Hoe warm is het bij jou?

Vteclover

Well-known member
Tempupdate.
Gisterenmorgend 19,5 ,overdag door de zon even 20 maar avond terug 19,5

Nu 19 ,ik lijk 0,5 per nacht te verliezen de laatste dagen
Komende nacht geven ze maar 8 graden
 
Neen die moet geen buffer hebben van 50k. Die moet ook geen buffer hebben van 2k. Die moet echter wel zorgen dat die budgettair correct omgaat met de omstandigheden. En budgettair correct is nu eenmaal leven naar uw middelen. Heb je een buffer dan kan je u al eens iets meer permitteren dan als je geen buffer hebt. Dan kan je al eens uw levenstandaard niet aanpassen als er een schok passeert. Maar zelfs met een buffer, als de schok te zwaar is, is die buffer geen garantie op een ongewijzigde levensstandaard.

Maar of mensen nu graag ook nog een beetje willen leven doet er dan op geen enkel moment toe. De realiteit is wat ze is. Niet leuk, maar wel juist.
Dat je moet leven naar wat er binnenkomt is juist en ieder moet voor zich uitmaken wat een comfortabele buffer is op welk punt van z'n leven.
Hier zowel gisterenochtend als vanmorgen 18.5 dus de verwarming is al aangeslaan hier.
7kWh verbruikt op 2 ochtenden, ik kan er mee leven! 😁
Deze ochtend was het bij ons ook naar 18.5 gezakt, ik heb de thermostaat snel op 20.5 gedraaid. Het was buiten maar 8 graden.
 
23°C op onze benedenverdieping, 21°C in onze slaapkamers, 20°C op onze zolderverdieping.

Verwarming staat nog altijd uit.
 
Deze ochtend 17,5°C en nu de zon schijnt zal dat nog wel naar 20°C klimmen of meer. Ik heb de thermostaat in april zo ingesteld dat de verwarming pas aanspringt vanaf 17°C en dat pas vanaf 16u 's avonds. We hebben wel maar 1 thermostaat in die staat in de living, waar de gevoelstemperatuur sowieso aangenaam is van zodra de zon schijnt omdat we vele grote raampartijen hebben rondom (Living is een grote U-vorm verbonden met een open keuken). Gisterenavond was het 19,5°C toen we gingen slapen.
 
's morgens is het bij ons 21,5° ongeveer, en gedurende de dag kruipt dat dan stillekesaan naar 22/23°
 
Deze ochtend 19 graden maar ik voel nog geen koude 🤷‍♂️ Zien hoe dat verloopt met dagje thuiswerk.
Ik zit zelf in de koudste kamer van het huis (geen zonlicht) en dat is soms best fris, maar ik werk liever in te koude omstandigheden dan in te warme omstandigheden. Dan doe ik soms een sjaal om of ga wat vaker koffie halen.
 
Hier is het begin deze week al 17 graden geweest. Heb ook het schema aangepast, nachtstand op 17 graden, dagstand op 19 graden. Dagstand alleen maar van 17u tot 22u en enkel de living/woonkamer + badkamer. Op zondag dagstand van 8u tot 22u. Op zaterdag alleen 's ochtends en 's avonds. (door de dag op zaterdag zelden tot nooit thuis)

's ochtends is het de moeite niet om te verwarmen. Vroeger deden we dat wel. Dagstand was voorheen ook altijd 21,5 graden.

Wij zijn hooguit een uur thuis voor het werk/school en eten dan in onze vrij kleine keuken. Als het echt koud wordt dan verwarmen we 's ochtends de badkamer met een elektrisch vuurtje.

Altijd al een koud huis geweest hier. In deze zomer is dat een zegen, in de winter is dat iets minder ;p

En ik heb het nog al gezegd.. wij zitten deze winter met een spotgoedkoop tarief, maar zien het ook wel als een uitdaging/aanpassing/voorbereiding op wat nog komen kan in de komende jaren. Het is nooit slecht om na al die jaren van weelde eens proberen een stapje terug te zetten imo.
 
Ik zit zelf in de koudste kamer van het huis (geen zonlicht) en dat is soms best fris, maar ik werk liever in te koude omstandigheden dan in te warme omstandigheden. Dan doe ik soms een sjaal om of ga wat vaker koffie halen.
Hier ook liever te koud dan te warm. Misschien dat’k uiteindelijk wel koude handen/vingers krijg.
 
19 à 20 graden. Gesloten bebouwing, Oost-west gericht.
Verwarming staat nog niet aan en ik hoop dat tot (midden) oktober toch minstens zo te houden.
 
21,6° in de living momenteel en mijn vriendin vroeg gisterenavond of de schuifraam niet wat open mocht omdat het hier zo warm is :unsure: (ze is wel ziek momenteel)
 
Iedereen zo'n hoge temperaturen nog in huis :eek:
Bij ons is het nu 18,5°C, maar ok wij wonen wel in een wijk met vele bomen, er valt nu geen zon meer binnen via de ramen... (itt de zomer)

Nieuwbouw van 2021, E-peil weten we nog niet, EPB coordinator laat het wat aanslepen :unsure:
 
19,5/20 beneden (en zal nu met de zon wel stijgen richting 20,5-21.
Boven vannacht 22 graden op de hoogte van de Airco’s, babyfoon gaf aan 20. Daar iets tussen dus.

Nog geen airco of verwarming opgezet en toch proberen dat zo lang mogelijk te doen…
 
Open bebouwing van 2007.
Deze morgen 18,5 graden, zal in de loop van de dag wel oplopen naar een 21 door de zon. De verwarming ligt voorlopig nog niet aan.
 
De laatste paar dagen 's ochtends rond 19, overdag klimt het dan eens naar 19,5 of 20. Ik vind het eigenlijk perfect zo, het moet niet warmer zijn. Vanochtend toonde de thermostaat 18,5. Ik zal eens beginnen verwarmen als we de 16 of 17 aantikken. Gesloten bebouwing van 1958, weliswaar redelijk geïsoleerd (C) met nog wat verdere mogelijkheden tot verbetering.
 
Terug
Bovenaan