Ik weet niet of zoiets een goed idee is. Een relatie is geen werkproject, je kan er zo in opgaan en plots zien dat het echt niet klikt eens genezen. Dan heb je er zoveel tijd en energie in gestoken. Anderzijds kan je ook mee naar beneden getrokken als het niet gaat beteren. Vaak zie je dat de gezonde partner een soort van potentieel ziet (wanneer de zieke partner genezen zou zijn), hetgeen vaak niet uitkomt, hetzij omdat dat potentieel er niet in zit of omdat de zieke partner niet geneest.
Het zal een onpopulaire mening zijn, maar ik denk dat mensen met psychische problemen eerst door hun problemen moeten geraken alvorens te gaan daten. En dit zeg ik met alle begrip voor die mensen, maar ik ken persoonlijk net iets te veel mensen die megahard hebben afgezien door "relaties" te starten met mensen met depressies, persoonlijkheidsstoornissen,... . Dat is iets anders als een depressie opkomt in een relatie, dan kan je er uiteraard samen aan werken. Maar zit je niet in een relatie, zorg dan dat je een goede en normale versie van jezelf bent waarvan een ander oprecht kan houden en kennis mee kan maken.