Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het ging voor mij vooral over het laatste deel vanaf het woord "dus".
De reportages/anonieme getuigenissen die ik las over dit onderwerp, komen nochtans overeen met het gevoel dat @Squidward beschrijft.

Als in elkaar geklopte vrouw, die net al haar moed bijeen raapte om naar de politie te stappen, wil je op dat moment niet het gevoel krijgen van buiten geborsteld te worden.
En dat het de politie hun bevoegdheid niet is om op dat moment hulp te voorzien, daar heb je op dat moment weinig boodschap aan.
Politie moet op dat moment, naar mijn bescheiden mening, minstens doorverwijzen en liefst zelf andere instanties contacteren/inlichten. Het is toch haar taak om mensen te helpen die fysiek in gevaar zijn...

Als in elkaar geklopte vrouw, die net al haar moed bijeen raapte om naar de politie te stappen, wil je op dat moment niet het gevoel krijgen van buiten geborsteld te worden.
En dat het de politie hun bevoegdheid niet is om op dat moment hulp te voorzien, daar heb je op dat moment weinig boodschap aan.
Men vergeet graag en snel dat de politie nu eenmaal ook binnen een wettelijk kader moet handelen.

Voor hen zou het ook makkelijker werken zijn hoor: vrouw in elkaar geklopt = cel in.

Het is toch haar taak om mensen te helpen die fysiek in gevaar zijn...

De partijen worden altijd gescheiden en dan is iedereen althans tijdelijk in veiligheid.

Sinds kort kan men ( het parket) sneller een tijdelijke huisverbod opleggen aan verdachten van intrafamiaal geweld. Dat is al een stap vooruit

6,7 keer meer kans dat je uw vrouw zal vermoorden als je wurgseks hebt met haar.
Edit: komt uit het artikel, niet zelf verzonnen. :laugh:

Staat er geen voetnoot bij zoals bij shampoo-reclames, gebaseerd op een steekproef van 16 mensen of zo? Ik kan me niet voorstellen dat ze betrouwbare statistieken daarrond hebben. Ook al is de conclusie misschien wel juist :thinking:

Staat er geen voetnoot bij zoals bij shampoo-reclames, gebaseerd op een steekproef van 16 mensen of zo?
Nope, dat niet. :laugh:

Op basis van cijfers van volgend persoon:
"Groenen is al sinds 1999 voltijds met het thema bezig. Ze werkte als criminaliteitsanalist bij de politie en onderzoeker bij de KU Leuven toen een vrouw werd vermoord. “Ze werd heel extreem gestalkt door haar ex. Er was een voorgeschiedenis van partnergeweld, ze kwam in een vluchthuis terecht. De politie en het parket waren op de hoogte en trachtten de zaak goed op te volgen, en toch konden ze niet voorkomen dat ze werd vermoord. Dat kwam bij iedereen hard binnen. Ze vroegen me om profielen op te stellen voor wanneer een stalker na een relatiebreuk écht gevaarlijk is. Het werd de basis van mijn doctoraat en mijn onderzoek sindsdien, want wereldwijd bestond er nog bijna niets over.” "

Ik kan me niet voorstellen dat ze betrouwbare statistieken daarrond hebben. Ook al is de conclusie misschien wel juist :thinking:
50 shades of Grey is nochtans heel populair bij vrouwen... :thinking:

Staat er geen voetnoot bij zoals bij shampoo-reclames, gebaseerd op een steekproef van 16 mensen of zo? Ik kan me niet voorstellen dat ze betrouwbare statistieken daarrond hebben. Ook al is de conclusie misschien wel juist :thinking:
En dan nog, 6.7 keer meer dan 0,00001 is nog altijd een marginaal getal.

youtubers die tijdens de playthrough van een game echt elke seconde volbabbelen. Ik wil gewoon de game zien, je moet echt niet elke random gedachte uitspreken hoor.

@Silence sterkte want dat is absoluut kinderachtig gedrag. Ik zou zeker terugkoppelen dat dat je kwetst en dat je niet zal toegeven aan emotioneler chantage om weloverwogen keuzes teniet te doen. Jullie feest, jullie keuze, als oma niet wil komen is dat HAAR keuze. :support:
Ik dacht dat ik in een soap van familie zat, maar the Godfather is niks ertegen 😅😂

Wat ik de voorbije dagen al gehoord heb:
"Hebt ge wel stilgestaan bij de gevolgen"
"Zijt ge mans genoeg om de gevolgen te dragen"
"Dan moet ge u nooit meer laten zien bij uw oma of familiefeesten"
"Denk eens aan ons hoe wij op uw feest zitten wetende dat ons ma alleen thuis zit"
"Is het u alle miserie waard"
"De sfeer zal nooit meer hetzelfde zijn"

Best of all: "Kunt ge dat nu niet vergeten voor één dag wat gezegd is"
"Ge moet toch niet met haar praten die dag"

Nog even en ik vergeet dat die dag wel degelijk om mij/ons draait. :crazy:

Edit: mijn/ons eigen enthousiasme/genieten van de voorbereidingen heeft eigenlijk toch ook wel een fikse knauw gekregen

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat ik in een soap van familie zat, maar the Godfather is niks ertegen 😅😂

"Denk eens aan ons hoe wij op uw feest zitten wetende dat ons ma alleen thuis zit"

Edit: mijn/ons eigen enthousiasme/genieten van de voorbereidingen heeft eigenlijk toch ook wel een fikse knauw gekregen
En als je zegt dat er geen alcohol wordt geserveerd.
Blijft zatte Rita dan weg?

Of blijft dan de helft weg? :hurrr:

Van die strontchauffeurs die denken "ah een fietssuggestiestrook is geen fietspad dus ik mag gewoon de fietser van de baan rijden!". En al zéker als ze dat 20 meter voor een rood licht doen en dus sowieso moesten stilstaan. BLIJF GEWOON ACHTER MIJ KUTWIJF. Ik snap dat het gemakkelijk is om in uwe dikken metalen bak efkes te doen alsof ge alles moogt maar zo nonchalant omgaan met een zwakke weggebruiker is voor mij echt het laagste van het laagste.

@Silence, wat een kutsituatie zeg. Ik zou echt wel geneigd zijn iedereen die zaagt te uninviten. Want ALS ge zatte tante uiteindelijk dan nog zou uitnodigen, is het waarschijnlijk toch "Jah nee, nu wil ik ook niet meer hé". :angry::angry::angry:

ik zie wel mogelijkheden om uw feest een HEEL stuk goedkoper te maken :oi22:.

Geen hol van aantrekken. Als men maar met zulke psychologische oorlogsvoering kan afkomen zou men van mij ook mogen thuisblijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan