Het grote BeyondGaming Dating topic

Tja, hoe ouder je wordt en hoe meer ballen je in de lucht moet houden (werk, huishouden, kinderen) en hoe moeilijker je daar tijd of energie voor hebt.
Of je loopt het risico in een groep te belanden die elkaar al lang kent en waardoor je je een buitenstaander voelt. Er van uitgaande dat die groep ook vrijgezellen telt die actief op zoek zijn naar een partner met dezelfde waarden als jij hebt.

10j geleden deed ik ook aan online dating en verliep dat toch allemaal veel vlotter vond ik. Nu is het veel vluchtiger: minder energie steken in een profiel oa. Meerdere mannen hier hebben al aangegeven dat foto's voldoende moeten zijn. Dus ik moet het uitsluitende doen met een vleeskeuring? :unsure:
En als je dan aan het kletsen slaat, is het veel haastiger. 3 zinnen en die persoon heeft mijn hart nog niet veroverd? Geghost. 10 zinnen en voila, boek maar al een date! Terwijl ik vroeger soms maanden stuurde eer er gedatet werd. Of waar het toch zeker weken duurde eer de vraag gesteld werd.
Dat is hetgeen mij zo tegensteekt momenteel
.
Is dat niet gewoon een mentaliteisprobleem? Ik wil en lief en ik wil het nu. Dat zie je gewoon in alles dat mensen voor niks nog geduld kunnen opbrengen.

Is dat niet gewoon een mentaliteisprobleem? Ik wil en lief en ik wil het nu. Dat zie je gewoon in alles dat mensen voor niks nog geduld kunnen opbrengen.
Het hangt ervan af wie, maar er is een groep mensen die alles wil en nu direct en het moet perfect zijn ook al heb ik zelf weinig te bieden. Gelukkig bestaan er ook nog genoeg andere mensen.

Tja, hoe ouder je wordt en hoe meer ballen je in de lucht moet houden (werk, huishouden, kinderen) en hoe moeilijker je daar tijd of energie voor hebt.
Of je loopt het risico in een groep te belanden die elkaar al lang kent en waardoor je je een buitenstaander voelt. Er van uitgaande dat die groep ook vrijgezellen telt die actief op zoek zijn naar een partner met dezelfde waarden als jij hebt.

10j geleden deed ik ook aan online dating en verliep dat toch allemaal veel vlotter vond ik. Nu is het veel vluchtiger: minder energie steken in een profiel oa. Meerdere mannen hier hebben al aangegeven dat foto's voldoende moeten zijn. Dus ik moet het uitsluitende doen met een vleeskeuring? :unsure:
En als je dan aan het kletsen slaat, is het veel haastiger. 3 zinnen en die persoon heeft mijn hart nog niet veroverd? Geghost. 10 zinnen en voila, boek maar al een date! Terwijl ik vroeger soms maanden stuurde eer er gedatet werd. Of waar het toch zeker weken duurde eer de vraag gesteld werd.
Dat is hetgeen mij zo tegensteekt momenteel.
Als ik in een hobby community vis, vallen waarschijnlijk veel niet-vrijgezellen van de boot, maar langs de andere kant selecteer je wel al op het type persoon, interesses of niveau waarnaar je op zoek bent. De hondenclub in de buurt bijvoorbeeld -> veel vrouwen. Zijn er geen singles, move on naar de volgende hondenclub in de buurt. Hetzelfde kan je doen met avondles Spaans, stijldansen, ... opnieuw veel single vrouwen daar.

Als ik in een online vrijgezellen community vis, is er een pre-selectie op singles MAAR heb ik minstens evenveel werk in de triage op type persoon interesse of niveau. Ik vind ook dat wat iemand online typt totaal niet overeenkomt met zijn gedrag of houding irl (BG is ook mijn 'dark side', waarschijnlijk zou niemand mij er op een BG BBQ uit kunnen pikken).

Dat, en de tijd en energie die ik moet steken in een profiel, berichten, SMSjes, ... hey FUCK die tijdverspilling, dan leer ik mijn hond liever op commando zitten, liggen en staan, Spaans EN de Tango.

Misschien dat vrouwen en mannen op dat vlak anders in elkaar zitten, maar ik heb het eerste contact liefst audiovisueel. Een vrouw die een filmpje van 15 seconden maakt om zichzelf voor te stellen, zodat ik tenminste haar stem kan horen, zegt mij meer dan 4 vellen tekst die ik moet memoriseren op straffe van gebrek aan interesse in haar verweten te worden.
En ik ben geen danscafé-ganger (ik lig liever om 23u braaf in mijn nest en wil geen vriendin die laat op stap gaat, waarom zou ik ze daar dan gaan zoeken?) maar een rumba of salsa met een vrouw op de dansles zegt mij onmiddelijk of ik mij fysiek tot haar aangetrokken voel.

Er zijn ook veel van mijn collega's aan een (soms helaas tweede) partner geraakt via bijscholing, avondles, interne opleiding, etc ... Als je in een groot bedrijf werkt kom je op die manier in contact met collega's van andere divisies die je anders nooit ontmoet zou hebben en waar iemand interessants kan tussen zitten, zonder dat het dan weer een directe collega is (wat zeker ook problemen kan geven).

Na iedere interne opleiding heb ik wel 10 interessante vrouwen van mijn leeftijd ontmoet waarvan de meesten mij voor het leven voortaan vriendelijk in de gang goeiedag knikken en waarvan er 2 of 3 vrijgezel waren die dan eens in de personeelscafetaria aan dezelfde tafel kwamen zitten om samen te eten en een babbeltje. Omdat het dan geen officiële date is, zijn mensen ook veel minder gestressed en meer zichzelf. Allez, behalve dan die ene buitenlandse Phd studente die tegen de muur liep. Mahola die was in de wolken.

Laatst bewerkt door een moderator:

Dat is hetgeen mij zo tegensteekt momenteel.

Ik vind het juist leuk als iemand instemt om zonder voorkennis er op uit te trekken. Waarom zou je 3 maand met iemand sturen, het is toch in het echt dat het moet klikken..? Geef mij dan maar een avondje op café om mekaar te leren kennen.

Eens OT: Vorige week leuke 2e date gehad, maar werd er ook niet zot van ofzo, zijn er dan maar mee gestopt.

en over spiderman, weet niet wat ik het triestigst vind. Dat een trol daar zoveel tijd ik steekt of dat jullie pagina’s lang kunnen meegaan in zo een gezever :help: Wordt toch eens wakker

Ik vind het juist leuk als iemand instemt om zonder voorkennis er op uit te trekken. Waarom zou je 3 maand met iemand sturen, het is toch in het echt dat het moet klikken..? Geef mij dan maar een avondje op café om mekaar te leren kennen.
De ene is de andere niet. Ik heb het geld en de energie niet om met iedereen op date te gaan die me liket (dat zouden 800 dates zijn als vrouw met 1 maand Tinder op de teller :unsure: ) én ik heb 1 week op 2 de dochter dus dat wordt zwaar proppen dan! 😬

De ene is de andere niet. Ik heb het geld en de energie niet om met iedereen op date te gaan die me liket (dat zouden 800 dates zijn als vrouw met 1 maand Tinder op de teller :unsure: ) én ik heb 1 week op 2 de dochter dus dat wordt zwaar proppen dan! 😬
Misschien gewoon wat selectiever swipen als je 800 mannen op een maand tijd liket. Of spreken die je alle 800 aan in die mate aan? Ik denk dat ik op het jaar dat ik dat gebruikte geen vierde daarvan effectief naar de juiste kant heb geswiped.

Jij bent duidelijk @Spiderman niet tegengekomen... Die weet anders wel een gesprek aan de gang te houden. Hij slaagt er zelfs in hier een volledig groepsgesprek te animeren.
@xAnyana en alle andere vrouwen, ik ben momenteel niet open voor een relatie omdat ik heb besloten om te focussen op mezelf. Maar ik ben wel beschikbaar om vriendschappelijk kennis te maken. Misschien kunnen we samen eens iets leuks doen!

Misschien gewoon wat selectiever swipen als je 800 mannen op een maand tijd liket.
Dat zijn de ontvangen likes, niet de uitgedeelde. Maar blijkbaar moet ik gewoon leren "zonder voorkennis er eens op uit te trekken" dus dan moet er niet eens een bericht gestuurd worden, behalve: "hey, zin om iets te gaan drinken?"
Of spreken die je alle 800 aan in die mate aan?
ZOT! 🤣
Ik denk dat ik op het jaar dat ik dat gebruikte geen vierde daarvan effectief naar de juiste kant heb geswiped.
Ik zit eerder aan 2%. :unsure:

Beste basis voor een goeie relatie: geen geduld hebben en geen tijd willen verspillen aan communicatie! :unsure:

Goh, het dating advies dat mannen krijgen is vaak ook in de zin van "je moet snel een date regelen! ze heeft ondertussen al 20 nieuwe matches, als je nu geen actie onderneemt, vergeet ze je!"

