Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wou mijn avatar hier veranderen naar mijn alomgekende Muscleduck... blijkt dat ik de originele files kwijt ben :( Geen idee hoe lang al, waarschijnlijk al jaren. Dayum... de originele was een BMP die ondertussen bijna 20 jaar oud moet zijn :sad:
XhwVMUw.png

Hahaha schitterend :p Ik ben ondertussen gaan zien op een FTP van 15 jaar terug maar daar staat ook niks. 'k Ga er eens over moeten nadenken waar die shit naartoe kan zijn. Kan heel goed zijn dat dit permanent verloren gegaan is. Geen drama maar een beetje jammer.
Voorlopig de kerstmuts ava van 9L.

Hahaha schitterend :p Ik ben ondertussen gaan zien op een FTP van 15 jaar terug maar daar staat ook niks. 'k Ga er eens over moeten nadenken waar die shit naartoe kan zijn. Kan heel goed zijn dat dit permanent verloren gegaan is. Geen drama maar een beetje jammer.
Voorlopig de kerstmuts ava van 9L.
'k Weet dat het de pijn niet kan verlichten, maar 3 is beter dan 1

oHN8XIM.png

PS: het valt me net op dat de muts al klopt

Slaap ook slecht al 3 dagen, slaap over het algemeen al slecht in ...

Alcohol bvb is daar niet zo goed voor natuurlijk , enkel om inslapen.
Nu niet overdreven gedronken. 3 en 2 glazen trappist beide dagen.

De vele familie bezoeken bij m'n oude buren van 85 beginnen toch ferm op mijn voeten te werken als je zo al eens slecht slaapt een paar dagen ...
Met deze dunne gedeelde muur. HOB naast 2 oudjes, gaat rustig zijn dacht ik ... nope. Die mengen speed in hun koffie denk ik en nvmd de corona regels. Het is zo al maanden hoor, niet enkel met de feestdagen, en kwasie dagelijkse kost. YOLO!

Laatst bewerkt:
Vandaag te weten gekomen dat er een "algemene gemeentebelasting op gezinnen" bestaat. Like wtf?

Dus je betaalt al aanvullende gemeentebelasting op uw personenbelasting, dan nog belastingen op het KI als je eigenaar bent van een eigendom en nu dus ook een algemene belasting op gezinnen? Waarom? Wat is het nut hiervan? Je betaalt evenveel of je nu met 10 of alleen woont op 1 adres 😳.

Dus je wordt 3x belast in uw gemeente, en ik dacht dat ik alles al had gezien.
Ik betaal bovenop al die dingen nog eens polderbelasting ook, omdat de gemeente toevallig in de polders ligt. Zou dienen voor het onderhoud van de waterlopen binnen de polders.

Ik betaal bovenop al die dingen nog eens polderbelasting ook, omdat de gemeente toevallig in de polders ligt. Zou dienen voor het onderhoud van de waterlopen binnen de polders.

Wij ook. Ok, het is maar 12€.

wij betalen polderbelasting voor de Moervaart. Die ligt hier op het dichtste punt in vogelvlucht 10km vandaan. niet eens in dezelfde gemeente (Moerbeke - Lokeren)

Vergeet niet de rioleringsheffing en huisvuilbelasting: in veel gemeentes forfaits voor iets wat toch al een gemeentelijke bevoegdheid is en dus volgens mij best van de algemene gemeentebelasting kan maar handig in een intercommunale gestoken is.
Wie pech heeft woont zoals jij dan nog in een gebied waar een waterschap of polder actief is - met extra belastingen.

ns polderbelasting ook, omdat de gemeente toevallig in de polders ligt. Zou dienen voor het onderhoud van de waterlopen binnen de polders.
Hah, hier ook die shit van polderbelasting.

De gracht voor mijn deur krijgt echter al 3j geen onderhoud.
Best dat de ene buur en ikzelf het stuk voor ons wat onderhouden of dat stond hier al een meter boven straatniveau dichtgegroeid.

Polderbestuur wijst naar de gemeente en omgekeerd :rolleyes:

Mocht ik om die reden m'n gemeentebelasting en polderbelasting eens niet betalen zouden ze mij wel weten te vinden.
Aan het feit dat je dat moet betalen valt er niks te doen, maar ze mogen er dan wel hun werk voor doen ook.

Laatst bewerkt:
Ik ben een oorbel kwijt geraakt aan de uitgang van het zwembad. Ik hoop dat iemand ze nog vindt en aan de balie afgeeft ofzo. :(

Hah, hier ook die shit van polderbelasting.

De gracht voor mijn deur krijgt echter al 3j geen onderhoud.
Best dat de ene buur en ikzelf het stuk voor ons wat onderhouden of dat stond hier al een meter boven straatniveau dichtgegroeid.

Polderbestuur wijst naar de gemeente en omgekeerd :rolleyes:
Hier ook, gracht onderhoud ik zelf bij het scheren van de haag aan die kant, gemeente kijkt daar niet naar om, maar je betaalt er wel voor.
Wij ook. Ok, het is maar 12€.

wij betalen polderbelasting voor de Moervaart. Die ligt hier op het dichtste punt in vogelvlucht 10km vandaan. niet eens in dezelfde gemeente (Moerbeke - Lokeren)
Hier 25 euro per hectare, met een minimum van 25 euro. Geen groot bedrag, maar komt wel bovenop al de rest.
Vergeet niet de rioleringsheffing en huisvuilbelasting: in veel gemeentes forfaits voor iets wat toch al een gemeentelijke bevoegdheid is en dus volgens mij best van de algemene gemeentebelasting kan maar handig in een intercommunale gestoken is.
Wie pech heeft woont zoals jij dan nog in een gebied waar een waterschap of polder actief is - met extra belastingen.

Denk dat dat hier in de waterfactuur berekend is. Ons water is ook wel ongeveer 3 euro per m³ duurder dan toen ik nog in Ieper woonde dat onder de Watergroep viel.

De multiquote moet trouwens wel wat aangepast worden denk ik, zo ambetant. :unsure:

Proberen mijn consumptiecheque op te doen.

'nee meneer, we aanvaarden enkel papieren consumptiecheques.'
'maar op monizze staat dit dat jullie dit wel accepteren'
nee meneer, en we gaan ook niet proberen '

Ik heb dan maar gezegd dat ik volgende keer mijn gerief wel onli'e zal kopen
* Niet als een lul lopen zoeken in de rekken
* alle spanklemmen staan bij elkaar in plaats van op 5 verschillende plekken in de winkel
*Geen wachtrijen
*Volgende dag(en) gewoon aan de deur geleverd
En last but not least, voor exact dezelfde merken gewoon los 50 percent goedkoper.

Tis dat je die consumptiecheque niet online kwijt kan

Laat me raden, in de Hubo? Vriendin heeft die ook eens gehad. Uiteindelijk bij Vandenborre kunnen gebruiken, maar dikke rommel inderdaad.

Ik begrijp dat dus gewoon niet. Dat ze dat eens in 1 algemene belasting steken ipv de mens te ambeteren met allerlei belastingen op verschillende data.

Maar die algemene belasting op gezinnen snap ik al helemaal niet. Hier betaal je €90 per domicilie, waarom ze het dan 'op gezinnen' noemen terwijl sommigen zelfs alleenstaand zijn. Gelukkig dat ik na 1 januari verhuis en die belasting kan uitstellen met een jaar..

Het is niet voor niets dat er door partijen wordt opgeroepen tot een single-toets; te veel kleine belastingen zijn per gezin, wat extra doorweegt op een alleenstaande. Vele kleintjes maken natuurlijk een groot.

En inderdaad, die belastingen fractioneren helpt om met een lager percentage gemeentebelasting stemmen te winnen. De kost wordt gewoon naar intercommunale of andere kleine overheid (waterschap, polder) doorgeschoven die het in eigen naam int.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan