Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Das idd een behoorlijk pittige prijs voor een alleenstaande. 🙈
Maar goedkoper vind je sowieso niet meer.

Tenzij een oud en te renoveren.

Nieuwbouw app van een 90m², + de extra kosten met parkeerplaats.
350K is geen uitzondering meer. Eerder gemiddeld.

Een wat ouder en niet te renoveren, 275k is vrij 'normaal'.

Rentes stijgen nu ook weer. Dus lenen wordt duurder.
Prijzen van bouwmaterialen swingen de pan uit.

Het wordt nog erger.

De toekomst voor velen wordt cohousen.
Elke dag ruzie voor wie wat heeft vuil gemaakt en wie het moet poetsen.

Het ergste is dat veel van wat nu gebouwd wordt, van lagere kwaliteit is.
Dus dik betalen om later problemen te krijgen.

Laatst bewerkt:
Renovatie tuin.
Te diep uitgegraven = meer containers = meer chape. Ondanks plannen en deftige uitleg.
Afsluiting klaar eind april. Want: alles op stock. Moeten nog beginnen, panelen hadden ze niet op stock. Beloof dat dan niet.
Platines en tegels geleverd oprit en terras. Beiden verkeerde kleur. Platines liggen er al voor 1/3.

KAN ER NU NEKEER GEEN EEN ZIJN WERK DOEN EN GEMAAKTE AFSPRAKEN NAKOMEN.

De man van de grondwerken ook: 'ai ai ai ai, toeme toch, tzitten hier leidingen, miljaarde é'. En maar vloeken en doen. Ge doet hele dagen grondwerken, en 't is maar bij mij dat er leidingen zitten ofwa?

Ik vraag aan diezelfde persoon een container gemengd (steenpuin, hout en metaal). Hij biedt dat aan.
Krijg ik telefoon: "ja da gaat toch serieus wat kosten hoor, dat is allemaal gemakkelijk gemengd, maar wij moeten dat wel sorteren é op de koer"

DAT GAAT MIJ NIET AAN, BIED HET DAN NIET AAN, PIPO.

Renovatie tuin.
Te diep uitgegraven = meer containers = meer chape. Ondanks plannen en deftige uitleg.
Afsluiting klaar eind april. Want: alles op stock. Moeten nog beginnen, panelen hadden ze niet op stock. Beloof dat dan niet.
Platines en tegels geleverd oprit en terras. Beiden verkeerde kleur. Platines liggen er al voor 1/3.

KAN ER NU NEKEER GEEN EEN ZIJN WERK DOEN EN GEMAAKTE AFSPRAKEN NAKOMEN.

De man van de grondwerken ook: 'ai ai ai ai, toeme toch, tzitten hier leidingen, miljaarde é'. En maar vloeken en doen. Ge doet hele dagen grondwerken, en 't is maar bij mij dat er leidingen zitten ofwa?

Ik vraag aan diezelfde persoon een container gemengd (steenpuin, hout en metaal). Hij biedt dat aan.
Krijg ik telefoon: "ja da gaat toch serieus wat kosten hoor, dat is allemaal gemakkelijk gemengd, maar wij moeten dat wel sorteren é op de koer"

DAT GAAT MIJ NIET AAN, BIED HET DAN NIET AAN, PIPO.
Dit, zo hard. Er is gewoon zo weinig aanbod voor zo veel vraag dat ze met allerhande excuses en onnozelheden kunnen wegkomen, en je gewoon zonder respect kunnen behandelen.

Geen grote ergernis, maar is dat nu een moderne trend om zo van die stockfoto's van mensen als een soort van laadscherm te gebruiken?

Ik doe de ene bankingapp open: een vrouw met licht overgewicht en vreemde smaak qua kledij staart me met een halve glimlach aan terwijl ze met haar haar speelt.
Ik open de andere bankingapp: twee vrouwen in een regenjas en een muts gapen met met open mond aan, iets tussen een lach en verbazing.
Ik open office365 van het werk: een vrouw met een kleurrijke outfit zit zonder schoenen in kleermarkerszit mij aan te staren.

Odd :unsure:

Ik weet een plaats waar je dat mag droppen :shutup:

Onlangs milieu inspectie gehad.....

Mijn baas is al jarenlang "stof x" aan het verzamelen op onze depot.
An sich geen verboden/schadelijke stof, maar ik ga nu ook niet meteen zeggen wat het is, zie dat hier iemand werkt van het forum op departement leefmilieu.....

Dus ik ging er van uit dat wij vergund zijn hiervoor. (ik werk er nog maar 7 jaar).

Nu blijkt uit onze vergunningen dat wij deze materie niet mogen verhandelen/opslaan.

We hebben nu een termijn van 3 maand gekregen om ALLE "stof x" af te voeren, wat ons gigantisch veel geld zal kosten.
(bovendien nét in het seizoen, al gaan we hier wel zowiezo in beroep uitstel voor vragen om het eventueel in de kalmere winter perioden te mogen doen, als de werven stil liggen)

We zijn een KMO, en ik doe de financiën o.a.
Ik kan nu al zeggen dat wij dat niet gaan kunnen betalen.

Ik sta er wel perplex van, dat hij dit al die jaren heeft opgeslagen, wetende dat hij dat niet mocht. Das toch vragen om problemen?

Op zich is het natuurlijk zijn probleem, maar wij als werknemer worden daar nu natuurlijk in meegetrokken, als de boel failliet zou gaan door zijn stommiteit/nonchalance.

Aan de andere kant, als we failliet zouden gaan (wat ik hoop dat niet gebeurt, maar kom..) krijgen wij als werknemer dan een vergoeding?
Het zou voor mij allesinds wel het start schot zijn om voor het eerst in mijn leven eens een lange pauze te nemen en eens de wereld gaan verkennen, denk ik. Nooit gekund wegens vast werk verplichtingen.
Al vraag ik me dan ook weer af of je van zo'n reis uberhaupt kan genieten, wetende dat je je spaargeld spendeert, en straks werkloos terug aankomt in België.....

Ok ik ga het maar zeggen.

Gewoon puin . Maar wel gigantisch veel. Ik schat 10.000 ton.

Als je weet dat sommige bedrijven , die wel vergund zijn, dit willen aanvaarden aan 20 euro per ton spreken we over 200.000 euro plus het werk eraan en vervoer.

Sorry mar dit hebben wij niet in kas of op overschot.

Uiteraard mn baas zn schuld door jarenlang te stockeren en veel te goedkoop containers zetten...
Natuurlijk kwamen alle particulieren bij ons uit.

@Mr.Anderson wees eens eerlijk.

heb jij "gemengd bouw afval" gevraagd of wat?

Want ik ken die discussie, en heb ze al 100 keer gehoord.

Wij , in den bouw , verstaan onder gemengd bouw afval: stenen, dakpannen, tegels, aarde, zand, stabil, beton (ongewapend).
(zijn allemaal dingen die wij kunnen uitzeven op onze koer, en stenen apart dus en grond/zeefzand apart. (scheiden)

maar de doorsnee klant, verwacht dat ALLES daar onder valt, dus ook ijzer, hout, etc....
uiteraard , en dat weet jij ook toch wel (?!) kan je daar nergens mee naar toe, met een container alles door elkaar.
zelf in de verbrandings oven moet je daar niet meer mee toe komen.

Dus ik vermoed dat jij dat niet zal vermeld hebben wat er specifiek in ging, en gewoon gemakshalve "gemengd bouw afval " zal hebben gezegd.
en dan achteraf willen de klanten zich dan indekken want "jamaar we hebben gemengd gezegd".

@Mr.Anderson wees eens eerlijk.

heb jij "gemengd bouw afval" gevraagd of wat?

Want ik ken die discussie, en heb ze al 100 keer gehoord.

Wij , in den bouw , verstaan onder gemengd bouw afval: stenen, dakpannen, tegels, aarde, zand, stabil, beton (ongewapend).
(zijn allemaal dingen die wij kunnen uitzeven op onze koer, en stenen apart dus en grond/zeefzand apart. (scheiden)

maar de doorsnee klant, verwacht dat ALLES daar onder valt, dus ook ijzer, hout, etc....
uiteraard , en dat weet jij ook toch wel (?!) kan je daar nergens mee naar toe, met een container alles door elkaar.
zelf in de verbrandings oven moet je daar niet meer mee toe komen.

Dus ik vermoed dat jij dat niet zal vermeld hebben wat er specifiek in ging, en gewoon gemakshalve "gemengd bouw afval " zal hebben gezegd.
en dan achteraf willen de klanten zich dan indekken want "jamaar we hebben gemengd gezegd".
Ward, I think you were a little hard on the Beaver. So was Eddie Haskell, Wally and Ms. Cleaver.

Ik vroeg aan de telefoon letterlijk: kunnen jullie een container leveren waar ik een afsluiting, van die groene metalen palen en bekaert draad + steenpuin van een kapot geschoten sokkel + houten panelen van een afsluiting in mag gooien? Jaja, geen enkel probleem hoor.

Dat was met de moeder, die alles van offertes en papierwerk voor haar rekening neemt. De zoon belde me dan op dat dat niet mogelijk was met heel den uitleg erbij. In the end was het dan wel mogelijk, maar het zou een pak meer kosten dan de prijs die ik van zijn mama doorgekregen had. Ik had niet echt het gevoel dat die op dezelfde lijn zaten binnen dat bedrijf.

Ik weet ook hoe streng men ondertussen geworden is als het op afvalverwerking aankomt, btw.

Weeral corona ...
705064970601103481.webp

Er loopt hier al een jaar of 5 een koppeltje eenden in m'n straat, ze pendelen tussen een vijver en de gracht.
Achter de hoek loopt het dood dus per definitie is hier enkel lokaal verkeer van bewoners.

Zag ik vanmorgen dat er deze nacht/gisterenavond laat een halve zool de mannetjeseend doodgereden heeft :frown:

Maar goedkoper vind je sowieso niet meer.

Tenzij een oud en te renoveren.

Nieuwbouw app van een 90m², + de extra kosten met parkeerplaats.
350K is geen uitzondering meer. Eerder gemiddeld.

Een wat ouder en niet te renoveren, 275k is vrij 'normaal'.

Rentes stijgen nu ook weer. Dus lenen wordt duurder.
Prijzen van bouwmaterialen swingen de pan uit.

Het wordt nog erger.

De toekomst voor velen wordt cohousen.
Elke dag ruzie voor wie wat heeft vuil gemaakt en wie het moet poetsen.

Het ergste is dat veel van wat nu gebouwd wordt, van lagere kwaliteit is.
Dus dik betalen om later problemen te krijgen.

Soms is het gewoon geluk hebben na wat zoeken. Ik heb 2 weken geleden een nieuwbouwappartement gekocht, 100m2, parkeerplaats + berging. perfect in orde, broer is aannemer en mee gaan zien. Was één van de laatste en aan 6% btw (ok, je moet er 5 jaar wonen maar dat ben ik nu wel van plan…). Totaalprijs all-in + btw: 270k.

Dus @Carrion, geef de moed niet op!

Geen grote ergernis, maar is dat nu een moderne trend om zo van die stockfoto's van mensen als een soort van laadscherm te gebruiken?

Ik doe de ene bankingapp open: een vrouw met licht overgewicht en vreemde smaak qua kledij staart me met een halve glimlach aan terwijl ze met haar haar speelt.
Ik open de andere bankingapp: twee vrouwen in een regenjas en een muts gapen met met open mond aan, iets tussen een lach en verbazing.
Ik open office365 van het werk: een vrouw met een kleurrijke outfit zit zonder schoenen in kleermarkerszit mij aan te staren.

Odd :unsure:
Als dit Argenta is is die vreemde smaak qua kledij de enige echte Argenta merch! :unsure:
Die kledij zag ik onlangs als reclame passeren op Facebook, denk ik.

Als dit Argenta is is die vreemde smaak qua kledij de enige echte Argenta merch! :unsure:
Die kledij zag ik onlangs als reclame passeren op Facebook, denk ik.
Nu was mij dat nog nooit opgevallen en speciaal de Argenta app daarvoor open gedaan. Merci ze, nu ga ik daar altijd op letten :frown:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan