Of dat kan bij anderen ook overkomen als een gebrek aan smaak, identiteit of zelfvertrouwen.
Ik leid uit uw post af dat je ieder aspect nogal graag redelijk hard overpeinst. Uitstraling hebben en goed overkomen bij andere mensen is ook heel functioneel. Alleen is dat dan in een andere dimensie van waaruit jij gewoon bent om de zaken te bekijken.
Dit is de eerste keer dat ik hoor dat het 'not done' is om aan een verkoopster kledingadvies te dragen. Dat is hun job en de meesten doen dat graag. Maar vaak is het dan eerder beperkt tot 'zoek je een broek of pull ofzo?' en niet 'uhu, laten we een totale make-over doen ...'.
Dus best verfijn je eerst welke 'richting' je uit wil gaan qua stijl omdat de winkelkeuze daar ook van afhangt.
En als je in een winkel staat en wat de etalage pop draagt bevalt je volledig, moet je je ook niet schamen om ieder kledingstuk dat op die pop hangt te kopen.
Als je niemand hebt, kan je er ook zelf wat over nadenken.
- Leeftijd?
- Lichaamsbouw?
- Als je gaat werken, waar sta je in het casual - sjiek spectrum?
- Liever minimalistisch of mag het opvallend zijn?
- Beschikbaar budget?
- Hoe kleden de collega's zich (kwestie van ook niet teveel uit de toom te vallen)?
Niet iedereen heeft Ryan Gosling als vriend ... maar op dit forum zullen wel wat dandy's zitten.
Precies. Die selectie is juist de bedoeling. Een date dient om een goede match te vinden, en niet om iedere kandidaat aan de haak te kunnen slaan.
Door uw persoonlijkheid en smaak (gematigd) in de verf zetten stel je jezelf bloot. Dat kan meevallen of tegenvallen, maar blijft alleszins beter dan overkomen als een blanco blad dat geen risico's durft nemen uit schrik om afgekeurd te worden. Bij mij komt dat over als een gebrek aan zelfvertrouwen.
En een vrouw met Louis Vuitton handtas is voor mij geen 'no go'. Dat hangt volledig van het totale plaatje af.