.
Dat gaat voor velen wel een positief punt zijn incl mezelf.
Voor de rest eigenlijk voorlopig nog niet veel met in aanraking geweest, melk is het hier zo nog niet, cola zijn blikjes, water van de quooker, …
 
Dankzij die nieuwe doppen zijn ze in voetbalstadions gestopt met die eraf te draaien en kan ik mijn frustraties nu botvieren door een vol flesje tegen het hoofd van de arbiter te mikken zonder dat het zijn inhoud onderweg verliest en aan kracht inboet.

Pro nieuwe dopjes dus!
Het aanpassen naar glazen flesjes met verwijderbare kroonkurk lijkt me een beter keuze voor het milieu. Of dat ook zo is voor de scheidsrechters 🤷‍♂️
 
Terug
Bovenaan