Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,3%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    221
Nee, maar is zeker een deftig horloge. Een le locle vind erg mooi als klassiek horloge. Met achteraan dan nog een inkijk op de automaat.

Gwn met een leren bandje kan je op elk kostuum dragen denk ik.

En dan nog betaalbaar ook.
En is van de Swatch groep dus kwaliteit is er ook wel.
 
Nee, maar is zeker een deftig horloge. Een le locle vind erg mooi als klassiek horloge. Met achteraan dan nog een inkijk op de automaat.

Gwn met een leren bandje kan je op elk kostuum dragen denk ik.

En dan nog betaalbaar ook.
En is van de Swatch groep dus kwaliteit is er ook wel.
Bedankt voor de info.
Ik wou net mijn post nog aanvullen met 'en Victorinox'

Staan ook mooie modellen tussen
 
Of de authorised dealer u een DJ36 gunt bedoel je? Vind je dat nu zelf geen rare uitspraak? Rolex heeft het al zover gekregen dat mensen blij zijn als ze iets mogen kopen van hen.

Wat ik nooit heb begrepen maar zal wel aan mij liggen, Rolex maakt een ongeveer een miljoen horloges per jaar...en toch zit je met wachttijden van maanden?

Toen ik een paar jaar geleden een Submariner wou ben ik gewoon de AD binnengestapt in Gent. De week ervoor zag ik die nog in de etalage liggen. Toen die dag niet meer. Eens binnen kon ik wel zowel de date als de no-date passen, maar ze waren reeds voorzien voor een andere klant. De overigens vriendelijke verkoper zei me dat er 3 dagen later terug voorraad zou zijn en gaf me ondertussen een exemplaar van hun Rolexmagazine mee dat over de Submariner ging. Een korting geven ging niet omwille van de moeilijke voorraad.

De dag nadien was ik eerder toevallig in Antwerpen, en aangezien er daar enkele AD’s op een steenworp van elkaar zitten stapte ik gewoon eens bij Tensen binnen. Uiteraard het obligate strategische verkoopspraatje, maar uiteindelijk op dat moment toch een aankoop van Submariner met datum en met een korting gedaan.

Dat men bij de AD een bepaalde strategie toepast, dat kan je anno 2022 toch niet meer verwonderen?
Het is nog steeds een business en zij proberen In te schatten of er in de toekomst nog zaken te doen zijn met die klant. Want uiteindelijk verkopen ze die horloges toch. Dus waarom niet wat kieskeuriger zijn en op de lange termijn proberen te denken.
Helaas voor hen zal het als gewone werknemer zoals ik slechts bij één horloge blijven van Rolex.

Kijk naar Tomorrowland, een uur in een digitale wachtrij zitten om misschien wel uitverkoren te zijn om tickets te mogen kopen.
En zeker niet te lang twijfelen of je vliegt uit de shop. En als je dan uiteindelijk de uitverkorene bent die mocht zijn/haar geld uitgeven, hoe blij zijn we dan wel niet. En dan draait de winkel nog verder aan parking en pearls enz. Is dat een beu systeem? Ja. Maar het blijft wel een van de beste festivals ter wereld.

Het idee van de artificiële schaarste is een gegeven die overal wel zal toegepast worden. Stap vandaag maar eens een toonzaal binnen van wagens, elektrische fietsen, bouwmaterialen enz… De kans is groter dat je Rolex eerder beschikbaar is dat bepaalde types van producten die ik zonet opsomde.

Van sommigen lees ik hier vaak een anti-Rolex betoog. De ene keer omdat de verkopers een bepaalde strategie toepassen, de andere keer omdat sommige types van kopers hen niet aanstaat. Ik bekijk het eerder anders.
Bij elk horlogemerk betaal sowieso je een premium.
Enkel is het bij het ene wat groter dan bij het andere.
Bij Rolex heb je gewoon heel degelijke en vrij tijdloze horloges met vaak een mooie geschiedenis. Dat bepaalde modellen al heel lang bestaan en vaak tot inspiratie dienen bij andere merken zegt al genoeg. Dat door een bepaalde hype die dan ook nog eens waardevast blijken te zijn is mooi meegenomen. Voor de aankoop twijfelde ik nog tussen de Sub en de Navitimer. Die prijzen maken soms rare sprongen. De ene winkel gaat hij voor retail, op andere plaatsen aan -30%.
De waardevastheid is niet de reden om te kopen, want die kan van voorbijgaande aard zijn, maar voor nu is het aangenaam indien ik een ander horloge zou willen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb verschillende horloges

Victorinox
Breitling (navitimer)
Ice watch (die rolex achtige)

Casio (bommen horlogeke).

Nu kun je denken van alé, wat doet die icewatch en casio ertussen? Heel simpel, rolex vind ik echt vreselijk qua geld en niet waard + bekan al het stoefvolk loopt ermee rond. Die ice watch trekt er als twee druppels op en koste 99€. Die casio (f-51 denk ik) vind ik een bangelijk horloge qua nostalgie.

Victorinox horloge is echt een prachtig horloge en gebruik ik dagelijks, ook voor te werken in de arbeid. Breitling draag ik niet veel meer wegens schade in de arbeid.
 
Ik heb verschillende horloges

Victorinox
Breitling (navitimer)
Ice watch (die rolex achtige)

Casio (bommen horlogeke).

Nu kun je denken van alé, wat doet die icewatch en casio ertussen? Heel simpel, rolex vind ik echt vreselijk qua geld en niet waard + bekan al het stoefvolk loopt ermee rond. Die ice watch trekt er als twee druppels op en koste 99€. Die casio (f-51 denk ik) vind ik een bangelijk horloge qua nostalgie.

Victorinox horloge is echt een prachtig horloge en gebruik ik dagelijks, ook voor te werken in de arbeid. Breitling draag ik niet veel meer wegens schade in de arbeid.
Welk model heb je toevallig?
Zowel het Airboss als de mechanische Swiss Army modellen zien er goed uit
 
Hier nog eens wat foto's posten, al sinds februari geleden...

Eind februari nog een leuke gtg gehad met WhatsApp vrienden groep. Het topstuk in mijn ogen was toch deze AP 🤤

Y53QFuo.jpeg

A74W5Ww.png

Benieuwd naar volgende gtg, zijn nog mooie stukken bij gekomen zoals een ceramic GP skeleton en een mb&f oa. 👌

M'n laatste aanwinst (eigenlijk verjaardagsgeschenk van m'n vrouw 😊) is een watchroll om niet meer te sukkelen met aparte doosjes voor op reis... Deze natuurlijk in de paasvakantie volgeladen met mijn duikers om richting zonnigere oorden te trekken...
Z8a4Ln9.jpeg

vjksxgq.jpeg

y9V83yi.jpeg


En terug thuis de Tudor nog eens aan, had die toch wel gemist. 🙈
fa8fJiC.jpeg


Nu is het een weekje terug de avenger, dus zullen nog wel foto's van volgen 😁
 
Me op de lijst gezet voor een platinum day date 40mm met die lichtblauwe wijzerplaat en gekartelde bezel, is blijkbaar nog pas 8 dagen uit dus hopelijk sta ik als eerste 😀
Moest gaan om een schakel toe te voegen aan mijn andere day date (door de warmere temperaturen zet je huid wat uit en wordt de band wat strakjes) dus eigenlijk echt toevallig dat ik die platinum tegen kwam.
Dit weekend bleef een vriendin van mijn vriendin slapen samen met haar vriend, zijn hobby is beetje horloges flippen. Hij woont in Luxembourg dus we gaan eens samen naar de Patek AD gaan, ben benieuwd 😀
 
Hier serieus aan het kijken naar een Sinn 556i. Blijf het een mooi horloge vinden.
Maar dan moet er eerst eentje verkocht worden, dus denk dat men Baltic het nest zal verlaten.
 
Ik kende het merk niet, maar die zal wel mooie lumen hebben, nice watch, mooi bandje ook 👌

80 euro shipping, yikes, maarja op zulk budget is dat wel logisch zeker
 
Zoals hierboven al laten doorschijnen ben ik in de toekomst van plan om een investering te doen in een instap mechanische horloge van een degelijk merk waar ik nog jaren plezier kan van hebben - met een oogwenk naar een speciale gebeurtenis: "Ah, die heb ik gekocht toen mijn dochter 1 jaar is geworden!"

Mijn smaak is echter heel uiteenlopend en hieronder enkele die mijn interesse wekken in willekeurige volgorde:

Victorinox Airboss Mechanical
WAT_241973_S1.jpg

Seiko Prospex


Seiko Presage


Tissot Seastar 2000
T120.607.37.041.00_R.png

Tissot Le Locle
T006.408.11.057.00_R.png


Tissot Chemin des Tourelles
T099.429.16.058.00_R_1.png

Certina en Hamilton zeggen mij niet zoveel.

Nog degelijke merken in de categorie 800-1100 EUR die de moeite zijn om zeker naar te kijken?[/spoiler][/spoiler]
 
Ik heb al horen zeggen dat Tissot de gateway drugs is...

Gisteren dit model in huis gehaald:


Tissot Seastar 1000 Powermatic 80 - T1204072205100
Mijn eerste automaat, tweedehands een koopje bij iemand die overgeschakeld is naar zijn Longiness grail

IRL veel minder gaudy dan de foto's op het internet doen uitschijnen.

Stevig, robuust. Moet er wel nog een schakel uithalen want met mijn 15,5cm polsje is deze net iets te los.
 
Voor de liefhebbers: gisteren ben ik eens binnen gesprongen in de nieuwe winkel van Schaap & Citroen in Antwerpen.
Zeker leuk om eens te passeren bij gelegenheid! Toffe locatie, mooie selectie en aangename gasten.
 
Terug
Bovenaan