Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,4%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 24 10,9%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    220
Ik keek veel vaker naar de submariner maar miljaar die datejust is toch wel elegant.
Zeker in die kleurencombo.
Ik zou echt terug van die applewatch moeten afgeraken maar dat is zo'n gewoonte geworden.
Draag amper nog mijn gewone horloges wat echt zonde is.
 
Hey, ik sta op de "wachtlijst" hoelang heb jij moeten wachten?
Ik wacht op een 36mm Datejust, jubilee, romain dials & leigrijze dial.
Wou eerst een GMT Master II, gelijk welke bezel, maar hij was eerlijk & zei, die zal ik de eerste 2-3 jaar niet ontvangen...
Advies voor een goeie AD?
In maart eerste mailtje en vanaf juli paar keer langsgegaan en toen zei hij me dat de eerstvolgende in die config die zou binnenkomen, voor mij was.
AD's, geen idee... Bouverne in Gent vond ik heel vriendelijk, Colman in Antwerpen absoluut niet. Best wel eentje in je eigen provincie, daar geven ze voorkeur aan blijkbaar.
 
In maart eerste mailtje en vanaf juli paar keer langsgegaan en toen zei hij me dat de eerstvolgende in die config die zou binnenkomen, voor mij was.
AD's, geen idee... Bouverne in Gent vond ik heel vriendelijk, Colman in Antwerpen absoluut niet. Best wel eentje in je eigen provincie, daar geven ze voorkeur aan blijkbaar.
Dank, ik sta 'op de lijst' bij Bouverne, zeer vriendelijk inderdaad.
Hopelijk komt er ook wat uit.
 
Idd, bij Bouverne zijn ze heel vriendelijk. Daar de Date en No Date variant van de Submariner kunnen passen een paar jaar geleden. Toen was het een weekje wachten. (AD’s krijgen waarschijnlijk elke week 1 Sub date binnen)
Ondanks er toen ook al in bepaalde regio’s een schaarste was, zag je die met wat geluk in de vitrine liggen.
Uiteindelijk bij een andere AD gekocht, die “plots” ene op voorraad had toen die vernam dat ik bij Bouverne wou reserveren.
Achteraf bekeken had ik hem liever bij hen gekocht, maar van het horloge zelf nog geen seconde spijt gehad.
 
Nieuwe aankoop gedaan... geen James Bond fan, maar ben helemaal weg van de gebruikte kleurencombinaties ism. full titanium, nog geen 100gram aan de pols.
Als aanvulling op mijn speedmaster, een seamaster.
omega-seamaster-diver-300m-007-edition_ns7Il63.jpg
 
Nieuwe aankoop gedaan... geen James Bond fan, maar ben helemaal weg van de gebruikte kleurencombinaties ism. full titanium, nog geen 100gram aan de pols.
Als aanvulling op mijn speedmaster, een seamaster.
omega-seamaster-diver-300m-007-edition_ns7Il63.jpg
Heb je de code voor deze watch?

Hoe is dat bandje, iets van metaal? Kan het niet goed zien
 
Nice, is dat ook met die 50 verstopt in de lumen? Ik had dat ergens tegengekomen...

Onder de 10k betaald? , indiscrete vraag ik weet het...

Kleuren zijn ook top, ik heb zelf een zwart met gouden wijzers en bruine dial seiko presage, dit leunt daar ook naartoe, zeer mooi horloge

En bestaat er nog een donkerdere versie van dat bandje? In titanium? Waarschijnlijk niet, maar ben bandjes tegengekomen met meer donkere kleur, maar wss andere editie...
 
Ik heb een mechanische Oris Aquis. Mooi uurwerk dat wel wat klasse uitstraalt.
Gezien het budget +/- € 3.000 toch een vraagje.
het is een mechanisch uurwerk zoals reeds vermeld, maar ik vlieg ook vrij veel. Gemiddeld om de 2 weken zit ik in het vliegtuig.
Mijn Oris draait dus iets sneller dan hij zou moeten. Op 2 weken is het verschil al 5 minuten. Terwijl het bvb 10h00 is geeft het uurwerk 10h05 aan. Alvorens terug te gaan bij mijn juwelier, dacht ik om eerst wat navraag in te winnen op dit forum. Kan het vele vliegen hier iets mee te maken hebben?
 
Ik heb een mechanische Oris Aquis. Mooi uurwerk dat wel wat klasse uitstraalt.
Gezien het budget +/- € 3.000 toch een vraagje.
het is een mechanisch uurwerk zoals reeds vermeld, maar ik vlieg ook vrij veel. Gemiddeld om de 2 weken zit ik in het vliegtuig.
Mijn Oris draait dus iets sneller dan hij zou moeten. Op 2 weken is het verschil al 5 minuten. Terwijl het bvb 10h00 is geeft het uurwerk 10h05 aan. Alvorens terug te gaan bij mijn juwelier, dacht ik om eerst wat navraag in te winnen op dit forum. Kan het vele vliegen hier iets mee te maken hebben?
Bij mij was het extremer, voor die problemen al...

Pakt zo'n 5 min op 2 a 3 dagen. De problemen zelf begon ie helemaal stil te vallen bij momenten.

Maar heb je al eens een servicebeurt gehad op dit horloge? Mechanische moeten wel degelijk om de 3 a 5 jaar worden nagezien

Hoe oud is het horloge?
 
Bij mij was het extremer, voor die problemen al...

Pakt zo'n 5 min op 2 a 3 dagen. De problemen zelf begon ie helemaal stil te vallen bij momenten.

Maar heb je al eens een servicebeurt gehad op dit horloge? Mechanische moeten wel degelijk om de 3 a 5 jaar worden nagezien

Hoe oud is het horloge?

Horloge is begin dit jaar nieuw aangekocht. Vanzelf uitvallen doet hij wel niet, echt storen doet het mij ook niet.
Maar ik verwacht gewoon dat een horloge correct loopt, zeker in deze budgetten.
 
Horloge is begin dit jaar nieuw aangekocht. Vanzelf uitvallen doet hij wel niet, echt storen doet het mij ook niet.
Maar ik verwacht gewoon dat een horloge correct loopt, zeker in deze budgetten.
Wow, dan zou ik toch ook eens langs winkel passeren, beter zal het er niet op worden eh, misschien zijn het beginnende problemen ofzo?

Van dat vliegen, dat weet ik dus niet of dit meespeelt

Maar vraag eerst eens aan andere leden hier, of dit nodig is
 
Ik heb een mechanische Oris Aquis. Mooi uurwerk dat wel wat klasse uitstraalt.
Gezien het budget +/- € 3.000 toch een vraagje.
het is een mechanisch uurwerk zoals reeds vermeld, maar ik vlieg ook vrij veel. Gemiddeld om de 2 weken zit ik in het vliegtuig.
Mijn Oris draait dus iets sneller dan hij zou moeten. Op 2 weken is het verschil al 5 minuten. Terwijl het bvb 10h00 is geeft het uurwerk 10h05 aan. Alvorens terug te gaan bij mijn juwelier, dacht ik om eerst wat navraag in te winnen op dit forum. Kan het vele vliegen hier iets mee te maken hebben?

Als je horloge plots sneller gaat lopen ligt het vaak aan magnetisme. Mogelijks door dat deze dicht bij een luidspreker lag of scanner/magneet?
Dacht dat de scanners op de luchthaven niet met magnetisme werkte, dus zou normaal geen probleem mogen zijn. Elke vakantie gaan er toch enkele horloges mee en nooit problemen gehad (de frequentie is natuurlijk niet zo hoog als bij jou 😊).

Op alieexpres of bol.com kan je al voor 15€ een 'demagnetiseer apparaat' kopen. Leg je gewoon je horloge op en het magnetisme zou moeten verdwijnen. Als je terug gaat naar de juwelier is dat iets wat ze daar eerst ook gaan proberen waarschijnlijk.
 
Nice, is dat ook met die 50 verstopt in de lumen? Ik had dat ergens tegengekomen...

Onder de 10k betaald? , indiscrete vraag ik weet het...

Kleuren zijn ook top, ik heb zelf een zwart met gouden wijzers en bruine dial seiko presage, dit leunt daar ook naartoe, zeer mooi horloge

En bestaat er nog een donkerdere versie van dat bandje? In titanium? Waarschijnlijk niet, maar ben bandjes tegengekomen met meer donkere kleur, maar wss andere editie...
Ik denk niet dat er een donkerdere versie bestaat, ze bieden het uurwerk ook aan op een NATO band, dan ik dit duidelijk goedkoper in aankoop, maar nog steeds een stunner!

Laat ons zeggen dat ik er de juiste prijs voor betaalde, net onder de 10K (nieuw 10.4K) en nog wat voordelen bij de AD gekregen op iets anders.
 
Heel mooi @Necre0, Wesley Sonck draagt/droeg dit uurwerk ook regelmatig tijdens televisiewerk (afwisselend met ander leuk spul van Omega). Voor mij een iets te hoge prijs wel. In dat budget zou ik persoonlijk eerder richting JLC of Zenith kijken. Maar Omega maakt wel heel mooie dingen, verbaast me steeds dat zo veel mensen liever meer uitgeven aan (en lang moeten wachten op) een Rolex :)
 
Heel mooi @Necre0, Wesley Sonck draagt/droeg dit uurwerk ook regelmatig tijdens televisiewerk (afwisselend met ander leuk spul van Omega). Voor mij een iets te hoge prijs wel. In dat budget zou ik persoonlijk eerder richting JLC of Zenith kijken. Maar Omega maakt wel heel mooie dingen, verbaast me steeds dat zo veel mensen liever meer uitgeven aan (en lang moeten wachten op) een Rolex :)
Thanks!
Staan hier nog op de lijst :
Zenith & JLC, zelfs AP & PF

Ikzelf sta op de lijst voor een Datejust (white gold + jubilee + wimbledon dial) alsook voor een stalen GMT II (bezel kleur mogen ze zelf kiezen).

Dus ja... het zal nog even duren eer mijn collectie vol is, want die dingen kosten teveel geld...
 
Laatst bewerkt:
Voilà, de seiko is terug thuis, Evergem is niet bij de deur, gelijk het lederen bandje voor de eerste keer opgezet, geeft wel mooi, t'is wat grijs vandaag, dus geen optimaal licht wel voor een fotootje :


PXL_20221210_112550348.jpg


PXL_20221210_112311964.jpg


PXL_20221210_112243730.jpg


PXL_20221210_112904207.jpg

Ook mijne Junghans voyager nieuwe batterij ingezet, meer dan 10 jaar oud is die, op titanium band, en radiofrequentie gestuurd.

Maar ik bekijk hem eventjes van dichtbij, hij geeft de tijd wel correct weer, maar de secondenwijzer doet random rare dingen, blijft hangen, om dan ineens 10 seconden vooruit te springen, ineens naar 0 stand, en zo willen vooruit tikken, maar precies geblokkeerd zijn. Ik vind het wel jammer dat ze daar niet meteen naar gekeken hebben, tenzij het probleem zich pas na batterij vervanging voordeed, ik had het niet gezien in de winkel zelf, mijn fout dus, maar gezien de leeftijd van het horloge ga ik hier niet zoveel meer in investeren, ik ben al blij dat het enkel bij de seconden wijzer is, en dat het geen invloed heeft op de andere 2 wijzers, ideaal is anders, maar soit

Nog een fotootje van deze ook genomen :


PXL_20221210_113046857.jpg

Kan dit veel kwaad eigenlijk bij een radiogestuurd uurwerk die Secondenwijzer?
 
Terug
Bovenaan