Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
712x1200.jpg

Ik had het gisteren al gepost maar omdat het mij vandaag nog eens ergert (eens zo hard nu, want het is dag 3) post ik het nogmaals:

Wat is dat toch met die belachelijke aandacht voor het huwelijk van Thibaut Courtois? Liveblogs op HLN, zever over dat huwelijk staat bovenaan op het Nieuwsblad. Wat? En wat dan ook:

Valerie plaagt broer met kapiteinsband

Hoho jongens, #BREAKING! Waar kan ik de lijst raadplegen waarop staat op welk uur de gasten naar hun kamer zijn vertrokken? We moeten toch weten wie de grootste plooier is, nee? En welke film werd deels opgenomen aan het kasteel waar ze trouwen? Mo how zeker!

En dat die rioolgazetten die zever blijven brengen op een prominente plaats betekent uiteraard dat er daar een publiek voor is, en dat ergert me zo mogelijk nog meer. En dan maar schrikken dat Courtois een gigantisch, onverzadigbaar ego heeft zeg.

Wat is dat trouwens ook met die fascinatie voor 'BVs' in dit land? Ik zie net dat er een nieuw seizoen komt van Masterchef (een programma dat ik, als hobbykok, nog wel weet te waarderen normaal gezien) en dan zakt mijn enthousiasme al onmiddellijk als een slechte soufflé in elkaar want uiteraard is het met BVs. Eerste bevestigde deelnemer? Sarah fucking Puttemans. Wie? De vriendin van Viktor Verhulst.

En dan zie ik net op HLN een artikel wat al helemaal duidelijk maakt dat Sarah de volgende is die gelanceerd gaat worden:

PORTRET. Sarah Puttemans, meer dan ‘de vriendin van’ Viktor Verhulst: “Door m’n pestverleden ben ik sterker geworden”

Ongelofelijk hoe krampachtig al die mediabedrijven de laatste jaren ongetalenteerde sujetten willen lanceren, puur omdat ze de juiste mensen kennen. De Verhulsten, Julie Vermeire, nu Sarah Puttemans, ... De wereld der 'BVs' (ik dacht nochtans dat je eerst bekend moest zijn in zowat heel Vlaanderen om een BV te worden genoemd, en dat je niet zomaar als BV kan geridderd worden door DPG media en de andere TV vorsten) moet maar groter en groter worden om nog meer van die kutprogramma's te kunnen lanceren zeker?

'Oei maar kijk dan niet naar die onnozele zenders.' Goed plan, ik zal eens kijken wat de VRT brengt voor wat minder braderie-achtig entertainment. Oh, the Greatest Dancer van Vlaanderen. In alle eerlijkheid moet ik ook wel zeggen dat ik daar onlangs Een Jaar Op Zee heb gezien en dat dat een prachtig programma was, maar ook daar begint dus de commerce wat te veel de plak te zwaaien. Meer van dat (Een Jaar Op Zee), minder van die platte commerce. Vind ik dan toch.

En platte commerce heeft zeker zijn plaats, trouwens. Ik kijk ook wel eens naar zogenaamde trash TV, maar het begint toch echt allemaal wat veel te worden hoor.

Laatst bewerkt:
Sarah fucking Puttemans. Wie? De vriendin van Viktor Verhulst.
Ik moest toch even denken wie dat was. Goed dat je duiding gaf. Ik had het nooit geraden. Dat heb je natuurlijk als je bekend bent in de helft van een land 🤷‍♂️ Al die toestanden met BV's zijn toch ook maar om een extra centje op de rekening te krijgen. Een acte de présence is niet gratis natuurlijk. Dat laatste maak ik dan toch op uit een artikel als dit:

Nuja. Die programma's zijn wel eens leuk met jan met de pet die niet weet hoe hij met een camera moet omgaan. Al zie je minder en minder van die zaken en is het een grote circlejerk zoals je aanhaalt. Op het einde van het jaar geven ze mekaar in de Kastaars wat schouderklopjes :unsure:

Die BV dynastieën waren vroeger toch niet zo prominent als vandaag. Robin Keyaert is ook zo iemand die plots opduikt omdat hij de zoon is van Ingeborg.

Een tweetal weken stond er in de krant een gigantisch artikel in de trend van "hoe zou het nog zijn met...' over Pim Symoens. Voor wie niet weet waarover het gaat, die gast was begin jaren 2000 even bekend na een deelname aan StarAcademy. Na twaalf stielen en dertien ongelukken vond de krant het dus nodig om hier een heel artikel aan te wijden. In dat artikel zegt Pim dat hij geniet van het leven uit de spotlights, maar hij sluit toch af dat hij erover nadenkt om toch terug professioneel met muziek bezig te zijn...

Waarschijnlijk wil de heer Symoens ook graag op de trein springen van de vernieuwde hype rond Vlaamse muziek, en zou hij ook graag een hitje lanceren waarmee hij eens in Zomerhit of Tien Om Te Zien kan komen. Het zou me niet verbazen dat dit soort artikels het werk zijn van zijn manager.

Ik kijk ook wel eens graag breinloos entertainment - maar niet met bekende mensen. Ieder reality programma wordt nog meer bagger zodra de kandidaten bv's zijn.

ik snap die fascinatie voor 'bekende' mensen ook niet, maar een groot deel van de mensen vindt het blijkbaar wel nodig om op te zien naar andere mensen. zie maar naar al die influencers die er zijn.

Ik had het gisteren al gepost maar omdat het mij vandaag nog eens ergert (eens zo hard nu, want het is dag 3) post ik het nogmaals:

Wat is dat toch met die belachelijke aandacht voor het huwelijk van Thibaut Courtois? Liveblogs op HLN, zever over dat huwelijk staat bovenaan op het Nieuwsblad. Wat?
Misschien eens wegblijven van HLN en het Nieuwsblad dan. Ik lees dat niet en het enige wat ik over dat huwelijk hoor, lees ik van jou 😄

Misschien eens wegblijven van HLN en het Nieuwsblad dan. Ik lees dat niet en het enige wat ik over dat huwelijk hoor, lees ik van jou 😄
Akkoord hoor. Ik ga gewoon dagelijks eens over de frontpages van de meeste kranten, maar ik doe het mezelf inderdaad aan door daar te gaan kijken. Het Nieuwsblad valt soms nog wel mee, maar HLN is echt gewoon de laatste jaren van het laagste wat er is. Frustrerend om te zien hoe de journalistieke standaarden bij veel kranten maar blijven dalen. Al komt dat natuurlijk ook door de clickbait TikTok/social media stijl die veel kranten moeten hanteren om nog iets van lezers te blijven hebben, maar dat is dan weer een heel andere discussie.

Akkoord hoor. Ik ga gewoon dagelijks eens over de frontpages van de meeste kranten, maar ik doe het mezelf inderdaad aan door daar te gaan kijken. Het Nieuwsblad valt soms nog wel mee, maar HLN is echt gewoon de laatste jaren van het laagste wat er is.
Ik heb dat nooit kunnen lezen. Ik krijg al migraine als ik op die websites kom.

Ik kan mijn raam hier niet meer openzetten of de stank van de buurman zijn saffen komt binnen. Van een kettingroker gesproken. Met alle respect voor ieders vrije keuze om de longen te barbecueën, maar daar hoef ik niet van mee te genieten constant.

Wat is dat toch met die belachelijke aandacht voor het huwelijk van Thibaut Courtois? Liveblogs op HLN, zever over dat huwelijk staat bovenaan op het Nieuwsblad. Wat? En wat dan ook:

Hoho jongens, #BREAKING! Waar kan ik de lijst raadplegen waarop staat op welk uur de gasten naar hun kamer zijn vertrokken? We moeten toch weten wie de grootste plooier is, nee? En welke film werd deels opgenomen aan het kasteel waar ze trouwen? Mo how zeker!

En dat die rioolgazetten die zever blijven brengen op een prominente plaats betekent uiteraard dat er daar een publiek voor is, en dat ergert me zo mogelijk nog meer. En dan maar schrikken dat Courtois een gigantisch, onverzadigbaar ego heeft zeg.

Wat is dat trouwens ook met die fascinatie voor 'BVs' in dit land? Ik zie net dat er een nieuw seizoen komt van Masterchef (een programma dat ik, als hobbykok, nog wel weet te waarderen normaal gezien) en dan zakt mijn enthousiasme al onmiddellijk als een slechte soufflé in elkaar want uiteraard is het met BVs. Eerste bevestigde deelnemer? Sarah fucking Puttemans. Wie? De vriendin van Viktor Verhulst.

En dan zie ik net op HLN een artikel wat al helemaal duidelijk maakt dat Sarah de volgende is die gelanceerd gaat worden:

Ongelofelijk hoe krampachtig al die mediabedrijven de laatste jaren ongetalenteerde sujetten willen lanceren, puur omdat ze de juiste mensen kennen. De Verhulsten, Julie Vermeire, nu Sarah Puttemans, ... De wereld der 'BVs' (ik dacht nochtans dat je eerst bekend moest zijn in zowat heel Vlaanderen om een BV te worden genoemd, en dat je niet zomaar als BV kan geridderd worden door DPG media en de andere TV vorsten) moet maar groter en groter worden om nog meer van die kutprogramma's te kunnen lanceren zeker?

'Oei maar kijk dan niet naar die onnozele zenders.' Goed plan, ik zal eens kijken wat de VRT brengt voor wat minder braderie-achtig entertainment. Oh, the Greatest Dancer van Vlaanderen. In alle eerlijkheid moet ik ook wel zeggen dat ik daar onlangs Een Jaar Op Zee heb gezien en dat dat een prachtig programma was, maar ook daar begint dus de commerce wat te veel de plak te zwaaien. Meer van dat (Een Jaar Op Zee), minder van die platte commerce. Vind ik dan toch.

En platte commerce heeft zeker zijn plaats, trouwens. Ik kijk ook wel eens naar zogenaamde trash TV, maar het begint toch echt allemaal wat veel te worden hoor.
Hopelijk heb je geen GvA. Want vandaag in het groot op de voorkant een foto van Courtois en zijn vrouw. :laugh:

Een nonkel moest vandaag naar het ziekenhuis voor operatie, tante vraagt of ik wil rijden.
Ziekenhuis een stuk achter Luik, ik ben - incl hen ophalen - 1u onderweg, hij moest er om 7u zijn.

Goed als ik ben doe ik dat, ook al hebben ze een volwassen zoon die nog thuiswoont mja soit.

Ik kom om 7u30 terug thuis, smsje "Ik mag hier niet blijven, dat hebben ze op voorhand niet gezegd"
FFS zoek u dan een café ofzo, ik ben goed, maar nie zot

Een nonkel moest vandaag naar het ziekenhuis voor operatie, tante vraagt of ik wil rijden.
Ziekenhuis een stuk achter Luik, ik ben - incl hen ophalen - 1u onderweg, hij moest er om 7u zijn.

Goed als ik ben doe ik dat, ook al hebben ze een volwassen zoon die nog thuiswoont mja soit.

Ik kom om 7u30 terug thuis, smsje "Ik mag hier niet blijven, dat hebben ze op voorhand niet gezegd"
FFS zoek u dan een café ofzo, ik ben goed, maar nie zot
Hij is nog niet geopereerd hé.

Dat is toch enkel om te vragen of je als hij geopereerd is hem kan komen ophalen vandaag.

Vergaderingen. Ik haat dat voor kapot. Ik ben IT'er van beroep en zit dus liever achter mijn PC. En vaak zijn dat vergaderingen met de directie, teamverantwoordelijken,... Mensen die dus meestal toch wel wat profileringsdrang hebben. Ik vind dat op zich niet erg, maar ik ben zelf introverter en zit daar dus meestal gewoon te luisteren.

Na anderhalf uur was dat (dacht ik) gedaan, maar ineens vraagt die externe partij nog aan mij een vraag over IT, maar ik wist dus niet meer waar ze het over hadden en kon zo niet snel antwoorden. Een van die teamverantwoordelijken antwoorde dan wel snel, maar dan voelt ge u toch klote als ge dan niet direct op een vraag over uw stiel kunt beantwoorden.

Goed, het zit er weer op en nu kan ik tenminste aan dat project aan de slag. Dat doe ik toch liever.

Wat is dat trouwens ook met die fascinatie voor 'BVs' in dit land?

Eerst en vooral: ik geef u gelijk

Dat gezegd zijnde: die fascinatie is al minstens 10 jaar gaande voor zover ik herinneren. Toen ik nog in het ouderlijk huis woonde, stond 's avonds meestal VTM op en dan was die prul ook zo hard gefocust op bv's in alle reality-tv, talkshows en dergelijke.

Uitermate blij dat ik in geen jaren meer kabeltv/digitale tv moet kijken om bij het gezin te horen 's avonds. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan