Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Och ja anderen hun situatie is niet de uwe hé, das veelal een dooddoener bij tinnitus... Anderen kunnen meer gehoorverlies hebben of een medische voorgeschiedenis die hen vatbaarder maakt. Er zijn zo veel factoren waardoor het permanent(er) kan worden: bvb burnout , lever problemen, angststoornis, depressie, chronische ontstekingen, hoofdletsels, nek- en kaakproblemen; allen veelal in combinatie met gehoorverlies.

Gewoon goed uitrusten, medicatie of drupjes blijven nemen tegen de ontsteking zodat deze goed geneest, en niet teveel stressen ...
Ik begrijp de paniek wat hoor, van wat als dat niet weggaat

Laatst bewerkt:
meer water drinken; minder koffie (en minder alcohol);
warmte compress in de nek/schouder, afwisselen;
meer slapen en een wandeling doen elke dag.
als je vaak lactosehoudend voedsel binnenkort, even stoppen. soms een milde inflammatie daardoor.
als dat allemaal niet werkt, eens bij de kine gaan horen.
na een week is dat normaal weg, althans bij mij.

In dezelfde lijn: mensen die klagen dat niet-bewoners niet meer op straat mogen parkeren in het (historisch) centurm van Antwerpen "want nu gaan alle toeristen en shoppers helemaal weg blijven".
Alsof de gemiddelde toerist/shopper voordien wél gewoon op een van die plaatsen op straat IN het centrum ging parkeren? Zulke mensen zetten hun auto toch sowieso al in een ondergrondse parking, randparking, P+R, ...
Niet rechtstreeks aan het op straat parkeren gebonden, maar sinds ze de gratis parking aan de kaaien hebben geschrapt ben ik nog maar 1x gaan shoppen op de meir.

Shopping wijnegem it is

Eens naar Saint-Maxime en Saint-Tropez geweest vandaag. 's Middags wat gegeten in 't eerste. Zaten toevallig naast een tafelgezelschap van 4 gepensioneerden. Gezien vriendin en ik wat uitgepraat waren, dan maar goed aan 't genieten van het zicht het weer enz. Maar gezien de andere tafel redelijk dicht was kon ik niet anders dan meeluisteren. Een ouwe Waalse meneer die nog in kastelen gewoond heeft en van de Doornikse industriële wereld afkomt zat er z'n leven te vertellen aan het andere koppel. 'Beau monde' dus, maar z'n vrouw was precies Cruella als golddigger, grappig dat die zeventiger nog zo uitpakte met z'n leven en zwaar zat te stoefen al wijzende naar z'n villa van 1948 die in ons zicht was. Ahja, we hebben best lekker gegeten, en toch heb ik heimwee naar die ongekende tijden van toen die we enkel nog in musea en films zien. Stiekem was ik ook wel graag geboren in die tijd toen er nog zoveel mocht.

Nadien op weg naar het 2de. Dat het één circus ging zijn wist ik al op voorhand, het verkeer was ook op afspraak, maar toen de grote yachts 's avonds dichter bij de haven kwamen zag je meteen al de golddiggers afkomen. Zat ik daar lekker te eten in een restaurantje naast de citadel, nadat we eerder uit 2 restaurants door hopeloze ergerlijke dikkenekkigheid van de obers gewoon zonder iets te zeggen weggewandeld zijn. Wat een allures of 'airkes' dat mensen toch kunnen hebben, ongelooflijk... Het plezier was dan ook hoog wanneer we er weer langs wandelden en hun terrasjes amper bezet waren.
Nu ja, de ene na de andere gold digger passeerde daar de revu, alsof ze speciaal bij de avondval afzakken naar Saint-Tropez om te scoren. Hopeloos fake gedoe als je het mij vraagt.
Keer ik er ooit nog terug? Neen.
De vriendin was wel onder het charme en vond het veel mooier dan de andere badsteden, ik ook wel, maar het was precies of dat dorpje 1 fake boel was.

Ik woon in een rijhuis, met een oprit voor het huis over de volledige breedte van 7 meter. Op de straat is een parkeerstrook. Dus ja, als ik daar sta kan ik in principe nog wegrijden wanneer er iemand half voor de oprit staat. Maar dit gebeurt eigenlijk amper want mensen hebben over het algemeen wel genoeg aarzeling daarbij om op de parking van het station 50 meter verder te parkeren.

Nu staat hier al voor de tweede maal iemand met een Z-plaat half voor mijn oprit, waardoor ik redelijk wat manoeuvres moet uithalen om uit dat gat de straat op te rijden, want door mijn buurman links en die dwaas rechts zie je dus amper het verkeer komen.

Helicopter kopen is de oplosing voor uw plebs probleem.

Maar serieus: Kunt ge die niet gewoon legaal laten slepen?

Maar serieus: Kunt ge die niet gewoon legaal laten slepen?
Ik dacht van niet, omdat hij op een reglementaire parkeerstrook staat en ik in principe niet geblokkeerd werd. Het geeft wel een onveilige situatie natuurlijk, maar ik dacht dat het niet strafbaar was. Maar niet zeker eigenlijk.

Zal bij de gemeente eens informeren of ze geen gele lijn willen voorzien.

Ik dacht van niet, omdat hij op een reglementaire parkeerstrook staat en ik in principe niet geblokkeerd werd. Het geeft wel een onveilige situatie natuurlijk, maar ik dacht dat het niet strafbaar was. Maar niet zeker eigenlijk.

Zal bij de gemeente eens informeren of ze geen gele lijn willen voorzien.
Ik dacht dat ge gewoon nooit voor een oprit of poort mocht staan, could be wrong hoor :).

Ik woon in een rijhuis, met een oprit voor het huis over de volledige breedte van 7 meter.
7 meter, das een herenhuis, waarover ben jij aan het klagen, geraakt uw Bentley niet op uwen oprit ofzo?

Nee maar inderdaad ergerlijk dat mensen slecht inzicht hebben. Zo eens een buur gehad die telkens 1m te dicht geparkeerd stond waardoor toen ik thuis kwam m'n 5,316m lange auto nooit voor m'n deur kon parkeren. Meneer eens vriendelijk bij de kraag genomen en hem getoond met z'n tanden op de berm wat 1m irritantheid ongeveer is.

Soms moet ge u eens vriendelijk aanstellen zodat mensen het begrijpen.

ik zit met een beest op zolder, al enkele weken. en die maakt soms eens lawaai 'wroeten'.
hoe krijg ik dat weg?
de speakers luid zetten voor uren aan een stuk lijkt het niet af te schrikken, maar lijkt het wel actiever te maken.

Doeken met ammoniak daar leggen, en nog steeds met geluid blijven verjagen

7 meter, das een herenhuis, waarover ben jij aan het klagen, geraakt uw Bentley niet op uwen oprit ofzo?

Nee maar inderdaad ergerlijk dat mensen slecht inzicht hebben. Zo eens een buur gehad die telkens 1m te dicht geparkeerd stond waardoor toen ik thuis kwam m'n 5,316m lange auto nooit voor m'n deur kon parkeren. Meneer eens vriendelijk bij de kraag genomen en hem getoond met z'n tanden op de berm wat 1m irritantheid ongeveer is.

Soms moet ge u eens vriendelijk aanstellen zodat mensen het begrijpen.
Ik vind een rijhuis van 7 meter een herenhuis noemen nogal fake, dat is meer voor mensen die naar Saint-Tropez gaan.

Het punt is gewoon dat als ik een opening heb van 3 meter waar dan vlak tegen links en rechts een auto staat, ik moeilijk wagens zie afkomen, laat staan fietsers. Ik kan ook enkel rechts afdraaien door licht op het overliggende vak te rijden aangezien de straat nogal smal is, waardoor ik dus moet opletten voor wagens uit de twee richtingen.

Verder gaat het over een echte situatie, geen straf verhaal voor op het internet.

ik zit met een beest op zolder, al enkele weken. en die maakt soms eens lawaai 'wroeten'.
hoe krijg ik dat weg?
de speakers luid zetten voor uren aan een stuk lijkt het niet af te schrikken, maar lijkt het wel actiever te maken.
Ik denk dat je eerst moet zien te determineren met wat je hier te doen hebt, dus sporen zoeken: uitwerpselen, knaagsporen, etc. En dan pas kun je gericht gaan aanpakken. Als het bv een marter is, mag je die niet verdelgen!
Hier ook net weer wat muizengif en vallen op zolder gezet omdat er weer activiteit is.

Doeken met ammoniak daar leggen, en nog steeds met geluid blijven verjagen

Ik denk dat je eerst moet zien te determineren met wat je hier te doen hebt, dus sporen zoeken: uitwerpselen, knaagsporen, etc. En dan pas kun je gericht gaan aanpakken. Als het bv een marter is, mag je die niet verdelgen!
Hier ook net weer wat muizengif en vallen op zolder gezet omdat er weer activiteit is.
net gaan kijken en het vermoeden is nu inderdaad een marter.
schijnt dat geuren en geluid wel moet helpen.

Even benadrukken dat je dit echt echt echt moet proberen vermijden. Door er herhaaldelijk actief op te letten zeg je aan uw hersenen: dit geluid is belangrijk, waardoor uw hersenen gaan proberen om dat geluid luider/opvallender te maken zodat je het zeker kan horen.
En omgekeerd: als je er geen aandacht aan schenkt gaan uw hersenen leren dat het niet relevant is en wegfilteren.

Beste is om een tijdje geen stilte op te zoeken, zodat je er niet op kan focusen. Zet altijd achtergrondmuziek op, of een ventilator ofzo.

Klopt, vanochtend opgestaan in "stilte", dan bijna een volledig stille voormiddag, tot ik 5 minuten geleden op zoek ging naar de "piep".
Denk dat ik inderdaad gewoon ga proberen het verder te negeren, medicatie uitnemen, achtergrondmuziekje, terug gaan sporten en misschien zelfs 's nachts de radio aan, of zo'n ruisgenerator kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan