Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar gaan meer dan 90% van de gebruikers niet aan beginnen, ofwel omdat ze niet weten hoe dat moet of dat het zelfs kan, ofwel omdat het teveel gedoe is.

Dat weet Netflix ook wel, en achter die prijs voor een extra abonnement ('maar' 4 euro of wat is het) zal ook wel heel wat market research zitten. Da's dan (volgens hen) net laag genoeg om mensen die weten hoe dat spoofen en alles moet toch te overtuigen om dat maar snel te betalen en niet met al die last te zitten van het systeem te proberen omzeilen.

Ik denk nog steeds dat ze na dit gezever met meer abonnees gaan zitten dan ervoor en dat dit dus een succes zal zijn, maar ik hoop wel dat het tegenovergestelde gebeurt.

Al dat wachtwoorddelen gebeurde ook toen het bedrijf monsterwinsten maakte (en Netflix weet al jaren dat dit gebeurt trouwens) en toen was dat allemaal geen probleem en speelden ze met plezier de rol van de vrolijke nonkel die dat soort zaken toelaat, maar in plaats van eens na te denken over het feit dat ze niet meer de enige streamingdienst ter wereld zijn en de winsten dus sowieso dalen, of eens te kijken naar hun eigen contentstrategie, gaan ze weer onmiddellijk naar de gebruiker kijken om meer geld binnen te rijven, ook al zijn er al ettelijke prijsstijgingen gebeurd de voorbije jaren. Ik vind dat sneu.

Maar dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken natuurlijk. Mijn abonnement heb ik puur uit principe stopgezet.
T'is hier ook van dattem met die boodschap. Ik was net bezig met the office (US) (eerste kijkbeurt, seizoen 4 ofzo van de 9)

Elke avond 1 of 2 afleveringkjes, dan zal ik maar op mijn honger zitten, intriest is dit.

Wat gebeurt er precies als je bevestigt dat je tot hetzelfde huishouden hoort, terwijl dit niet is? Is de Netflix van mijn broer, echt een k*tcompanie.

Draait het wat minder willen ze hun geld elders... Wel dik kut dees

Tis toch BG hier? Wat is 17.99 per maand per persoon eigenlijk, kunt ge toch nie voor sukkelen.
Een tripke naar de frituur is tegenwoordig dezelfde prijs.
(Denk ik, ik ga als echte BG'er uiteraard niet zelf naar de frituur, heb daar mensen voor.)
:oi22:

@Pikachu Niemand klaagt over uw ergernis betreffende Netflix, ze wouden gewoon uw ergernis kunnen begrijpen.

Je hebt nu nog steeds niet gezegd of jij de accounthouder bent, en zo ja of jij je account uitleende aan anderen.

Ik ga er van uit dat je ofwel niet de accounthouder bent of dat je uw account deelt met anderen die jou betalen, want waarom zou je er anders moeilijk over doen toch?

Ze zouden moeten toelaten als je voor 4 schermen betaalt, je mag kiezen wie of waar die vier schermen. Is dat dan voor je zus tweehonderd kilometer verder, so be it. Idem een vriend, zolang je bij de betaalde schermen blijft. Hun issue is sowieso gewoon dat wie plaatjses verkoopt in zijn plan er het geld van heeft en NF niks. Al zou ik in hun geval voorzichtiger zijn, want waar er zeker veel mensen zijn die op NF een gamma aan dingen vinden, zijn er vast en zeker méér die eigenlijk weinig waar voor hun geld ondervinden. Ik heb NF maar kijk ik meer dan een keer per week? Nee. Vólg ik effectief iets? Misschien twee of drie keer per jaar. Ik kijk vaker iets uit tegenwoordig omwille van reviews schrijven, maar veel daarvan zou wegvallen mocht ik dat niet meer doen. Ik zou moeten effectief 'hm, eens nadenken' doen en ik ben ook geen lid meer. Hun 'copyright' redenering om niet alle catalogi gelijk te stellen wordt ook oud nieuws. Eigenlijk maakt Netflix nu een beetje de fout die indertijd Blockbuster heeft doen ondergaan, ze rusten op lauweren die in feite niet zo stevig zijn.

De onverklaarbare drang van Google om de iconen van hun mobiele apps zo nietszeggend mogelijk te maken.

IMG-5764.jpg

De onverklaarbare drang van Google om de iconen van hun mobiele apps zo nietszeggend mogelijk te maken.

IMG-5764.jpg
En ze lijken allemaal op elkaar door dezelfde kleuren. Hierdoor duurt het dubbel zolang om de juiste app te vinden en open ik geregeld de verkeerde :wallbash:

En wat als het 2 ip adres je kantoor is bv?
Gaat netflix zeggen dat dit niet mag?
(In het geval van een zelfstandige bv)
Voor mij toch ook kut hoor.
Abbo waar we eigenlijk maar met twee naar kijken (mezelf en echtgenote), maar wel op meerdere plaatsen.
Thuis, 2 smart tv's, bij mij op kantoor, smart tv of vaste pc, buitenverblijven (studio'ke aan de zee en bungalow in de Ardennen), beide smart tv, en dan nog een klein smart tv'ke in onze oude mobilhome..
Als ze alles blokkeren buiten thuis, dan gaan ze er ook uit hoor....

Wij zitten op een goeie 3,5km van het centrum van Sinksen-Kortrijk. Ik kan - en dat kon ik gisteren en morgen ook - woordelijk meezingen met wat er daar gespeeld wordt. Het is niet dat ik mensen geen feest gun, maar het kan toch onmogelijk gezond zijn om vier dagen tot 4u ‘s morgens met dat volume te zitten? Toen we nog in het centrum woonden, met peuter en kleuter, zat je met gesloten ramen nog met 90db in huis. Dan mag je niet meer zeggen ‘goh azijnpisser zeg tis feest’, dat is met een lengte van vier dagen niet leefbaar. En nu, gelijk de mensen die dan zeggen dat je onverdraagzaam bent aanraden, wonen we toch wel efkes buiten de stad en is er nog niet aan te ontsnappen.

Wij zitten op een goeie 3,5km van het centrum van Sinksen-Kortrijk. Ik kan - en dat kon ik gisteren en morgen ook - woordelijk meezingen met wat er daar gespeeld wordt. Het is niet dat ik mensen geen feest gun, maar het kan toch onmogelijk gezond zijn om vier dagen tot 4u ‘s morgens met dat volume te zitten? Toen we nog in het centrum woonden, met peuter en kleuter, zat je met gesloten ramen nog met 90db in huis. Dan mag je niet meer zeggen ‘goh azijnpisser zeg tis feest’, dat is met een lengte van vier dagen niet leefbaar. En nu, gelijk de mensen die dan zeggen dat je onverdraagzaam bent aanraden, wonen we toch wel efkes buiten de stad en is er nog niet aan te ontsnappen.
4dagen
Wat een absoluut onleefbare horror.

De eerste en laatste keer dat ik iemand toelaat om in schijven te betalen.

Begin oktober een pakket herbruikbare pampers verkocht die al enkele jaren op onze zolder lagen voor 350€.

Een single moeder van 2 uit dezelfde gemeente als mezelf wou deze heel graag kopen, maar ze kon dat bedrag niet ineens leggen. Dus de brave man die ik ben (en het feit dat die al 8j op zolder lagen) heb ik toegestaan dat ze me 50€ cash betaalde bij het ophalen, en vanaf dan elke maand 50€ mocht overschrijven.

We hadden een simpel contractje opgesteld dat ze elke maand tegen de 5e de overschrijving ging doen.

November: 8e
December: 8e
Januari: 16e (nadat ik haar een reminder gestuurd had)
Februari: X (de 10e stuurde ze dat het een moeilijke maand was, en of ze deze mocht overslaan en dan een maand langer betalen)
Maart: 16e
April: 11e
Mei: X (de 19e heb ik een reminder gestuurd en ze reageerde onmiddellijk, maar nog geen geld te zien)
Als iemand geen 350 in 1x kan betalen, willen ze gewoon niet betalen.
Sommige kunnen ook totaal geen geld beheren, maar bon dat is uw probleem niet.

Resultaat is wel dat je nu hoop gedoe hebt om je eigen geld niet te verliezen.
je hebt nu nog maar 250 vd 350 gekregen en moet het heel de tijd opvolgen.
Je had beter onmiddelijk overeengekomen om nalatigheidsinterest te vragen 2,5 eur elke maand ze niet binnen de termijn betaald, das 5% v die 50 euro.

Face it, als je energiemaatschappij of je internet/gsm abo niet op tijd betaald krijg je ook nalatigheidsinteresten.
Zo zetten ze druk op de klanten om tijdig te betalen en vertaalt het sturen v reminders ook naar extra inkomsten en is de tijd/energie niet compleet verloren... .

Die vrouw heeft gewoon geen respect voor je, zo zie ik dat.

just my 2 cents.

Doet me wat denken aan situatie op m'n werk, ne klant heeft controle gehad vr zwartwerk en moet nu 3 zware boetes betalen. Hij is een buitenlander en verstaat niet goed nederlands. Komt met die documenten nr mij, ik zie dat er mogelijkheid is voor afbetalingsplan aan te vragen dus ik doe dat voor hem.
Hij had 3 zware boetes, voor 2 was er afbetalingsplan zonder extra interest dus ok. Voor de derde was er wel interest zo'n 400 euro in totaal over 24 mnd. Dan zegt hij dat hij dat niet wil betalen... Aja dan zal je vr die 3de boete volledige bedrag moeten betalen voor da aflossingplan ingaat... Je hebt nog 1 week de tijd... Dan heeft ie zogezegd nr zn familie geweest om te lenen en plots kon hij het wel direct onmiddelijk aflossen...

Laatst bewerkt:
Mensen en geld haha, alé als ze vooral geen geld hebben.

Een vriend van me werkt voor een advocatenbureau als klerk.

En die doen ook schuldbemiddeling en dat gedoe.
Al die verhalen.

Wordt het vakantiegeld gestort, gaat dat ook in de collectieve.
En dan bellen en smeken, tot bedreigen toe of ze dat geld toch niet kunnen krijgen, want ze willen zo graag op vakantie.
De auto's waar ze mee rijden zijn uiteraard ook niet min.

Zou mss nog een job voor mij zijn:
"Maar meneer, het Haspengouwse is ook zo mooi, en je kan er fietsen."

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan