Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je in Kortrijk naar het gratis nummer belt, sturen ze nog wel eens de camion terug rond als ze later in de week ergens rondom moeten zijn. Als je uitlegt - hier toch - dat het kwestie van beestjes is, mag je hem ook dikwijls gewoon laten staan tot volgende ophaling. Er geen gewoonte van maken, maar ze zijn wel heel begripvol. Is niet het meest aangename maar nog altijd beter dan ding te moeten terug binnen nemen. Massa zout op de maden en dat helpt (soms) ook.
Het deksel openlaten ook, de vogeltjes zullen blij zijn.

Hier komt de vuilkar om de week, en ze nemen altijd alles mee. Dus dat is geen probleem.
Iets wat wel duchtig op m'n systeem werkt is dat de gemeente vorig jaar 3 van de 4 vuilbakken in de straat heeft weggenomen omdat er nogal wat gesluikstort werd. Ze gingen de vuilbakken vervangen door van die speciale trechters waar je enkel je hondenkak-zakje in kan wegsmijten, maar na zo'n anderhalf jaar moeten wij - hondeneigenaars - het nog altijd stellen met één klein vuilbakje dat altijd in de volle zon staat en die ze quasi nooit komen leegmaken.
Daar sta je dan, uw zakje proberen te proppen in een vuilbakje die uitpuilt van het afval en de maden, en die je al vanop 100 meter afstand ruikt.

Tegenwoordig gooi ik m'n zakje gewoon vanop veilige afstand tegen die vuilbak. Idc. Geen goesting om die geur in m'n neus te krijgen en/of aangevallen te worden door van die groene strontvliegen.

Afval invriezen? En daar leg je daarna dan wrs uw lekkere frietjes in zeker? Smakelijk.
Je kan toch ook gewoon het zakje thuis wegsmijten? Dat is wat ik doe alleszins...

Dat het frustrerend is dat de situatie voor jou er op achteruit gegaan is begrijp ik, dat je een zakje met kak gewoon richting een vuilbak werpt dan weer niet.

Je kan toch ook gewoon het zakje thuis wegsmijten? Dat is wat ik doe alleszins...

Dat het frustrerend is dat de situatie voor jou er op achteruit gegaan is begrijp ik, dat je een zakje met kak gewoon richting een vuilbak werpt dan weer niet.

Niks, dat is niet mijn probleem. Ze nemen vuilbakken weg, zogezegd omdat er een sluikstortprobleem is, maar beloven dan wel dat er zo van die trechters (voor hondenpoepzakjes) komen. Maar die laatste komen er maar niet, en de weinige vuilbakken die overblijven maken ze heel weinig leeg. Dat is zo zeggen van, ja als je iets wil wegsmijten trek uw plan. En dan schrikken dat mensen hun blikjes, zakjes, etc. ergens random gaan wegsmijten.

Ik heb al eens gebeld naar de gemeente, en daar kwamen ze af met "er zijn te weinig mensen bij onze uitvoerende diensten". Dat was enkele maanden geleden... Hoe moeilijk kan het zijn om wat trechters te plaatsen? Dan moet er niemand meer z'n zakjes in uitpuilende vuilbakken liggen proberen duwen of gooien. Maar ik ga echt niet de strontzakjes in m'n eigen vuilbak liggen duwen.

Niks, dat is niet mijn probleem. Ze nemen vuilbakken weg, zogezegd omdat er een sluikstortprobleem is, maar beloven dan wel dat er zo van die trechters (voor hondenpoepzakjes) komen. Maar die laatste komen er maar niet, en de weinige vuilbakken die overblijven maken ze heel weinig leeg. Dat is zo zeggen van, ja als je iets wil wegsmijten trek uw plan. En dan schrikken dat mensen hun blikjes, zakjes, etc. ergens random gaan wegsmijten.

