Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het idee van uw CV posten bij VDAB is zeer schoon in theorie maar in praktijk trekt dat toch op de zak. Al weken krijg ik telefoontjes en mails met de meest random jobs ooit. Ja Sabine van interimkantoor nummer 37, ik snap dat jullie een teamlead automechanieker met heftruck rijbewijs zoeken én ook mijn CV hebben gevonden op de VDAB-website maar misschien moet je dan ook nog eens checken of er effectief relevante connecties zijn tussen de twee? Tenzij er een link is tussen heftrucks en een diploma fotografie waar ik nog niet van op de hoogte ben.

Of hun taktiek moet zijn dat ze u bestoken met de meest random spam ooit zodat ge sneller een job accepteert, op dié manier werkt hun systeem dan weer wel heel goed.

Het idee van uw CV posten bij VDAB is zeer schoon in theorie maar in praktijk trekt dat toch op de zak. Al weken krijg ik telefoontjes en mails met de meest random jobs ooit. Ja Sabine van interimkantoor nummer 37, ik snap dat jullie een teamlead automechanieker met heftruck rijbewijs zoeken én ook mijn CV hebben gevonden op de VDAB-website maar misschien moet je dan ook nog eens checken of er effectief relevante connecties zijn tussen de twee? Tenzij er een link is tussen heftrucks en een diploma fotografie waar ik nog niet van op de hoogte ben.

Of hun taktiek moet zijn dat ze u bestoken met de meest random spam ooit zodat ge sneller een job accepteert, op dié manier werkt hun systeem dan weer wel heel goed.
VDAB wordt sinds kort gewoon strenger geöbserveerd.

Wij merken dat ook hoor als firma. Als we nu een vacature plaatsen, valt het op hoe goed die wel niet opgevolgd wordt, en hoe vaak VDAB zelf belt om te vragen of er al kandidaten zijn, en of het zoekertje terug vernieuwd mag worden etc. etc.

terwijl vroeger was er nooit geen haan die kraaide.

Volgens mij moet elke VDAB medewerker nu gewoon targets halen, die er vroeger niet waren.

Tegenwoordig hebben ze allemaal psychische problemen als je zoiets leest. Beetje een dooddoener en makkelijk om probleem zo weg te zetten.

Vroeger de guillotine in en weg ermee. Was we laatste keer dat dat gebruikt werd niet 1975?

Je ziet toch direct dat er iets serieus mis is met die kerel? Daar moet je zelfs geen psychologie voor gestudeerd hebben.

Waar ik niet mee wil zeggen dat ze hem zomaar moeten laten rondlopen. Integendeel, sommige kun je niet helpen en verwijder je best uit de maatschappij.

Ik vraag me wel af wat zijn plan eigenlijk was? Meisje ontvoeren te voet? Hen overvallen?

Ik dacht dat die interimtrutjes in het verleden werkten met targets, bv. Zoveel telefoontjes en mensen contacteren en naargelang de hoeveelheid krijgen ze dan een bonus. Maar de kwaliteit vh werk werd niet gecontroleerd?
Ze moeten dat dringend terug invoeren.

Parkeerboete?! --> Kop eraf!
Oversteken naast het zebrapad?! --> Kop eraf!
Iemand een duw geven?! --> Kop eraf!

U hoort er vanavond meer over, op VRT, in Koppen. Tot dan.
Ja, even appels met peren vergelijken he. Gelukkig ben jij alvast geen rechter. Uw misplaatst sarcasme mist alvast de bal.

Tegenwoordig hebben ze allemaal psychische problemen als je zoiets leest. Beetje een dooddoener en makkelijk om probleem zo weg te zetten.

Vroeger de guillotine in en weg ermee. Was we laatste keer dat dat gebruikt werd niet 1975?
Als het systeem werkt zoals het opgezet is, is internering de enige "permanente" straf hoor. Geen genezing = geen vrijheid. Ik zie niet waar dat hier als een excuus wordt gebruikt.

Dat fantaseren over de doodstraf is gewoon dat: fantasie. Geen enkel West-Europees land gaat die opnieuw invoeren, al zeker niet met een guillotine, en ook niet voor "huisvredebreuk, poging tot ontvoering en mishandeling van kwetsbare personen".

interimtrutjes
Da's nu ook weer niet nodig, die doen ook maar hun job.

Maar ja, het lijkt idd meer target-based dan logica en gerichte communicatie dus het zou mij niet verbazen alleszins. Mocht het nu om vaag gerelateerde jobs gaan zou ik het nog kunnen begrijpen, maar het zijn echt jobs die bijna niet verder zouden kunnen liggen van mijn diploma en ervaring.

Mijn moeder ging op vervroegd pensioen en werd zes maanden later gesommeerd door VDAB om in een fabriek aan de lijn te gaan staan met chemische producten.

De overdaad aan mails hele dagen.

Naar de dokter geweest voor pillen tegen hooikoorts.
Tegen dat ik thuis kwam had ik 5 mails van dat bezoek: Burgerprofiel, attest van dokter, per voorschrift een mail en een mail om de dokterspraktijk een rating te geven.

Zat jij niet op gamedev? What happened?

De overdaad aan mails hele dagen.

Naar de dokter geweest voor pillen tegen hooikoorts.
Tegen dat ik thuis kwam had ik 5 mails van dat bezoek: Burgerprofiel, attest van dokter, per voorschrift een mail en een mail om de dokterspraktijk een rating te geven.
Ik tel er 4 :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan