Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,6%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,2%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 27 12,2%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 9,9%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,7%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,5%

  • Totaal aantal stemmers
    222
Rolex... als er nu één merk is dat bij mij de term "artificially inflated" oproept. Dan liever een echte Speedmaster om de plastieken te vervangen :)
 
€250 voor een plastiek horloge is veel. Maar €250 voor een collab met Omega, that hits different. Het is een ‘specialleke’ en net dát gevoel geeft je de microbe. Welke speciallekes zijn er nog, je leert meer merken kennen, je zal een horloge van €1000 al eens gaan zien als een echte optie als je jezelf eens een pleziertje wil doen en zo verder ‘down the rabbit hole’.
Iemand die gewoon surft en leest en research doet tot hij zijn Rolex kan kopen, zal gezien worden als ‘heeft de microbe’ maar dat is toch niet de enige manier waarop een passie/interesse start.

Edit: @Ruigen Das Beetje respect voor wie echt wel gespaard heeft voor zijn ‘ogot €250’ Da’s wel 10.000 ballen.
Uhum, bio keramiek, gene plastiek eh
 
€250 voor een plastiek horloge is veel. Maar €250 voor een collab met Omega, that hits different. Het is een ‘specialleke’ en net dát gevoel geeft je de microbe. Welke speciallekes zijn er nog, je leert meer merken kennen, je zal een horloge van €1000 al eens gaan zien als een echte optie als je jezelf eens een pleziertje wil doen en zo verder ‘down the rabbit hole’.
Iemand die gewoon surft en leest en research doet tot hij zijn Rolex kan kopen, zal gezien worden als ‘heeft de microbe’ maar dat is toch niet de enige manier waarop een passie/interesse start.

Edit: @Ruigen Das Beetje respect voor wie echt wel gespaard heeft voor zijn ‘ogot €250’ Da’s wel 10.000 ballen.
Here we go again

Ik plaats het in perspectief met de aankoop van een echte high end watch, en ik haal het toch ook aan in mijne post, alles BOVEN de 300 a 350 is niet meer functioneel, maar dit gaat over het functioneel aspect (at least in my book) is gewoon de aankoop van een automaat, de minimale prijs met een klein beetje speling erop, alles daar boven is gewoon luxe aankoop in mijn gedachten...

Ik weet het want heb onlangs zitten zoeken naar een automaat voor mijn vader...

En als je denkt dat ik zomaar zonder verpinken 250 euro spendeer, think again, ik ben gene Rothschild eh, sommige mensen zijn zo judgmental, niet te doen...

Ik probeer het wat te kaderen dat als ge dat echt wilt, ik spreek dus niet van iemand die echt in de financiele shit zit, dit met sparen en opzij zetten kan worden gehaald, maar again, dit is voor een LUXE product, dus iets waarmee je jezelf pleziert, buiten het functionele om
 
Here we go again

Ik plaats het in perspectief met de aankoop van een echte high end watch, en ik haal het toch ook aan in mijne post, alles BOVEN de 300 a 350 is niet meer functioneel, maar dit gaat over het functioneel aspect (at least in my book) is gewoon de aankoop van een automaat, de minimale prijs met een klein beetje speling erop, alles daar boven is gewoon luxe aankoop in mijn gedachten...

Ik weet het want heb onlangs zitten zoeken naar een automaat voor mijn vader...

En als je denkt dat ik zomaar zonder verpinken 250 euro spendeer, think again, ik ben gene Rothschild eh, sommige mensen zijn zo judgmental, niet te doen...

Ik probeer het wat te kaderen dat als ge dat echt wilt, ik spreek dus niet van iemand die echt in de financiele shit zit, dit met sparen en opzij zetten kan worden gehaald, maar again, dit is voor een LUXE product, dus iets waarmee je jezelf pleziert, buiten het functionele om
Ik had een tweede edit gedaan om mijn toon te verduidelijken.
 
@Squidward den eurooo heeft alles wel duurder gemaakt als ge het rationeel vergelijkt met vroeger, kan ik daar iets aan doen? 🤷‍♂️

Is gewoon wat het is, ik maak voor mijn eigen altijd de (voor sommigen misschien bizarre) redenering, voor die 250 euro kunt ge 250 blikskes cola uit een automaat nemen, die denkwijze houd ik aan om het economisch wat te kaderen..., zit je al krap bij kas zijn 250 blikjes cola al een grote aankoop eh
 
@Squidward den eurooo heeft alles wel duurder gemaakt als ge het rationeel vergelijkt met vroeger, kan ik daar iets aan doen? 🤷‍♂️

Is gewoon wat het is, ik maak voor mijn eigen altijd de (voor sommigen misschien bizarre) redenering, voor die 250 euro kunt ge 250 blikskes cola uit een automaat nemen, die denkwijze houd ik aan om het economisch wat te kaderen..., zit je al krap bij kas zijn 250 blikjes cola al een grote aankoop eh
Die moonswatch maakt veel los bij de mensen 😂

Euro heeft niks te maken met het duurder worden van alles, dat is inflatie...
Met jou redenering ga je steeds krap bij kas zitten, koop dan geen blikjes uit de kas maar koop ze bij de lidle voor 50cent 🙈

Ik vind +1000€ voor een horloge normaal omdat het mijn hobby is. Als ik vrienden hoor vertellen dat ze ik een weekendje uit meer dan 500€ op gedaan hebben. Dat vind ik dan weer teveel 😁

Ik rook ni, ga niet uit, reizen zeker niet vaak maar geef liever het hier aan uit. Elk zijn goesting zeker. Hoeveel Belgen gaan er elk jaar op vakantie, lopen met de nieuwste iphone rond, kopen merkkleding? Dat is voor velen het nieuwe normaal. Elks maakt z'n keuze.

En nu OT:
Wat zou jullie favorieten van watches and wonders?

De Czapek schiet er ver boven uit en de nieuwe Airking is ook mooier geworden (meer in evenwicht).
 
@xxxracexxx wel niet tegoei gelezen dan, er stond bij uit een automaat, ge kunt elke dag naar t werk uwen drank meenemen, of ge kunt het ook uit het machien halen, daar doelde ik dus op :unsure:

En dit is het laatste dat ik hierover ga zagen, maar een economie (aankopen dan) is niet rationeel, maar bij de mens speelt daarbij vanalles mee, peer pressure, onderscheidingsdrang, en al wat ge u kunt bedenken...

Dit komt letterlijk uit mijn eerste les economie uit het middelbaar, een mens is niet altijd een rationeel wezen
 
Die moonswatch maakt veel los bij de mensen 😂

nieuwe Airking is ook mooier geworden (meer in evenwicht).
Vooral de denkwijze, het gescalp en de waanzinnige bedragen voor een courant verkrijgbaar horloge :p

Ik blij de air king toch een vreemd horloge vinden. Zou niet goed inzien waarom iemand die in feite zou overwegen. Andere merken hebben toffere flyers en binnen Rolex is een datejust of een oyster toffer.
 
Volgens wat ik tussen de lijnen begrepen heb zal het toch een hele opgave worden om nog eentje vast te krijgen, ik had begrepen uit het gesprek dat je de watch alsnog in de winkel in Brussel moet bestellen, en de dame aan telefoon (swatch group België) wist niets van een release via internet af, dus ik denk dat ge uw pollekes gaat mogen kussen als ge effectief eentje zult kunnen hebben

Ze zei er nog 'bonne chance' bij op t einde...
 
Klopt, ken er verschillende die er nog één willen en niet te pakken krijgen... Ik wacht wel af, mss voor deze zomer een beater voor erbij ofzo 😊

@MrKend54l die Airking vind ik wel graaf (vorig model en deze), speelser dan een datejust maar toch nog suptieler dan de milgauss.

De nieuwe pro pilot van Oris is ook veelbelovend, vond ik altijd al een knap design alleen waren ze te groot. Nu met 39mm veel beter. Hopelijk brengen ze in die maat de skeleton nog uit 🤤
 
Toch nog steeds heel content met mijne seamaster. Als er een plastic speedy bijkomt zal het aan retail zijn, anders hoeft het niet, dan koop ik wel een echte 😄

i-mchwmMq-XL.jpg
 
Ik begin mijne meer prijs van 50 euro steeds beter en beter vinden, tijdens release day verkondigen dat het geen limited release is, maar in de realiteit eigenlijk dus wel, en restocks zullen snel de deur uit zijn denk ik
 
Ik begin mijne meer prijs van 50 euro steeds beter en beter vinden, tijdens release day verkondigen dat het geen limited release is, maar in de realiteit eigenlijk dus wel, en restocks zullen snel de deur uit zijn denk ik
Ontegensprekelijk zullen volgende ladingen ook snel terug de deur uit gaan. Maar op een gegeven moment kom je op een punt waar het aanbod groter is dan de vraag.
Natuurlijk is heel deze hype enkel maar positief want Swatch kan op deze manier veel klokjes slijten.
 
Over Fliegers gesproken, ik was aan het uitkijken naar een Stowa, maar nu Jorg Schauer, de man die ze de laatste 20jaar terug op de kaart heeft gezet, er nu mee stopt en het merk ondertussen overgenomen is door een groter conglomeraat, wordt het eerst nog wat de kat uit de boom kijken, denk ik.
 
Betekent de hele moonswatch hype dat de Omega Moonwatch ook plots waardevoller wordt? Ik begrijp de hele horloge dynamics nog niet helemaal :)
 
Goh, de Moonswatch op zich niet. Maar de Moonwatch zit wel al een paar jaren in stijgende lijn qua kostprijs. Beetje spijt dat ik jaren geleden geen gekocht heb tbh. De laatste release is toch wel een goed stuk duurder alweer.
 
Terug
Bovenaan