Het grote BeyondGaming Dating topic

Mannen daten vaker down en vrouwen up, dan omgekeerd.
Hmmm kan je daar ook misschien alternatieve verklaringen voor vinden dan 'vrouwen zijn gold diggers'? Zoals ik weet niet sociologische verklaringen en verschillen in status tussen mannen en vrouwen en hmmm moeilijk moeilijk moeilijk :thinking: :thinking: :thinking:

Ik gaf u altijd ergens het voordeel van de twijfel, maar nu kom je weer met zo een enorm absurde statements dat je
- ofwel een troll bent
- ofwel serieus wat sociale capaciteit ontbreekt en imo nog lang niet aan daten toe bent. En in dat geval precies zelfs eerder moeite hebt met het onderhouden van vriendschappen.
Ik vrees echt wel dat tweede hoor. En ik vind het eigenlijk wat ongemakkelijk hoe hier zo hard wordt doorgegaan op screw en spooderman. Allez, ik snap het hé, 't is idd wreed ongemakkelijk en what the fuck en ze posten hier uiteindelijk zelf, maar zoals je zelf zegt... ze ontbreken de sociale capaciteiten en 'k vind het dan niet zo netjes om daar dan zo wat op in te hakken of om er mee te lachen. Wel met wat ze zeggen of de vergezochtheid ervan, maar de oorsprong daar allemaal van vind ik niet zo grappig.

Kurzgesagt, mannen met ASS zijn vaak sociaal heel onhandig en dan doen mensen van "lol ben je nu aan 't trollen" of "werk eerst maar eens aan uzelf" of "lol snap je het nu NOG niet" en yeah, 't is allemaal deel van het labeltje guys. En niet zo netjes om er dan zo hard op door te gaan. Net zoals op Discord soms gebeurd (soms wel, soms niet terecht).

Ik weet écht dat niet iedereen dat herkent (anderen wel) en ik wil niet weer oneindig doorgaan op labeltjes, maar het sociaal aanvoelen is ook in de omgekeerde richting niet altijd ideaal. Ja, spooderman en screw doen 'raar' en nee het helpt niet als je daar pagina's lang over doorgaat en hoopt dat ze het ineens gaan leren of zo.

Dit is kind of lachen met the weird kid in de klas die dan jaren later gezien gewoon autisme had en stel nu dat ik zeg "hier, een jongen met autisme" gaan we dan ook allemaal doen van HAHAHAHA WAT EEN WEIRDO LOL is dat nu een troll of wat?!

Ik bedoel gewoon... Niet jij specifie r4h want jij bent een coole dude (maar ik vond jouw post 't makkelijkst om op in te pikken), maar gastjes... Voel dat ff gewoon aan hé zeg.

En amai ik walg van mezelf met al die Engelse woorden erdoor. En ik wil jullie niet allemaal 'terecht wijzen' of hoe dat ook overkomt maar ik vind het allemaal zo ongemakkelijk om te lezen. Want ja, screw en spooderman zeggen zelf dat ze anders zijn en dat ze zich anders voelen en niet op hun plek en sociaal niet goed zijn en euh ja, dan gaat iedereen zeggen van "amai ja idd je bent ECHT WEL anders wtf" en ik vind dat gewoon allemaal niet ok.

ik zit op een anoniem forum ... het kan mij 0% schelen over mijn woordgebruik (behalve die keer dat ik een waarschuwing kreeg).

In het echt leven wanneer er vrouwen bij zijn of mensen die ik niet ken praat ik heel anders dan als ik onder vrienden zit ...
Amaai, is dat niet verschrikkelijk vermoeiend om u de helft van de tijd anders voor te doen dan ge eigenlijk zijt?

Hmmm kan je daar ook misschien alternatieve verklaringen voor vinden dan 'vrouwen zijn gold diggers'? Zoals ik weet niet sociologische verklaringen en verschillen in status tussen mannen en vrouwen en hmmm moeilijk moeilijk moeilijk :thinking: :thinking: :thinking:

Ik vrees echt wel dat tweede hoor. En ik vind het eigenlijk wat ongemakkelijk hoe hier zo hard wordt doorgegaan op screw en spooderman. Allez, ik snap het hé, 't is idd wreed ongemakkelijk en what the fuck en ze posten hier uiteindelijk zelf, maar zoals je zelf zegt... ze ontbreken de sociale capaciteiten en 'k vind het dan niet zo netjes om daar dan zo wat op in te hakken of om er mee te lachen. Wel met wat ze zeggen of de vergezochtheid ervan, maar de oorsprong daar allemaal van vind ik niet zo grappig.

Kurzgesagt, mannen met ASS zijn vaak sociaal heel onhandig en dan doen mensen van "lol ben je nu aan 't trollen" of "werk eerst maar eens aan uzelf" of "lol snap je het nu NOG niet" en yeah, 't is allemaal deel van het labeltje guys. En niet zo netjes om er dan zo hard op door te gaan. Net zoals op Discord soms gebeurd (soms wel, soms niet terecht).

Ik weet écht dat niet iedereen dat herkent (anderen wel) en ik wil niet weer oneindig doorgaan op labeltjes, maar het sociaal aanvoelen is ook in de omgekeerde richting niet altijd ideaal. Ja, spooderman en screw doen 'raar' en nee het helpt niet als je daar pagina's lang over doorgaat en hoopt dat ze het ineens gaan leren of zo.

Dit is kind of lachen met the weird kid in de klas die dan jaren later gezien gewoon autisme had en stel nu dat ik zeg "hier, een jongen met autisme" gaan we dan ook allemaal doen van HAHAHAHA WAT EEN WEIRDO LOL is dat nu een troll of wat?!

Ik bedoel gewoon... Niet jij specifie r4h want jij bent een coole dude (maar ik vond jouw post 't makkelijkst om op in te pikken), maar gastjes... Voel dat ff gewoon aan hé zeg.

En amai ik walg van mezelf met al die Engelse woorden erdoor. En ik wil jullie niet allemaal 'terecht wijzen' of hoe dat ook overkomt maar ik vind het allemaal zo ongemakkelijk om te lezen. Want ja, screw en spooderman zeggen zelf dat ze anders zijn en dat ze zich anders voelen en niet op hun plek en sociaal niet goed zijn en euh ja, dan gaat iedereen zeggen van "amai ja idd je bent ECHT WEL anders wtf" en ik vind dat gewoon allemaal niet ok.
waarom noem je hem spooderman?

voor de rest: dat lachen met, begint een beetje doordat alle raad in de wind wordt gesmeten en hij gewoon hetzelfde weer doet, denk ik.
Nu ook: eerst zegt hij dat vriendinnen wil, niet om te daten. dan heeft hij iemand die 'een vriendin' wil zijn en geïnteresseerd is in wat hij doet en dan is het weer te veel moeite om een foto te nemen. Ja maar kerel.
Dan is het logisch dat ge begint te twijfelen of het een trol is.
Indien niet: dan moet hij dringend de raad opvolgen die al tig keer is gegeven: zoek professionele hulp, want het is duidelijk dat hij zelfs gewone vriendschappen niet op een normale manier weet te onderhouden. Alles qua vriendschappen (of het nu daten of gewone vriendschap is) moet op zijn manier en tempo gebeuren of het zint hem niet meer en dan gedraagt hij zich vijandig. Das toch verre van oke. En hij blijft maar zo'n dingen posten, tja: als alle serieuze raad gegeven is, er niets mee wordt gedaan, dan schiet er nog weinig over om te doen he. (niet dat ik daarmee uitlachen wil goedkeuren), maar op den duur zoekt hij het een beetje he. Wat wil je dat mensen nog doen?

Of door zenuwen kunt ge ook plots beginnen na te denken over dingen die anders intuïtief zouden zijn. Door angst krijgt ge tunnel vision en begint ge idd autistisch te denken omdat ge niet meer het volledige plaatje ziet. En begint ge elk aspect van een sociale interactie kapot te analyseren.

Je hebt zeker een punt. De grens tussen raad geven en wat gezever op een forum vs. uitlachen is soms dun.
Ik vind het een mooie post van @glashelder, en deels ook terecht. Maar ik vind die van u nog relevanter.
Maw ik denk niet dat iemand moedwillig @Spiderman uitlacht, zelfs niet @recipe4hate die vraagt of hij een trol is. Er wordt nu en dan een grapje gemaakt ... maar daar zit je inderdaad in die dunne grens tussen gezever vs. uitlachen. Maar zoals ik dus al zei: imo niet moedwillig, en ook niet over de grens ... al mag/moet iedereen dat voor zichzelf uitmaken.

Ik heb maar 1 probleem met @glashelder haar post. Ze zegt dat @recipe4hate een coole dude is, en dat is gewoon een onmetelijke onwaarheid.

Maw ik denk niet dat iemand moedwillig @Spiderman uitlacht, zelfs niet @recipe4hate die vraagt of hij een trol is
Klopt.

Ik heb maar 1 probleem met @glashelder haar post. Ze zegt dat @recipe4hate een coole dude is, en dat is gewoon een onmetelijke onwaarheid.
Ik weet niet of ik @glashelder moet reporten voor fake nieuws of jouw post moet reporten voor provocatie 🤔

Laatst bewerkt:
Update: nog es gesproken met de vrouw die ik aan het daten is (sinds het relevant is blijkbaar, is een Colombiaanse die hier woont). Kwam erop neer dat ze niets meer wilt dan FWB te zijn. Voel me er vrij slecht om en is ook niet wat ik zoek. Heb effe genoeg van online daten. Moet ook zeggen dat al mijn serieuze relaties kwamen uit ontmoetingen in het echt en nooit uit apps. Misschien dus gewoon stoppen met Bumble.

Dit weekend wat gaan feesten met maten en ze proberen vergeten :) .

Update: nog es gesproken met de vrouw die ik aan het daten is (sinds het relevant is blijkbaar, is een Colombiaanse die hier woont). Kwam erop neer dat ze niets meer wilt dan FWB te zijn. Voel me er vrij slecht om en is ook niet wat ik zoek. Heb effe genoeg van online daten. Moet ook zeggen dat al mijn serieuze relaties kwamen uit ontmoetingen in het echt en nooit uit apps. Misschien dus gewoon stoppen met Bumble.

Nou, je hebt het toch maar aangedurfd om verduidelijken te vragen. Helaas het deksel op de neus maar je hebt tenminste duidelijkheid nu! :support:

richtlijn
Eerlijk, wat ik waardeerde in deze thread als iemand die zich wel nog waagt aan de gruwels van de datingmarkt, wordt hier helaas ondergesneeuwd door pseudo-evolutionaire psychologie (de gedragsbioloog in mij moet zich inhouden, want in sommige zaken zit een kern van waarheid, maar ze wordt bij momenten ook verkracht).
Helemaal mee eens. En er is al openbaar al verschillende keren opgeroepen om het daarbij te houden. Maar daartegen zal strenger worden opgetreden.

(en daarbij wordt ook naar de oprechtheid van de accounts gekeken)

Ik ben sinds eergisteren 5 jaar samen met een geweldige vrouw die ik op Tinder leerde kennen. Het kan weldegelijk :). Ondertussen loopt hier ook al een Tinderpeuter rond .

Ik heb wel nooit in dit topic voor tips rondgehangen. Make of that what you will.

Ik ben sinds eergisteren 5 jaar samen met een geweldige vrouw die ik op Tinder leerde kennen. Het kan weldegelijk :). Ondertussen loopt hier ook al een Tinderpeuter rond .

Ik heb wel nooit in dit topic voor tips rondgehangen. Make of that what you will.
Not gonna lie, ik had even over die "5 jaar samen" gelezen en had toch even een "Uhm, pardon?" momentje. :unsure:

Hiervoor een relatie van ongeveer 4j gehad en inmiddels een 6-tal maand samen met mijn huidige vriendin. Beide Tinder matches.

Nou, je hebt het toch maar aangedurfd om verduidelijken te vragen. Helaas het deksel op de neus maar je hebt tenminste duidelijkheid nu! :support:

euh, mocht ik single zijn en een aantrekkelijke vrouw stelt een FWB relatie met mij voor, dat zou precies toch niet aanvoelen als "deksel op de neus".

eerder "another day in paradise"

maar misschien begrijp ik FWB verkeerd.

euh, mocht ik single zijn en een aantrekkelijke vrouw stelt een FWB relatie met mij voor, dat zou precies toch niet aanvoelen als "deksel op de neus".

eerder "another day in paradise"

maar misschien begrijp ik FWB verkeerd.
Hij wou net MEER dan enkel fwb met die vrouw specifiek.

En zij weet zeker dat jij meer wil? Goh enerzijds zou ik zeggen, gewoon doen waar je je het best bij voelt (FWB en elders je zoektocht naar een relatie verderzetten of gewoon breken).
Anderzijds, ik pretendeer hier niet om diepe inzichten te hebben in de zielenroerselen van Latina's, maar wat mij bij mijn vrouw en haar vriendinnen altijd opvalt is hoe die met relaties omgaan soms. En dat heeft denk ik wat de maken met de meer klassieke (ouderwetse?) interactie tussen man en vrouw in die landen. De man moet een beetje werken, tot op het punt dat het soms wat weg heeft van met de voeten spelen. Een relatie is enkel voor de fun als op een bepaald moment blijkt dat de man niet serieus genoeg is (en dat gaat dan over niet tijdig een of andere relatiemijlpaal halen).
Natuurlijk, iedereen is anders, maar ik zou wel eens vragen of zij goed beseft dat je meer wil.

ik denk niet dat iemand moedwillig @Spiderman uitlacht, zelfs niet @recipe4hate die vraagt of hij een trol is. Er wordt nu en dan een grapje gemaakt ... maar daar zit je inderdaad in die dunne grens tussen gezever vs. uitlachen. Maar zoals ik dus al zei: imo niet moedwillig, en ook niet over de grens ... al mag/moet iedereen dat voor zichzelf uitmaken.
Om eerlijk te zijn, heb ik nooit slechte gevoelens ontwikkeld voor de mensen die hardere reacties hebben gegeven of eens hebben gelachen met mij. Dus op dat vlak no hard feelings, ik respecteer iedereen en heb alle users hier wel graag en geloof in hun oprechtheid, ook @recipe4hate, @JanusDR , en tal van anderen die ik niet direct kan benoemen.

Ik ben me bewust dat het een publieke forum is met verschillende mensen/karakters en ik apprecieer juist verschillende meningen. De ene is wat minder constructief als het ander, zoals een keer door @ns_man, maar zelfs daar heb ik respect voor. Ik neem de negatievere zaken niet volledig persoonlijk op omdat wij elkaar zelfs niet kennen in ‘t echt. En als er eens een constructieve en nuttige tip is, dan probeer ik dat op te pikken. Enkel al een luisterend oor vinden en dermate veel mensen bereiken voor een objectieve kijk, dat helpt me al zo veel, ook al komt dat soms niet over bij sommige users.

Ja, soms herhaal ik dezelfde fouten gelijk een kind, maar ik voel dat ik er beter voor sta dan een tijdje geleden en dat is ook mede door alle reacties en hulp op deze forum. Wat voor iemand makkelijk lijkt, kan voor iemand anders moeilijk zijn en veel tijd nemen, en vice versa. Wie weet ben ik wel goed in iets waar anderen minder in zijn. Iedereen heeft zwaktes en de mijne is op vlak van sociale interacties. Ik ben echt wel blij voor de steun die ik hier krijg, en zelfs blij met users die me niet graag zouden hebben, want jullie maken deel uit van mijn sociale kring (hoe zielig dat ook kan lijken voor sommigen).

Je zou moeten beseffen dat er mensen zijn in onze maatschappij die niemand hebben waarmee ze iets kunnen delen, mensen die geïsoleerd en eenzaam door het leven gaan. En het is niet altijd evident om uitwegen te zoeken/vinden om mensen te leren kennen en vriendschappen te bouwen. Ik heb nog geluk dat ik via dit forum en via andere kanalen nog in contact kan komen met mensen (ja, hoe anoniem het mag zijn, wij zijn allemaal echte mensen achter ons scherm en daarvan ben ik me bewust en dat geeft me voldoening). Long story short: no hard feelings tegenover de hardere reacties, en m’n excuses dat ik soms irritant kan overkomen, maar ik doe mijn best. En zoals de mods hier hebben aangegeven, is het hier geen psychotherapie-thread dus ik zal proberen om non-dating gerelateerde zaken niet meer te vermelden.

En als er eens een constructieve en nuttige tip is, dan probeer ik dat op te pikken. Enkel al een luisterend oor vinden en dermate veel mensen bereiken voor een objectieve kijk, dat helpt me al zo veel, ook al komt dat soms niet over bij sommige users.
Dat is best wel een positieve ingesteldheid hoor 👍

Hou er ook rekening mee dat iedereen hier maar wat zegt op basis van zijn/haar eigen levenservaring en visie, inclusief mijzelf. M.a.w., wat hier wordt aangedragen zijn tips, geen in steen gebeitelde waarheden. Neem mee wat voor u kan werken en laat liggen wat dat niet doet.

Al denk ik dat die psycholoog echt wel iets is waar je best mee aan de slag gaat. Al is het maar om inzicht te krijgen in uzelf en iets te doen met dat negatief gevoel dat opsteekt zodra een vrouw niet reageert op de manier waarop je het had verwacht, en om wat te doen met dat overdenken.

Terug
Bovenaan