Hoe warm is het bij jou?

Ik vrees dat ik bezig ben aan mijn laatste dagen zonder verwarming.

Deze ochtend 18.5 met de weersvoorspellingen indachtig (weinig zon, veel regen, kil weer) zie ik me dat toch geen weken meer trekken. Morgenavond ook bezoek en ook al hebben we al lachend gezegd dat ze "in deze tijden toch maar best een dikke trui aandoen" kun je je volk toch moeilijk ontvangen bij de gezellige 19 graden :)

Woning van de jaren 50, totaalrenovatie in 2017 maar wel extreem veel glas gebruikt (achtergevel van 12 breed volledig glas, in het midden van de benedenverdieping nog een patio tegen een buitenmuur, rondomrond ook (3.5 * 4 *3.5 meter). Isolerende waarde voor die tijd meer dan ok maar toch met warmteverlies aan al die glaspartijen. Achtergevel op noordwesten gericht waarbij je merkt dat de avondzon al een stuk lager staat dus niet meer vlot binnen schijnt om de boel een beetje op te warmen, ook patio begint moeite te krijgen om zon binnen te trekken.
 
vanmorgen nog steeds 22° en boven 21.5 op bureau, de rest 22°. Gisteren in de woonkamer werd het 24 graden door de zon, in de zomer is dat vloeken maar nu is dat een zaligheid.
 
Ik ga nu een bad nemen in de badkamer. Het is er 19,7 graden. Ga laten weten of het te doen was. Weiger voorlopig om de verwarming aan te zetten.

Edit: het was te doen :)
 
Laatst bewerkt:
Nu in de eetkamer iets van een 20° met de kachel in de aanpalende kamer wel al heel de dag aan.
Verwarming heeft afgelopen week toch al een paar keer opgestaan. Of de airco om ff rap te warmen of de CV en die pendelt tss gas en elektriciteit (hybride warmtepomp). Als ik ´s morgens opsta en t is onder de 18 zette ik de cv op dat het wat warmt voor de kinderen en dan zet mijn vrouw hem terug uit bij vertrek. Tijdsschema is nog niet aangepast aan huidig werk/leefritme maar aangezien het nog mee valt werken we nog ff manueel verder.

OB uit '58, isolatie praktisch onbestaand, grotendeels nieuw houten buitenschrijnwerk met dubbel glas geplaatst in '99-'00 (niet vergelijkbaar met hedendaags dubbelglas) maar bvb in de inkomhal nog enkele glas-in-lood siervensters en een kromgetrokken voordeur die niet meer aansluit.
Vandaag de kamerplafond (uitgepleisterd paardenhaarmatten) toch al maar tijdelijk wat verder geïsoleerd via de zolderruimte.
 
Terug
Bovenaan