Nee nee, dat klopt. Daarom zei ik expliciet seks én intimiteitDe meeste koppels met kleine kinderen gaan niet uit elkaar omdat er geen seks meer is maar omdat ze de verbinding met elkaar verliezen omdat alle tijd in werk en gezin kruipt. En meestal gaan ze niet uit elkaar met kleine kinderen, maar erna, wanneer de kinderen wat groter zijn, er meer tijd is voor elkaar en je merkt dat je elkaar bent kwijtgespeeld in die tussentijd.

En dat laatste is natuurlijk een ruim begrip. Als je als koppel geen intimiteit hebt, zal de seks er wrs ook niet zijn (of weinig betekenisvol).
Als je niet de tijd of de moeite neemt om elkaar eens vast te pakken, een kus te geven of dicht bij elkaar in de zetel de kruipen, ... dan ontbreekt er toch een belangrijke factor.
Ik zou seks ook niet kunnen missen, maar ik hecht nog iets meer belang aan de 'kleine' vormen van intimiteit. We zijn allebei geen spring-uit-het-bed mensen, en die extra tijd dat we 's morgens nog even tegen elkaar gaan liggen en knuffelen, is voor mij heel veel waard, om maar een voorbeeld te geven.
Dus ik zal het ruim genoeg nemen. Intimiteit, en bij uitbreiding seks, zou ook in een volgende relatie toch van vitaal belang zijn voor mij. Niet minder als 15 jaar geleden.