Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen die hun rekeningnummee op geboortekaartjes zetten. Dat bedelen om geld vind ik echt :puke:
Goh, maakt het uit of je 50 euro stort op een pamperrekening of 50 euro geeft aan babyspullen? Ik heb altijd iets gegeven en als de ouders aangeven liever geld op de pamperrekening te hebben doe ik dat.

Goh, maakt het uit of je 50 euro stort op een pamperrekening of 50 euro geeft aan babyspullen? Ik heb altijd iets gegeven en als de ouders aangeven liever geld op de pamperrekening te hebben doe ik dat.
Idd. Beter dat dan de zoveelste speelgoedprul die in 1 of andere kast gaat liggen. Dan geef ik liever geld dat ze nuttig kunnen gebruiken.

Die babyspullen kan ik nog begrijpen. Ze zijn dan ook verplicht om die spullen te gebruiken, terwijl ze dat geld op hun rekening ook kunnen gebruiken voor andere zaken. Alhoewel ze natuurlijk ook die spullen 2dehands kunnen verkopen voor een winst.

Het gaat mij erom dat sommige mensen dat geld totaal niet nodig hebben. Degene op dat kaartje is een directeur ergens (van in de familie ofc) en nog zitten bedelen achter geld. Ge gaat mij niet wijsmaken dat die giften nodig hebben.

Die babyspullen kan ik nog begrijpen. Ze zijn dan ook verplicht om die spullen te gebruiken, terwijl ze dat geld op hun rekening ook kunnen gebruiken voor andere zaken. Alhoewel ze natuurlijk ook die spullen 2dehands kunnen verkopen voor een winst.

Het gaat mij erom dat sommige mensen dat geld totaal niet nodig hebben. Degene op dat kaartje is een directeur ergens (van in de familie ofc) en nog zitten bedelen achter geld. Ge gaat mij niet wijsmaken dat die giften nodig hebben.
Het idee is dan ook dat je iets geeft als een soort felicitatie zeker, als er daar eerst een onderzoek aan moet vooraf gaan of die dat nodig hebben, lijkt me dat voorbij te gaan aan het idee van zo'n gebaar. Er zal hier in Vlaanderen amper iemand die giften nodig hebben om zijn kind te onderhouden lijkt me.

Ik vind zo'n rekeningnummer ook gewoon handig, dan moet ik als complete leek niet door zo'n oninteressante geboortelijst een prul zoeken dat dan misschien toch nutteloos blijkt.

Normaal staat er toch vermeld:
'vrijblijvende cadeautip'. Dan is dat toch niet om geld 'bedelen'?

Wij hadden destijds zo'n cadeaulijst. Volgens mij heb ik de helft van die spullen nooit gebruikt... Achteraf bekeken was geld wel nuttiger geweest. O.a. om de crèche te betalen ;)

Afgeleid geweest en wat te vroeg aan het rode licht vertrokken.
Ik heb niet snel opgetrokken en was toch al 2 meter over de lijn voor ik het door had en dan gestopt, dus ik hoop dat ik niet boven de 30 per uur zat en niet geflitst ben.

Afgeleid geweest en wat te vroeg aan het rode licht vertrokken.
Ik heb niet snel opgetrokken en was toch al 2 meter over de lijn voor ik het door had en dan gestopt, dus ik hoop dat ik niet boven de 30 per uur zat en niet geflitst ben.
Heb ik eens gehad aan een overweg. Slagbomen gaan omhoog, het licht knippert wit en ik rij door.

Om dan te beseffen dat de verkeerslichten rood waren en dat op een heel druk kruispunt. 🤦

Ach, die engelstalige motivationals die op iedere Insta-post komen zijn inderdaad ergerlijk. Live, laugh, love, BARF!
Stab, Stabitty, Stab!
B6C7CFAC-65F5-4E9D-8CDC-2F1E08925D72.jpeg

On topic ergernis: zoon gisteren tekening vergeten in de naschoolse opvang. Vraagt vandaag aan die opvoedster of ze er nog ergens ligt. ‘Ah, je moet dat maar niet vergeten, wij gooien dat weg’ 😕 Ik begrijp het wel maar ik stond er bij en het was zo echt op een toontje… Kind was er het hart van in. Heb die ook al horen opmerken tegenover kinderen ‘dat ze voor x of y niet genoeg betaald wordt’. Vrij lomp vrouwmens.

Heb ik eens gehad aan een overweg. Slagbomen gaan omhoog, het licht knippert wit en ik rij door.

Om dan te beseffen dat de verkeerslichten rood waren en dat op een heel druk kruispunt. 🤦
Afgelopen vrijdag steek ik met de fiets een kruispunt over bij groen licht voor mij.
Ineens hoor ik getoeter. Ik ben nog geen 2 seconden aan de overkant als er vlak achter mij een auto doorraast. Die stond eerst te wachten, en reed dan opeens los door het rood rechtdoor.

Deze namiddag is er een nieuw "project" opgestart voor ons, gemachtigd Opzichters.
We dienen te tellen hoeveel mensen onze bevelen compleet negeren.
Deze middag toch al een zevental.
Nog een hoger aantal gingen toch achteruit, eens ze door hadden dat ze in overtreding waren.
Strafste was een bomma met kleinkind, kind wacht, bomma bijna onder de bus.

Afspraak om 13u bij de tandarts. Ze starten in de namiddag om 13u dus ik ben de eerste patiënt van de namiddag..

Ik kom 5 minuten vroeger om me in te schrijven zodat we er direct kunnen invliegen.

Ik zit hier nu al een half uur te wachten. Gvd, kheb betere dingen te doen vandaag...

Vandaag de rekening gekregen van het ziekenhuis (Sint-Trudo in Sint-Truiden)voor de opname van mijn vader, bijna 8.000 euro
ten laste van het ziekenfonds voor een kleine 2 weken.
In 2019 lag hij 1 maand in het Viga Jesse in Hasselt en 1,5 maand op revalidatie in Herk-de-stad, dat allemaal samen was toen net geen 30.000 euro ten laste van het ziekenfonds en dat was inclusief een operatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan