Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als het verplicht is voor elke bestelling heb ik er geen probleem mee. Maar in de vorige frituur waar ik ging namen ze zowel telefonisch als in de frituur bestellingen op. En wat kreeg je dan op vrijdag rond 18u? Dat daar +- 10 man staat te wachten en ze ondertussen wel bestellingen blijven aannemen en die ook nog eens voorrang geven.
Dit was dus mijn ergernis inderdaad.

Katten en hun streken; Aan de deur staan janken om binnen of buiten te kunnen. Doe je de deur open en staat hij daar nog even na te denken 'hm, zou ik?'. En na een halve minuut 'nah'.

Ook: staan janken naast u als je kaas eet om ook een stuk te krijgen. Snij ik een klein, klein stukje af en hou ik het voor hem. Even aan ruiken en hij moet het niet hebben. Twee minuten later komt hij terug naast mij staan bedelen. Gooi ik datzelfde stukje kaas wat verder op de grond en hij vliegt er achter en eet het op alsof hij al een week geen eten heeft gehad.

Of je bent ze aan het aaien en plots uit het niets krijg je lappen ervan.

Ik haat die beesten echt en we hebben er dan nog 3 ook.

1 ervan zit onze honden altijd uit te dagen. Of het nu de Rottweiler is of de labrador. Doesn't give a f*ck.

Die beesten liggen gewoon te chillen. Komt die kat er op een kleine meter van liggen mooi op haar zij, en vanaf dan mogen de honden niet meer bewegen of ze begint lelijke geluiden te maken en als er toch 1 durft bewegen is vliegt ze er op.

Die 2 dan helemaal razend en op van de stress en laf dat ze is springt ze dan op de schutting en kunnen ze niks terug doen.

Ze loopt dan naar buiten, 1 minuut later staan janken en krassen trekken in de aluminium van de achterdeur. Dan laat je ze binnen en loopt ze verdomme aan de andere deur gewoon weer naar buiten om 2 minuten later weer te staan krabben aan de deur.

Geen traan zal ik ervoor laten!

Ohja nog eentje vergeten. Vorige zomer mijn fiets helemaal goed gezet om smorgens vroeg te kunnen vertrekken. Ik sta op: platte band.. Wtf?

Rotbeest had mijn band plat gestoken met haar nagels. 🤬🤬🤬

voor de eerste keer sinds lang nog eens een avondwandeling gedaan met een muziekje op. zie ik een fietser los op zn smoel gaan op een rond punt. gelukkig een helm op, maar zn stuur stond toch helemaal uit de haak. Heb hem even geholpen en op eerste zicht mankeerde hij niets.
Maar probleem is dat zo`n gebeurtenissen altijd een impact op mijn gevoel hebben. De radertjes over de nietigheid van het leven krijgen dan weer wat smeersel.

1 ervan zit onze honden altijd uit te dagen. Of het nu de Rottweiler is of de labrador. Doesn't give a f*ck.

Die beesten liggen gewoon te chillen. Komt die kat er op een kleine meter van liggen mooi op haar zij, en vanaf dan mogen de honden niet meer bewegen of ze begint lelijke geluiden te maken en als er toch 1 durft bewegen is vliegt ze er op.

Die 2 dan helemaal razend en op van de stress en laf dat ze is springt ze dan op de schutting en kunnen ze niks terug doen.

Ze loopt dan naar buiten, 1 minuut later staan janken en krassen trekken in de aluminium van de achterdeur. Dan laat je ze binnen en loopt ze verdomme aan de andere deur gewoon weer naar buiten om 2 minuten later weer te staan krabben aan de deur.

Ik heb vroeger een hond gekend en die hond was getraind om katten (en ook andere kleinere dieren) te vangen en/of te doden. In bovenstaand voorbeeld was de kans dat hij die kat te pakken kreeg en doodde géén 99% maar letterlijk 100%. Geen zever.

Hij had minder dan 1 sec nodig om een kat te doden eens hij die te pakken had, want hij wist exact wat hij moest doen. Knip en de kat haar/zijn nek was permanent en dodelijk gebroken.

---

Onlangs ook nog een filmke gezien van een kat die een hond die rustig lag te slapen, bewust lastigviel. Maar die kat was een beetje later zwaargewond. Dus dat viel zwaar tegen.

Laatst bewerkt:

Amai :o wij zitten hier ook met de combo van 3 katten en 2 honden, in perfecte harmonie 😊
Bij de komst van de laatste hond was er even wat stress onder de katten (vooral omdat de hond als pup nogal een ongeremd projectiel was), maar nu slapen ze samen, komt 1 van de katten de honden meer kopjes geven dan aan ons etc... Onze katten zijn wel katers, ik zou nooit vrouwtjes nemen. Bij jullie klinkt het als typisch gedrag voor kattinnen :p (vooral dat aaien en plots klappen krijgen).
Bij honden zou ik dan weer nooit reutjes nemen.

De ene kat moet godverdomme gewoon van mijn Lego blijven.

Amai :eek: wij zitten hier ook met de combo van 3 katten en 2 honden, in perfecte harmonie 😊
Bij de komst van de laatste hond was er even wat stress onder de katten (vooral omdat de hond als pup nogal een ongeremd projectiel was), maar nu slapen ze samen, komt 1 van de katten de honden meer kopjes geven dan aan ons etc... Onze katten zijn wel katers, ik zou nooit vrouwtjes nemen. Bij jullie klinkt het als typisch gedrag voor kattinnen :p (vooral dat aaien en plots klappen krijgen).
Bij honden zou ik dan weer nooit reutjes nemen.

De ene kat moet godverdomme gewoon van mijn Lego blijven.
Het is wel raar bij iedere kat is het anders. 1 Latin die idd plots uithaalt als je aait, maar de honden laten haar met rust en zij de honden. 1 mannetje die hen dus altijd uitdaagt. En dan de jongste is ook een mannetje en die is dan beste vriend met de honden. Likken aan elkaar, kopjes geven,..

We hebben ook 2 konijnen. Die komen echt supergoed overeen met de honden. Die liggen gewoon tussen de honden met hun wortel en de honden met hun been. Echt zalig om zien.

Ik heb vroeger een hond gekend en die hond was getraind om katten (en ook andere kleinere dieren) te vangen en/of te doden. In bovenstaand voorbeeld was de kans dat hij die kat te pakken kreeg en doodde géén 99% maar letterlijk 100%. Geen zever.

Hij had minder dan 1 sec nodig om een kat te doden eens hij die te pakken had, want hij wist exact wat hij moest doen. Knip en de kat haar/zijn nek was permanent en dodelijk gebroken.

---

Onlangs ook nog een filmke gezien van een kat die een hond die rustig lag te slapen, bewust lastigviel. Maar die kat was een beetje later zwaargewond. Dus dat viel zwaar tegen.

Ja als 1 van de 2 (hoogstwss de labrador, want de Rottweiler is een trage lompe sul die zich laat doen) die krijgt dan zal het toch ook wel ticketje DA worden vrees ik want onze labrador pikt het echt niet.

Ohja nog eentje vergeten. Vorige zomer mijn fiets helemaal goed gezet om smorgens vroeg te kunnen vertrekken. Ik sta op: platte band.. Wtf?

Rotbeest had mijn band plat gestoken met haar nagels. 🤬🤬🤬
Die hebben flinke nagels, ma door ne fietsband steken? :’)
Tzal toch wel van iets anders geweest zijn of die band was al goed afgesleten.

Die hebben flinke nagels, ma door ne fietsband steken? :’)
Tzal toch wel van iets anders geweest zijn of die band was al goed afgesleten.
Was nog maar een band met 500kms. En die stond heel de week hard. De zaterdag wat bij gepompt en de zondagmorgen zat er een minigaatje in de wang van de band.

Van hun nagels te scherpen eraan en de wang van de band is nu niet zo dik dat ze daar niet zouden door geraken. Als ik ze soms bezig hoor aan een autoband, wat een lawaai dat dat maakt.

a-R7-Ez-Ey-460svvp9.gif

Toch heel verschillend he. Van sommige katten hoor ik dat ze in de gordijnen hangen, dit en dat kapot krabben. Onze kater heeft in zijn 15 jaar nog in geen enkele zetel, gordijn... zijn nagels gezet. Enkel een paar bomen buiten gaat hij regelmatig is aan krabben en dat is het.

Twee pakjes van UPS. Blijkbaar gisteren aangeboden hier (deurbel is niet gegaan). Voor 1 pakketje een briefje in de bus dat het vandaag op te halen viel in een UPS pickup point.

Daar aangekomen: geen pakje.

Lol die verhalen van katten hier. De onze, heb er 2 zijn zo braaf als iets. Soms staan ze eens wild maar ze hebben in hun bijna 4j nog nooit gebeten of gekrabt naar ons :D<3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan