Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

  • 0 - 100 EUR

    Stemmen: 28 12,7%
  • 101 - 200 EUR

    Stemmen: 47 21,3%
  • 201 - 300 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 301 - 400 EUR

    Stemmen: 22 10,0%
  • 401 - 500 EUR

    Stemmen: 26 11,8%
  • 501 - 600 EUR

    Stemmen: 6 2,7%
  • 601 - 1000 EUR

    Stemmen: 25 11,3%
  • 1000+ EUR

    Stemmen: 41 18,6%

  • Totaal aantal stemmers
    221
Online zijn 'grijze dealers' die verkopen zonder fysieke winkel waardoor ze hun prijzen lager kunnen maken. Ikzelf heb m'n Breitling ook grijs gekocht, schol me bijna 35% wat ik toch veel vond.

Zijn er hier eigenlijk nadelen aan verbonden in zake garantie? Service?
In mijn gevoel spreek ik over Omega.
 
Niet echt.
Enigste nadeel is dat je geen fysieke winkel hebt waar je modellen kan passen en niet de bijbehorende service hebt van een gratis koffie en koekje 😊.

Bij een grijze dealer ben je (buiten Rolex, AP, patek) steeds goedkoper af door die reden. Krijg je wel een horloge aan lagere prijs, met factuur, doos,...

Hou wel rekening dat je en grijze dealer van binnen Europa pakt, want anders kan je wel eens verschieten van import kosten 😉

Ikzelf heb m'n Breitling van 'timepiece bank'.
 
Ik ben aan het twijfelen om zo een TAG Heuer Connected te kopen, omdat het mijn interesse in een smartwatch en voorkeur voor een meer klassiek modek mooi combineert. Maar voorlopig nog niet genoeg zin om de trigger te pullen. Het is toch heel veel geld voor een elektronisch apparaat en ik heb daar minder vertrouwen in dan in een klassiek horloge. Maar toch... Blijft interessant, deze vind ik bijvoorbeeld echt prachtig :

https://www.tagheuer.com/be/en/smar...MIvovL_ezR_AIVHY1oCR1-YQ5aEAQYAiABEgJWDfD_BwE

In ieder geval heb ik zin om een nieuw horloge te kopen, maar iets meer bescheiden. Budget 100-600 euro. Uiterlijk primeert, maar kwalitatieve internals zijn ook van belang. Heeft iemand een goede suggestie voor mij met de volgende specs :

- Zilverkleurige behuizing (mag ook geborsteld zijn)
- Wijzerplaat bij voorkeur zwart of donkerblauw, groen mag ook
- Liefst een automatic
- Milaanse band als je het kan vinden

Voorbeeld van de stijl ongeveer :

cbn2a1b.ba0643.jpg




Hoeft niet van een bepaald merk te zijn, hoeft niet te klassiek te zijn en er mogen gerust opvallende accenten in liggen. Op dit moment zou ik die laatste Seiko nemen bijvoorbeeld maar ik vroeg me af of er hier kenners waren die iets anders konden aanraden. Misschien iets meer obscuurs dat meer bang for buck is of misschien iets voor jullie meer bekend dat gewoonweg beter is.

Vroeger wou ik ook altijd een Tag Heuer carrera, die met rode accenten vond ik super.

Ik heb in de plaats een Certina DS Podium gekocht, die lijkt daar aardig goed op.
(heb die hier ooit overgekocht van iemand op 9lives, ik schat een 10-tal jaar terug, mocht deze persoon toevallig in deze groep zitten)

 
Ooh een portugieser in de shortlist 😅.
Goh fragiel, het zijn beide luxe merken die wel kwaliteit leveren, dus daar moet je niet ongerust over zijn.
De breitling heeft wel een complexer binnenwerk(moon-phase) dan de IWC, dus ik veronderstel wel dat later een onderhoud of reparatie wel duurder kan uitvallen.
Ik zou als ik u was ze eens gaan bekijken in de winkel en passen.
Vooral de blauwe wijzerplaat van de portugieser is prachtig in het echt
 
De IWC heeft 5 dagen power reserve, de Breitling maar 2 dagen. Laat je die een weekend in je kist liggen dan kan je alles terug instellen 😉

Zeker beiden passen, rond je pols kan het een heel ander beeld geven.
 
Niet echt.
Enigste nadeel is dat je geen fysieke winkel hebt waar je modellen kan passen en niet de bijbehorende service hebt van een gratis koffie en koekje 😊.

Bij een grijze dealer ben je (buiten Rolex, AP, patek) steeds goedkoper af door die reden. Krijg je wel een horloge aan lagere prijs, met factuur, doos,...

