Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eén van de buren zit al de ganse dag zijn afval te verbranden in de tuin. Ik wil naar de politie bellen. "Onze politiekantoren zijn gesloten, we verbinden u door met de dichtstbijzijnde 101-centrale". Heb dan maar opgelegd. De 101 bellen voor vuurtje stook vind ik er een beetje over gaan.

Eén van de buren zit al de ganse dag zijn afval te verbranden in de tuin. Ik wil naar de politie bellen. "Onze politiekantoren zijn gesloten, we verbinden u door met de dichtstbijzijnde 101-centrale". Heb dan maar opgelegd. De 101 bellen voor vuurtje stook vind ik er een beetje over gaan.
Als dat de enige oplossing is, waarom niet?

Toch niet jouw schuld dat de lokale kantoren gesloten zijn.
Vreemd, ik was altijd van gedacht dat een politiekantoor toch altijd bereikbaar moest zijn. Niet dus...

Ge kunt gij toch niet weten dat die vuurken stook aan het doen is? Voor hetzelfde geld is die zijn living aan het uitbranden.

(voor het opstoken van afval, zeker plastiek en van die dingen kun je zeker de 101 bellen hoor).

Vreemd, ik was altijd van gedacht dat een politiekantoor toch altijd bereikbaar moest zijn. Niet dus...
Ze zijn bereikbaar, daarom schakelen ze door naar een alarmcentrale.

Centralisatie van personeel weet je om de kostprijs ervan te drukken. Want als elk lokaal politiekantoor bemand moest zijn had je veel meer personeel nodig alsook 24uren shifts voor iedereen. België en de gemeenten waren indta failliet :)

Dat dacht ik dus ook...

Ge kunt gij toch niet weten dat die vuurken stook aan het doen is? Voor hetzelfde geld is die zijn living aan het uitbranden.

(voor het opstoken van afval, zeker plastiek en van die dingen kun je zeker de 101 bellen hoor).
Het was (denk ik) tuinafval, hout etc. En het was helemaal vanachter in de tuin waar geen huizen/tuinhuizen etc. staan.

Ze zijn bereikbaar, daarom schakelen ze door naar een alarmcentrale.

Centralisatie van personeel weet je om de kostprijs ervan te drukken. Want als elk lokaal politiekantoor bemand moest zijn had je veel meer personeel nodig alsook 24uren shifts voor iedereen. België en de gemeenten waren indta failliet :)
Dat begrijp ik, maar gevoelsmatig ligt het toch iets moeilijker om de 101 daarvoor te bellen tov. de lokale politie :)

Dat dacht ik dus ook...

Het was (denk ik) tuinafval, hout etc. En het was helemaal vanachter in de tuin waar geen huizen/tuinhuizen etc. staan.

Dat begrijp ik, maar gevoelsmatig ligt het toch iets moeilijker om de 101 daarvoor te bellen tov. de lokale politie :)
Als het helemaal vanachter is waar geen huizen staan enzo, zul jij daar toch ook niet zo veel last van gehad hebben :unsure:
Tenzij de rook recht in jullie huis geblazen wordt natuurlijk.

Als het helemaal vanachter is waar geen huizen staan enzo, zul jij daar toch ook niet zo veel last van gehad hebben :unsure:
Tenzij de rook recht in jullie huis geblazen wordt natuurlijk.

Ons appartement ligt op enkele meters van de achterkant van zijn tuin. En ja inderdaad de windrichting zat echt niet mee vandaag :)

De eerste vlieg in huis gespot, met de zon komt het ongedierte ook terug.
Eet hem op, dan ben je er vanaf. Anderzijds kan je wachten tot de zon ondergaat. Geen (zichtbare) zon = geen ongedierte. Wat je niet ziet, is er niet. Hem horen of voelen zijn factoren die je moet trachten te negeren, verbale agressie kan snel komen. Met als gevolg dat die lukraak je mond invliegt en je een avondsnack binnen hebt. Ik spreek uit ervaring. Was een krop in de keel. Letterlijk.

Klote kauwen. Ganse ochtend lawaai maken in de eik hierachter en daarna het eten komen weg roven dat ik hang voor de mezen enz.

Eet hem op, dan ben je er vanaf. Anderzijds kan je wachten tot de zon ondergaat. Geen (zichtbare) zon = geen ongedierte. Wat je niet ziet, is er niet. Hem horen of voelen zijn factoren die je moet trachten te negeren, verbale agressie kan snel komen. Met als gevolg dat die lukraak je mond invliegt en je een avondsnack binnen hebt. Ik spreek uit ervaring. Was een krop in de keel. Letterlijk.
Jaja, ik ben 's nachts nog nooit geen mug tegengekomen :unsure:

Geen ergernis van vandaag maar van gisteren : eens 2 stralen zon en meer dan 10 graden en ze zitten al meteen met 30 aan een ijssalon op een bank of in de stad op de bankjes met ook veel te veel volk of je ziet een hoop man wandelen rond de rand van de stad wat je de rest van de seizoenen 0,0 zou zien.

Kleine ring stond pot dicht want iedereen moest perse op een Zaterdagmiddag om 16u naar de Action of Brico of Hubo of whatever, ik ben 1u30 weg geweest om in eigen stad eens ff een pakje op te halen aan de Cubee en dan naar de supermarkt en een doosje pralines in de stad want overal stond het vol.

De domme mensen van Tessenderlo. Telkens ik zo'n post van die "ge zijt van..." voorbij zie komen begin ik al stuiptrekkingen te krijgen.

We hadden hier vroeger De Zwarte Markt maar wegens corona is deze gestopt en is die grond verkocht, of staat nog te koop daar is precies wat onduidelijkheid over. Maar dan komen ze eh, de Sarahs, de Godelaines, de Rabia's van deze wereld:

"Zet er een park voor de kinderen! Waarom niets voor de kinderen! Een bowlingbaan voor de kinderen! Een buitenspeeltuin!"

Echt waar, bende gatachterlijke deurknoppen, dat is industriezone, heel dat gebied is een komen en gaan van vrachtwagens. Echt het ideale gebied om een buitenspeeltuin neer te poten. Serieus, hoe die mensen levend door een automatische draaideur raken is mij een raadsel.

En we hebben hier in het centrum al bowlingbanen, zwembad, skatepark, finse piste, voetbalvelden, buitenfitness, tennis, speeltuin, etc. Waarom zou je knal hetzelfde 10 km verderop gaan zetten. Bende flamingo's.

Maar dan heb je ook nog ze ne sus "zet er een feestzaal voor fuiven, die we nu hebben voldoet niet meer". Ja, een feestzaal waar jongeren met de fiets naar een fuif kunnen. In een industriezone, volledig buiten het centrum, waar je enkel raakt via drukke industriewegen vlak bij de autostrade. Zo'n geweldig inzicht, ik zou de politiek ingaan jongen.

En dan hebt ge uiteraard nog die gedeelde, dubbele voornaam accounts genre "Peter Annie" die even komen afgeven op de industrie. Alles voor de industrie! Ja stel u voor, een gemeente die een industriegebied laat gebruiken voor jobgelegenheid.

Laatst bewerkt:
Een fuif is natuurlijk nooit tijdens de werkuren, dus dat is toch nog ca va?
De meeste bedrijven die daar liggen werken met een volcontinu systeem, daar komen 's nachts even goed een hoop vrachtwagens aan. Er is een zaal in het centrum voor fuiven die pas een nieuw dak gekregen heeft. En ook nog het jeugdhuis en cultureel centrum.

De meeste bedrijven die daar liggen werken met een volcontinu systeem, daar komen 's nachts even goed een hoop vrachtwagens aan. Er is een zaal in het centrum voor fuiven die pas een nieuw dak gekregen heeft. En ook nog het jeugdhuis en cultureel centrum.
dat verandert de zaak. Als het een terrein is met vooral magazijnen, zou het zelfs bijna ideaal zijn want een fuifzaal is natuurlijk niet leuk voor omwonenden. wij zitten hier met een parochiezaal die soms ook voor fuiven verhuurd werd en we hadden daar toch dikwijls overlast van. vooral dan van mensen die om 3 `s nachts vertrekken en denken dat het dan leuk is om te claxoneren naar hun vrienden die op het plein luid staan te lallen.
Geef mij maar de fuifen die ze doen in een tent op een patattenveld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan