Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,4%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 24 10,9%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    220
Hoe kan je eigenlijk krassen uit het glas verwijderen?

Ik had een platte batterij en de juwelier had deze vervangen maar het had hem wel héél veel moeite gekost. Aan de voorkant was dit meteen duidelijk .:angry:

Ik heb al met tandpaste, Natriumwaterstofcarbonaat, nagellak en metal polish geprobeerd maar de krassen blijven zichtbaar.

Een dremel met polish borstel en krachtigere polish paste misschien?
Laat anders het glas ergens vervangen?
 
Enkel non smartwatches hier? Weet niet of de vraag hier past, maar zoek eigenlijk wat tips rond goeie sport/smartwatches ter vervanging van mijn fitbit.
 
Enkel non smartwatches hier? Weet niet of de vraag hier past, maar zoek eigenlijk wat tips rond goeie sport/smartwatches ter vervanging van mijn fitbit.
Kijk eens bij activity topic. Hier meer de klassieke horloge.

OT nog eens rondgekeken bij verschillende juweliers, maar veel horloges toch groot en opvallend. De klassieke worden toch wat naar de achtergrond verwezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Dit weekend nog een leuke gtg gehad met onze groep. Samen met Prosper in Brussel de omega novelty's (en nog veel anders ook 😍) mogen bezien.
Begin savonds met een hapje en drankje bij Prosper onder begeleiding van Jean-Baptiste (één van de oprichters) leuke rondleiding gekregen en veel moois kunnen bewonderen. Tegen 20u liep het daar op zijn einde en zijn we verder in de straat doorgezakt in de bekende bar 'Arthur Orlans' 👌🍹

Paar sfeerfoto's 😊
IDHvxA7.jpeg


6oc8tqd.jpeg


rieftvb.jpeg


g9koX8M.jpeg


1Mr65wR.jpeg


XLIv2xT.jpeg


73lR5Ey.jpeg


EApREKR.jpeg


WArG6qf.jpeg


XDS0zF9.jpeg


KACswz0.jpeg


AmqiKiB.jpeg


RvxUgbs.jpeg


De winnaar van de avond was toch die zenith, zoveel te zien in de skeleton chrono 😍 Was de nieuwe aanwinst van één van de bende 👌

Nu al reeds 2x in contact geweest met Prosper en steeds aangenaam verrast, elke verkoper is een liefhebber en dat merk je.

Nu nog paar weken geniet van de 👑 gmt-master. De ruil met m'n seamaster is verlengd, hij genoot er nog teveel van 😁 Vind ik niet erg 🤣
kRAKakg.jpeg
 
Ik wil al een tijdje m'n eerste Omega aanschaffen maar ik blijf maar twijfelen ...

Omega Seamaster Diver 300 M - 210.22.42.20.01.002

210-22-42-20-01-002-omega-seamaster-diver-300m-42mm-3.jpg


Omega Speedmaster Racing Co-axial Master Chronometer - 329.32.44.51.01.001

Omega-Speedmaster-Racing-Master-Chronometer-001.jpg


Om heel eerlijk te zijn, gaat al lang m'n keuze naar de onderste. Het enige wat me tegenhoudt is dat ik een rosé goudkleurige ring heb, en dat daar niets van terug te vinden is in de horloge. Als ik voor de eerste ga sluit die combo beter op elkaar aan.

Wat is jullie mening? Metalen mixen of matchen?
 
Mijn persoonlijke keuze zou voor de seamaster zijn. Prefereer rubber/staal ipv lederen band 🙈

Best is om beiden eens te passen want schelen ook beide 2mm. Valt volledig anders rond de pols.

De omega speedmast Mark 2 (ref 327.20.43.50.01.001) zou ook wel graaf 😎
 
Ik ben aan het twijfelen om zo een TAG Heuer Connected te kopen, omdat het mijn interesse in een smartwatch en voorkeur voor een meer klassiek modek mooi combineert. Maar voorlopig nog niet genoeg zin om de trigger te pullen. Het is toch heel veel geld voor een elektronisch apparaat en ik heb daar minder vertrouwen in dan in een klassiek horloge. Maar toch... Blijft interessant, deze vind ik bijvoorbeeld echt prachtig :

https://www.tagheuer.com/be/en/smar...MIvovL_ezR_AIVHY1oCR1-YQ5aEAQYAiABEgJWDfD_BwE

In ieder geval heb ik zin om een nieuw horloge te kopen, maar iets meer bescheiden. Budget 100-600 euro. Uiterlijk primeert, maar kwalitatieve internals zijn ook van belang. Heeft iemand een goede suggestie voor mij met de volgende specs :

- Zilverkleurige behuizing (mag ook geborsteld zijn)
- Wijzerplaat bij voorkeur zwart of donkerblauw, groen mag ook
- Liefst een automatic
- Milaanse band als je het kan vinden

Voorbeeld van de stijl ongeveer :

cbn2a1b.ba0643.jpg


tag_caz1010.ba0842_500x.jpg


61HyQAQZn6L._AC_SY741_.jpg


810TkNFm59L._AC_SX569_.jpg


Hoeft niet van een bepaald merk te zijn, hoeft niet te klassiek te zijn en er mogen gerust opvallende accenten in liggen. Op dit moment zou ik die laatste Seiko nemen bijvoorbeeld maar ik vroeg me af of er hier kenners waren die iets anders konden aanraden. Misschien iets meer obscuurs dat meer bang for buck is of misschien iets voor jullie meer bekend dat gewoonweg beter is.
 
Mijn persoonlijke keuze zou voor de seamaster zijn. Prefereer rubber/staal ipv lederen band 🙈

Best is om beiden eens te passen want schelen ook beide 2mm. Valt volledig anders rond de pols.

De omega speedmast Mark 2 (ref 327.20.43.50.01.001) zou ook wel graaf 😎

Die Speedmaster Orange hebt ge ook met stalen band. :)
Die heb ik al op m'n pols gehad, 'k heb wel kleine polsen en die is op het randje. De horloge die ik nu draag is 42,5mm, is eigenlijk perfect. Het voordeel van die Speedmaster Orange is dat toch een vrij casual horloge is, die ik continu kan dragen. Die Seamaster gaat wel meer bekijks hebben ...

Die Speedmaster Mark 2 doet het voor mij niet. Sorry :unsure:
 
Een praktische vraag voor de Rolex eigenaars: voor zij onder jullie die via Rolex zelf of verdelers (dus niet tweedehands of grijze markt) gegaan zijn, stonden - waarschijnlijk wel - jullie op de wachtlijst en zo ja, hoelang?
 
Meningen over Breitling?
De premier B25 Datora 42 en de premier B15 Duograph 42.

voorkeur gaat uit naar de tweede. Al is die eerste wel heel aantrekkelijk.
 
Mooie Breitlings met inhouse movement. 👌
Als je hiervoor zou gaan zou ik er één zoeken in de grijze markt. Scheelt voor breitling al snel paar 1000€!
Persoonlijk vind ik voor dat bedrag dat er merken/typen zijn die juist dat beetje zijn afgewerkt dan Breitling.
(zenith, GS, Omega, rolex,...)
 
Mooie Breitlings met inhouse movement. 👌
Als je hiervoor zou gaan zou ik er één zoeken in de grijze markt. Scheelt voor breitling al snel paar 1000€!
Persoonlijk vind ik voor dat bedrag dat er merken/typen zijn die juist dat beetje zijn afgewerkt dan Breitling.
(zenith, GS, Omega, rolex,...)

Ik zoek een leuke chronograaf.
Bedoel je daarmee dat Breitling snel in waarde zakt?
Niet dat dat voor mij een keuze zwaar zou beïnvloeden.
 
De afwerking van een Breitling is iets minder dan tov GS, zenith, Omega, rolex,... Zeker als je de volle pot (+10k) betaald is er veel andere keuze. Ook zakt Breitling veel in waarde van zodra je deze aankoopt, daarom kan je bij een grijze dealer (timepiece bank oa) vaak één vinden aan meer dan 30% korting.

Maar als je die wil en die mooi vind moet je die zeker eens gaan passen en ervoor gaan.
 
Online zijn 'grijze dealers' die verkopen zonder fysieke winkel waardoor ze hun prijzen lager kunnen maken. Ikzelf heb m'n Breitling ook grijs gekocht, schol me bijna 35% wat ik toch veel vond.
 
35% is veel. Zo krijg je wel direct het gevoel dat je als consument echt wel teveel betaalt.
Die Omega speedmaster ga ik eens gaan bekijken.

@tructure die IWC’s heel knap! Ook eens te bekijken irl.
 
Voor breitling scheelt het bijna steeds rond de 30%, Omega ed is er al een veel kleiner verschil, zal het naar gelang model maar rond de 15% zijn
 
Terug
Bovenaan