Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,3%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    221
Hij heeft ook voor vlot 10 miljoen euro aan auto's in zijn garage staan he. Ik denk dat eender welke van zijn horloges wel genoeg waard zal zijn ;)
Ze voor €30.000 gekocht, nu is ze €350.000 waard en is er toevallig een jacking…? Ik geloof er weinig van.
 
Ze voor €30.000 gekocht, nu is ze €350.000 waard en is er toevallig een jacking…? Ik geloof er weinig van.
Geloof je dit nu echt?
Heeft geld, auto's en horloges met hopen en dan de verzekering proberen op te lichten voor een schamele 300k?

Nadeel is dat hij een bekend gezicht is en vaak op de foto staat met mooie (dure) merken. Had dacht ik ook al eens een artikels gestaan over zijn horloge collectie. Dan loop je in de kijker en word je sneller een doelwit...
 
Geloof je dit nu echt?
Heeft geld, auto's en horloges met hopen en dan de verzekering proberen op te lichten voor een schamele 300k?

Nadeel is dat hij een bekend gezicht is en vaak op de foto staat met mooie (dure) merken. Had dacht ik ook al eens een artikels gestaan over zijn horloge collectie. Dan loop je in de kijker en word je sneller een doelwit...

Wat uiterlijk blijkt kan innerlijk niet altijd zo zijn. Genoeg mensen die de schijn ophouden. En mensen met geld... willen vaak nog meer geld :)
 
Geloof je dit nu echt?
Heeft geld, auto's en horloges met hopen en dan de verzekering proberen op te lichten voor een schamele 300k?

Nadeel is dat hij een bekend gezicht is en vaak op de foto staat met mooie (dure) merken. Had dacht ik ook al eens een artikels gestaan over zijn horloge collectie. Dan loop je in de kijker en word je sneller een doelwit...
Dat wil niet zoveel zeggen over relatief snel beschikbare ‘fondsen’.
 
Ik begin meer en meer fan te worden van die rechthoekige Cartier horloges met zo’n donker bruine leren band.
 
Klopt.
Een maat van mij ging met zijn omega PlopRof van +10k naar Barcelona. De hotelbediende waarschuwde bij het inchecken dat horloges daar dagelijks worden gestolen, maar dat hij met zijn goedkoop horloge niet veel te vrezen had. Hotelbediende had blijkbaar niet veel horlogekennis, maar vrees de dieven wel meer 🙈😊
Hier nu ook in spanje buiten m'n seamaster toch ook een Vostok en seiko Skx bij... Erg maar uit noodzaak bijna.
Mja, zou je me toch 10k voor mogen betalen om dat gedrocht te dragen maar goed...

Versluys stapte natuurlijk ook wel van z'n mooi kantoor naar z'n Rolls Royce, en op persfoto's staat hij ook met dat horloge rond z'n pols. Dan is dat voor die dieven ene stuk makkelijker. In Antwerpen ook een soortgelijk geval gebeurd maar dat is niet in het nieuws gekomen.
Het is erg dat het gebeurt, maar het is een luxegoed dat een stuk makkelijker op de zwarte markt door te verkopen is dan een wagen bv.

In het algemeen zie ik toch genoeg mensen in grootsteden met "dure" (zijnde Rolex vooral dan) horloges rondlopen. Zal een beetje zoals met alles van waarde zijn in een relatief onbekende stad, op je surroundings letten en er niet volop mee pronken. Want hetzelfde zal gelden voor dure handtassen bij vrouwen etc...
 
Tank?

Zelf vind ik die Santos echt een prachtig horloge, maar eerst zien of ze mij de DJ36 gunnen in oktober...

Of de authorised dealer u een DJ36 gunt bedoel je? Vind je dat nu zelf geen rare uitspraak? Rolex heeft het al zover gekregen dat mensen blij zijn als ze iets mogen kopen van hen.
 
Of de authorised dealer u een DJ36 gunt bedoel je? Vind je dat nu zelf geen rare uitspraak? Rolex heeft het al zover gekregen dat mensen blij zijn als ze iets mogen kopen van hen.
Dat geldt nu wel voor meer luxeproducten zo. Er zijn Porsches, Ferrari's, ... genoeg die je enkel mag kopen als je al een hele collectie bezit...
 
Goh, ze gaan natuurlijk geen horloges uitbrengen om niks te verdienen.
Het is inderdaad wel een heel goeie zet van Swatch. Er zijn tal van horloges te koop geïnspireerd op de Submariner, ze geven er een term “hommage“ aan en worden ook massaal verkocht.
Hier is het de eigenaar van Omega zelf die een colab doet met twee van zijn eigen merken. Gewoon goed gevonden.

Persoonlijk zou ik voor de Moon of Mercury gaan omdat die me het meest veelzijdig lijken.

Inderdaad! Dat quartzmovement zal wel lang meegaan ze.

Ik ben verre van een expert, maar maakten luxemerken als Patek en Rolex vroeger ook geen quartz en? Die nu nog altijd doorverkocht worden en werken. En Patek nog altijd?

Een quartz is toch ook niet gewoon een elektrisch horloge. (Al zie ik dat mss fout) En biedt ook voordelen. Een quartz is preciezer dan een automaat dacht ik. De batterij gaat toch normaal 2-3 jaar mee. En ook een automaat heeft toch wel af en toe onderhoud nodig.

Zeker voor dagdagelijks horloge, is dit toch niet zo bizar.
 
Dat geldt nu wel voor meer luxeproducten zo. Er zijn Porsches, Ferrari's, ... genoeg die je enkel mag kopen als je al een hele collectie bezit...
Ja is zelf logisch. Vraag is groter dan aanbod.
Ok kan Rolex er meer maken? Mss wel, maar vergeet niet dat Rolex nu al veel horloges maakt en desondanks de kwaliteit hoog kan houden.

Verder is Rolex een familiebedrijf. En die denken op lange termijn. En dan bedoel ik echt lange termijn.
1 van de redenen dat een Rolex leuk is is juist dat je moet wachten/ zoektocht starten. Band opbouwen met de dealer enz.

Er zijn ook veel van die modellen. Die je gwn meteen kan doorverkopen met winst. (Not done wel)

Rolex zou voor snel geld kunnen gaan en plots veel GMT Pepsi of submariner hulk op de markt brengen. Maar het feit dat ze dat juist niet doen maakt het speciaal.

Ze doen dit juist om ervoor te zorgen dat de horloges terecht komen bij de mensen die ze echt willen. Die bereid zijn te wachten. Niet iemand die snel een winkel binnen wandelt omdat hij iets wil en dan een maand later alweer iets anders.

Is dat artificieel? Mss, maar dat geldt toch ook bij kunst? Wat als Jackson Pollock iedere dag een paar emmers verf op een doek had gesmeten? Waren die dan nog zo speciaal?

Hoe zeggen ze dat weer? Te veel van het goede is ook niet goed 😉
 
Laatst bewerkt:
The brainwashing is real. Als ik van een dealer eerst hun modellen moet kopen dat ze niet verkocht krijgen vooraleer ik “mag” kopen wat ik wil, dan kunnen ze vierkant de boom in. Alle waarde van Rolex en de cult er rond is artificieel.
 
The brainwashing is real. Als ik van een dealer eerst hun modellen moet kopen dat ze niet verkocht krijgen vooraleer ik “mag” kopen wat ik wil, dan kunnen ze vierkant de boom in. Alle waarde van Rolex en de cult er rond is artificieel.
Ik zeg niet dat ik eraan meedoe. Maar er zit toch wel iets in.

Zouden die modellen überhaupt zo gewild zijn als ze vrij verkrijgbaar waren? Dat is toch ook ergens logisch en wordt toch vaak gebruikt bij exclusievere producten.
Het werkt wel. Artificieel? Wel de meeste producten zijn dat wel. Wat heb je uiteindelijk echt nodig? De meeste vraag naar consumptiegoederen is artificieel gemaakt he.
Diamanten is daar ook een perfect voorbeeld van. Zelf goud heeft ook maar de waarde die wij eraan geven. Het is wel een functioneel metaal maar nu ook niet zo speciaal. Maar ook dingen als red bull enzo. Ook die hypes schaatstest bij producten als een ps5

Verder heb je wel ook nog steeds een mooie tweedehandsmarkt in Rolex. Je kan een deftige DJ vinden voor prijzen die nog cava zijn als die niet volledig nieuw hoeft te zijn.
 
Wat ik nooit heb begrepen maar zal wel aan mij liggen, Rolex maakt een ongeveer een miljoen horloges per jaar...en toch zit je met wachttijden van maanden?
 
Wat ik nooit heb begrepen maar zal wel aan mij liggen, Rolex maakt een ongeveer een miljoen horloges per jaar...en toch zit je met wachttijden van maanden?
Vriendjespolitiek en veel via de achterdeur naar de grijze dealers waarop ze dan serieuze winst kunnen maken of ze verkopen ze in "pakketten" aan grijze dealers. Die nemen dan bv enkele modellen met steentjes etc die niet echt goed verkopen en waar ze zelf ook geen winst op maken maar krijgen ze wel een gewild model bij waar ze dan 10k winst op nemen (bv Batgirl GMT)
 
Wat ik nooit heb begrepen maar zal wel aan mij liggen, Rolex maakt een ongeveer een miljoen horloges per jaar...en toch zit je met wachttijden van maanden?
Ja je kan ntrlk wel gwn een Rolex kopen hoor. Maar Rolex verkoopt allereerst enkel aan dealers dacht ik. Verder is niet ieder model even gewild. En van de meest gewilde wordt niet automatisch meest gemaakt. En dan zijn er nog de versies. Een submariner/GMT is altijd goed maar ene Pepsi of hulk is dan weer nog specialer en er komen wel ieder jaar submariners bij maar niet altijd in die kleuren.


Wat dan wel weer zo is is dat Rolex dat niet altijd zelf in de hand heeft. Zo een Pepsi was bv ongewild dacht ik origineel. In dat opzicht is het dan weer mooi dat ze niet achteraf cashen op een hype maar ervoor zorgen dat de mensen die er 1 hebben hun 'investering' beschermt blijft doordat hij niet plots wordt uitgemelkt. Of omgekeerd een model dat nu mss minder gewild is kan plots binnen 10 jaar een hype worden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan