GETHEZ
Well-known member
Die dial van de seiko is een raar beesje, met weinig lichtinval lijkt het haast een zwarte dial te zijn, in natuurlicht zie je dat bruine, en met vollenbak zon erop begint ie te reflecteren op die gekartelde patronen op die dial. Dit is de reden waarom ik voor deze ben gegaan, in verschillende omstandigheden een ander resultaat.Vooral de Seiko kan ik wel apprecieren, de Junghans is minder mijn smaak.
Uw technische vraag kan ik (nog) niet beantwoorden.
Normaal ga ik de opleiding horlogemaker volgen volgend jaar in Antwerpen, misschien dat ik u dan meer kan vertellen.
Die junghans dacht ik eerder aan te doen als ik op stap ben, en niet wil rondlopen met zulk een duur horloge om de pols, maar dat begint mij nu toch te ergeren die seconde dial, je hoort hem ineens nen helen hoop seconden inhalen, stilstaan, al 'trappelend' stilstaan (vooruit willen, maar er gebeurt niks), ik denk dat ie nog geen 1 minuut correct heeft kunnen lopen... Al de rest is wel normaal van wijzers...die is dan ook 10+ jaar oud, maar heeft bij aankoop toch ook een 550 tal euros gekost, ik kan deze niet zomaar langs kant leggen...
) te leen en wat voor comfortabel horloge is me dat. Past perfect voor elke gelegenheid, zit zo goed rond de pols dat je amper door hebt dat je die aan hebt, de sluiting en band zijn brilliant... 
De MoonSwatch situatie is nog debieler inderdaad. Patek is gewoon een apart verhaal, je gaat BMW toch ook niet vergelijken met Rolls Royce hé.
. Gelukkig is ze ondertussen terecht.