Hoe warm is het bij jou?

21.4 gisteren avond, 20.2 deze morgen om half 7. Was dan ook wel 2 graden buiten >.> Geen zon meer te zien in de voorspelling voor de volgende 2 weken. Dus ik vermoed dat we voor het einde van de week de houtstoof gaan aansteken in de avond en/of ochtend om het wat aangenamer te maken.

Eens zien wat er eerst gebeurt, ijs van de auto schrapen of de verwarming aanzetten :p
 
Bij ons is het nu 18,5°C, maar ok wij wonen wel in een wijk met vele bomen, er valt nu geen zon meer binnen via de ramen... (itt de zomer)
Grootste ramen op oosten gericht, maar daar komt de zon nu smorgens niet meer boven de bomen uit. De temperatuur stijgt dus ook niet meer overdag.

Thermostaat staat nu op 18°C, misschien toch maar verhogen naar 19°C?

Nieuwbouw open bebouwing van 2021 (14cm isolatie, systeem D ventilatie)
E-peil weten we nog niet, EPB coordinator laat het wat aanslepen :unsure:
 
Momenteel een aangename 22°C.
In de zomer is het wel vaak veel te warm hier (appartement van @FuseTea ).
Dan gaan we naar dat van mij waar het vaak veel frisser is.
 
Hier 21 graden, hier ligt volgens mij nochtans alleen dakisolatie en we hebben alleen ons kantoor onder ons voor de rest alles vrij.
 
Rond de 19-20 °C hier 's ochtens, boven eerder 19 en beneden eerder 20. Met wat zonlicht stijgt het wel 2 graden tegen de avond. De warmste kamer is de 'koele berging' waar de warmtepomp staat (vloerverwarming staat nog af), daar is het nu zo'n 22 graden.

Open bebouwing dit jaar gebouwd door SOD (3bouw), D ventilatie, S-peil zou 28 zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ook rond de 19-20 in een hob met zuid oriëntatie van jaren 70. Als er wat zon is, direct aangenamer in huis.
Boven ist 18 nu, wordt nooit verwarming aangezet tenzij onder 0 buiten.

Verwacht ze pas aan te zetten beneden in oktober, afhankelijk van het weer.
 
Als ik de app van de warmtepompen mag geloven is het momenteel 23graden in de woonkamer en nog 22 in de slaapkamer.

Geen verwarming, open bebouwing van 2019
 
Momenteel 23° id living/keuken met dank aan de zonnige dag! HO appartement op 3de verdieping. Veel ramen op het oosten waardoor het op een zonnige ochtend nog mooi opwarmt. Deze morgen was het wel 'maar' 20.7 meer. Wij verloren ook +- halve graad per dag de laatste dagen.
Verwarming staat al sinds 17 maart af :D.
 
Overdag schommelt het tussen de 19-22 graden. Deze ochtend stond het op 19.5.
Ik heb de thermostaat van de vloerverwarming op 20 graden gezet. Alles wat meer moet zijn, stook ik wat bij met een keramisch vuurtje die in 10min de volledige beneden die paar graden extra kan geven.
 
24.0°C nu in de open leefruimte, vanmorgen 22.5°C. Als de zon blijft schijnen wordt het nog wat warmer door zonnewinsten. Door het grote verschil in temperatuur tussen de buitenlucht (vanmorgen 5°C) en de binnenlucht en de balansventilatie voelt het veel frisser dan enkele weken terug (lagere vochtigheid).

Halfopen BEN-woning 2020.
De verwarming zetten we typisch op begin oktober op 22°C. Dit jaar eens 20°C-21°C uitproberen uit burgerzin (f* Putin). :unsure: Voor de kosten moeten we het niet laten (5000 kwh/jaar gas voor verwarming, en een vast contract tot mei 2023).
 
al sinds een week 's ochtends 21.5° beneden en boven 21.5° kamer noordkant en 22° andere kamers. Vrijstaande woning met ventilatie D gebouwd in 2017 - 2018.
 
22 graden op dit moment in alle ruimtes.
Vrijstaand appartement, enfin we hebben alleen ons kantoor onder ons (en daar staat de verwarming niet op). Voor de rest geen buren en wel dakisolatie.

We hebben nog een vast contract gedurende 2 jaar en betalen iets van een 110 euro voor elektricien, verwarmen met warmtepompen.
Voordeel is dat we veel glas hebben en de zon er op staat van 's morgens tot +/- 14u dus het snel opwarmt.
 
Minimum vanmorgen was 18C, nu al 18,5 door de zon. Gisteren en eergisteren zo wat 18,5 die dan 19 of 19,5 werd door wat zon.
HOB, stuk 60's en stukje mogelijks ouder denk ik(maar dat grenst aan de bejaarde buren die ook bijna constant verwarmen van 6 tot 22h). Totaal Renovatie 2011, maar energetisch enkel dak geïsoleerd, standaard dubbel glas. Gascondensatieketel 2011. EPC kwam op 170.

CV staat nog op nachtstand van 16C. Dikke trui aan. Maar kouder dan 18C gaat die cv s morgens aan hoor, manueel dan. 19 kan ik met leven, als er s ochtends wat klilte weg is, beter dan 1 a 2 uur per dag even CV op, dan teveel kilte.
 
Permanent 21 graden gezien de verwarming opstaat. Ik krijg het spontaan koud als ik sommige temperaturen hier zie. 🥶
Als ik op Mijn Fluvius kijk hebben we maandag 15kWh gas verbruikt, dat is 1,35 euro aan 9 cent per kWh. Daarvoor ga ik geen kou lijden.
 
Deze ochtend in de woonkamer tot 17.8 gezakt. Nu op 18.6 volgens de app. Door de zon zal dit wel stijgen tot boven de 19 graden. Vermoedelijk zullen we ergens volgende week, wanneer het minder zonnig wordt, de chauffage opzetten. Dat is in lijn met de vorige jaren, altijd de voorlaatste of laatste week van september de chauffage moeten opzetten. Wanneer we ze afzetten fluctueert meer van jaar tot jaar.

De chauffage gaat eigenlijk enkel aan voor mevrouw Parabellum. Ikzelf zit in shirt en short zolang het boven de 16 graden is. En in pull als het boven de 12 is. Met corona eigenlijk enkel de chauffage in mijn bureau af en toe moeten opzetten toen het onder de 12 graden ging. Gaat niet over zuinigheid maar ik heb gewoon niet snel kou.
 
Hoe hoog/laag zetten jullie de thermostaat?
Vorige winter stond deze al op 19°C bij ons, ik weet niet of verder zakken veel oplevert, zeker omdat het dan wel wat kil begint aan te voelen.
 
Terug
Bovenaan