Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,4%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 24 10,9%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    220
Wat versta je onder “degelijk horloge”?
Als je nog niet exact weet wat je wil, graag verschillende modellen wil passen en wat advies en service wil: de juwelier.

Als je weet wat je wil en je plan kan trekken met bvb een metalen bandje inkorten : online
 
@Rastov in horloges kan je waanzinnig gek gaan dus bepaal eerst wat je eraan wilt geven.

Je kan horloges kopen die een merkextensie zijn. Bijvoorbeeld van Hugo Boss. Die dingen kosten niet behoorlijk veel geld.

Dan heb je echte horlogemerken van betaalbaar tot bedragen waar je van duizelt. Zelf vind ik Certina wel een leuk Zwitsers merk met betaalbare horloges. Wil je meer geld op tafel leggen dan zijn tegenwoordig populaire merken Omega en Rolex. Certina dealers vind je vrij makkelijk. Omega ook nog maar voor een Rolex zal je al naar een specifieke juwelier moeten gaan. Ik zou eerst kijken welk merk je ligt en dan op de website een verdeler zoeken. Met tweedehands koopjes heb ik geen ervaring.
 
Seiko is ook goed, als het goedkoop en degelijk moet zijn.
Als je wat duurder wilt Tag Heuer, dan nog duurder Omega,Rolex en vele anderen, zoals reeds aangehaald.
 
Wat versta je onder “degelijk horloge”?
Als je nog niet exact weet wat je wil, graag verschillende modellen wil passen en wat advies en service wil: de juwelier.

Als je weet wat je wil en je plan kan trekken met bvb een metalen bandje inkorten : online

@Rastov in horloges kan je waanzinnig gek gaan dus bepaal eerst wat je eraan wilt geven.

Je kan horloges kopen die een merkextensie zijn. Bijvoorbeeld van Hugo Boss. Die dingen kosten niet behoorlijk veel geld.

Dan heb je echte horlogemerken van betaalbaar tot bedragen waar je van duizelt. Zelf vind ik Certina wel een leuk Zwitsers merk met betaalbare horloges. Wil je meer geld op tafel leggen dan zijn tegenwoordig populaire merken Omega en Rolex. Certina dealers vind je vrij makkelijk. Omega ook nog maar voor een Rolex zal je al naar een specifieke juwelier moeten gaan. Ik zou eerst kijken welk merk je ligt en dan op de website een verdeler zoeken. Met tweedehands koopjes heb ik geen ervaring.


Seiko is ook goed, als het goedkoop en degelijk moet zijn.
Als je wat duurder wilt Tag Heuer, dan nog duurder Omega,Rolex en vele anderen, zoals reeds aangehaald.

Laten we zeggen dat ik dacht aan +- € 500 voor iets wat een zakelijke outfit (bij ons wit hemd, jeansbroek of geklede broek, en kostuumvest, "af" zou maken.

Merkextensie is denk ik waar ik naar zoek, als ik daaruit mag concluderen dat het een meerwaarde is wanneer uw horlogo bijvoorbeeld bij merk schoenen of broek aansluit.
 
Seiko pressage kan je rond 500euro vinden, dan heb je zoals aangehaald Certina,Hamilton er zijn veel goede uurwerken, van Seiko pressage zijn wel veel modellen, kan wel kanshebber zijn is automaat ook.
Gewoon geen designer uurwerk kopen, duur en minder goed als deze merken, dan bedoel ik Armani etc...
 
Seiko pressage kan je rond 500euro vinden, dan heb je zoals aangehaald Certina,Hamilton er zijn veel goede uurwerken, van Seiko pressage zijn wel veel modellen, kan wel kanshebber zijn is automaat ook.
Gewoon geen designer uurwerk kopen, duur en minder goed als deze merken, dan bedoel ik Armani etc...
Ik volg die mening. Ipv een Armani of Boss ga je met 500 euro beter voor Seiko, Certina of Hamilton. Misschien een Longines Conquest als je wat rek hebt op het budget.

De echter horlogemerken zijn volgens mij waardevaster als die designer merkextensies... Maar smaak speelt ook he. Dus koop vooral waar je je zelf goed bij voelt.
 
IMG-20220529-143517337-HDR.jpg


De Quartz versie valt ook netjes binnen @Rastov zijn budget.
Meer gekleed:

T006.407.16.033.00_R_1.png



En de goedkoopste degelijke instappers zijn te vinden bij Orient als het meer om het uiterlijk en minder om de verfijning te doen is:


/EDIT: Heb ook geen schrik van tweedehands.
Natuurlijk moet je een beetje op namaak letten maar een horloge van enkele maanden oud kopen waar je nog jaren geniet van hebt kan al snel vele 100-en EUR op de nieuwprijs schelen.

Voor jouw budget kan je dan heel wat Certina, Tissot, Hamilton, Seiko vinden die anders richting 1.000 EUR nieuwprijs aantikken.
 
34556_pdl.jpg


Tijdje geleden heeft mijn vader deze gekocht (240 - ish), ook zeer universeel, en mooi metaal, oogt gewoon mooi en solide

Het moet dus niet altijd boven de 1000 euro mark te zijn... Leuke hieraan vind ikzelf de date die in de 4 van de dial verwerkt zit, want hij wou geen datum erop, maar stoort dus helemaal niet hierbij...

Ik moet zeggen, ik ben met rodania begonnen met horloges in mijn tienerjaren, een stuk of 5 in totaal hiervan gehad, het merk is even in een duik geweest, maar sinds overname van wijlen Philippe Cracco, en nu de investeringsgroep die erachter zit werd het merk echt ge revived


Hoe leuk zou dat niet zijn om ze terug in de koers reclame te zien maken... RO DA NI AAAA

zijn affordable watches, mooie stijl, swiss movement, en hier bestaat dus echt een markt voor, dus gesteld dat ze terug op grotere schaal reclame zouden maken zou hun wel geen windeieren leggen, mijn mening...
 
Eindelijk vandaag nog eens een NWA mogen aankrijgen 🥳
Ik zocht nog een 'no nonsens' beater voor op het werk. Ik gebruik momenteel mijn seiko skx, maar moet te vaak deze juist zetten en betrap me dat ik 50% van de tijd met een fout uur rondloopt 🤣

Kwam ik uit bij Boldr. Mooie specs zoals meca-quartz, titanium case, safier glas, leuke prijs,...

Een eerste foto al getrokken, mits deze steeds op het werk zal liggen zullen er denk ik niet teveel volgen 🙈

Ed9KESl.jpeg
 
Ik lees op reddit dat er hier en daar (globaal) wat restocks zijn van de moonswatch

Ge zult nog altijd veel chance moeten hebben om finaal eentje te bemachtigen denk ik...

Bij de release toch wat zand gestrooid in de ogen van alle potentiele kopers:de watch zal niet limited zijn, well it kind of is ehh

Veel te veel vraag, weinig aanbod

Meanwhile ben ik echt mijn m2earth al zo gewoon, ik draag deze wel vaak over de seiko...

Eigenlijk zijn die kleuren echt wel goed, zeker in de zomer en wanneer je in het blauw gekleed bent
 
Terug
Bovenaan