Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,3%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    221
Gewapende daders beroven bouwpromotor Bart Versluys van horloge van 350.000 euro: “Cash beloning voor gouden tip”

Edit: Zie net dat ze het van het gewone artikel een HLN+ artikel gemaakt hebben.

Wie het artikel wil lezen, geef me een seintje via PM.


Natuurlijk spijtige zaak. Ik hoop dat hij ze terug vindt...

Ik zou er zelf wel niet mee willen gezien worden, wat een gedrocht:

maarja, de gustibus et colores....
 
Gewapende daders beroven bouwpromotor Bart Versluys van horloge van 350.000 euro: “Cash beloning voor gouden tip”

Edit: Zie net dat ze het van het gewone artikel een HLN+ artikel gemaakt hebben.

Wie het artikel wil lezen, geef me een seintje via PM.
Hij weet niet hoe ze het zouden geweten hebben maar ‘op het werk draag ik ze heel vaak’. Ver moet je niet zoeken, het is niet moeilijk uit te vogelen hoeveel dat dinges kost en daar een slag mee te slaan.
 
Als horlogeliefhebber kan je tegenwoordig nergens meer komen zonder schrik...

Hoop dat ze de dader(s) snel vinden.
 
Als horlogeliefhebber kan je tegenwoordig nergens meer komen zonder schrik...

Hoop dat ze de dader(s) snel vinden.
Ligt er ook aan wat je juist draagt. Veel dure horloges lijken van afstand niet speciaal heel duur.
Natuurlijk deze RM schreeuwt wel om naar gekeken te worden. Idem voor een Rolex, als dief is dat een typisch horloge dat opvalt.

Zo een horloge steel je ook niet zomaar. Daar moet je al serieus de mensen voor overmeesteren of bedreigen. Het moet voor een dief ook de sop op de kolen waard zijn.
 
Klopt.
Een maat van mij ging met zijn omega PlopRof van +10k naar Barcelona. De hotelbediende waarschuwde bij het inchecken dat horloges daar dagelijks worden gestolen, maar dat hij met zijn goedkoop horloge niet veel te vrezen had. Hotelbediende had blijkbaar niet veel horlogekennis, maar vrees de dieven wel meer 🙈😊
Hier nu ook in spanje buiten m'n seamaster toch ook een Vostok en seiko Skx bij... Erg maar uit noodzaak bijna.
 
Ik vraag me dan af, is dat allemaal met geweld dan in zo pakweg Barcelona?
Een ex-collega van me is in Sao Paulo voor zijn hotel doodgeschoten voor zijn laptop en zijn GSM. Kogel door het hoofd.
Dat is dus Brazilië, en één van de gevaarlijkste steden op aarde maar met 10 k€ rond mijn pols zou ik me niet op mijn gemak voelen.
 
Zakken rollers kunnen ook makkelijk horloges van een pols ontvreemden, al lukt dat uiteraard niet bij iedereen.

Dus ik gok dat merendeel wel zonder geweld gebeurd.
Ik stel mij altijd dan de vraag hoe ze dit concreet dan doen.
Bij al mijn horloges moet je al immens veel moeite doen om hem open te krijgen als ik aan het bewegen ben met mijn arm.
Laat staan dat ik het niet gevoeld zou hebben :p
Ook is de strap niet breed genoeg om over mijn hand te gaan als ik mijn duim uitstrek.
 
Een fer
Ik stel mij altijd dan de vraag hoe ze dit concreet dan doen.
Bij al mijn horloges moet je al immens veel moeite doen om hem open te krijgen als ik aan het bewegen ben met mijn arm.
Laat staan dat ik het niet gevoeld zou hebben :p
Ook is de strap niet breed genoeg om over mijn hand te gaan als ik mijn duim uitstrek.
Een ferme snok en je pushpin breekt wel hoor. Zoveel heeft dat niet nodig...
Dat terwijl ze ofwel aggresief het eraf graaien ofwel met een truuk je afleiden.
 
Ik stel mij altijd dan de vraag hoe ze dit concreet dan doen.
Bij al mijn horloges moet je al immens veel moeite doen om hem open te krijgen als ik aan het bewegen ben met mijn arm.
Laat staan dat ik het niet gevoeld zou hebben :p
Ook is de strap niet breed genoeg om over mijn hand te gaan als ik mijn duim uitstrek.

Onderschat niet hoe ongemerkt dat gaat bij een getrainde zakkenroller.

Wij hebben ooit op een event zo een professional ingehuurd voor wat magic en entertainment. Stond mij een kaarttrucje te tonen en terwijl ik daarmee bezig was heeft ie mijn Speedmaster gewoon van mijn pols genomen. Niks gevoeld. Gsm was weg en portefeuille ook.
 
Hoe dat ze dat flikken, het begint allemaal dat ge u toch op uw gemak moet voelen eerst en niet denkt dat er iets kan gebeuren denk ik dan...


Videootje met de basis, maar er zullen nog wel technieken zijn...
 
Laatst bewerkt:
In Barcelona ook benaderd geweest door 2 zakkenrollers paar jaar geleden, onwetende ik met m’n Bluesy de straten op 😂
Ze probeerden me te tackelen op een speelse wijze (zogezegd een voetbal trucje dat ze wilden tonen), gelukkig sta ik stevig op m’n voetjes.
 
Bij mij was de poging (ook in Barcelona) ook eerder op een speelse manier, gelukkig. Zo de zatte plezante uithangen en handtastelijk worden.
 
Onderschat niet hoe ongemerkt dat gaat bij een getrainde zakkenroller.

Wij hebben ooit op een event zo een professional ingehuurd voor wat magic en entertainment. Stond mij een kaarttrucje te tonen en terwijl ik daarmee bezig was heeft ie mijn Speedmaster gewoon van mijn pols genomen. Niks gevoeld. Gsm was weg en portefeuille ook.
Ook eens mogen meemaken - zalig om te ervaren maar tegelijk ook het besef dat 'ik zal dat wel merken" mss toch niet klopt
 
Zalig? :unsure:

Ik heb nog geen horloge, portefeuille of iets dergelijk kwijtgeraakt aan diefstal maar vorig jaar werd mijn fiets wel gestolen. Eigenlijk de eerste keer dat mij iets van echte waarde afgenomen werd. Da's echt een misselijkmakend gevoel. Alsof efkes uw realiteit glitcht. Maak ik liever niet meer mee, en zeker niet met iets erg persoonlijk zoals een horloge.
 
Hij weet niet hoe ze het zouden geweten hebben maar ‘op het werk draag ik ze heel vaak’. Ver moet je niet zoeken, het is niet moeilijk uit te vogelen hoeveel dat dinges kost en daar een slag mee te slaan.
Hij heeft ook voor vlot 10 miljoen euro aan auto's in zijn garage staan he. Ik denk dat eender welke van zijn horloges wel genoeg waard zal zijn ;)
 
Terug
Bovenaan