Ik heb al eens gebeld naar de gemeente, en daar kwamen ze af met "er zijn te weinig mensen bij onze uitvoerende diensten". Dat was enkele maanden geleden... Hoe moeilijk kan het zijn om wat trechters te plaatsen? Dan moet er niemand meer z'n zakjes in uitpuilende vuilbakken liggen proberen duwen of gooien. Maar ik ga echt niet de strontzakjes in m'n eigen vuilbak liggen duwen.
Jouw eerste zin begrijp ik niet, op wat slaat die "niks"?

De kak van jouw hond zou wel degelijk jouw probleem moeten zijn. In de basis is dat toch niet zoveel anders dan al jouw ander afval? Waarom jij dan weigert om zelf in te staan voor de afvalverwerking begrijp ik niet.

Jouw eerste zin begrijp ik niet, op wat slaat die "niks"?

De kak van jouw hond zou wel degelijk jouw probleem moeten zijn. In de basis is dat toch niet zoveel anders dan al jouw ander afval? Waarom jij dan weigert om zelf in te staan voor de afvalverwerking begrijp ik niet.

Ahja, hetzelfde geldt dan voor uw drinkflesjes, zakdoekjes, etc.; Je moet het allemaal maar meesleuren tot je thuis bent. Kan natuurlijk ook een manier zijn om op personeelsleden te besparen en te hopen dat er minder afval is. Mogen we dan ook ineens iets minder gemeentebelasting betalen?

Allez, wat voor wereldvreemde klap is dit nu. Een gemeente moet toch gewoon zien dat je je hondenpoep, blikjes, etc. kan weggooien?

Telenet, wat een amateuristische service is dat daar eigenlijk?

Da's nu al 8 maanden dat wij telkens een 2de Wifi-booster aangerekend krijgen op onze factuur. Elke keer bellen, elke keer een half uur wachten, elke keer is het zogezegd opgelost door de technische dienst en elke keer is het de maand later hetzelfde verhaal. Hoe moeilijk kan het verdomme zijn zeg.

En telkens wordt een 'nieuw dossier' geopend, omdat er geen ouder dossier te vinden is. Ofwel liegen die elke maand over het feit dat ze een dossier opstarten, ofwel moet daar dringend eens een resem consultants op de dienst gezet worden om dat wat te professionaliseren.

We betalen toch ook belastingen voor algemene vuilnisophaling? Als ik ergens ben en voor een of andere reden enorm veel afval heb zal ik dat grotendeels meenemen naar huis, of ergens in een natuurpark ben, maar als je gewoon rondwandelt en een flesje of hondenpoepzakje kwijt wil zou je er toch geen hele dag met moeten rondsleuren? Daarvoor dienen toch net openbare vuilnisbakjes of zou je die allemaal afschaffen?

We betalen toch ook belastingen voor algemene vuilnisophaling? Als ik ergens ben en voor een of andere reden enorm veel afval heb zal ik dat grotendeels meenemen naar huis, of ergens in een natuurpark ben, maar als je gewoon rondwandelt en een flesje of hondenpoepzakje kwijt wil zou je er toch geen hele dag met moeten rondsleuren? Daarvoor dienen toch net openbare vuilnisbakjes of zou je die allemaal afschaffen?
Zoals eerder aangegeven begrijp ik de frustratie.

Dat verandert echter niets aan het feit dat ik het niet kunnen vind dat iemand dan maar vuilnis in de buurt van een overvolle vuilbak smijt omdat dat afval niet zijn probleem is. Dat is het net wel, het is jouw afval, zodus ook jouw probleem om het degelijk weg te gooien, al helemaal als het blijkbaar op wandelafstand is van de eigen woning waar dus wel een vuilbak is.

Ik vraag mij dan oprecht af wat @Muñoz doet met zijn hondenkak als hij in een natuurgebied gaat gaan wandelen.

Koop u zo een rol witte zakken uit Brussel en zet die zak ergens in Sint-Agatha-Berchem af.
SAB born n bred hier. Zet maar af in het andere Berchem...