Hou wel rekening dat je en grijze dealer van binnen Europa pakt, want anders kan je wel eens verschieten van import kosten 😉

Ikzelf heb m'n Breitling van 'timepiece bank'.
Zitten er daar geen fake tussie via die timepiece bank? Je kan er blijkbaar ook een offer doen? Een bod?
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, allemaal echt. Denk dat een grijze dealer zich zeker niet wil inlaten met een 'fake'. Dan is heel zijn naam verloren...

Als je twijfelt kan je steeds via WhatsApp chatten met één van hen. Mss dat hij je vragen kan verduidelijken. Ze verkopen vaak via chrono24, maar als je hen direct contacteert is het goedkoper. 😉
 
De IWC heeft 5 dagen power reserve, de Breitling maar 2 dagen. Laat je die een weekend in je kist liggen dan kan je alles terug instellen 😉

Zeker beiden passen, rond je pols kan het een heel ander beeld geven.

Passen bij de officiële dealer en dan nadien kopen via de grijze handelaar? :)
 
Mijn ouders willen mij voor mijn 30ste verjaardag een horloge cadeau geven. Zowel zij al ik hebben er eigenlijk weinig verstand van. Iemand tips waar te beginnen om inspiratie op te doen, welke merken,...? Budget tot max 1.000 euro.
 
Mijn ouders willen mij voor mijn 30ste verjaardag een horloge cadeau geven. Zowel zij al ik hebben er eigenlijk weinig verstand van. Iemand tips waar te beginnen om inspiratie op te doen, welke merken,...? Budget tot max 1.000 euro.
Waarom zou je 1000 euro uitgeven aan een horloge als je er zelf geen verstand van hebt en dus niet mee bezig bent?
 
Waarom zou je 1000 euro uitgeven aan een horloge als je er zelf geen verstand van hebt en dus niet mee bezig bent?
Hoeft ook niet per se 1000 euro te zijn. Ik was zelf al lange tijd aan het nadenken om eens een deftiger horloge te kopen. Nu gebruik ik vooral een sporthorloge, maar als accessoire staat dat ook niet altijd even goed.

Goh ja je moet ergens beginnen zeker 😅
 
Mijn ouders willen mij voor mijn 30ste verjaardag een horloge cadeau geven. Zowel zij al ik hebben er eigenlijk weinig verstand van. Iemand tips waar te beginnen om inspiratie op te doen, welke merken,...? Budget tot max 1.000 euro.
Als starter zit je met seiko zeker goed. Oerdegelijk, binnen budget en mooie horloges.
Bv:
- Chrono panda dial
- De alpinist (verschillende kleuren)
- De remake van de skx, de oerduiker

3 iconen van seiko, maar nog zoveel meer modellen. Let niet op de links, heb de eerste gepakt die Google zei 🤣

Voor 'low range luxury' zoals Tissot, Longines, Oris kom je denk ik met 1k juist niet toe. Die zitten met instappers rond de 1,5k vrees ik.
 
Mijn ouders willen mij voor mijn 30ste verjaardag een horloge cadeau geven. Zowel zij al ik hebben er eigenlijk weinig verstand van. Iemand tips waar te beginnen om inspiratie op te doen, welke merken,...? Budget tot max 1.000 euro.

Nomos is ook wel een héél elegante keuze ... maar die zullen rond de 1,5k zitten denk ik.
 
Ik heb een Tudor BB met lederen band en zou graag een steel band in de plaats hebben. Via het de officiële dealer zou dit meer dan €300 kosten wat ik toch wat veel vind. Via Etsy bijvoorbeeld al geprobeerd maar die marges zijn niet nauwkeurig genoeg, het stukje dat tussen de lugs komt was te breed.

Kan iemand een goede website aanrader om, al dan niet goede kwaliteit namaak, bands te kopen?
 
Strapcode heeft goeie banden, denk ook wel voor de blackbay. Strapcode

Effe doorbijten en gewoon een originele kopen. Doe je toch jaren mee en een aftermarket is toch niet hetzelfde als origineel...

300 valt nog goed mee, was meer kwijt voor enkel de sluiting voor m'n Breitling 🤣
 
Mijn ouders willen mij voor mijn 30ste verjaardag een horloge cadeau geven. Zowel zij al ik hebben er eigenlijk weinig verstand van. Iemand tips waar te beginnen om inspiratie op te doen, welke merken,...? Budget tot max 1.000 euro.
Tissot PRX Automatic
Christopher Ward
Longines

De laatste 2 zitten dicht tegen de 1.000 (en over). Tissot PRX is denk ik €750 voor de automaat, ergens rond de €390 voor de quartz versie. Is maar wat je liever hebt. De dials van de automaat vind ik wel in het algemeen mooier.
 
Terug
Bovenaan