Hoe warm is het bij jou?

Vorig jaar stond de thermostaat op 21°, dit jaar gaan we 19° proberen (ookal zouden we het gemakkelijk kunnen betalen met Optifix van in Maart).

Vanochtend 20°, momenteel 21.5 wat wrsch nog gaat stijgen door de zon :)
 
22,5°C hier. Gisteren om 18u was het zelfs nog 24°C.
'S morgens zon op de ene glaspartij, 's avonds op de andere.
Verwarming staat dus tot nu toe nog niet op.

Beetje vloeken in de zomer, maar nu klaag ik niet.
 
Hoe hoog/laag zetten jullie de thermostaat?
Vorige winter stond deze al op 19°C bij ons, ik weet niet of verder zakken veel oplevert, zeker omdat het dan wel wat kil begint aan te voelen.
Vorig jaar s morgens 19.5 en de rest van de dag 19.
Nu enkel nog 19 en verwarming op nachtstand vanaf 19u30 gezien ik dan toch onder een fleeceke zit en de dochter in haar bed.
 
Hoe hoog/laag zetten jullie de thermostaat?
Vorige winter stond deze al op 19°C bij ons, ik weet niet of verder zakken veel oplevert, zeker omdat het dan wel wat kil begint aan te voelen.
22C in ons salon. De rest van het huis de VVw kringen aanpassen om relevante temperaturen daar te behouden.
Voorlopig geraken we zelfs niet onder de 23C zonder ramen open te zetten.

Denk niet dat we uberhaupt onze thermostaat gaan aanpassen. We hadden een gasgebruik van 3500kwh in totaal vorig jaar. We hebben geen super efficiente BEN woning gezet om dan te moeten beknibbelen op comfort.
 
thermostaat staat in alle kamers met chauffage op 17,5C, mijn bureau warmt redelijk goed op met mijn pc alleen, maar indien nodig eens een kwartiertje blazen met een elektrisch vuurtje om bij te toppen. voor de rest leg ik enkel de keuken aan als ik kook, en de living als ik dan daar eet. veel meer besparen kan ik al niet, heb dit jaar al een effort gedaan en ik kan alleen maar meer besparen door in de kou te zitten, en ik ga geen 50u per week gaan werken on in mijn eigen huis kou te lijden..
 
Toch nog 19 deze morgend na de koude nacht.
Ondertussen momenteel 20 terug door de zon op de ramen op het westen

Niet slecht voor een huis van 1946,wat is eigenlijk beter ??een spouwmuur van bvb 2cm of 7cm (de luchtruimte tussen de 2 stenen)
Een spouwmuur was dat vroeger niet een soort van isolatie?
 
Nieuwbouw uit 1750, open bebouwing. Het was vanmorgen toch nog steeds 19 graden overal (badkamer maar 16 wegens open ramen), maar in waskot ondertussen gestegen naar 24 dankzij droogkast. Best wel goed resultaat voor massieve buitenmuren met relatief kleine glaspartijen op de zuidkant.
 
Prachtig! Waarschijnlijk ook A-peil? 🤪
Toen we het kochten had het EPC 677. :unsure:
Maar ondertussen overal HR+++ glas, nieuwe deuren en nieuw dak gestoken! Binnen hier en 10 dagen komen ze ook de gevels isoleren met zo'n voorzetsteentje en enige wat dan eigenlijk nog rest zijn de garagepoorten. :p
De vloer gaan we niet doen, want die is nog origineel en dat zou zonde zijn.
 
Hier het grote voordeel dat de garage appart is .
Als het echt te koud word dan wachten op een zonnige dag dan kunnen we onze handen eens opwarmen aan de PV omvormer🤣
De warmte die dat soms afgeeft man
 
Chauffage nog niet opgeslagen. Het is hier weer 23 dankzij een dag zon. We zijn weer minstens 4 dagen goed.
 
Hier blijft het toch maar koud. :D

Deze ochtend was het 15 graden. Verwarming dus op gesprongen tot 17 graden en de zon heeft het tot Max 18,5 graden gebracht.

Is een huis van begin jaren 60 denk ik.
 
Huis van 62, momenteel is het 22 graden, gigantische raampartij op het zuiden waardoor het gisteren 24,5 graden was binnen. Ik vermoed wel dat morgenochtend de vloerverwarming zal aanslaan (ingesteld op 20 graden).
Stond altijd op 21, maar gaan eens kijken wat het geeft met een graadje minder. Vrouw is nogal een koukleum en hebben een pasgeboren baby, dus zou goed kunnen dat we ze toch terug trekken naar 20,5 of 21 graden. We'll see, maar ze zit nog 3 maand thuis, dus wil het wel wat comfortabel maken voor haar. Voor mij zou 19 graden ook voldoende zijn waarschijnlijk.
 
's nachts en als we afwezig zijn op 18 graden, als we er zijn 20 graden (tussen 16u en 22u). Ik wou 's nachts en afwezig op 16 zetten (minimum van onze thermostaat), maar men vriendin vond dat veel te koud voor 's ochtends :sop:
 
Terug
Bovenaan