(Ergens in de buurt van één of andere grote parking ofzo iets... :unsure: )

Maar effe serieus, daar hebben ze verschillende dagen voor ophalen in verschillende straten. Kan je heel makkelijk doen volgens mij... En je hebt dus nog keuze van welke dag ze buiten staan ook.

Laatst bewerkt:
lol, als ik op mijn appartementje woonde deed ik dat ook hoor: fruit, groenten en vleesafval direct invriezen zodat het niet kon rotten en dan later in de gft/vuilbak gooien wanneer deze werd opgehaald. Dan stond het niet te stinken in de kamer en ge kon geen druipspoor hebben van uw appartement naar buiten. Ik snap niet wat er vies aan is, als ge dat direct invriest.
Ene waar ik bij studeerde die vroor al zijn borden en bestek etc van in de week in tot in het weekend als zijn ma de afwas kwam doen en zijn kot kuisen 🤣

Zelfde als van velen zeker: het is grijs, de regen komt behoorlijk zwaar naar beneden. Zo ideaal om een nieuw boek te nemen en in de zetel te kruipen. MOCHT HET OKTOBER ZIJN. Ik doe het misschien niet zo goed in warm tot heet weer, maar het is wel wat ik verwacht van de maand juli. Het is niet normaal dat je nu moet denken ‘goh, een soepje zou smaken’.

Zelfde als van velen zeker: het is grijs, de regen komt behoorlijk zwaar naar beneden. Zo ideaal om een nieuw boek te nemen en in de zetel te kruipen. MOCHT HET OKTOBER ZIJN. Ik doe het misschien niet zo goed in warm tot heet weer, maar het is wel wat ik verwacht van de maand juli. Het is niet normaal dat je nu moet denken ‘goh, een soepje zou smaken’.
Eerder een pot stoofvlees en een glas krachtige rode wijn. Heerlijk, dat stormweer!

In Japan is het toch al jaar en dag zo dat er weinig vuilbakken op straat staan en dus mensen gewoon hun afval meenemen naar huis?
Als dat daar kan waarom dan niet hier of zijn wij Belgen echt zo asociale wezens geworden?

Laatst bewerkt:
Zou men niet beter de grote klagen over het weer thread maken? Te warm, te koud, te droog, te nat. Precies een bende landbouwers samen.
En diezelfde mensen draaien dan nog per seizoen van mening zeker?

Wat regen is goed voor de gewassen. Ja maar zo veel nu ook weer niet eh!!

In Japan is het toch al jaar en dag zo dat er weinig vuilbakken op straat staan en dus mensen gewoon hun afval meenemen naar huis?
Als dat daar kan waarom dan niet hier of zijn wij Belgen echt zo asiociale wezens geworden?
Idem op veel plaatsen in Scandinavië. Pak gewoon uw brol mee naar huis, al die verpakking weegt twee keer niks. Schrijnend hoe vuil de gemiddelde Belg is.
K ga content zijn als ik mijn verlof pak na Kortrijk congé en dan schitterend weer ga hebben. Fingers crossed.

Idem op veel plaatsen in Scandinavië. Pak gewoon uw brol mee naar huis, al die verpakking weegt twee keer niks. Schrijnend hoe vuil de gemiddelde Belg is.

K ga content zijn als ik mijn verlof pak na Kortrijk congé en dan schitterend weer ga hebben. Fingers crossed.
Neeje, tis Kortrijk congé da wil zeggen ollemolle ip congé, nie loaters. Ost hoe henoe is veur oes, ist hoe henoe vo gie.
** heremijntijd, wat een taal is dat West-Vlaams

Als dat daar kan waarom dan niet hier of zijn wij Belgen echt zo asiociale wezens geworden?

Omdat er daar een compleet andere mentaliteit/cultuur heerst. Jammer, want het zou fijn zijn en heel wat properder op straat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan