Het grote BeyondGaming Dating topic

Sexisme/misogynie wordt vaak ingegeven door frustratie. Als je vrijgezel bent en het wil maar niet lukken om een vrouw te versieren, kan je wel eens chagrijnig beginnen worden en ongelukkige uitspraken beginnen maken zoals "typisch, de klootzakken gaan altijd met het meisje lopen dus misschien moet ik ook maar een klootzak worden".

Omgekeerd zal dat ook wel bij vrouwen zo zijn. Een gefrustreerd singlebestaan is genderneutraal. :unsure:
Goh, kheb het idee dat dat voor vrouwen dan neerkomt op 'ik ben niet tof/mooi/leuk genoeg' (misschien hoogstens: 'mannen kiezen gewoon een knappe madam en niets meer' ipv 'vrouwen kiezen altijd voor klootzakken, ik moet ze gewoon slechter behandelen'

Wat we kunnen leren uit dat verschil in benadering laat ik aan een ander over.

Basically "the friend zone"

Ik was ook zo een naïef rotzakje toen ik 15-16 was.
Misschien moeten we dat woord op pensioen sturen en beseffen dat niet iedereen waartoe gij u aangetrokken voelt zich ook moet aangetrokken voelen tot u én dat dat niet bepaald wordt door de juiste of foute move op een bepalend moment.

Misschien moeten we dat woord op pensioen sturen en beseffen dat niet iedereen waartoe gij u aangetrokken voelt zich ook moet aangetrokken voelen tot u én dat dat niet bepaald wordt door de juiste of foute move op een bepalend moment.
Ja exact. Was mijn bericht nog aan het editten :p was iets te snel. dat er helemaal niks is zoals de friendzone (maar dat ik toen wél dacht)

Als ik enkel seks wou, kon ik al lang iets regelen met iemand van een lagere league.
Hey, het waren ook wel schone vrouwen he.

Ik heb hier nog maar zelden iets geschreven, maar wat voel ik een plaatsvervangende schaamte om zoiets te moeten lezen.
Wat zijn vrouwen voor jou eigenlijk? Een speeltje waar je op kan neerkijken en kan vernederen wanneer het je uitkomt?

En zolang zulke uitspraken tot dit forum beperkt blijven, wat al erg genoeg is, zal je er misschien niemand irl mee kwetsen.
Maar als ik hier de analyses van jouw dates lees, dan heb ik de indruk dat je die stijl ook doortrekt irl.

Het draait in de liefde niet enkel en alleen rond jouw eigen persoon.
Eens je dat beseft en omarmt, zal je misschien wat minder vrouwen catalogiseren in bepaalde klassen... 🤬

Ik heb hier nog maar zelden iets geschreven, maar wat voel ik een plaatsvervangende schaamte om zoiets te moeten lezen.
Wat zijn vrouwen voor jou eigenlijk? Een speeltje waar je op kan neerkijken en kan vernederen wanneer het je uitkomt?
❤️ Zijn absolute kortzichtigheid naar vrouwen toe is zeker een probleem. Eentje dat vooral uit zijn eigen onzekerheid komt: ik kan moeilijk erkennen dat ik het probleem ben, dus moet de ander het probleem wel zijn.
En zolang zulke uitspraken tot dit forum beperkt blijven, wat al erg genoeg is, zal je er misschien niemand irl mee kwetsen.
Maar als ik hier de analyses van jouw dates lees, dan heb ik de indruk dat je die stijl ook doortrekt irl.

Eens je dat beseft en omarmt, zal je misschien wat minder vrouwen catalogiseren in bepaalde klassen... 🤬
Ergens verdelen we personen van het geslacht waartoe we ons aangetrokken voelen, altijd in klasses he: fuckable of niet, trouwmateriaal of niet, te lelijk of out of my league,...

Maar die uitspraak komt absoluut snobistisch, kortzichtig en walgelijk over. Je haalt geen status uit het uiterlijk van iemand anders èn je lijkt er een zwaar oppervlakkige klojo door.

Mijn benadering en ervaringen vroeger (voor wat het waard was) betreft dating:

1) Recht op het doel, weten wat je wilt, humor (heel belangrijk), jezelf niet te au serieux nemen maar toch standvastig zijn
2) De eerste date hoeft niet te lang te duren (1 à 2 uur meer dan genoeg). Cinema is af te raden, iets gaan drinken bijvoorbeeld is OK
3) Je hebt 7 dagen de tijd voor de 2de date. Na 7 à 10 dagen = gefriendzoned en fappen die handel
4) 2de date binnen de 7 dagen, en indien er nadien wordt afgesproken voor een 3de date = goe bezig bro :woohoo:
5) tussen date 3 en 5: de erogene zones prikkelen met behulp van het betere vinger- en tongwerk. (Doe ook weer niet alsof je vinger een piet is en hanteer geen vaste methode).

Voor je vijfde tip had wijlen Trump nog wel een topic kunnen aanmaken. Maar een cinema als eerste date is inderdaad geen aanrader. En het belangrijkste: zie dat je (ongedwongen, relaxed, nonchalant) plezier maakt. Als er geen humor of fun is komt er toch niets van.

Ergens verdelen we personen van het geslacht waartoe we ons aangetrokken voelen, altijd in klasses he: fuckable of niet, trouwmateriaal of niet, te lelijk of out of my league,...
Naast die classificatie moet je ook nog een beslissingsboom uitwerken. Anders kan je wel 's eindigen met lelijk maar fuckable... Wat dan weer nieuwe dilemma's creëert. Eentje waar iemand wiens naam ik niet ga vernoemen nu last van heeft (tip: hij gaat een klasse lager zoeken) :)

Voor je vijfde tip had wijlen Trump nog wel een topic kunnen aanmaken. Maar een cinema als eerste date is inderdaad geen aanrader. En het belangrijkste: zie dat je (ongedwongen, relaxed, nonchalant) plezier maakt. Als er geen humor of fun is komt er toch niets van.
Ik onthoud: cinema tussen date 3 en 5 voor het manuele verkenningswerk :rolleyes:;)

Overigens: tot tip 5 volg ik @Beffer wel. Goed om een rationeel plan te hebben al moet je daar in de liefde ook meteen van kunnen afstappen natuurlijk.

Mijn benadering en ervaringen vroeger (voor wat het waard was) betreft dating:

1) Recht op het doel, weten wat je wilt, humor (heel belangrijk), jezelf niet te au serieux nemen maar toch standvastig zijn
2) De eerste date hoeft niet te lang te duren (1 à 2 uur meer dan genoeg). Cinema is af te raden, iets gaan drinken bijvoorbeeld is OK
3) Je hebt 7 dagen de tijd voor de 2de date. Na 7 à 10 dagen = gefriendzoned en fappen die handel
4) 2de date binnen de 7 dagen, en indien er nadien wordt afgesproken voor een 3de date = goe bezig bro :woohoo:
5) tussen date 3 en 5: de erogene zones prikkelen met behulp van het betere vinger- en tongwerk. (Doe ook weer niet alsof je vinger een piet is en hanteer geen vaste methode).
Mijn ervaringen met daten, voor wat het waard is:
1. Wees authentiek, komt er wat stress bij kijken, dan kan je daar wel in bepaalde mate doorkijken. Stress is OOK okee hoor.
2. Focus je niet op de klok, een date duurt zo lang als hij plezant is. 🤷🏼
3+4. Wil je een tweede date? Vraag het gewoon. Een nee heb je, een ja kan je krijgen. Wacht niet te lang om te vragen maar plan het wanneer het echt uit komt zonder tussen andere verplichtingen gewrongen te zitten want dat doet afbreuk op de spontaniteit van het moment zelf dan. Ik wacht liever 3 weken om ècht een toffe date te kunnen hebben met iemand dan iets te gaan drinken met iemand die vermoeid of chagrijnig is wegens druk op het werk, half ziek,...
5) volg het tempo van jezelf en je partner zonder per se in een broek te moeten geraken met eender welk lichaamsdeel tegen eender welke bepaalde deadline. Dat gebeurt DOORGAANS wel ergens dan, maar dat is geen vereiste.

6) vermijd kerels die per se willen vingeren of likken als Lassie, wat is er mis met gewoon seks te hebben? :unsure:

Sexisme/misogynie wordt vaak ingegeven door frustratie. Als je vrijgezel bent en het wil maar niet lukken om een vrouw te versieren, kan je wel eens chagrijnig beginnen worden en ongelukkige uitspraken beginnen maken zoals "typisch, de klootzakken gaan altijd met het meisje lopen dus misschien moet ik ook maar een klootzak worden".
Soms is een vreemd gevolg hiervan een adoratie voor Trump, Musk, crypto, en oost-europa waar 'de vrouwen nog echt vrouwen zijn'.

Laatst bewerkt:
Woensdag koffietje met die lange benen. Ga er alleszins nog eens over nadenken waarom het zo fout liep bij het afscheid want ze verwacht daar ergens ook wel een uitleg voor, maar verder ga ik er mij ook niet té druk in maken of ik verval weer in overdenken.
Ik zou beter wat meer met mijn onderste kopke denken :unsure:

Goh, kheb het idee dat dat voor vrouwen dan neerkomt op 'ik ben niet tof/mooi/leuk genoeg' (misschien hoogstens: 'mannen kiezen gewoon een knappe madam en niets meer' ipv 'vrouwen kiezen altijd voor klootzakken, ik moet ze gewoon slechter behandelen'

Dan moet ik een vrouw zijn want ik denk ook veelal dat eerste en nooit dat laatste.

Het omgekeerde van misogynie noemt gewoon misandrie :s

"de vrouwen die ik date" kerel, ge moet ze eerst 27 keer lastig vallen (aka bellen) voor ze een tweede keer (uit pure frustratie) met u willen afspreken. Gij date justekes niemand.
Dat ontken ik niet, dat is ook wat ik zei:
alhoewel ik onsuccesvol was (te needy/hopeloos geweest om telkens te willen bellen en afspreken).
Meestal met een onsuccesvol resultaat, wegens mijn eigen sociale onbekwaamheid.

Los van of hij een echt persoon is of niet: 't Is geen trol want hij schijt hier niemand uit of zo dus doet hij eigenlijk niet echt iets mis op dat vlak.
't Is oftewel iemand met heel veel tijd om zo te kunnen trollen. Of 't is iemand die serieus is.

In beide gevallen is het onnozel.
Ook al is het een trol, er zijn mensen die effectief zo denken als hij en zich misschien bevestigd zouden voelen als hij hier zijn verhalen komt doen (met dikwijls seksistische tot misogynistische ondertoon) en wij reageren er niet op zodat het de normaalste zaak van de wereld lijkt. Hij verdoet nog altijd meer tijd met zijn verhalen hier te komen posten dan ik dus ik zit er niet mee in om af en toe (al dan niet nutteloos) weerwoord te bieden.
Een trol is iemand die zaken verzint met de bedoeling om reactie uit te lokken.
Ik snap eigenlijk niet hoe mensen zelfs kunnen twijfelen of ik “echt” ben of niet. Neen, ik heb wel beters te doen dan mijn tijd te verspillen door zaken te verzinnen. Ik deel hier oprecht mijn ervaringen om verschillende inzichten en tips te krijgen. Alhoewel, dat deed ik niet meer, maar soms krijg ik van sommige users de vraag van hoe het gaat. In dat opzicht geef ik een update, meer niet.

❤️ Zijn absolute kortzichtigheid naar vrouwen toe is zeker een probleem. Eentje dat vooral uit zijn eigen onzekerheid komt: ik kan moeilijk erkennen dat ik het probleem ben, dus moet de ander het probleem wel zijn.

Maar die uitspraak komt absoluut snobistisch, kortzichtig en walgelijk over. Je haalt geen status uit het uiterlijk van iemand anders èn je lijkt er een zwaar oppervlakkige klojo door.
Ik snap niet wat ik heb gezegd om dergelijke veroordelingen te verdienen. Ik zei als antwoord op iemand dat ik makkelijk seks kan krijgen met iemand van een lagere league , maar dat ik daar niet in geïnteresseerd ben. Zo ben ik niet ingesteld. Daarnaast zei ik dat de vrouwen waarmee ik date schone vrouwen zijn. Wat is daar nu mis mee? Ik snap oprecht niet wat er scheelt met wat ik zeg.

Als vrouwen bitches, teases, leugenaars,... Zijn als ze 1 keer iets doen dat jij niet leuk vindt maar wat maatschappelijk op geen enkele manier onaanvaardbaar is, dan heb JIJ een probleem met hoe je vrouwen ziet.
Die uitspraak over "lagere league" is daar gewoon weer eentje bij. Daarbij geef je eigenlijk aan vrouwen als objecten te bekijken en te beoordelen enkel op fysieke schoonheid. Wanneer het over potentiële partners gaat, weten de meesten van ons dat persoonlijkheid op 1 hoort te staan en "een okee uiterlijk" is veelal de tweede vereiste waarbij een knap uiterlijk gewoon een extra bonus is.

Ik snap niet wat ik heb gezegd om dergelijke veroordelingen te verdienen. Ik zei als antwoord op iemand dat ik makkelijk seks kan krijgen met iemand van een lagere league , maar dat ik daar niet in geïnteresseerd ben. Zo ben ik niet ingesteld. Daarnaast zei ik dat de vrouwen waarmee ik date schone vrouwen zijn. Wat is daar nu mis mee? Ik snap oprecht niet wat er scheelt met wat ik zeg.
Dit lijkt me zowat uw grootste probleem. Jij hebt gewoon geen idee hoe je overkomt op iemand anders.
Als mensen hier zetten dat uw opmerkingen vrouwonvriendelijk/boers zijn en die reacties hebben tientallen likes, dan is de kans heel groot dat je opmerkingen dat ook gewoon zijn.
Je mag jezelf nog zo vaak als je wilt "een goede, vriendelijke, leuke jongen" noemen, als andere mensen dit niet vinden dan ben je dat ook gewoon niet.
Dat besef gaat er toch eens moeten komen.

Terug
Bovenaan