Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ieder half jaar datzelfde gemekker in de gazetten over de nadelen van switchen tussen zomer- en wintertijd. Schaf het dan af hé. Die switch naar wintertijd is niks maar van dat switchen naar zomertijd duurt het altijd weken tegen dat mijn lichaam met dat uur vroeger opstaan mee is.
Maar over wat moeten de gazetten dan schrijven?

Het probleem nu met de winter -en zomertijd is dat de landen van de EU weer niet overeen komen wat ze ermee gaan doen.
Elk land op zich laten beslissen is me dunkt geen goede oplossing.
En dit punt zal wel héél laag op de agenda staan, als het er überhaupt al op staat. :unsure:

Het probleem nu met de winter -en zomertijd is dat de landen van de EU weer niet overeen komen wat ze ermee gaan doen.
Elk land op zich laten beslissen is me dunkt geen goede oplossing.
En dit punt zal wel héél laag op de agenda staan, als het er überhaupt al op staat. :unsure:

Denk dat er momenteel belangrijkere issues zijn om aan te pakken.

Er staat sinds enkele maanden een boekenruilkast in onze straat. Er is nog bijna alleen maar gezaag geweest over de boeken die mensen daarin achterlaten.

"Pffff, alweer een kookboek erbij".
"Er stak vandaag een boek in een vreemde taal in! Ik kan nergens achterhalen welke taal het is!" (Het was Pools).

Het is niet dat dat kastje uit zijn voegen barst omdat het propvol zou zitten (in tegendeel). Gaan we echt zitten gatekeepen welke boeken in het boekenruilkastje komen? Ik ben al half verwonderd dat ze het BIN nog niet hebben ingeschakeld om iets aan deze criminaliteit te doen. :rolleyes:
In het boekenkastje van Antigone in Kortrijk zitten twee boeken: een Agatha Christie *van de stadsbibliotheek* en een heel oude Oorlog & Vrede. Ik vind het een superleuk idee, maar ik heb de indruk dat de mensheid er al te vaak niet mee om kan. Het ruitje van dat ding is ook precies al drie keer met tape geplakt.

In het boekenkastje van Antigone in Kortrijk zitten twee boeken: een Agatha Christie *van de stadsbibliotheek* en een heel oude Oorlog & Vrede. Ik vind het een superleuk idee, maar ik heb de indruk dat de mensheid er al te vaak niet mee om kan. Het ruitje van dat ding is ook precies al drie keer met tape geplakt.

Wij hadden aan de school hier een plantenruilbox waar je kleine plantjes kon meenemen en iets anders in de plek zetten. Na 5 dagen was alles weg. Het kastje nu ook.

Zonet minstens 1000 hersencellen afgestorven door de laatste 2 pagina's van het cryptoforum te lezen.

Die zie ik nooit meer terug :(

Vorig jaar vrij van de ene dag op de andere écht last van mijn rug gekregen. Was al sinds zwangerschap één dat de rechter-onderrug af en toe ferm pijn deed, niks dat pijnstillers niet rechttrokken. Maar dit was echt van een heel ander kaliber, volledige onderrug voelde als van beton maar dat aan het barsten was (beste beschrijving voor het gevoel), tussen de schouders idem, handen en bovenarmen die gewoon ‘pijn’ deden (je kent dat gevoel, gewoon ‘pijn’) en bovenbenen die krampten. De rugpijn straalde rondom naar de buik, wat dan voelde als toen indertijd mijn tweede zwangerschap een uterusruptuur had (dat doet veel pijn).
Ik ben niet bij een kinesist geraakt - eigen schuld, ik weet het - maar augustus, september liep het eigenlijk heel goed. Ik nam ‘s morgens een pijnstiller en ik kon heel de dag in wezen goed doorkomen. Vorige vrijdag compleet terug naar af en erger. Geen pijnstiller die er door komt. Mijn heupen voelen werkelijk alsof ze in stukken gebroken zijn, ik kan niet goed slapen want ik ben een zijslaper en dat gaat dus voor geen meter.

** dokter gaat doorverwijzen voor een scan, kan aan diabetes liggen of wear & tear of iets compleet anders. Ik ben er mij van bewust dat ik vroeger ‘serieus’ had moeten laten kijken, maar als het dan beter voelt, dan is er altijd wel iets dringender te doen vaneigens. :( Wil hier gewoon even zielig zijn over mijn rottend karkas.
Als het een troost kan wezen. Ik heb de hele maand maart februari geen oog dicht kunnen doen wegens rugpijn. Ik had daarvoor nooit enige last van de rug en dan door 1 misstap, plots de rug naar de kloten. Ik heb echt toen dagelijks letterlijk liggen bleiten van de rugpijn. Dat was echt niet te harden. Heel die maand quasi niks geslapen. Zelfs met pijnstillers was het niet te doen.

En dat is na de kine toch ook eindelijk terug goed gekomen. Ik heb geen enkele rugpijn meer maar ik heb toch een half jaartje nog last gehad.

Laatst bewerkt:
Rip in peace Chandler Bing :(

Matthew Perry gestorven na hartaanval op zijn 54.
Ja, was verschieten toen ik dat bericht op facebook zag voorbij komen.

Er zijn de laatste tijd wel heel wat mensen met hartproblemen en een groot deel ervan overlijd er ook aan (omdat ze er niet snel genoeg bij zijn waarschijnlijk?).
Volgens de "wappies" zou het liggen aan de mrna vaccins voor corona....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan