Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Exact één jaar geleden 10 maart 2020 hebben ze voor de eerste keer de boksclub gesloten door COVID
Juni zijn we dan terug gestart voor één maand & de boel terug dicht MOETEN doen.
In september probeerden wij het nog eens, maar half oktober moesten we terug dicht tot heden.

Ik ben enkel in juni een 2-tal keer geweest en later niet meer omdat ik zelf het risico niet wilde/kon nemen op dat moment.
Wat een enorm gemis nu al een jaar :headshake:

Intussen is Joris erin geslaagd corona te overwinnen, maar hij is nog steeds niet wakker. “Zijn longen zijn te zwaar aangetast, door corona en door de langdurige beademing. Met deze longen kan hij niet meer wakker worden…” Een optie is dan een transplantatie.

Zo bizar vind ik het ook niet dat ze iemand die al maandenlang in coma ligt, niet prioritair beschouwen 🙄
En de mens is vandaag al overleden. De kans is dus erg groot dat de mens sowieso al te zwak was om zo'n ingrijpende operatie te overleven in de eerste plaats. Dat is dus, ontzettend wrang gesproken, een set longen die niet weggegooid zijn moeten worden. Een goede beslissing van het medisch team dus. Leeftijd IS een factor, maar dat is heus niet het enige waar men naar kijkt. Mijn moeder heeft op 69 jarige leeftijd nog een ingrijpende operatie ondergaan aan de schedelbasis om een kraakbeentumor te verwijderen, gevolgd door 2.5 maand bestralingen in Zwitserland. Ze had haar leeftijd niet mee, maar er waren andere factoren die wel in haar voordeel pleitten.

(en ja, ik kàn zo iets zeggen. Mijn vader heeft in hetzelfde verhaal gezeten. Zwaar aangetaste longen door een ongezonde werkomgeving, geen verdere onderliggende pathologiën, maar wel al halverwege de 50. Kreeg geen longtransplantatie omdat "dat niet opportuun was voor iemand van zijn leeftijd, er een tekort aan donormateriaal is en er andere mensen zijn met betere kansen". Men gaf hem 8 jaar, maar door goede zorgen van mijn moeder, pure wilskracht en doorzetting van zijn kant en gewoon het "blij zijn dat ik er nog ben, iedere dag weer, ook al is mijn levenskwaliteit echt wel slecht" heeft hij nog 22 jaar geleefd)

(en ja, ik kàn zo iets zeggen. Mijn vader heeft in hetzelfde verhaal gezeten. Zwaar aangetaste longen door een ongezonde werkomgeving, geen verdere onderliggende pathologiën, maar wel al halverwege de 50. Kreeg geen longtransplantatie omdat "dat niet opportuun was voor iemand van zijn leeftijd, er een tekort aan donormateriaal is en er andere mensen zijn met betere kansen". Men gaf hem 8 jaar, maar door goede zorgen van mijn moeder, pure wilskracht en doorzetting van zijn kant en gewoon het "blij zijn dat ik er nog ben, iedere dag weer, ook al is mijn levenskwaliteit echt wel slecht" heeft hij nog 22 jaar geleefd)
Die goede zorgen doen veel, maar die wilskracht en doorzettingsvermogen zijn zeker even belangrijk, zoniet nog belangrijker.
Als ik mijne pa hier dan zie, in 2019 plots zwaar beginnen achteruitgaan, kon uiteindelijk bijna niet meer lopen, maar wou geen dokter zien tot op het punt dat dat het helemaal niet anders meer kon.
Binnen moeten gaan in het ziekenhuis voor onderzoek (september 2019) en direct daar gehouden voor operatie.
Nu, na operatie en revalidatie gaat het weer beter, maar niet meer zoals ervoor. Hij kan niet meer fietsen wat hij daarvoor veel deed, hij kan niet meer in zijn tuin werken,....
Die ziet het totaal niet meer zitten, totaal verzuurd, heel de dag op alles en iedereen commentaar zitten geven niks is goed voor meneer ....

Die mens is depressief, wat me ook logisch lijkt.
Dat begrijp ik wel, maar als er alles aan gedaan word om het hem zo makkelijk mogelijk te maken is het ook niet fijn voor ons (ik en mijn moeder), voor mijn moeder begint het ook allemaal wat teveel te worden.

Ik zit ondertussen 2 jaar thuis in ziekenverlof, hoe denk je dat ik mij daarbij voel?
Met het gevaar af te dwalen, maar zou een e-bike niets voor hem zijn dan? Ik neem aan dat hij daarvoor met de koersfiets reed? Awel, die bestaan tegenwoordig ook in een e-versie (en dat hoeven geen lelijke, plompe dingen te zijn). Ik denk dat zo iets hem wel zou kunnen motiveren. Als je die terug wat in de gang kunt krijgen, is hij misschien wel weer vertrokken. @knight-rider
Nee, dat is helemaal niks voor hem, veel te gevaarlijk (zijn zijn eigen woorden).
Koersfiets heeft hij nooit mee gereden (ik wel, maar ook al jaren niet meer door rugproblemen), hij had een gewone fiets, maar deed daar heel veel kilometers mee.
Zo een driewieler zou eerder iets voor hem zijn in de huidige omstandigheden, maar dat wilt hem ook niet, want dan gaan ze hem uitlachen.

Ik geef les (na een aantal jaar niet) en geef ook begeleiding. Ik heb een leerlinge die problemen voorziet voor de Paasexamens en dus vraagt om studiehulp. Ik stuur dus bericht naar de betrokken vakleerkrachten met vraag of ik de cursus kan zien zodat ik ook effectief kan helpen. Na drie keer vragen, noppes nul rien de knots. Maar wel van twee van de drie een opmerking in het volgsysteem dat leerlinge toch echt niet studeert.
Dat kind (2e middelbaar) vraagt dan hulp, wij proberen dat te geven maar de leerkrachten zelf trekken er zich dus niks van aan. Heel jammer.

Zo een driewieler zou eerder iets voor hem zijn in de huidige omstandigheden, maar dat wilt hem ook niet, want dan gaan ze hem uitlachen.
Ik rij met mijn schoonmoeder op een driewieler tandem, beiden erg herkenbaar. En nog nooit uitgelachen geweest. Da's echt iets dat in zijn kop zit hoor, er is niemand die zich daar een fluit van aantrekt op wat voor fiets die zit. Schoonmoeder wou dat eerst ook niet, en vond dat belachelijk. Hebben er gewoon ene gekocht op 2dehands.be, en gezegd: "ge doet uwe jas aan, ge gaat erop zitten en we doen nen toer door de wijk"... en nu wil ze niets anders meer doen.

Ik geef les (na een aantal jaar niet) en geef ook begeleiding. Ik heb een leerlinge die problemen voorziet voor de Paasexamens en dus vraagt om studiehulp. Ik stuur dus bericht naar de betrokken vakleerkrachten met vraag of ik de cursus kan zien zodat ik ook effectief kan helpen. Na drie keer vragen, noppes nul rien de knots. Maar wel van twee van de drie een opmerking in het volgsysteem dat leerlinge toch echt niet studeert.
Dat kind (2e middelbaar) vraagt dan hulp, wij proberen dat te geven maar de leerkrachten zelf trekken er zich dus niks van aan. Heel jammer.
Is er geen instantie waar je dat kan melden?
Want dat vond ik toch wel heel erg.

Via de directie aankaarten?

paar maand terug nog een berisping gekregen omdat ik hier had gezegd dat een wit koningshuis (België) niet meer te verdedigen was.

maar ik volg je.

Wat bedoel je daar eigenlijk mee? Dat één van de troonopvolgers met een gekleurde man/vrouw MOET trouwen?
Allé, zeggen dat "een koningshuis" niet meer te verdedigen is, kan ik heel goed volgen. Maar wat de kleur erbij doet, snap ik toch niet.

Recent mijn wagen volledig quasi herspoten na accident, dus 100% perfect. 0 kosten.

Welgeteld 8 dagen voor ze mijn wagen van de leasing recupereren voor een andere wagen rijd het wijf dermee tegen de poort nadat ik de laatste 4 jaar expliciet 100x gezegd heb dat ze moet oppassen met grotere wagens dat deze kunnen uitzwaaien langs achter en dat ze haar bochten niet mag afkappen en godverdomme haar spiegels moet leren gebruiken.

Frustrerend.

Ik rij met mijn schoonmoeder op een driewieler tandem, beiden erg herkenbaar. En nog nooit uitgelachen geweest. Da's echt iets dat in zijn kop zit hoor, er is niemand die zich daar een fluit van aantrekt op wat voor fiets die zit.
Dat weet ik ook en dat heb ik hem al meermaals gezegd, maar als hij niet wilt valt er ook niet veel aan te doen he.
In 2019 toen hij plots is beginnen achteruit te gaan, was vanaf mei ongeveer, moest hij eind juni of begin juli op controle bij de uroloog in Tienen.
Hij had het dus heel moeilijk om te wandelen, een verpleegster kwam hem vragen of het voor hem niet makkelijker was om in een rolstoel te gaan zitten. Hij heeft die verpleegster daar zitten uitschelden dat het niet niet meer normaal was.
Ik was er niet bij, ik had hen gebracht en moest nog ergens anders naartoe, ben hen achteraf wel terug gaan oppikken.

Laatst bewerkt:
Dat begrijp ik wel, maar als er alles aan gedaan word om het hem zo makkelijk mogelijk te maken is het ook niet fijn voor ons (ik en mijn moeder), voor mijn moeder begint het ook allemaal wat teveel te worden.

Ik zit ondertussen 2 jaar thuis in ziekenverlof, hoe denk je dat ik mij daarbij voel?

Nee, dat is helemaal niks voor hem, veel te gevaarlijk (zijn zijn eigen woorden).
Koersfiets heeft hij nooit mee gereden (ik wel, maar ook al jaren niet meer door rugproblemen), hij had een gewone fiets, maar deed daar heel veel kilometers mee.
Leven met iemand die depressief is, is niet te onderschatten. Geloof me, ik begrijp dat goed genoeg.
Het ambetante is dat je hen hun gedrag ook niet kwalijk kan nemen, want ze zitten gewoon vast in een donkere negatieve spiraal.
Maar als partner krijg je natuurlijk wel alle shit over u. En het kan u ook kapot maken. Heb dat zelf mogen ondervinden.
Ik wens jullie veel sterkte toe.

Sinds ik in mijn Google profiel de audio recordings heb afgezet heb ik daar minder tot helemaal geen last meer van.
Als je kijkt onder my activity in je google profiel (als je dat hebt natuurlijk, voor ios weet ik het niet) dan stonden daar bij mij honderden audiosnippets in van mijn telefoon die gewoon ad random conversaties aan het opnemen en bewaren was :eek:
Merci voor de tip, ik heb een iPhone maar misschien dat er ook wel zoiets is.

Standaard zet ik sowieso alles van locatievoorzieningen en co zoveel mogelijk dicht, maar het kan geen kwaad om eens alles te overlopen.

Update van win 10 20H2 die nog steeds bezig is op de laptop van't werk.

Miljaar dat blijft maar duren. Moet precies een monster van een update zijn.

Sinds een tijdje reclame op m'n LG TV (Coming 2 America op Amazon momenteel - ben nochtans op geen enkele streaming service aangemeld op mijn TV).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan