Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,3%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    221
On topic :))) maar die Junghans ziet er toch super ordinair uit voor 2000 knotsen?
Dat ziet eruit als 1 van die uurwerken die mijn vader in de acties in de Aldi kocht of zo. (totaal no offense, ik ken er niets van)
Kwestie van smaak. Ik hou wel van de klassieke look, dat minimalisme, de witte wijzerplaat, etc ...

Daarnaast is het ook een kwestie van wat variatie te hebben in mijn collectie. Chrono watches heb ik al in 3 verschillende kleuren. Maar ik heb nog geen horloge in die stijl. Een duur horloge is er niet perse 1 van veel details. Soms is minder meer.

Ik zie dat je zelfs die Breitlings moet 'opwinden'.

Bestaan er geen van die esthetisch mooie uurwerken die je niet moet opwinden?
Ja, je hebt ook automatic winders zoals deze die op mijn lijstje staat:
Het is juist dat mechanisme dat de charme en waarde geeft.

En als je een collectie horloges hebt zijn winders praktischer dan horloges met een quartz batterijtje. Anders kan je om de haverklap naar de horlogemaker rijden om platte batterijen aan 10€/stuk te laten vervangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand een mening over de Tag Heuer Carrera?
Ik krijg hem niet uit mijn hoofd!

Mooi uurwerk, heb zelf ook een Tag, al 12j in bezit en nooit geen problemen mee gehad.
Soms kan je korting krijgen in roermond waar al die designerwinkels zijn, daar is een Tag Heuer Dealer, je kan altijd is proberen.
 
Ik zie dat je zelfs die Breitlings moet 'opwinden'.

Bestaan er geen van die esthetisch mooie uurwerken die je niet moet opwinden?
(ja ik kan googlen maar ik ga er geen paar uur tijd aan besteden om alle bestaande mogelijkheden op te zoeken als hier een topic over is met gepassioneerde gasten die dat waarschijnlijk wel weten :) )
De Breitlings zijn automaten, dus winden automatisch op tijdens het dragen. Voordeel van een automaat (en handwinder) is dat deze in principe eeuwig kunnen meegaan mits af en toe een onderhoud. Elk radertje kan hersteld worden. Bij een quartz (horloge met batterij) is de levensduur vaak eindig omdat bij schade of slijtage het volledig binnenwerk vervangen moet worden welke vaak duur is.

Elk merk heeft wel ergens keuze tussen een mechanisch of een quartz uurwerk. 😉

Hier zie je een mooi voorbeeld hoe zo'n automaat eruit ziet.
A74W5Ww.png
 
Echter niet te vergeten dat je voor de kost van een typisch onderhoud al snel 1 of meerdere quartz-horloges kan kopen 😁
 
Quartz wil niet zeggen dat het goedkoop is hoor 😉
Zijn veel quartz van Breitling oa waar je ook dik +5k voor betaald.

Onderhoud van een gewone simpele automaat komt idd ergens rond de 500 euro bij officiële dealer. Als je een onafhankelijke zoekt kan het wel voor de helft. Een onafhankelijke is zeker niet slechter, ken er paar die zelfs voor Rolex en Omega hebben gewerkt en bij hen ben je je horloge maar een weekje kwijt, bij een officiële onderhoud kan het vele maanden duren...
 
Mijn seiko presage, aangekocht in april 2021 heeft rare kuren, soms staat ie een uur achter, terwijl ik hem gewoon aanheb, meestal bij het opstaan is ie ook stilgevallen op een bepaald uur

Dat zou toch niet mogen voor zulk een horloge, ik heb hem gewoon dagelijks aan.

Indien er wat aan zou schelen, valt dit nog onder garantie?

Is maar sinds een week of 2 zo, niet laten vallen, of mishandeld ofzo... Ik snap het ni echt waarom...
 
Mijn seiko presage, aangekocht in april 2021 heeft rare kuren, soms staat ie een uur achter, terwijl ik hem gewoon aanheb, meestal bij het opstaan is ie ook stilgevallen op een bepaald uur

Dat zou toch niet mogen voor zulk een horloge, ik heb hem gewoon dagelijks aan.

Indien er wat aan zou schelen, valt dit nog onder garantie?

Is maar sinds een week of 2 zo, niet laten vallen, of mishandeld ofzo... Ik snap het ni echt waarom...
Dat lijkt zeker onder garantie te vallen.
 
Iemand tips voor een goede smartwatch? Liefst volledig zwart en rond. Niet zo'n rechthoek met afgeronde hoeken zoals een Apple wacht, etje bah.

Ik was op zoek naar een nieuwe, klassieke horloge. Maar ondertussen zijn er toch al schone smartwatches ook op de markt.
 
Mijn seiko presage, aangekocht in april 2021 heeft rare kuren, soms staat ie een uur achter, terwijl ik hem gewoon aanheb, meestal bij het opstaan is ie ook stilgevallen op een bepaald uur

Dat zou toch niet mogen voor zulk een horloge, ik heb hem gewoon dagelijks aan.

Indien er wat aan zou schelen, valt dit nog onder garantie?

Is maar sinds een week of 2 zo, niet laten vallen, of mishandeld ofzo... Ik snap het ni echt waarom...
Seiko is inderdaad terug opgestuurd naar seiko zelf. Zal idd iets mis mee geweest zijn. Hoop dat de QC achteraf voordat ze hem terug overhandigen goed gebeurt, en ik er nog eventjes van kan genieten, was eventjes gedegouteerd, zo snel al problemen, binnen garantie periode gelukkig! 1J had dus te weinig geweest, stel dat je zoiets moet binnendoen, ik zou geweten hebben wat het kost denk ik...
 
Valt goed mee dan.
Want de wachtlijst voor deze blauwe was destijds zeer lang als ik me niet vergis...

Heeft veel presence om de pols vind ik 😍
 
Valt goed mee dan.
Want de wachtlijst voor deze blauwe was destijds zeer lang als ik me niet vergis...

Heeft veel presence om de pols vind ik 😍
Je een ferme lijst zogezegd en komt ook niet zo heel vaak binnen. Denk dat het ook de meest gevraagd configuratie is (in de 41mm misschien nog meer maar die vind ik te groot om mijn pols, of in het algemeen zelfs).
 
Je een ferme lijst zogezegd en komt ook niet zo heel vaak binnen. Denk dat het ook de meest gevraagd configuratie is (in de 41mm misschien nog meer maar die vind ik te groot om mijn pols, of in het algemeen zelfs).
Welkom in de 36mm club, enkel voor echte mannen :coolbrows:
De 41mm DJ heb ik nooit mooi gevonden eigenlijk, heb zelf ook een 36mm en vind dat echt de perfecte maat.
 
  • Leuk
Waarderingen: VVD
TAG Heuer Connected
Garmin Marq
Die Garmin Marq had ik nog nooit van gehoord, maar echt wel dik horloge op het eerste zicht :love: die ga ik toch eens in het echt gaan bekijken als ik kan. Wel best prijzig voor iets waarvan je weet dat het obsolete gaat worden, da's wel minder :unsure:
 
Vrijdag was het eindelijk aan mij, anderhalve maand later dan gepland (30e verjaardag) maar héél blij mee. Met de €400 price hike in de tussentijd iets minder, maar wat maakt het op lange termijn.

5f482562b681a99c3549d5a140245c89d09e9060.jpeg
Hey, ik sta op de "wachtlijst" hoelang heb jij moeten wachten?
Ik wacht op een 36mm Datejust, jubilee, romain dials & leigrijze dial.
Wou eerst een GMT Master II, gelijk welke bezel, maar hij was eerlijk & zei, die zal ik de eerste 2-3 jaar niet ontvangen...
Advies voor een goeie AD?
 
Terug
Bovenaan