Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is heel het binnenland op vakantie in de Westhoek of aan de kust? Op wandelroute waar normaal niemand is liep het vandaag vol, plus veel elektrische fietsers die niet weten dat er remmen op staan. 90% van wie ik het kon horen had geen West-Vlaams accent, dus effectief dagjestoeristen. Je kan ze er eigenlijk ook gewoon uithalen aan hun gedrag, locals zeggen goeiedag als ze passeren of merci omdat je de honden kort bij neemt om een fietser te laten passeren, die dagjesmensen kijken in het beste geval eens vies, de meesten negeren je aanwezigheid. Ik zeg dan altijd zelf goeiendag en merci, dat wordt ook nooit geapprecieerd.
Dan ook een die het een uitstekend idee vond om zijn vervelende Jack Russel los te laten lopen in de polders. Op rustige dagen lopen die van ons ook los, maar toch niet op zo'n dagen, en al zeker niet omdat het een agressief kutbeest bleek te zijn. Die kwam gewoon plots dreigend op ons af. Nu, die gaat dat waarschijnlijk geen twee keer doen, nog nooit zo rap een kleine hond zien lopen in de andere richting nadat onze wolf efkens tussen ons en dat mormel ging staan, en niet op een bepaald beleefde manier. Als die niet aan de lijn lag, was er geen Jackske meer te vinden vrees ik.

Is heel het binnenland op vakantie in de Westhoek of aan de kust? Op wandelroute waar normaal niemand is liep het vandaag vol, plus veel elektrische fietsers die niet weten dat er remmen op staan. 90% van wie ik het kon horen had geen West-Vlaams accent, dus effectief dagjestoeristen. Je kan ze er eigenlijk ook gewoon uithalen aan hun gedrag, locals zeggen goeiedag als ze passeren of merci omdat je de honden kort bij neemt om een fietser te laten passeren, die dagjesmensen kijken in het beste geval eens vies, de meesten negeren je aanwezigheid. Ik zeg dan altijd zelf goeiendag en merci, dat wordt ook nooit geapprecieerd.
Dan ook een die het een uitstekend idee vond om zijn vervelende Jack Russel los te laten lopen in de polders. Op rustige dagen lopen die van ons ook los, maar toch niet op zo'n dagen, en al zeker niet omdat het een agressief kutbeest bleek te zijn. Die kwam gewoon plots dreigend op ons af. Nu, die gaat dat waarschijnlijk geen twee keer doen, nog nooit zo rap een kleine hond zien lopen in de andere richting nadat onze wolf efkens tussen ons en dat mormel ging staan, en niet op een bepaald beleefde manier. Als die niet aan de lijn lag, was er geen Jackske meer te vinden vrees ik.
Zelfs als het niet druk is moet je uw hond ook niet laten loslopen hè. Dus zo proper is uw zieltje dan ook weer niet precies?

Jack Russells hebben echt een imagoprobleem :p

De meeste bedrijven die daar liggen werken met een volcontinu systeem, daar komen 's nachts even goed een hoop vrachtwagens aan. Er is een zaal in het centrum voor fuiven die pas een nieuw dak gekregen heeft. En ook nog het jeugdhuis en cultureel centrum.
wij werken ook volcontinu maar hier komt nooit een vrachtwagen snachts , is toch eerder uitzonderlijk dat men snachts laad en los

De eerste motorrijder op de baan gespot, met de zon komt het ongedierte ook terug.
Met ongedierte bedoel je toch de automobilisten die niet eens kijken voor ze een straat dwarsen zeker?
Of richting aanwijzer gebruiken?

If not, please enlighten me ;)

Zelfs als het niet druk is moet je uw hond ook niet laten loslopen hè. Dus zo proper is uw zieltje dan ook weer niet precies?
Als ik er een boete voor krijg, ga je me niet horen klagen hoor. Het verschil is dat we hier tussen de velden wonen en op een wandeling van 10km vaak letterlijk niemand tegenkomen. Op stukken met minder overzicht houden we ze aan de leiband. Het mag niet nee (daarom zou ik de boete ook zonder klagen betalen), maar laten loslopen bij ander volk? Nope, nooit, of het zou een specifiek losloopgebied moeten zijn. De onze komen ook meteen af om aangelijnd te worden als we ze roepen indien we iemand in de verte zien. Die hond van vandaag duidelijk niet.

Hier op de plaatselijke "je bent van...." groep op facebook eens de opmerking gemaakt bij iemand van wie dat hun kat sinds deze nacht vermist is: "mssh is ze meegenomen door de politie wegens het schenden van de avondklok" . Gaat de helft van die groep daar uit hun dak met verwijten als: dierenhater, sadist, dat ze ook eens gaan komen lachen als mijn kind vermist is :unsure: , dat ze mij wel nog zullen vinden etc. Jezus mensen, kan de mensheid eigenlijk nog debieler worden.

Hier op de plaatselijke "je bent van...." groep op facebook eens de opmerking gemaakt bij iemand van wie dat hun kat sinds deze nacht vermist is: "mssh is ze meegenomen door de politie wegens het schenden van de avondklok" . Gaat de helft van die groep daar uit hun dak met verwijten als: dierenhater, sadist, dat ze ook eens gaan komen lachen als mijn kind vermist is :unsure: , dat ze mij wel nog zullen vinden etc. Jezus mensen, kan de mensheid eigenlijk nog debieler worden.
sssstt, daag ze niet uit..

Het is zondag en goed weer, dus uiteraard gaat Bompa Jos met de 30 jaar oude Mercedes een tochtje maken en 40 op de teller rijden op een stuk waar je 50 mag en waar er geen mogelijkheid is om in te halen.

Alléén een L is een excuus om zo traag te rijden en dan nog...

Ik keek 2 dagen terug eens voor rijlessen en waren nog vrij vanaf eind Maart dus dacht ik ga eens op Zondag op mijn gemak zien op die site, ist al opgeschoven naar eind April qua beschikbaarheid ondertussen ( en eigenlijk om heel juist te zijn naar 5 Mei )

Plus dan nog het feit dat je dankzij corona via de site moet inschrijven en dan nog meteen in 1x meteen je 10 lessen moet kiezen qua dagen en uren en ik zit met een variabel uurrooster qua job tussen 6 en 20u en weet dat uurrooster maar telkens van 1 week er voor.

En dan nog die schijtreclame van die klassieke muziek CD en dan zeggen ze in die reclame 6x ''Adya classic'' op 20 seconden tijd op de meest monotone toon ooit, nog erger dan die Verisure acteurs die overdreven happy zijn.

De mijne lopen hier ook altijd los als er geen luis te zien is. Een hond moet nog altijd hond kunnen zijn. Maar ik kijk wel constant rond of er niemand af komt en dan gaan ze wel aan de lijn en ze luisteren perfect. Als ik het 2x moet zeggen dan is het de rest van de wandeling ook aan de lijn.

Ik zou niet weten waarom ze dan aangelijnd zou moeten zijn.

Ze zouden beter die corona wandelaars en corona fietsers aan de lijn houden rond hun kot want die verkloten altijd alles voor de rest door in hele pakken te gaan wandelen en fietsen. Om als de corona weer voorbij is op café en restaurant te zitten en toe te vetten.

De mijne lopen hier ook altijd los als er geen luis te zien is. Een hond moet nog altijd hond kunnen zijn. Maar ik kijk wel constant rond of er niemand af komt en dan gaan ze wel aan de lijn en ze luisteren perfect. Als ik het 2x moet zeggen dan is het de rest van de wandeling ook aan de lijn.
Daarmee zeg je het hè, je weet _nooit_ 100% hoe je beest gaat reageren of wat hem gaat triggeren. Als ik al die keren moet tellen dat er bij ons in het bos plots een hond op mij komt afgestormd... en dan even later "sorry meneer, mo hij doet niks zenne" ... tja als je hem al niet kan intomen om naar u te komen hoe ga je dan weten hoe hij gaat reageren op een vreemde?
Verplicht bij wet, tenzij het in een voor honden voorziene zone is.

Ze zouden beter die corona wandelaars en corona fietsers aan de lijn houden rond hun kot want die verkloten altijd alles voor de rest door in hele pakken te gaan wandelen en fietsen. Om als de corona weer voorbij is op café en restaurant te zitten en toe te vetten.
omdat het wettelijk verplicht is.

Al snap ik je wel :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan