Het grote BeyondGaming Dating topic

..en een serieuze relatie met mij wil.. .
Manman, ge hebt haar 1 keer gezien. Hou het toch tof.
Als zij zo doet, heb ik geen andere keuze dan een lijn te trekken om duidelijkheid te krijgen. Want ik verspil anders mijn tijd. Ik denk dat het niet ongepast is om na een paar maanden eens luidop te vragen hoe het nu staat tussen ons.

Zij antwoordde daarna dit: “ge kunt iemand ook leren kennen zonder fysiek af te spreken. Daarnaast heb jij een auto waarmee je direct kunt parkeren en op café gaan. Ik zie af met het openbaar vervoer.”
Ik zal haar voorstellen dat ik haar kan oppikken met de auto. Eens zien wat ze daarop gaat zeggen.
Ik heb haar voorgesteld om haar op te pikken. En ik heb ook dit toegevoegd: “ja ge kunt iemand leren kennen zonder af te spreken, maar een relatie werkt niet zonder af te spreken. Ik vind persoonlijk dat ik jou voldoende heb leren kennen de voorbije maanden en ik zou dit willen verderzetten door af te spreken. Ik wil graag de onduidelijkheid over wat we zijn niet langer laten duren omdat dit vermoeiend is en ik ben zeker van u en zou met u willen verdergaan. Ik hoop dat dit ook het geval is voor u, maar als dat niet zo is dan is dat geen probleem en heb ik daar begrip voor.”

Ik wacht op haar antwoord.

Als zij zo doet, heb ik geen andere keuze dan een lijn te trekken om duidelijkheid te krijgen. Want ik verspil anders mijn tijd. Ik denk dat het niet ongepast is om na een paar maanden eens luidop te vragen hoe het nu staat tussen ons.
Als ik 1 of 2 keer met iemand heb afgesproken in een paar maanden tijd (en dan niet door duidelijke redenen bv afstand), dan zou ik er vooraleerst niet van uitgaan dat er uberhaupt 'iets' is, ongeacht hoeveel ge chat en/of belt.
MAAR als iemand waar ik interesse heb om verder te leren kennen mij vraagt om af te spreken tijdens een koude periode dan zou ik al direct 7 gezellige warme opties geven waaruit er maar te kiezen valt. Niet "MAAR HET IS VOOR DE EERSTE KEER IN MIJN LEVEN KOUD EN IK SNAP NIE HOE DA WERKT" ofzo.
Uw vlammen reageren al even eigenaardig als u soms. "Je hebt een auto waarmee ge direct kunt parkeren" lolwut.

Edit: Nu ik er aan denk had ik dat bij uw vertellingen van die Nederlandse ook al. Het begint mij zo "ja ik heb een lief maar ze zit op een andere school"-vibes te geven.

Zij antwoordde daarna dit: “ge kunt iemand ook leren kennen zonder fysiek af te spreken. Daarnaast heb jij een auto waarmee je direct kunt parkeren en op café gaan. Ik zie af met het openbaar vervoer.”

Ik vraag me af:

Het niet hebben van een eigen auto en afhangen van het openbaar vervoer, is dat een afknapper?

En zo ja, vaker voor mannen of vrouwen?

Als ik 1 of 2 keer met iemand heb afgesproken in een paar maanden tijd (en dan niet door duidelijke redenen bv afstand), dan zou ik er vooraleerst niet van uitgaan dat er uberhaupt 'iets' is, ongeacht hoeveel ge chat en/of belt.
MAAR als iemand waar ik interesse heb om verder te leren kennen mij vraagt om af te spreken tijdens een koude periode dan zou ik al direct 7 gezellige warme opties geven waaruit er maar te kiezen valt. Niet "MAAR HET IS VOOR DE EERSTE KEER IN MIJN LEVEN KOUD EN IK SNAP NIE HOE DA WERKT" ofzo.
Uw vlammen reageren al even eigenaardig als u soms. "Je hebt een auto waarmee ge direct kunt parkeren" lolwut.

Edit: Nu ik er aan denk had ik dat bij uw vertellingen van die Nederlandse ook al. Het begint mij zo "ja ik heb een lief maar ze zit op een andere school"-vibes te geven.
ja, bijvoorbeeld naar de cinema in putje winter en dan een half uur te laat komen. He @Tanuki_

Of het is een voorzet van haar zodat Spidey haar thuis zou oppikken en er na de date een moment komt met de vraag “rij je direct door of kom je nog graag even mee binnen een koffie drinken?” 😏

The plot thickens.
Het zou meer zijn à la "Ik vind dat ik genoeg heb getoond dat ik een goede chauffeur ben en daarmee duidelijk maak dat ik je zie zitten, ik zou graag nog eens binnenkomen maar als jij dat niet wilt dan begrijp ik dat en geen probleem"

Haar antwoord: “maar het is heel koud, hoe gaan we dat doen?”

Wat moet ik nu daarmee aanvangen? Zal ik antwoorden dat we best de zomer afwachten dan? /s
Betekent haar antwoord dat ze rond de pot draait of verwacht ze dat ik afkom met een idee voor de date? Ik snap het niet zo goed.

Ze leek me iemand tof waarmee we veel gelijkenissen hebben. Ik wil niet te snel iemand afschrijven zodat ik achteraf kan zeggen dat ik heb gedaan wat ik kon doen, zo heb ik geen spijt.

Dat is idd een vraagteken voor mij. Ik wil afwachten en zien of dat iets eenmalig was, en haar leren kennen in verschillende situaties zodat ik een beslissing kan nemen.
Dammit zeg, mijn zoon van 12 en zijn liefjes communiceren duidelijker met elkaar. Ik zou graag eens haar kant horen, kan je ze niet doorsturen naar hier voor wat gratis BG therapie? Ze stuurt waarschijnlijk een hoop subtiele signalen zoals dat ‘het is koud’ en jij vangt die niet op. Dan ben je beter af met één die directer communiceert. Of met niemand tot je wat meer aan jezelf hebt gewerkt.

Dammit zeg, mijn zoon van 12 en zijn liefjes communiceren duidelijker met elkaar. Ik zou graag eens haar kant horen, kan je ze niet doorsturen naar hier voor wat gratis BG therapie? Ze stuurt waarschijnlijk een hoop subtiele signalen zoals dat ‘het is koud’ en jij vangt die niet op. Dan ben je beter af met één die directer communiceert. Of met niemand tot je wat meer aan jezelf hebt gewerkt.
Ik ben direct geweest met haar en het volgende gestuurd: “kijk, mijn bedoeling om af te spreken met u dit weekend, dat is dat wij al maanden praten en elkaar leren kennen… en geleidelijk aan ben ik gevoelens beginnen krijgen en ik denk dat wij goed kunnen overeenkomen. Ik zou willen weten wat er is tussen ons, omdat deze onduidelijkheid vermoeiend is voor mij, en ik had je graag in uw gezicht gevraagd hoe jij erover denkt. Ja, wij hebben maar 1 keer afgesproken, maar wij praten al maanden elke dag dus persoonlijk ken ik jou al genoeg om hier nog verder mee te gaan.”

Daarop heeft ze gezegd: “wij kunnen deze onderwerpen bespreken wanneer we afspreken in de toekomst. Ik wil geen relatie starten met iemand die ik niet genoeg ken en vertrouw. Ik wil niet overhaasten. Ik ben op dit vlak altijd zo geweest. Het zal enkel kunnen met de persoon die ik voldoende ken, voldoende vertrouw en waarvan ik nadien hou. En dit vergt tijd. Wij hebben elkaar nog maar pas leren kennen. Ik zou willen vermijden dat het een typische relatie wordt die snel begint maar dan ook snel eindigt. Of dat nu met jou is of met persoon X. Ik hou er ook van om met jou te praten, we brengen samen een leuke tijd door. Maar het is nog te vroeg om er iets op te plakken.”

Ik heb haar nadien dit gezegd: “oke dat snap ik… wil je dan nog steeds afspreken dit weekend of niet?”

Nog geen antwoord gekregen.

Aandacht, tijdverdrijf.. tot de prins op het witte paard langskomt.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat het dit is.

Jezus man hoe kan je zoveel tijd en energie steken in iemand die duidelijk geen interesse heeft.
Als ze geen moeite doet om af te spreken heeft ze geen interesse, moeilijker dan dat is het niet.
Laat het gewoon los en move on.

Jezus man hoe kan je zoveel tijd en energie steken in iemand die duidelijk geen interesse heeft.
Als ze geen moeite doet om af te spreken heeft ze geen interesse, moeilijker dan dat is het niet.
Laat het gewoon los en move on.
Ja je hebt gelijk, maar wat als zij antwoordt dat ze dit weekend wil afspreken? Afhankelijk van haar antwoord zal ik ofwel dit weekend afspreken, ofwel alles zo laten.

Ik vraag me af:

Het niet hebben van een eigen auto en afhangen van het openbaar vervoer, is dat een afknapper?

En zo ja, vaker voor mannen of vrouwen?
Hangt wat van de reden af. Omdat ik niet graag rij, val ik soms ook onder de categorie "van het OV afhankelijk".
Mogelijke redenen waar ik geen probleem in zie:
- leeftijd: wie aan het studeren is zal zelden een auto hebben.
- kosten: als een alleenstaande ouder werk, school, winkels,... Op wandelafstand heeft, kan die letterlijk duizenden euro's per jaar uitsparen door geen wagen te hebben. Getuigt van verantwoordelijkheid op financieel vlak, niet? Jij woont rond het Gentse bvb. Als iemand in Wondelgem woont en werkt in Gent heeft die toch echt geen auto nodig?
- medische redenen: mensen met epilepsie bvb mogen in sommige gevallen geen auto besturen.
- geen auto want een moto: hier viel ik vroeger onder, Tonerider en Renegade ook. Dan zit je zowat tussen auto en OV. Voor de ene wel een probleem, voor de ander niet. 🤷🏼
- angsten: 😬 hier val ik wel onder dus ik heb daar zeker begrip voor. Maar lang niet iedereen. Ik heb vaak genoeg gehoord "dat ik er mij over moet zetten" maar zo werkt het helaas niet. 😓

Reden waarom ik minder begrip heb:
- geen. Eigenlijk nog niemand tegen gekomen zonder wagen waarvan ik denk: "da's bullshit he maat!" Want het kwam altijd neer op "geen noodzaak" of "dit is tijdelijk" vb aan het sparen voor een auto of aan het wachten op een salariswagen.

Terug
Bovenaan