Ik vraag me af:
Het niet hebben van een eigen auto en afhangen van het openbaar vervoer, is dat een afknapper?
En zo ja, vaker voor mannen of vrouwen?
Hangt wat van de reden af. Omdat ik niet graag rij, val ik soms ook onder de categorie "van het OV afhankelijk".
Mogelijke redenen waar ik geen probleem in zie:
- leeftijd: wie aan het studeren is zal zelden een auto hebben.
- kosten: als een alleenstaande ouder werk, school, winkels,... Op wandelafstand heeft, kan die letterlijk duizenden euro's per jaar uitsparen door geen wagen te hebben. Getuigt van verantwoordelijkheid op financieel vlak, niet? Jij woont rond het Gentse bvb. Als iemand in Wondelgem woont en werkt in Gent heeft die toch echt geen auto nodig?
- medische redenen: mensen met epilepsie bvb mogen in sommige gevallen geen auto besturen.
- geen auto want een moto: hier viel ik vroeger onder, Tonerider en Renegade ook. Dan zit je zowat tussen auto en OV. Voor de ene wel een probleem, voor de ander niet.

- angsten:

hier val ik wel onder dus ik heb daar zeker begrip voor. Maar lang niet iedereen. Ik heb vaak genoeg gehoord "dat ik er mij over moet zetten" maar zo werkt het helaas niet.
Reden waarom ik minder begrip heb:
- geen. Eigenlijk nog niemand tegen gekomen zonder wagen waarvan ik denk: "da's bullshit he maat!" Want het kwam altijd neer op "geen noodzaak" of "dit is tijdelijk" vb aan het sparen voor een auto of aan het wachten op een salariswagen.