Het grote BeyondGaming Dating topic

Het lijkt hier een beetje alsof voor elke menselijke gedraging er een Engelse term bestaan om dat in een slecht daglicht te plaatsen.

Breadcrumbing, allez dan.

omdat iedereen andere conclusies kan maken? t is niet omdat gij het duidelijk en logisch vind dat ge zowel zaterdag als zondag bedoelt, dat het ook voor haar duidelijk is (bijv. omdat ge tot nu toe altijd al op zaterdag hebt proberen afspreken en er nog nooit over een zondag gesproken is, idk).
Dat is niet het geval geweest, het was altijd het weekend, zaterdag en zondag inbegrepen.
Anyway: zijt gewoon eens wat geduldiger als de dingen niet lopen zoals gij het wilt. ge zijt niet met ne hond bezig die naar uw commando's moet luisteren , maar met een andere volwassen persoon. Iemand met eigen gevoelens, wensen, verwachtingen, verplichtingen, relaties, afspraken, ....

Probeer gewoon voor een keer niet iemand direct af te schrijven en stop met anderen hun motivatie in twijfel te trekken.
Ge doet dat telkens weer: dat maakt u geen 'nice guy', maar een toxisch iemand.
Ik denk dat er twee zaken belangrijk zijn:
1) dat woorden zouden moeten matchen met daden.
2) dat meerdere opeenvolgende annulaties niet geapprecieerd worden voor een eerste ontmoeting.

wel, als ge 2 van toepassing vindt, moet ge 1 maar uitvoeren. kheb u mijn five cents gegeven, t is ook maar een mening.
Ik wens u nog veel succes bij het vinden van een vriendin die bij u past. (niet sarcastisch maar oprecht bedoeld)

2) dat meerdere opeenvolgende annulaties niet geapprecieerd worden voor een eerste ontmoeting.

En da's ok dat u dat stoort. Zij heeft blijkbaar een druk leven en minder tijd voor die vriendschap dan jij verwacht. En ofwel aanvaard je dat, zet je u daar over en ga je daar op een normale manier mee om; ofwel beslis je dat dit geen match is en stop je er mee. En ook dat kan een perfect aanvaardbaar alternatief zijn.

Wat niet ok is, is om daar allemaal gekke conclusies over motieven en gedachten van de ander aan te koppelen. Want dat weet je gewoon niet. Dus baseer u op wat ge wel weet en bepaal op basis daarvan of je daar mee verder wil, maar baseer die keuze niet op van de pot gerukte theorieën over waarom iemand iets al dan niet doet of zegt.

En da's ok dat u dat stoort. Zij heeft blijkbaar een druk leven en minder tijd voor die vriendschap dan jij verwacht.
Wat niet ok is, is om daar allemaal gekke conclusies over motieven en gedachten van de ander aan te koppelen. Want dat weet je gewoon niet.
Idd dat weet ik niet 100%, maar ik heb wel een vermoeden. Wij hebben vrij veel aan de telefoon gezeten de voorbije weken en vandaar weet ik dat het iemand is die vaak tijd doorbrengt thuis, en dat er tamelijk veel dagen doorgaan zonder enige echte buitenactiviteiten. Op mijn vraag donderdagavond of ze plannen had voor ‘t verlengd weekend antwoordde ze dat ze zaterdag volzet was maar voor de rest had ze niets te doen. Zij lijkt me niet echt iemand die een heel druk leven leidt. Uiteindelijk blijft het een (sterk) vermoeden, ik kan het niet met zekerheid weten.

En ofwel aanvaard je dat, zet je u daar over en ga je daar op een normale manier mee om; ofwel beslis je dat dit geen match is en stop je er mee. En ook dat kan een perfect aanvaardbaar alternatief zijn.

Dus baseer u op wat ge wel weet en bepaal op basis daarvan of je daar mee verder wil, maar baseer die keuze niet op van de pot gerukte theorieën over waarom iemand iets al dan niet doet of zegt.
Je hebt hier volkomen gelijk in. Dat lijkt me de meest logische aanpak. Ik zal deze zaterdag zien of zij het nog eens zal annuleren. In dat geval is het allemaal wel duidelijk en beschouw ik het als breadcrumbing. Ik wil me niet investeren in een onevenwichtige vriendschap dus ik zal in dat geval wel stoppen met m’n tijd er in te steken. Ik ga wel de raad van @Astrid volgen en een specifieke locatie/tijdstip voorstellen aan haar zodat het echt concreet wordt.

Het is mogelijk dat ze weinig activiteiten heeft in't weekend en toch de boot wat afhoudt omdat ze er niet van houdt om haar weekends vol te plannen (introvert type, huismus,...). Dan hoort dat bij haar karakter zodat je haar dat moeilijk kan verwijten.

Wat ik trouwens ook wel mis in de communicatie, is humor...

Ik zou haar herinneren aan haar belofte voor zaterdag, een concreet idee lanceren en daaraan toevoegen: "en ditmaal zal je er niet aan ontkomen hoor 🙂" Of een beter grapje om de stemming wat minder zwaar te maken.

Ik zou haar herinneren aan haar belofte voor zaterdag, een concreet idee lanceren en daaraan toevoegen: "en ditmaal zal je er niet aan ontkomen hoor 🙂" Of een beter grapje om de stemming wat minder zwaar te maken.
Haha, ik ben helemaal voor humor maar in 't geval van Spiderman lijkt die zin me nu niet ideaal eigenlijk 😬 😂

Hoe afspreken doorgaans gaat bij mij:

- Zeg, goesting om ne keer samen af te spreken?
- Top! Waar en wanneer had je in gedachten?
- Volgend weekend zou wel lukken?
- Ai, voor mij niet, dan heb ik mijn dochter.
wat spidey ervan zou maken: ze doet zelf geen tegenvoorstel, ze rammelt met mijn voeten! Wat Mulan ervan maakt: als ik 1 weekend op 2 de dochter heb, wil dat zeggen dat ik het weekend erop wel zal kunnen en het weekend daarop dan weer niet, maar ik ken jouw planning natuurlijk niet.
- Het weekend daarop kan ik de zondag niet.
Spidey is al minder geneigd om na een neen een tegenvoorstel te doen waardoor er niets wordt afgesproken.
- De zaterdag namiddag eventueel?
- Dat moet lukken!
- Iets gaan drinken rond 14u? Jij woont daar, ik woon hier, anders ergens tussenin? Heb je iets concreet in gedachten?
- Plaats X schijnt wel leuk te zijn, die is open vanaf 15u. Anders om 14u op de parking en eerst een wandelingetje maken?
- Perfect! Ik zet het alvast in mijn agenda!

Zie je hoe het doorgaans gebeurt, @Spiderman ? Je wacht niet passief af maar gaat door tot je en een datum en een uur en een plaats hebt vastgelegd. Je wacht niet tot last minute om ergens op terug te komen WANT DAN LIJK JIJ ONVERSCHILLIG! Dat heeft niets te maken met pushy zijn of tellen wie hoeveel stappen heeft gezet in welke richting. Als je echt wil afspreken, dan voer je dat gesprek en gaat er mee door tot wanneer dat volledig afgehandeld is.
En als last minute er iets tussen komt (ik ben ziek, de auto staat in panne,...) Dan ga je de motieven niet in twijfel gaan trekken maar hou je alle eerder afgesproken parameters vast en kiest enkel een andere datum. En als dat de 2de keer OOK weer gebeurt, dan heb je terecht twijfels maar dan kan je dat ook gewoon toetsen:
- Zeg, is het universum met ons voeten aan het rammelen? Of heb je er gewoon niet zo veel zin in?
En dan krijg je... Doorgaans.. duidelijkheid ipv wilde theorieën.

Zie je hoe het doorgaans gebeurt, @Spiderman ? Je wacht niet passief af maar gaat door tot je en een datum en een uur en een plaats hebt vastgelegd. Je wacht niet tot last minute om ergens op terug te komen WANT DAN LIJK JIJ ONVERSCHILLIG! Dat heeft niets te maken met pushy zijn of tellen wie hoeveel stappen heeft gezet in welke richting. Als je echt wil afspreken, dan voer je dat gesprek en gaat er mee door tot wanneer dat volledig afgehandeld is.
En als last minute er iets tussen komt (ik ben ziek, de auto staat in panne,...) Dan ga je de motieven niet in twijfel gaan trekken maar hou je alle eerder afgesproken parameters vast en kiest enkel een andere datum. En als dat de 2de keer OOK weer gebeurt, dan heb je terecht twijfels maar dan kan je dat ook gewoon toetsen:
- Zeg, is het universum met ons voeten aan het rammelen? Of heb je er gewoon niet zo veel zin in?
En dan krijg je... Doorgaans.. duidelijkheid ipv wilde theorieën.
Dit is echt een goudmijn aan tips… ik ga deze keer iets concreets afspreken en ben benieuwd of het nog eens geannuleerd zal worden. In dat geval kan ik vragen naar haar interesse… en op basis daarvan kunnen we duidelijkheid hebben. Bedankt!

Kennen jullie een leuke locatie in of nabij Gent voor een eerste ontmoeting, waar men kan wandelen in de natuur en nadien een roomijsje kopen?
Bourgoyen of Gentbrugse Meersen, zet de app van donkey republic of dott op uw gsm, huur 2 fietskes en daarmee samen naar het centrum om nog iets te drinken.

Laatste 2 pagina’s:

@Spiderman GE. LEERT. HET. NIET.
Exact hetzelfde als ervoor. En daar ging ge eerst therapie voor volgen en ge ging u niet keer zo opnaaien.
En, waar zijn die beloften? Volledig verticaal geklasseerd.

En toch weer termen als “red flag” en “breadcrumbing”. STOP. DAAR. MEE.
Het helpt u geen snars vooruit.

Ik denk dat je nog het meest geholpen bent met heel concrete tips, dus bij deze, ik heb wat aangevuld hieronder. Met wat @Mulan aangeeft kan je zeker ook iets.
Spiderman: hey, wilt ge eens samen gaan wandelen dit weekend?
Vriendin: ik zou dat echt heel tof vinden, maar dit weekend zit ik al vol.
Spiderman: ah geen probleem, een andere keer dan!
Vriendin: ik kan volgend weekend wel als dat goed is voor u?
Spiderman: is goed, dan zien we elkaar volgend weekend
Nee! Vriendin zegt "ik kan volgend weekend", doe dan direct een voorstel voor dat volgend weekend. Wacht niet tot de vrijdag. Jij hebt waarschijnlijk de gewoonte je weekend pas op vrijdag in te plannen? Bij veel mensen zit het tegen dan al vol.
En onthou: Iemand die gewoon thuis zit te niksen in een weekend kan dat ook ingepland hebben. Mensen hebben nood aan zo'n rustmomenten en zeker wie zich bewust is van die nood gaat dat vaak ook concreet inplannen.
*de week gaat voorbij met af en toe wat sms’en*
*vrijdagavond is aangebroken*
Spiderman: hey, zie je het nog zitten om morgen af te spreken? Ik wou eens dubbel checken
Vriendin: hey, kunnen we volgend weekend afspreken, er is iets tussengekomen.
Spiderman: ah jammer, volgend weekend vertrek ik op reis dus is niet mogelijk. Ik kan wel eendert welke dag in de (werk)week omdat het een vrij rustige periode is.
Vriendin: in de week is het vrij moeilijk, laat ons best in ‘t weekend afspreken.
Spiderman: ok, dan spreken we best af wanneer ik terug ben van op reis
Vriendin: perfect is goed
Vriendin terwijl ze aan de telefoon praat met mij wanneer ik op reis zit: wanneer je terug bent laat ons zeker afspreken he!
Nikske breadcrumbing dus (heb trouwens moeten opzoeken wat dat is). Ze vraagt om concreet af te spreken! Toppertje heb je hier vast hoor, ze heeft duidelijk interesse.
Spiderman: ja zeker, ik zou dat ook graag willen
*ik kom terug van op reis*
*Donderdagavond bel ik haar*
Spiderman: hey heb je plannen voor in t verlengd weekend?
Vriendin: zaterdag ben ik volzet, voor de rest niet echt iets
Spiderman: ah ok (ik verwacht dat zij iets voorstelt maar dat doet ze niet, dus laat ik het zo liggen)
Niet wachten, ook hier weer: Stel haar dan concreet iets voor. Het leven is niet mentaal zitten turven wie hoeveel initiatief in iets heeft genomen en voor uw kop niks vragen "omdat het nu haar beurt is". Het leven is een kans grijpen als die er is. Ook al is het niet 100% het perfecte moment.
*vrijdagavond is aangebroken*
Spiderman: hey, wilt ge dit weekend afspreken?
Vriendin: ik dacht dat ik had gezegd dat ik zaterdag volzet was
Spiderman: ah juist, een ander keer dan! (In de verwachting dat ze zondag zou voorstellen? Reden waarom ik zondag zelf niet aanhaal is omdat zij het zelf zou doen als ze vrij was en zou willen afspreken. Het lijkt wat geforceerd om met zondag af te komen)
Vriendin: volgende week is mogelijk als je ook beschikbaar bent?
Dan met de zondag afkomen is helemaal niet geforceerd. Dat is gewoon zoeken naar een moment dat wel past en aangeven "voor mij lukt zondag ook". Dat ze dan de week erna voorstelt is, en nu ben ik aan het veronderstellen, waarschijnlijk omdat ze na een drukke zaterdag op zondag graag wat tijd voor haarzelf heeft en dan de voorkeur geeft aan een week later.
Spiderman: dat lukt zeker! Zaterdag overdag is goed voor mij
Zie je? Wanneer je met een concrete datum komt is het wél snel geregeld.
Vriendin: ok is goed!

Als ze volgende zaterdag ook annuleert, dan is het duidelijk breadcrumbing.
Nee dat is het niet. Ze neemt zelf initiatief om iets concreet af te spreken en is wat afwachtend om te zien hoe je daarop reageert. Misschien omdat ze aftast hoe jij erin staat en als jij met concrete voorstellen komt dat voor haar een bevestiging is dat jij het ook serieus neemt? Als ze dat annuleert dan kan dat 1001 redenen hebben, dat heeft niks met breadcrumbing of ghosten of wat voor datingterm dan ook te maken.

Ik denk dat je nog het meest geholpen bent met heel concrete tips, dus bij deze, ik heb wat aangevuld hieronder. Met wat @Mulan aangeeft kan je zeker ook iets.

Nee! Vriendin zegt "ik kan volgend weekend", doe dan direct een voorstel voor dat volgend weekend. Wacht niet tot de vrijdag. Jij hebt waarschijnlijk de gewoonte je weekend pas op vrijdag in te plannen? Bij veel mensen zit het tegen dan al vol.
En onthou: Iemand die gewoon thuis zit te niksen in een weekend kan dat ook ingepland hebben. Mensen hebben nood aan zo'n rustmomenten en zeker wie zich bewust is van die nood gaat dat vaak ook concreet inplannen.

Nikske breadcrumbing dus (heb trouwens moeten opzoeken wat dat is). Ze vraagt om concreet af te spreken! Toppertje heb je hier vast hoor, ze heeft duidelijk interesse.

Niet wachten, ook hier weer: Stel haar dan concreet iets voor. Het leven is niet mentaal zitten turven wie hoeveel initiatief in iets heeft genomen en voor uw kop niks vragen "omdat het nu haar beurt is". Het leven is een kans grijpen als die er is. Ook al is het niet 100% het perfecte moment.

Dan met de zondag afkomen is helemaal niet geforceerd. Dat is gewoon zoeken naar een moment dat wel past en aangeven "voor mij lukt zondag ook". Dat ze dan de week erna voorstelt is, en nu ben ik aan het veronderstellen, waarschijnlijk omdat ze na een drukke zaterdag op zondag graag wat tijd voor haarzelf heeft en dan de voorkeur geeft aan een week later.

Zie je? Wanneer je met een concrete datum komt is het wél snel geregeld.

Nee dat is het niet. Ze neemt zelf initiatief om iets concreet af te spreken en is wat afwachtend om te zien hoe je daarop reageert. Misschien omdat ze aftast hoe jij erin staat en als jij met concrete voorstellen komt dat voor haar een bevestiging is dat jij het ook serieus neemt? Als ze dat annuleert dan kan dat 1001 redenen hebben, dat heeft niks met breadcrumbing of ghosten of wat voor datingterm dan ook te maken.
Als ik dit bericht en die van @Mulan zo lees komt alles duidelijker over voor mij. Bedankt voor de tips. Enkel over het laatste gedeelte heb ik mijn twijfels, over als ze het nogmaals zou annuleren. Zoals Mulan aangaf, een paar keer annuleren wegens eendert welke reden kan voorkomen, maar na een tijdje dien je je toch wel vragen te stellen of er überhaupt voldoende interesse is om af te spreken. Dat kan dan via een luchtige zin zoals Mulan beschreef afgetoetst worden om duidelijkheid te scheppen. Dat zal ik ook doen indien de volgende ontmoeting geannuleerd wordt.

Kennen jullie een leuke locatie in of nabij Gent voor een eerste ontmoeting, waar men kan wandelen in de natuur en nadien een roomijsje kopen?
De Pieter Vanderdoncktdoorgang heeft wel een aantal pittoreske raampartijen . Vooral savonds is het daar wel een nette lichtshow. Het kan gratis, maar het kan ook duur uitdraaien .

Zoals Mulan aangaf, een paar keer annuleren wegens eendert welke reden kan voorkomen, maar na een tijdje dien je je toch wel vragen te stellen of er überhaupt voldoende interesse is om af te spreken.
Heeft ze dan al veel geannuleerd of heeft ze een afspraak die nog niet concreet was vastgelegd (genre "misschien volgend weekend") niet laten doorgaan? In het laatste geval is dat geen annulatie maar wordt er gewoon te lang gewacht om concreet af te spreken.

De Pieter Vanderdoncktdoorgang heeft wel een aantal pittoreske raampartijen . Vooral savonds is het daar wel een nette lichtshow. Het kan gratis, maar het kan ook duur uitdraaien .
Geen red flags daar maar red lights. Ideaal om de passie bij je date aan te wakkeren.

Terug
Bovenaan