Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,3%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    221
Mai, daar zou ik mij nu echt niks van aantrekken. Sowieso thuis 2 echte Seamasters liggen dus #care wat een ander van mijn horloges denkt :unsure:
Da's toch zo weer een beetje dat elitaire van de horlogewereld dat komt bovensteken. Jammer wel dat dat zo geëvolueerd is.
 
In mijn ogen niet elitair, maar er zit zoveel verschil op kwaliteit en gevoel dat ik het persoonlijk verloren geld vind...

Maar elks z'n goesting natuurlijk 😁
 
In mijn ogen niet elitair, maar er zit zoveel verschil op kwaliteit en gevoel dat ik het persoonlijk verloren geld vind...

Maar elks z'n goesting natuurlijk 😁
Maar dat is net het probleem dat als je dat horloge vasthebt en goed bekijkt je net heel veel waarde krijgt voor uw 200€. Waarde waar een echte omega jammer genoeg niet aan kan tippen.
 
Het is dubbel natuurlijk, op zich geven zo een horloges best wel veel waarde.

Stalen horloge met mechanisch voor 200 euro

Ntrlk wel een Chinese movement en de legering van het staal is ook niet dat, geen saffier, geen AR….

Op zich heb ik er weinig problemen mee, al vind ik sommigen mss net iets te veel kopie.

Dan kan je in mijn ogen dan wel beter voor pakweg een prx powerpatic gaan. Of een Hamilton bv. Daar krijg je toch meer waarde. Kost dubbel zoveel, maar een merk met geschiedenis, betere afwerking, serviceable,… en zal toch iets meer waarde houden dan de Chinese knockoff

Daarom dat ik zoiets tot nu toe nog niet gekocht heb (toch ook getwijfeld over de Steinhart Pepsi lookalike)

Als je ntrlk naar waarde/geld gaat gaan zal ieder luxehorloge verliezen ntrlk.
De waarde stijgt niet exponentieel mee. Voor de kleinere details kruipt juist meeste geld, en dan ntrlk nog het merk ook.
 
Laatst bewerkt:
Zie daar toch alweer onwaarheden. Mijn NTTD clone is gewoon van 316L staal gemaakt, da's echt niet uitzonderlijk. Zit ook gewoon een saffierglas op dat zo helder is als water. Mijn Hamilton van ooit zag ik langs geen kanten door omdat het glas zo hard reflecteerde. En Steinhart > Hamilton imo. Beide gehad. Steinhart nog steeds, Hamilton moet ik echt nooit meer hebben.
Die Pagani's hebben veelal Japanse Seiko NH35 movements dusja 🤷‍♂️
 
Zie daar toch alweer onwaarheden. Mijn NTTD clone is gewoon van 316L staal gemaakt, da's echt niet uitzonderlijk. Zit ook gewoon een saffierglas op dat zo helder is als water. Mijn Hamilton van ooit zag ik langs geen kanten door omdat het glas zo hard reflecteerde. En Steinhart > Hamilton imo. Beide gehad. Steinhart nog steeds, Hamilton moet ik echt nooit meer hebben.
Die Pagani's hebben veelal Japanse Seiko NH35 movements dusja 🤷‍♂️
Ja ik weet niet van uw specifiek model hè maar dat zie je toch wel vaak.
Die Steinhart was denk ik wel eerder 500-600 (+ dan nog een jubilee van uncle Seiko erbij) euro dus daar heb je zeker een goede deal gedaan voor 200.

Maar verder blijft er toch ook het merk. Hamilton hun field watches hebben geschiedenis deze zijn gebruikt door het leger enz. Dat draagt het mee. En in 1 van mijn favoriete series ‘Heroes’ was het Sylar horloge ook een Hamilton 😝. Mijn Hamilton nu is perfect leesbaar maar goed ik kan niet van alle modellen spreken.

De Steinhart is wel leuk maar het blijft gewoon een fake met eigen logo
 
Mlol, fake. De zever dat je hier altijd leest. Als je nu ooit eens een Steinhart van dichtbij bekeken zou hebben zou je merken dat er zoveel details anders zijn. Case shape, lugs, caseback, bezel ring etc. zijn helemaal anders. Inspired by, sure. Maar allesbehalve hetzelde.

Jammer dat de mensen die het meest begaan zijn met het merk van een horloge vaak ook diegene zijn die er toch eigenlijk geen zak van weten. De naam Hamilton werd in de jaren 70 trouwens gewoon overgenomen door Swatch. Van het oorspronkelijke Hamilton schiet niks meer over.
 
Mlol, fake. De zever dat je hier altijd leest. Als je nu ooit eens een Steinhart van dichtbij bekeken zou hebben zou je merken dat er zoveel details anders zijn. Case shape, lugs, caseback, bezel ring etc. zijn helemaal anders. Inspired by, sure. Maar allesbehalve hetzelde.

Jammer dat de mensen die het meest begaan zijn met het merk van een horloge vaak ook diegene zijn die er toch eigenlijk geen zak van weten. De naam Hamilton werd in de jaren 70 trouwens gewoon overgenomen door Swatch. Van het oorspronkelijke Hamilton schiet niks meer over.

Er is toch wel degelijk een verschil tussen inspired by (want ik denk dat de meeste horloges onderling wel inspired by zijn) en bv een Steinhart. Het is niet exact hetzelfde maar het probeert het wel te zijn.

Een replica dan of hommage Als dat beter klinkt. Ik heb er ook geen probleem mee hè. Ik heb erover nagedacht maar vond het toch niets voor mij. Ze maken toch gwn een ander product na.

Het merk is idd onderdeel van Swatch geworden nu. Maar het kan nog steeds terug kijken op die geschiedenis. Het model enz dragen ze mee. Ze hebben een eigen identiteit zal ik maar zeggen.

Maar iedereen doet wat hij wil. Je moet u daar niet zoveel in opwinden wat anderen er van vinden .
 
Er is toch wel degelijk een verschil tussen inspired by (want ik denk dat de meeste horloges onderling wel inspired by zijn) en bv een Steinhart. Het is niet exact hetzelfde maar het probeert het wel te zijn.

Een replica dan of hommage Als dat beter klinkt. Ik heb er ook geen probleem mee hè. Ik heb erover nagedacht maar vond het toch niets voor mij. Ze maken toch gwn een ander product na.

Het merk is idd onderdeel van Swatch geworden nu. Maar het kan nog steeds terug kijken op die geschiedenis. Het model enz dragen ze mee. Ze hebben een eigen identiteit zal ik maar zeggen.

Maar iedereen doet wat hij wil. Je moet u daar niet zoveel in opwinden wat anderen er van vinden .
Het is geen replica maar een hommage.
Een horloge dat een eerbetoon brengt aan een populair design en daar zijn eigen draai aan geeft. Het probeert niet het populaire horloge te zijn, het probeert net de knappe elementen te nemen en daar een eigen smoel aan te geven.

Een replica is een horloge dat gewoon zich probeert voor te doen als het populaire horloge. Het neemt alles en plakt er zelf het logo op van bijvoorbeeld Rolex. Dat is totaal iets anders.
 
Wat is jullie opinie van een Pagani watch? Ik zit redelijk veel buiten dus glas zou toch iets van kras bestendig moeten zijn.
 
IMG-20220512-193618128.jpg

Al een tijdje een Khaki Field Mechanical
Tevreden van maar ik wil al iets nieuws :crazy:

Zowel de Hamilton Jazzmaster open heart als Oris Aquis steken mijn ogen uit :drool:

En over de Royal Oak gesproken: de Tissot PRX en Maurice Lacroix Aikon zijn bereikbare alternatieven en ook oerdegelijke horloges
Beiden onlangs rond de pols gehad
 
Wat is jullie opinie van een Pagani watch? Ik zit redelijk veel buiten dus glas zou toch iets van kras bestendig moeten zijn.
Om op je vraag te antwoorden: Pagani is een merk dat hommages van bekende horloges verkoopt (kan zijn dat ze ook eigen dingen maken, maar ze zijn wel het bekendst om hun hommages) maar dat wel doet met bijzonder weinig eigen inbreng. Het zijn geen echte fakes (want er staat wel degelijk gewoon Pagini op de dial) maar het is wel enorm duidelijk waar ze de mosterd halen.

Kwalitatief gezien zijn ze, zeker gezien hoe (naar horloge normen) goedkoop ze zijn wel echt in orde normaal gezien, dus als je er mee kan leven dat je eigenlijk een gejat design koopt (de meningen over dit soort horloges lopen in de horlogewereld ferm uiteen) dan is er op zich weinig mis met een Pagani. Wel opletten dat je een model met saffierglas neemt in verband met krasbestendigheid: dat is het beste op dat vlak.
 
Om op je vraag te antwoorden: Pagani is een merk dat hommages van bekende horloges verkoopt (kan zijn dat ze ook eigen dingen maken, maar ze zijn wel het bekendst om hun hommages) maar dat wel doet met bijzonder weinig eigen inbreng. Het zijn geen echte fakes (want er staat wel degelijk gewoon Pagini op de dial) maar het is wel enorm duidelijk waar ze de mosterd halen.

Kwalitatief gezien zijn ze, zeker gezien hoe (naar horloge normen) goedkoop ze zijn wel echt in orde normaal gezien, dus als je er mee kan leven dat je eigenlijk een gejat design koopt (de meningen over dit soort horloges lopen in de horlogewereld ferm uiteen) dan is er op zich weinig mis met een Pagani. Wel opletten dat je een model met saffierglas neemt in verband met krasbestendigheid: dat is het beste op dat vlak.
Dank je de reden waarom ik deze wil kopen:

1. Ik vind hem gewoon mooi
2. Mijn locatie heeft niet echt mooie keuzes, dus deze winkel is relatief dichtbij enkel alleen 3h30 rijden. Online geen optie door mijn locatie.
3. Als ik het niet kapot maak of kwijt speel in 6 maanden tijd al groot succes.
4. Mensen hier kennen geen Rolex laat staan dat ze door geimponeerd zouden zijn.
 
Dank je de reden waarom ik deze wil kopen:

1. Ik vind hem gewoon mooi
2. Mijn locatie heeft niet echt mooie keuzes, dus deze winkel is relatief dichtbij enkel alleen 3h30 rijden. Online geen optie door mijn locatie.
3. Als ik het niet kapot maak of kwijt speel in 6 maanden tijd al groot succes.
4. Mensen hier kennen geen Rolex laat staan dat ze door geimponeerd zouden zijn.
Als je hem mooi vindt dan moet je 'm zeker kopen. Een horloge koop je voor jezelf, niet om anderen mee te imponeren vind ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
De post is nog minder te vertrouwen dan postNL. Pakjesdiensten sommige doen het sommige niet. Bvb takealot (onze cool blue / Amazon) levert aan de gate, ik koop redelijk veel via hun.

Maar zijn nog veel winkels/online shops die werken met zeer cheap/slechte courier shops die gewoon nooit leveren aan de gate of niet aan die drop-off boxes bij tank stations in steden. Een FNAC in BE heeft ook nog niet de switch gemaakt om deftige sell online experience te geven. Dus hier ook, hangt echt af van de shops.

Nu wat ik koop 90% geraakt hier wel aan de gate met pakjesdiensten, horloges precies moeilijker.
 
Waar kan ik als absolute leek een degelijke horloge kopen, retail of online?
Heb een Woodwatch en een Apple Watch, maar voor sommige gelegenheden wil ik er nog een "echte" horloge bij ...

Ben geen kenner, vandaar de simpele vraag :)
 
Terug
Bovenaan