Ik doe het ook liever rustig aan, maar ergens blijft toch dat gevoel knagen van 'actie ondernemen, Diatonico! ze heeft al pennenvrienden genoeg!'

Je zegt het zelf, op een maand tijd heb je 400 matches... Dat als man horen is slikken, hoor. Hoe moet je daar in godsnaam tegen opboksen? Als je dan een paar maanden gaat zitten chatten heeft ze ondertussen al 1000+ andere mannen om haar aandacht af te leiden. Dan blijf ik liever weg van die apps... Goed om je zelfvertrouwen om zeep te helpen en je tijd te verspillen.

Goh, het dating advies dat mannen krijgen is vaak ook in de zin van "je moet snel een date regelen! ze heeft ondertussen al 20 nieuwe matches, als je nu geen actie onderneemt, vergeet ze je!"
Regelmatig berichten sturen IS OOK actie ondernemen.
Ik doe het ook liever rustig aan, maar ergens blijft toch dat gevoel knagen van 'actie ondernemen, Diatonico! ze heeft al pennenvrienden genoeg!'
Maar te snel is bij velen ook niet goed.
Je zegt het zelf, op een maand tijd heb je 400 matches... Dat als man horen is slikken, hoor. Hoe moet je daar in godsnaam tegen opboksen?
Door wél kwaliteit te bieden? 😬
Als je dan een paar maanden gaat zitten chatten heeft ze ondertussen al 1000+ andere mannen om haar aandacht af te leiden.
Maar de meeste van die likes zijn totaal niet interessant!
Dan blijf ik liever weg van die apps... Goed om je zelfvertrouwen om zeep te helpen en je tijd te verspillen.
Ik vrees dat dat voor bijna iedereen geldt. ☹️

@xAnyana en alle andere vrouwen, ik ben momenteel niet open voor een relatie omdat ik heb besloten om te focussen op mezelf. Maar ik ben wel beschikbaar om vriendschappelijk kennis te maken. Misschien kunnen we samen eens iets leuks doen!
Ja ik probeer momenteel ook wat aan mezelf te werken daarom dat ik nu niet actief aan het daten ben. Maar wat wil je dan precies bereiken hiermee? Vrouwen leren kennen vriendschappelijk en je ziet wel of ... ? :p

Ik zal eerlijk zijn, ik moet terugkomen op mijn vorige statement.

Flik-Flak.jpg

Elke man met dit horloge kan mij keihard krijgen. Ik ben zo geconditioneerd.

Regelmatig berichten sturen IS OOK actie ondernemen.

Maar te snel is bij velen ook niet goed.

Door wél kwaliteit te bieden? 😬

Maar de meeste van die likes zijn totaal niet interessant!

Ik vrees dat dat voor bijna iedereen geldt. ☹️

Ik schets maar hoe het aanvoelt soms.

Mijn vorige "dating" ervaring waren eerder: je komt iemand tegen op school/in het uitgaan, je ziet die geregeld en geraakt aan de praat, de vonk vliegt over, bam je bent "samen". Er was gewoon geen Tinder of Bumble dus je had alleen maar de mensen die je tegen kwam in je omgeving en het proces was allemaal veel organischer.

Nu is het gewoon een brave new world. Geen idee wat de regels nu nog zijn, of hoe je het nu eigenlijk moet aanpakken. En dat bovenop de uitdaging die daten boven de 30 sowieso al meebrengt.

En ja, wat is kwaliteit? Geen idee. Ik voldoe alleszins niet aan het alpha of beta plaatje dat Dewdrop Dazzle schetst. Niet lelijk, maar zeker geen model met perfecte kaak, symmetrisch gezicht, tandpastareclametanden, en een wasbordje. Deftige job met groeikansen, maar zeker geen 3000 netto (en ook geen masterdiploma). Geen villa, maar wel een appartementje of knus rijhuisje aan't zoeken. Geen Audi of BMW, wel ne Peugeot 308 die lekker zit en goed optrekt (ik bleef liever onder m'n budget dan per se een Audi ofzo te nemen). Dominant in bed? Soms, naargelang de stemming. Als mijn bedpartner er geen zin in heeft, is mijn goesting ook wel snel over — vrouwen die opgewonden geraken van een man die haar half verkracht zijn bij mij aan't foute adres.

Terug
Bovenaan