Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eens een keertje iets besteld via Uber Eats, ging vlotjes! Totdat het twee uur later geleverd moest worden. Eerst tien minuten vertraging, dan twintig, dan een halfuur. Om als dat halfuur om was een melding te krijgen dat mijn eten uiteindelijk niet geleverd kan worden en de bestelling dus droogweg geannuleerd wordt. Krijg de tyfus.

Wees gerust, eerst even wat anders smikkelen zodat ik mijn hangrydemonen niet op een onschuldig iemand van de klantendienst uitwerk.

Of bij de supermarkt. Je staat wat dichter bij de ingang en als ze dan zien dat je aan het inladen bent staan ze daar al te wachten tot je weg bent. Terwijl er nog 1000000000000000 andere plaatsen vrij zijn. Nee, het moet die zijn! Op zo'n moment doe ik echt extra traag voort. FFS.
Dat doe ik ook soms (meestal wel met slecht weer, omdat ik dan niet te ver wil wandelen)
Maar het is dan niet mijn bedoeling om die persoon die aan inladen is op te jagen, totaal niet, dat die maar rustig zijn ding doet.
Maar om dan extra traag te beginnen doen zoals jij zegt, dat is dan toch ook weer overdreven. Tenzij die dat aan het wachten is begint te claxoneren en zo, dat is dan weer een andere zaak.
Deze namiddag naar het vaccinatiecentrum gereden met mijn ma. Ik stond geparkeerd en blijf in de auto wachten. Rechts van mij een plaats vrij en dan nog een geparkeerd. Voor de rest zeker nog 20 vrije plaatsen op heel het parkeerterrein. Komt er daar een snul ook iemand brengen. Hij stopt eerst om zijn passagier er uit te laten en foefelt zich dan tussen mij en die tweede rechts van mij. Tussen die rechts van hem was er misschien geen halve meter meer over. Die daar geparkeerd stond, kon gewoon zijn auto niet meer in.
Nadat hij geparkeerd staat hop zijn deur open bonk tegen mijn auto. Ik stap uit en zeg dat hij wel mag oppassen. Krijg ik daar een antwoord in naar mij geslingerd 'dat is allemaal niet erg, dat is een veiligheidsdeur'.
Ik: 'dan nog moogt ge wel wat respect hebben voor een ander zijn auto'.
Hij: 'ja seg dan breng ik hier iemand krijg ik nog gezever naar mijn hoofd'.
Ik: 'dat maakt mijn rekening niet. Als ge niet kunt parkeren, zet u dan ergens op een vrije plaats'.
Hij: 'ah ja, waar dan hé?'.
Ik zeg: 'kijk eens goed rond u, plaats met hopen'.
Kijkt hij eens rond en is het weer stil en stapt hij weg.

SERIEUS WTF is dat tegenwoordig.

giphy.gif
Was dat toevallig een Ford (Focus)? Dat is de enige auto waarvan ik weet dat die zo een beschermkapje heeft dat automatisch uitklapt bij het openen van de deur.
Maar die dingen zijn wel vooral om de eigen deur te beschermen en niet zozeer om die van de andere auto te beschermen.

Eens een keertje iets besteld via Uber Eats, ging vlotjes! Totdat het twee uur later geleverd moest worden. Eerst tien minuten vertraging, dan twintig, dan een halfuur. Om als dat halfuur om was een melding te krijgen dat mijn eten uiteindelijk niet geleverd kan worden en de bestelling dus droogweg geannuleerd wordt. Krijg de tyfus.

Wees gerust, eerst even wat anders smikkelen zodat ik mijn hangrydemonen niet op een onschuldig iemand van de klantendienst uitwerk.
Deliveroo kan dat ook goed, dan mag je ook nog een drie of meer dagen wachten op je geld terug (maestro). Maar die geven ook geen waarschuwing, dan check je de vooruitgang en staat er ‘cancelled’.
Ik heb ene keer een driver gehad die gewoon *poef* verdwenen was, met bestelling en al. Natuurlijk denkt de resto dan dat je aan het foefelen bent, ze hebben het maar geloofd toen hij die avond inderdaad gewoon wegbleef.

Tip van een pro-besteller (huidig persoonlijk record is 12 bestellingen in 1 week): enkel via Deliveroo of Takeaway bestellen!

Tip van een pro-besteller (huidig persoonlijk record is 12 bestellingen in 1 week): enkel via Deliveroo of Takeaway bestellen!
Proper persoonlijk record voor mezelf enkel gerekend staat op week Leuven toch rondweg de 150 euro's. Gaat ook ongeveer 12 keer geweest zijn schat ik.

Van wacht zijn op een feestdag en al om 4:30u uit je bed gebeld worden voor pietluttigheden.
Sommige mensen kunnen toch echt 0,0 hun plan trekken 😕

Gisteren ontdek ik een sprinkhaan in m'n slaapkamer:angry:. Die beesten zijn vrij groot. Alé te groot om te stofzuigen toch.
Twas ook middernacht, dus wou de dochter niet wakker maken met de stofzuiger.
Dan maar een bezem genomen en hem van het 1ste verdiep in de tuin.....van de buren kunnen gooien.

Der is hier een familie tientonners gaan lopen met elk croissantje aan het ontbijtbuffet :cry: hoe kunt ge nu met 4 man 30 van die mini-croissants gaan claimen, ge moet toch beseffen dat ge nen associale lul zijt dan.

Normaal betekent dat ook dat de helft blijft liggen, maar gelet op het formaat van mama en papa twijfel ik er deze keer wel over.

Vraag van een andere pro-besteller: waarom? Ik heb op alle 3 de platformen al even veel miserie gehad, ‘k vind niet dat er uitspringers zijn.

Vraag van een andere pro-besteller: waarom? Ik heb op alle 3 de platformen al even veel miserie gehad, ‘k vind niet dat er uitspringers zijn.
Antwoord van dezelfde pro-besteller: door jarenlange ervaring in de eten-bestel-wereld, heb ik ondervonden dat indien er iets fout loopt, dit meestal aan het restaurant zelf te wijten is. Waarom ik UberEats vermijd: te weinig riders in mijn stad die voor hen werken, dus ik neem geen risico.

Hoe wereldvreemd kan je zijn.
Ergens is hij gewoon eerlijk natuurlijk. We hebben op korte tijd twee miljardairs de ruimte in gestuurd door ze jarenlang rijk te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan