Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,8%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,5%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,9%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,9%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 23 10,5%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,7%

  • Totaal aantal stemmers
    219
Ik was aan de grote markt vandaag , dus eens geinfomeerd bij de 'buitenwipper' die er stond, geen Omega x swatch beschikbaar, en ook geen voorziene datum...
Ik heb er ook over geinformeerd, maar bij nader inzien toch verontrustende zaken gezien in de reviews. En 250euro is toch al 1/3 a 1/4 van mijn andere must buys.
 
Lume shot :unsure:

IMG-20220428-085249302.jpg


IMG-20220428-085306908.jpg
 
Wat bedoelt ge precies dan?


Die felblauwe Neptunus? Dat kleur gaat af sommige mensen lopen met een blauwe vlek op hun arm erna. De het acryl zou ook gevoelig zijn voor krassen.

Kijk het is een Swatch van 100 eur en door samenwerking met omega kost die nu 250

Maar eigenlijk is 250 al een serieuze uptick (vanwege omega)

En begrijp dit goed: het is een Swatch.
Een wegwerpswatch zelf (je kan hem niet repareren zonder te breken, enkel batterij vervangen) zelf geen glas vervangen.

Ze komen er ook gwn bij. Het is geen exclusief product. Voor hetzelfde geld maakt Swatch deze nog jaren als het succes groot genoeg is…

Als ik het goed begrijp zullen ze zelf na verloop van tijd gwn online te bestellen zijn.

Indien je er 1 hebt… ik zou gwn wachten en af en toe eens een winkel binnengaan en online kijken.

Maar ik zou hier zelf geen 5 euro boven msrp gaan… Hij zit er eig al 150 boven
 
Laatst bewerkt:
De het acryl zou ook gevoelig zijn voor krassen.
Heb jij ooit al eens acryl glas gehad dat niet krasgevoelig was? Vintage Subs en Speedmasters hadden deze ook. M'n Vostok heeft ook acryl en heeft ook van tijd tot tijd wat polywatch nodig...
Dat zou geen punt mogen zijn, hoort gewoon op een swatch 🙈
 
Heb jij ooit al eens acryl glas gehad dat niet krasgevoelig was? Vintage Subs en Speedmasters hadden deze ook. M'n Vostok heeft ook acryl en heeft ook van tijd tot tijd wat polywatch nodig...
Dat zou geen punt mogen zijn, hoort gewoon op een swatch 🙈
Ja dat is ook waar, maar volgens sommigen zou hij zelf al met krassen in het doosje zitten.

Nu ik heb er zeker niets op tegen hè. Vind je hem mooi? Zeker kopen, was het niet van de drukte ik had er al 1.

Maar nog meer dan 250? Dat is toch al een premium voor een Swatch.
Vanwege het design kan ik het snappen.
Maar zoals je zegt het is een Swatch, en daar hoort ook een bepaalde kwaliteit bij.
En dat wou ik toch duidelijk maken.

Het afgaan is een serieus issue, maar lijkt vooral 1 kleur te zijn.
De onmogelijkheid tot repareren stoort me wel een beetje
 
Hier nog eens de bonte verzameling:

Rodania anno 2004 - eerste deftige horloge na mijn Casio en G-Shock voor mijn 16 jaar
Nu is de strap een cheapo leren bandje dat eens mag vervangen worden.
Chrono secondewijzer staat eeuwig op 10 seconden als nulpunt

Oh, en deze tikt zo hard als de klok bij je (over)grootouders


IMG-20220428-152109106.jpg


Festina anno 2010 omdat ik een nieuwe nodig had om mee te gaan werken :unsure:
Zit nu Festina lederen bandje aan maar de schakels waren mooier dus die gaan er binnenkort weer aan.

IMG-20220428-152203043-HDR.jpg


En de pièce de résistance: iets van Naviforce van Aliexpress

Vriend had er eens twee gekregen en heeft deze dan maar aan mij gegeven.
Bandje viel na 1 week van mijn pols en dan maar vervangen met een NATO-bandje van 2 EUR :unsure:

IMG-20220428-152312364.jpg
 
Ik ben zelf wel fan de de duitse en britse merken, alsook de militaire/pilot stijl.

Onlangs eens een shortlist gemaakt:

CWC Black Auto Mk.2:​
Farer Lander IV:​
Farer Leven Ocean:​
Farer Morgan:​
Timor Heritage Field WWW:​
En als k geld te veel had, een onverwoestbare Damasko:​
Of de CW C1 Morgan 3 Wheeler​
 
Ik ben zelf wel fan de de duitse en britse merken, alsook de militaire/pilot stijl.

Onlangs eens een shortlist gemaakt:

CWC Black Auto Mk.2:​
Farer Lander IV:​
Farer Leven Ocean:​
Farer Morgan:​
Timor Heritage Field WWW:​
En als k geld te veel had, een onverwoestbare Damasko:​
Of de CW C1 Morgan 3 Wheeler​
Ook naar de Stowa Fliegers gekeken? :love:
 
Ik ben zelf wel fan de de duitse en britse merken, alsook de militaire/pilot stijl.

Onlangs eens een shortlist gemaakt:
Farer Lander IV:​
Die Farer Lander blijft toch ook in men hoofd rondspoken. De kleur van de dial is gewoon echt zo mooi.

Ik heb nu een Tissot Le Locle Powermatic die ik quasi constant draag, echt aangenaam horloge. Heb nog een Baltic HMS002 die daardoor zal weg mogen, om dan opnieuw iets nieuws binnen te halen. De Farer Lander of de Sinn 556i zal het waarschijnlijk wel worden denk ik.
 
Ik heb nu een Tissot Le Locle Powermatic die ik quasi constant draag, echt aangenaam horloge.
Ik was deze week erg onder in indruk van Le Locle!

Gepaste modellen: Tissot Le Locle Powermatic 80, Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium, Certina DS Action Diver Powermatic 80, Certina DS Action-Date Powermatic 80, Hamilton Khaki Field Auto, Hamilton Jazzmaster Open Heart

Persoonlijke bevindingen:

Tissot Le Locle Powermatic 80 -> mooier en strakker dan gedacht
Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium -> the jury’s still out on this one
Certina DS Action Diver Powermatic 80 -> 38 diameter model toonde echt klein op mijn (smalle) pols - voelt wel heel degelijk gebouwd
Certina DS Action-Date Powermatic 80 -> 41 diameter model toont echt té groot op mijn pols
Hamilton Khaki Field Auto -> aangenaam verrast over de bouwkwaliteit en comfort
Hamilton Jazzmaster Open Heart -> waanzinnig mooi, elegant, stevig - alhoewel deze lug-to-lug slecht 1mm kleiner is dan de eerder genoemde DS Action-Date en de kast zelfs 1 mm groter is zit deze dan wel weer mooi aan mijn pols?

Samengevat: de Jazzmaster en Le Locle blijven in mijn hoofd rondspoken als mogelijke nieuwe horloge.

En deze heb ik sinds vandaag omdat ik nog niets had voor onder mijn kostuum morgen :unsure:

Orient Bambino Gen 2 (automatic)

IMG-20220506-185721662.jpg


IMG-20220506-185713269-HDR.jpg
 
Ik heb een Le Locle en ben er zeer tevreden over!
Enige minpunt vind ik wel dat de kast toch wel krasgevoelig is.
(Ik bedoel de zilverkleurige rand)
Zijn er daar eventueel wat hulpmiddeltjes voor om dit op te wrijven?
 
Goedkoop is duurkoop.
Spaar beter een jaartje langer en het echte werk kopen... Uiteindelijk erger je je aan de kwaliteitsverschillen (afwerking, lelijke logo, quartz,...) hoor.

Als je echt je honger al wil stillen zou ik eerder gaan voor de moonswatch, toch nog 'echte' Omega/swatch voor weinig geld.
 
Disagree toch wel. Die Swatch is en blijft een Swatch. Een plastic horloge met een artificieel geïnflateerde waarde dat op 't einde van de rit nog altijd een quartz is met de goedkoopste materialen mogelijk. 'T is gewoon geen 250 eur waard imo.

Onlangs een horloge op Aliexpress gekocht geïnspireerd op de NTTD Seamaster, toch tevreden van. PT5000 movement (2824-clone) houdt echt goed zijn tijd en horloge zelf zit gewoon goed in elkaar. Voldoende verschillend van een echte NTTD ook om het geen straight up kopie te maken. Eerder gekocht met het idee van hem uit elkaar te halen en wat meer te leren over movements als't ie niet naar verwachting was maar hij loopt nog gewoon goed momenteel 🤷‍. Was iets van een 200 eur met bracelet apart er bij gekocht.

 
Sry niet m'n ding. Komt er een liefhebber af die je aanspreekt op je 'seamaster' en moet je toegeven dat het chinese knock-off is...
Dan spaar ik liever en geniet er extra van.

Die swatch is wel maar plastic swatch maar wel in samenwerking met omega. Kan je zonder al teveel verlies nog verkopen als je ooit wel the real deal kan kopen.
 
Terug
Bovenaan