Het grote BeyondGaming Dating topic

Ik vind het telkens weer zo vermoeiend om te lezen: al die gedachten, al die negatieve waarden die je aan alles hangt,...
Nee, je kan er niet voor kiezen om die gedachten "zomaar" te stoppen. Maar mocht alles zo een zware lading krijgen in mijn hoofd als bij jou, ik was het klooster al ingegaan want amusant zal het alles behalve zijn...
Geloof me, het is vrij zwaar en ik probeer het af te remmen (al dan niet met succes) omdat het zo vermoeiend is.
Om nu heel cru te zijn: waarom niet? Het lijkt mij echt alsof jij gigantische problemen hebt met wat voor de gemiddelde mens gewoon probleemloze situaties en communicaties zijn. Dat wil niet zeggen dat je met alle zonden van Israël beladen moet worden, maar jij maakt (te lezen aan je posts) enorm vaak een gigantisch probleem van iets waar normaliter geen twee seconden over wordt nagedacht. Dat blijkt al hier uit:

Zij hoeft je helemaal niks uit te leggen. Ten eerste omdat jullie pas aan het daten zijn, en ten tweede omdat die situatie gewoon zo enorm mondaan is. Een berichtje dat ze ziek is zou moeten volstaan; dat is iets wat, zeker in deze tijden, constant voorvalt. De meeste mensen zoeken daar niks achter of zitten dat niet tot in de details te analyseren. Dat jij dan niet snapt dat een trouw iets helemaal anders is dan een date (of dat mensen ook gewoonweg beter kunnen worden) ligt niet aan haar, dat ligt aan jou.
Ik heb toch niet het tegenovergestelde gezegd? Als zij zou afkomen met de redenen die jullie voorleggen (dat een trouw eenmalig en belangrijker is), had ik er ook begrip voor gehad.
Kan trouwens ook zijn dat ze je gewoon afwimpelt hoor. Da's dan spijtig dat ze dat niet vlakaf zegt, maar dat is nu eenmaal hoe het vaak gaat, en is ook geen probleem. Dat gebeurt vaak in het dating gebeuren.
Waarom is het geen probleem dat het gebeurt? omdat het vaak gebeurt in het dating gebeuren zou dat een geldig reden zijn? Sinds wanneer is iets dat de meerderheid doet automatisch correct omdat de meerderheid dat doet of normaal vindt? Ik verwacht dat men vlakaf/eerlijk is en als dat niet het geval is dan heb ik daar geen begrip voor en beschouw ik het als een probleem omdat de tegenpartij mijn tijd verspilt en me meer kwaad doet dan goed. Zo iemand wil ik niet hebben.

Maar dat doe je wel en je creeert zo heel gewrongen situaties.
Snap je niet dat dit je grootste issue is?

Het feit is (en dat kan je niet ontkennen) dat jij steeds op haar social media zit en ook direct opmerkt als er wat verandert.
Das erg creepy. En da’s allesbehalve een vraag ergens simpelweg tussendoor.
Je vermeldt nu ook niet dat je er om gelogen hebt want je zei dat je niet veel van insta kent en daarom haar om uitleg vroeg. Da’s heel erg manipulatief zelfs.
Akkoord je hebt gelijk, maar insta is wat we soms eens laten vallen tijdens een gesprek, waar zij ook soms eens zegt van “ik zal eventjes je insta checken” om iets wat we dan bespreken na te gaan.
Die negatieve vibes van haar kwamen pas nadat jij een situatie probeerde te controleren en vragen stelde die je zaken niet zijn. Uiteraard gaat ze dan gepikeerd reageren. Maar JIJ was wel de instigator, niet zij.
Het was niet bedoeld om als een aanvaller over te komen, maar waarom wordt het beschouwd als “mijn zaken, haar zaken”? Het is niet alsof ik haar iets heel persoonlijks vraag over haar privéleven, toch? Ik vraag iets simpel over haar instagram… als ik in dat geval als instigator/aanvallend overkom en zij geraakt hierdoor gepikeerd, dan sta ik toch wel heel laag in de ladder van haar vriendenkring denk ik dan? Terwijl een date / potentiële partner iets meer is, waarmee je doorheen de tijd vertrouwen opbouwt en privé zaken mee deelt. We hebben het hier over foto’s die verwijderd worden op instagram, dus in mijn hoofd beschouwde ik het zelfs niet als een kwestie van “het zijn mijn zaken of niet”, want ik dacht niet dat ik haar persoonlijke ruimte zou aanvallen daarmee, aangezien het instagram is en er niets geks wordt gevraagd.
dit is na date 1. DATE ÉÉN.
Hoe moet dat zijn als hij er een relatie mee heeft? Zijn partner heeft toch nooit een leven? Kan nooit weg, moet altijd bereikbaar zijn, moet zich op alles verantwoorden, … anders slaat onze jongen tilt.
Ik dacht niet dat het zo erg was. Maar het lijkt alsof ik zo’n indruk achterlaat. En als iedereen dat denkt, dan kan het zijn dat er een (deeltje) waarheid in zit…
Zoals al gezegd @Spiderman en ik blijf er bij: EERST professionele hulp DAARNA daten.
Momenteel ben ik ermee bezig. En tegen dat er een 2e date komt zijn we al een tijdje verder. Het lijkt me iemand die haar tijd neemt met alles, dus op dat vlak is het goed. Ik zal sowieso niets forceren om direct in een relatie te zitten en het zo veel mogelijk tijd geven.

Edit: voor de mensen die spreken over troll, ik heb daar al meerdere keren op geantwoord en daar is niets meer op te zeggen. Het verbaast me eigenlijk dat wat ik meemaak zo overkomt. Ik stel me dan serieus vragen over mijn interacties met mensen en over mijn ervaringen. Het lijkt me dan alsof ik abnormaal ben.

Laatst bewerkt:
Ik ga er voorlopig verder geen woorden aan vuil maken, maar:

Maar het lijkt alsof ik zo’n indruk achterlaat. En als iedereen dat denkt, dan kan het zijn dat er een (deeltje) waarheid in zit…
Er repliceren hier op jouw verhalen telkens bijna tien accounts (soms meer misschien) gaande van vrouwen tot mannen, van ouder tot jonger, van linkser tot rechtser, ... dat je het helemaal verkeerd bekijkt en dat je alles kapot analyseert en afstotelijk gedrag vertoont. Al die accounts zeggen in principe hetzelfde. Als jouw posts naar waarheid zijn neergepend dan zit er veel meer dan 'een deeltje' waarheid in hoor.

Dat wil niet zeggen dat je een boeman bent of een smeerlap of weet ik wat: wel dat je het jezelf (grotendeels) aandoet en nog behoorlijk wat werk voor de boeg hebt.

Wat is eigenlijk hetgeen concreet aangepakt gaat worden in therapie @Spiderman ? Zal er iets gedaan worden met de dingen die hier aan bod komen?

Voel u niet verplicht daarop te antwoorden als je dat niet wil hé, op zich heeft niemand daar zaken mee.

Ik heb toch niet het tegenovergestelde gezegd? Als zij zou afkomen met de redenen die jullie voorleggen (dat een trouw eenmalig en belangrijker is), had ik er ook begrip voor gehad.
Ongelofelijk dat ik er toch voor val maar bon...
1) zij moet echt 0,0 verantwoording aan jou afleggen waarom de tweede (!!!) date niet kan doorgaan maar wel naar een trouw kan gaan

2) echt wel common sense dat iemand meer moeite gaat doen om naar een trouw te gaan dan een simpele date.

Maar dat is net het punt. Zij hoeft aan jou helemaal geen verantwoording af te leggen of redenen te geven. Want jullie hebben 1 date gehad. Na 1 date ben je iemand niks, nada, nougabollen verschuldigd en al zeker geen verantwoording voor wat je op een bepaalde avond al dan niet gaat doen.

Waarom is het geen probleem dat het gebeurt? omdat het vaak gebeurt in het dating gebeuren zou dat een geldig reden zijn? Sinds wanneer is iets dat de meerderheid doet automatisch correct omdat de meerderheid dat doet of normaal vindt? Ik verwacht dat men vlakaf/eerlijk is en als dat niet het geval is dan heb ik daar geen begrip voor en beschouw ik het als een probleem omdat de tegenpartij mijn tijd verspilt en me meer kwaad doet dan goed. Zo iemand wil ik niet hebben.

Mensen zijn niet vlakaf en eerlijk en al zeker niet tegen mensen die ze amper kennen. Dus jij kan daar vanalles over vinden. Dat gaat de realiteit niet veranderen.
En laat ons er nu eens van uit gaan dat ze dat niet is en wel zou moeten zijn. Dus stel dat ze niet ziek was en ze gewoon eerlijk en vlakaf tegen jou zou zeggen: "Hey, Spidey, onze date morgenavond. Ik heb daar nu eens echt geen klote goesting in. Dus 't gaat voor een andere keer zijn." Zou je dat dan wel goed vinden? Want soms hebben mensen gewoon geen zin in dingen en dan moeten ze dat toch vlakaf en eerlijk kunnen zeggen, niet?

En de realiteit is ook: ge zijt aan't daten, 99% van de tijd die ge daar in steekt blijkt nadien tijdsverspilling. Dat hoort er nu eenmaal bij, gezien enkel door samen dingen te doen je kan achterhalen of je al dan niet bij elkaar past. En spoiler: meestal blijkt dat niet te zijn.

En leef misschien zelf al wat je preekt, dus start eens met zelf eerlijk te zijn. Dat doe je niet door via achterpoortjes als vragen over instagram te gaan uitzoeken of iemand wel echt ziek was.

Akkoord je hebt gelijk, maar insta is wat we soms eens laten vallen tijdens een gesprek, waar zij ook soms eens zegt van “ik zal eventjes je insta checken” om iets wat we dan bespreken na te gaan.

Het was niet bedoeld om als een aanvaller over te komen, maar waarom wordt het beschouwd als “mijn zaken, haar zaken”? Het is niet alsof ik haar iets heel persoonlijks vraag over haar privéleven, toch? Ik vraag iets simpel over haar instagram… als ik in dat geval als instigator/aanvallend overkom en zij geraakt hierdoor gepikeerd, dan sta ik toch wel heel laag in de ladder van haar vriendenkring denk ik dan? Terwijl een date / potentiële partner iets meer is, waarmee je doorheen de tijd vertrouwen opbouwt en privé zaken mee deelt. We hebben het hier over foto’s die verwijderd worden op instagram, dus in mijn hoofd beschouwde ik het zelfs niet als een kwestie van “het zijn mijn zaken of niet”, want ik dacht niet dat ik haar persoonlijke ruimte zou aanvallen daarmee, aangezien het instagram is en er niets geks wordt gevraagd.

Maar je staat ook gewoon heel laag in die ladder. En dat is ook logisch want jullie kennen elkaar niet. Ge hebt 1 fucking date gehad. Als je daardoor haar beste vriend bent, zegt dat vooral heel veel over het gebrek aan vrienden van iemand.
En je zegt het zelf: OPBOUWT. Dus dat groeit doorheen de tijd. Maar jij verwacht dat dat gewoon instant er is omdat jullie daten en zo werkt het niet.

En ook hier ben je weer niet helemaal eerlijk. Want je had het niet gewoon over foto's die verwijderd werden. Je was daar naar aan het polsen vanuit uw insteek dat ze niet echt ziek was en u aan het lijntje houdt. De kans dat zij aanvoelt dat je heel wantrouwig reageert is best reëel hoor. Dus als je dan haar instagram zit uit te pluizen en daar gekke vragen over stelt (want ja, da's gewoon een rare vraag), is dat niet raar dat zij daardoor geïrriteerd is. Want weet je nog? Zij is u geen verantwoording verschuldigd.

Ik dacht niet dat het zo erg was. Maar het lijkt alsof ik zo’n indruk achterlaat. En als iedereen dat denkt, dan kan het zijn dat er een (deeltje) waarheid in zit…

Zou je denken?

Hoe nodeloos complex kan je 'iemand leren kennen' aka daten maken zeg.

Doet me denken aan iemand die ik ken. Na 2 dates in zak en as zitten omdat ze diezelfde dag niet antwoord op een bericht of de volgende date uitstelt. 'Ze kan toch tenminste...' NEEN, ze moet juist niets, je hebt elkaar 2 keer gezien. On to the next. Er zullen sowieso meerdere dates uit voortvloeien als het van beide kanten klikt. Zo niet, next. Vraagt dat energie? Ja. Is dat fijn als de klik niet wederzijds is? Absoluut niet, maar dat hoort er nu eenmaal bij.

Een luchtigere mindset zal ook beter uitpakken op dates. Er is een groot verschil tussen "Hoe wast op 't werk vandaag?" en "Hoe komt het dat je gisteren om 19u23 foto's van uw sociale media verwijdert hebt?"

Disclaimer: ik ben al 7 jaar getrouwd, dus geen recente ervaring met daten. Maar ik heb er toch nooit zo gewichtig over gedaan. Wat ik hier allemaal lees is echt hallucinant sommige keren.

Vraagt dat energie? Ja. Is dat fijn als de klik niet wederzijds is? Absoluut niet, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
Dit dus hé. Als er interesse is van uw kant en de andere kant zegt "nee toch maar niet" doet dat zeer. Maar er zijn veel dingen in het leven die mogelijk zeer kunnen doen. Als iemand mentaal niet om kan met het gevoel afgewezen te worden dan blijft die beter weg uit de datingmarkt. Of iemand een relatie met u ziet zitten kan je niet afdwingen.

Denk dat er meer speelt dan alleen 'maar' afgewezen worden, zit volgens mij ook veel dieper dan dat.
Gaat allang niet meer over enkel het daten want als men dieper gaat graven spelen er meerdere factoren een belangrijke rol. Denk ik dan...

De afgelopen twee weken nul matches op Bumble, Tinder en Badoo...

Misschien moet ik toch eens beginnen betalen voor de app, want zo gaat het ook niet vooruit.

@Spiderman Spidey, probeer in gedachten te houden, print het in ‘t groot en hang het boven uw bed, zij.zijn.jou.niks.verschuldigd.

Ik weet dat jij daarop gaat zeggen ‘maar dat weet ik toch’ máár zowat al wat je zegt en doet duidt er op dat je dat helemaal niet doorhebt. Een coup de foudre gelijk ze zeggen is een enorme rariteit. Het is een kwestie van een bouwwerk dat je opzet maar de ene begint met takken en de ander begint met baksteen (geldt voor elke relatie, ik heb het nu niet op jouw specifieke situatie) en het duurt efkes tot je een gezamenlijk fundament hebt waar je stevig kan op bouwen. Maar jij komt al direct met een reeds gemonteerde tiny house af terwijl een vrouw nog aan het denken is of ze een bruine of een hele bruin tak wil gaan gebruiken.

Je loopt op een erg dunne lijn richting ‘nice guy’ land en dat zou al helemaal de doodsteek zijn voor je kansen. Dus print het uit, herhaal het een paar keer per dag en for the love of all that is holy: chill. Je kan 113 worden, tegen uw 86ste kan je al vijf keer getrouwd zijn of veertig jaar met de eerste, alles maar dan ook alles kan nog maar niet tenzij je die stok uit je gat haalt en gewoon even leert ademen. (No offense)

Dit weekend nog getuige geweest van een goede ouderwetse kennismaking. Offline daten kan je het ook noemen. De single zus van mijn vriendin is iemand tegengekomen op een fuif. Gewoon praten, flirten en kussen. Zo kan het dus ook :)

We hadden er wel een onverwachtse gast bij op onze hotelkamer maar dat kon de pret niet drukken. Ze zijn nu zo wat berichten aan het uitwisselen, zeer verkennend terwijl ze wel al de lakens hebben gedeeld (zij het niet helemaal nuchter). Dat is daten zoals in de jaren '90, zonder app :)

een reeds gemonteerde tiny house
Tiny houses 😍

Dat fundament is zooooo belangrijk als je een langdurige relatie aangaat. Want het legt zoveel patronen vast die je meeneemt in het vervolg van uw relatie. En patronen zijn moeilijk te veranderen dus een paar fundamentele dingen zitten beter van in het begin goed.

Dit weekend nog getuige geweest van een goede ouderwetse kennismaking. Offline daten kan je het ook noemen. De single zus van mijn vriendin is iemand tegengekomen op een fuif. Gewoon praten, flirten en kussen. Zo kan het dus ook :)

We hadden er wel een onverwachtse gast bij op onze hotelkamer maar dat kon de pret niet drukken. Ze zijn nu zo wat berichten aan het uitwisselen, zeer verkennend terwijl ze wel al de lakens hebben gedeeld (zij het niet helemaal nuchter). Dat is daten zoals in de jaren '90, zonder app :)
Wacht… dus ge deelt een hotelkamer en uw vriendin haar zus en die kerel hebben daar liggen poepen? 🤨

Terug
Bovenaan