Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn receiver en mijn NAS beginnen wat kuren te vertonen en zouden eens vervangen moeten worden, beiden >10 jaar oud. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een nieuwe NAS gekocht, de receiver is op zich nog wel ok buiten wat knoppen die niet altijd meer goed reageren en de Spotify functionaliteit die al efkes niet meer werkt. Vandaag wordt die NAS geleverd en installeer ik dat ding. Wat gaat er vandaag kapot? De receiver uiteraard. Na bijna 12 jaar net vandaag 🤦‍♂️

Nieuwsbrieven, sowieso al een pest, maar soms is het toch heel absurd.
Airbnb: hey je hebt net een reis geboekt, misschien heb je nog wel extra vakantiegeld en verlofdagen want hier zijn nog accommodaties die je misschien diezelfde maand wil bezoeken.
Meubelzaak: hey, je hebt net een zetel bij ons gekocht, misschien heb je een kasteel want hier zijn nog zevenentwintig zetels in de aanbieding.

Airbnb: hey je hebt net een reis geboekt, misschien heb je nog wel extra vakantiegeld en verlofdagen want hier zijn nog accommodaties die je misschien diezelfde maand wil bezoeken.
Meubelzaak: hey, je hebt net een zetel bij ons gekocht, misschien heb je een kasteel want hier zijn nog zevenentwintig zetels in de aanbieding.
Je moet ze dan ook niet vertellen dat je een BG'er bent he.

Hi Waelvis,

Last year, you bought tickets from us for Rammstein

Today as well, we have many fine events on offer. Maybe you will discover something to your liking?

Een vraagje - Ik heb ruim 2 weken geleden een (nieuwe) kredietkaart aangevraagd maar deze staat nog altijd 'in aanvraag'. Is het normaal dat het aanvraagprocess zolang duurt?

Ze zijn daar zo te zien op de dienst op vakantie :D
Het is zo te zien inderdaad vakantie. (Na bijna 3 weken nog altijd niks terwijl de bankbediende garandeerde dat 2 weken de max is - NOT ;))

Mijn vrouw heeft echter ook nieuw compressiekousen nodig --> Haar type is uitverkocht tem oktober. :frown:
Dat is wel niet om mee te lachen. Nu gaat ze met haar versleten paar nog een tijdje het moeten uithouden en die beginnen het te begeven.
In het vervolg gaan we daarop proberen te anciciperen want dit is 'mijn ergernis' van de dag.

Ik heb nog 3 weken verlof, maar ik zou begot niet weten waar ik die zou willen opnemen :unsure:

#luxeprobleem
Als de werkgever hierin wil mee gaan kan je overuren voordelig laten uitbetalen. (als je in de privé werkt)

Gewoon verlof --> 5 dagen overhevelen naar 2024 (normaal mag dit - op te nemen tegen eind maart dacht ik)
En gewoon die resterende 2 weken --> 10 weken 4/5de opnemen

Probleem opgelost ;)

Laatst bewerkt:
Wel oppassen met overhevelen .
Niet iedere werkgever laat dit toe .
Bij ons mag het niet dat we gewone verlof en feestdagen overhevelen naar volgend jaar maar enkel ADV dagen en dan moeten ze inderdaad genomen zijn voor maart of je bent ze gewoon kwijt .

het was toch al een forse kleuter, liep ook gewoon met leeftijdgenootjes over staat, geen ouders in de buurt
Amper volzinnen, kleine, en "voedt uw kinderen op" gaven me de indruk dat het effectief over een peuter ging met ouders in de buurt, niet over de straatmarginalen van morgen.

Het is zo te zien inderdaad vakantie. (Na bijna 3 weken nog altijd niks terwijl de bankbediende garandeerde dat 2 weken de max is - NOT ;))

Mijn vrouw heeft echter ook nieuw compressiekousen nodig --> Haar type is uitverkocht tem oktober. :frown:
Dat is wel niet om mee te lachen. Nu gaat ze met haar versleten paar nog een tijdje het moeten uithouden en die beginnen het te begeven.
In het vervolg gaan we daarop proberen te anciciperen want dit is 'mijn ergernis' van de dag.
Ga eens naar een andere adres, zou ik zo zeggen. Er zijn toch meerdere producenten van compressiesokken?

Amper volzinnen, kleine, en "voedt uw kinderen op" gaven me de indruk dat het effectief over een peuter ging met ouders in de buurt, niet over de straatmarginalen van morgen.
ah, bij ons is "kleine" ergens tussen kleuter en puber in. Als ze kunnen spreken, ga ik al niet meer van peuters uit.

Lage rugpijn die weer fel roet in het eten gooit, erosie aan de facetten van L4 & L5.
Binnenkort wel naar de pijnkliniek voor een proef denervatie, hopelijk dan snel beterschap.
Als alles dan goed gaat, in september de echte denervatie.

Zonet nog even de stoep voor mijn erf en dat van de buurvrouw van zwerfvuil ontdaan. Ik snap echt niet dat het voor mensen zo moeilijk is om hun rommel niet op straat te gooien. En vooral die sigarettenpeuken die overal liggen, :mad:

Zonet nog even de stoep voor mijn erf en dat van de buurvrouw van zwerfvuil ontdaan. Ik snap echt niet dat het voor mensen zo moeilijk is om hun rommel niet op straat te gooien. En vooral die sigarettenpeuken die overal liggen, :mad:
Echt. Een ware pest is het. Wekelijks mag ik hier tientallen peuken uit de voortuin rapen samen met enkele lege blikken en verpakkingen van snacks. Bende vuile idioten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan