Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,3%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    221
Damn vette Daytona, welke ref is dat?
Wou me op de lijst zetten voor zo’n gouden met green dial, maar vind die op jouw pols toch wel dikker.
Lekkere PP ook, wel vreemd op zo’n leren band?

Ik kan me vergissen, maar is dat niet de 'standaard' witgoud versie met silver dial?

Edit: 116509-0072
 
Damn vette Daytona, welke ref is dat?
Wou me op de lijst zetten voor zo’n gouden met green dial, maar vind die op jouw pols toch wel dikker.
Lekkere PP ook, wel vreemd op zo’n leren band?
Dacht Reference 116508, geelgouden daytona met champagne plaat met zwarte subdials.
Was graaf, maar was er ook één met rubber band en zwart ceramische bezel en die verkoos ik toch.

Die pp zegt me eigenlijk niet veel, niet op staal en niet op leer. Persoonlijk een lelijk ding 😁🙈
 
Die Bulgari 👌
Vrij dun zeker?
Zeer dun, glijd heel subtiel onder je hemd door 😊
afpSnLm.jpeg
 
Dacht Reference 116508, geelgouden daytona met champagne plaat met zwarte subdials.
Was graaf, maar was er ook één met rubber band en zwart ceramische bezel en die verkoos ik toch.

Die pp zegt me eigenlijk niet veel, niet op staal en niet op leer. Persoonlijk een lelijk ding 😁🙈
Smaken hè ,

Persoonlijk vind ik de nautilus mooier dan een royal oak. Al vind ik ze beide overrated.

Nu die daar met die dial en leren strap is ook wel minder men ding. Gewoon staal strap en de groene dial is echt wel top. IMO ntrlk
 
Ik vind de Royal Oak dan weer het model dat terecht alle aandacht verdient.

Maar dit is maar mijn smaak.
Net zoals ik Ferrari mooier vind dan Lamborghini - het is toch niet alsof ik mij ooit een van de bovenstaande zal kunnen veroorloven. :p
 
Ik vind de Royal Oak dan weer het model dat terecht alle aandacht verdient.

Maar dit is maar mijn smaak.
Net zoals ik Ferrari mooier vind dan Lamborghini - het is toch niet alsof ik mij ooit een van de bovenstaande zal kunnen veroorloven. :p
Pas op ik vind ze allebei ook wel mooi ze (persoonlijk gwn de nautilus net iets meer)

Maar goed ze zijn duidelijk van dezelfde ontwerper.

Overrated geldt op dit moment voor zowat ieder stalen sporthorloge van pp/ap/vacheron en Rolex.

Maar het zijn ntrlk wel toppertjes.

De RM is dan een horloge die mij gwn echt niet ligt. Puur qua look, technisch zit het wel goed in elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Ook al vaak naar strela gezien, zeer mooie horloges 😍👌
Ik ben vooral opgelucht over de gekozen diameter. Ze waren verkrijgbaar in 38, 40 en 42 mm.
Proportionaliteit is bij mij belangrijk en dit model kwam al vrij hoog met 14mm en lug to lug 50mm.

Als er iets is waar ik over kan flippen zijn het oversized horloges. Niets zo vervelend als een lomp horloge dat overal achter blijft hangen of rond de pols probeert te draaien.

Het relief in de tweelagige witte dial rond de seconde en chronowijzers is ook mooi zichtbaar door schaduw effect. Had ik niet eens gezien op de beschikbare fotos.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze Breitling nu reeds 2 weken tijdelijk in de collectie. Was gecharmeerd door de looks (oldskool duotone 😎) op een eerdere gtg en mocht die van de eigenaar een tijd lenen. Dus sindsdien toch al bijna dagelijks om de pols, heeft een zalige vintage vibe met de oer Breitling look. Is een typisch 'hate it or love it' horloge.

CB8USwZ.jpeg


bazf5aj.jpeg


bCNTsuR.jpeg


MVOLO0E.jpeg
 
Welke diameter heeft het 3133 movement? Kleine had seagull dacht ik.

De 40mm is de 'standaard' diameter en die hebben Seagull ST19.
De 38mm hebben volgens Julian wel nog de Poljot Valjoux 3133 movement die de 3017 vervangen hebben.
Dan heb je nog de 42mm en dat is een mix van beiden en de kosmodrome serie heeft dan weer Poljot 31681 (en leuk 24-uren wijzertje op 6 uur).
kodr42cynphilippbecker4.jpg


De 42mm met 3133 movement is nog maar beperkt verkrijgbaar.

En dan is er ook nog de strela signal 44mm serie met alarm en de Poljot caliber 2612.1.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er prima uit!

Maar volgens deze survey
zijn het vooral de bauhaus modelletjes die goed scoren mij de dames.

Toevallig staat deze Junghans op mijn wish list.
On topic :))) maar die Junghans ziet er toch super ordinair uit voor 2000 knotsen?
Dat ziet eruit als 1 van die uurwerken die mijn vader in de acties in de Aldi kocht of zo. (totaal no offense, ik ken er niets van)
 
Deze Breitling nu reeds 2 weken tijdelijk in de collectie. Was gecharmeerd door de looks (oldskool duotone 😎) op een eerdere gtg en mocht die van de eigenaar een tijd lenen. Dus sindsdien toch al bijna dagelijks om de pols, heeft een zalige vintage vibe met de oer Breitling look. Is een typisch 'hate it or love it' horloge.

MVOLO0E.jpeg
Ik zie dat je zelfs die Breitlings moet 'opwinden'.

Bestaan er geen van die esthetisch mooie uurwerken die je niet moet opwinden?
(ja ik kan googlen maar ik ga er geen paar uur tijd aan besteden om alle bestaande mogelijkheden op te zoeken als hier een topic over is met gepassioneerde gasten die dat waarschijnlijk wel weten :) )
 
On topic :))) maar die Junghans ziet er toch super ordinair uit voor 2000 knotsen?
Dat ziet eruit als 1 van die uurwerken die mijn vader in de acties in de Aldi kocht of zo. (totaal no offense, ik ken er niets van)
Ik vind dat persoonlijk een knap horloge. Sowieso zal de afwerking alsook de materiaalkeuze de Aldi overstijgen, en zit je met de kost van het mechanisme. Dit is geen kwartshorloge. Of het dan de prijs waard is, goh lijkt me dezelfde discussie als waarom een BMW als een Toyota ook rijdt (en betrouwbaarder is).
Ik zie dat je zelfs die Breitlings moet 'opwinden'.

Bestaan er geen van die esthetisch mooie uurwerken die je niet moet opwinden?
(ja ik kan googlen maar ik ga er geen paar uur tijd aan besteden om alle bestaande mogelijkheden op te zoeken als hier een topic over is met gepassioneerde gasten die dat waarschijnlijk wel weten :) )
Een manueel opwindbaar mechanisch horloge is volgens mij nog altijd de dunste niet-kwarts oplossing. Natuurlijk bestaan er hopen mechanische horloges die zichzelf opwinden.
 
Terug
Bovenaan