Het grote BeyondGaming Dating topic

Als mijn partner vermist raakt, zou ik nog niet eens kunnen zeggen welke kleren hij die dag aanhad. Da's echt een blinde vlek bij mij, ik let totaal niet op kledij/accessoires, of het moet al een écht opvallend item zijn.
Hahaha, echt. Zo van die mensen die zeggen "ah, heb je nieuwe schoenen?" wat voor super powers hebben die!

Als mijn partner vermist raakt, zou ik nog niet eens kunnen zeggen welke kleren hij die dag aanhad. Da's echt een blinde vlek bij mij, ik let totaal niet op kledij/accessoires, of het moet al een écht opvallend item zijn.
En dan twintig jaar later in True Crime Belgium ‘ja, en als wij vroegen aan mevrouw wat haar partner droeg, geen antwoord, dan weet je het wel, ijskoud, ijskoud… gelukkig zit ze nu toch dertig jaar vast voor hem en die zeventien voorgaande.’

Terug on topic:

Ik stuurde een berichtje naar een vrouwelijk specimen.

- Goedemorgen.
Waarop zij stuurt: goedemorgen.

Ik antwoord: Goedemorgen, hoe gaat het.
Waarop zij zegt: sorry, ik heb het druk.

Ik heb hierbij twijfels.

Is het dan nu het moment voor de sexuele toespeling, @outsider ?

Als je al schrik hebt dat een accesoire een afknapper kan vormen, durf je dan nog wel iets anders over jezelf vertellen?
Maar dat was het originele punt helemaal niet? Origineel werd er gezegd 'koop u een mooi horloge, daar letten vrouwen op'. Dààr kwamen de reacties op.

Ik hoop dat het verschil tussen die uitspraak en 'laat toch een beetje van uw persoonlijkheid zien door uw uiterlijke keuzes/date voorstellen/conversatie' wel duidelijk is.

Hahaha, echt. Zo van die mensen die zeggen "ah, heb je nieuwe schoenen?" wat voor super powers hebben die!
Datte, ik moet al moeite doen om te onthouden dat mensen kinderen hebben en welke leeftijd die +- zijn of wat hun vakantieplannen weer waren. Laat staan dat ik schoenen, kapsel, random accesoires ga onthouden.

Horloges en Louis Vuitton tassen maken je tot de persoon die je bent en zijn een essentieel goed in de dating scene. Op deze manier laat je zien wat voor een patser je bent.

Leg ook de sleutel van je Porsche naast je bord om te laten zien hoe ver je het geschopt hebt in het leven. Koop geen Skoda of een Volkswagen, maar wel een Bimmer of andere Duitse klassebak.

Laat zeker niet weten dat je in een rijtjeshuis woont want dat is voor het plebs.

Oeff...
Ben ik even blij dat ik zelfs met veel te kleine broek en 2 verschillende sokken nog steeds goed in de markt lig.
bij meneer Myllana:oi22:

:eek2:

Yep, in 1 van uw eerste berichten sexuele connotaties maken. Altijd prijs!

En tegen meisjes die gepassioneerd zijn door paardrijden, zeggen dat paardrijden een non-sport is.

Is that you, Leonardo Di Caprio?
Beter lezen Janus !
Het bericht waar ik op reageerde ging niet over berichten maar over rl gesprek tussen KnightOfCydonia en een dame.
Als er dan iets ter sprake komt wat dubbelzinnig/voor interpretatie vatbaar ter sprake komt maar je daar gerust eens iets lachend over zeggen.

Terug on topic:

Ik stuurde een berichtje naar een vrouwelijk specimen.

- Goedemorgen.
Waarop zij stuurt: goedemorgen.

Ik antwoord: Goedemorgen, hoe gaat het.
Waarop zij zegt: sorry, ik heb het druk.

Ik heb hierbij twijfels.

Is het dan nu het moment voor de sexuele toespeling, @outsider ?
Beter lezen janus, ik gaf commentaar op een gesprek tijdens een date niet over berichtjes.

Wat jou betreft, stop met die "goeiemorgen" en "goeieavond' berichtjes. brengt niks bij.
Concentreer je op irl ontmoetingen en stem je berichtjes daarop af.

Wat jou betreft, stop met die "goeiemorgen" en "goeieavond' berichtjes. brengt niks bij.
Concentreer je op irl ontmoetingen en stem je berichtjes daarop af.
🤣 Ik vond dat dan weer keischattig vroeger als er naar een date toe wordt gewerkt en er "goeiemorgen, lekker geslapen?" Of "slaap lekker en sweet dreams!" Werd gestuurd. Daarmee zeg je nog net niet letterlijk: "jij bent het eerste en laatste waar ik aan denk".

disclaimer: dat is natuurlijk wanneer er al duidelijk een klik is, niet na 1 Tinder gesprekje van 5 berichten. :unsure:

En tegen meisjes die gepassioneerd zijn door paardrijden, zeggen dat paardrijden een non-sport is.
'k Denk idd niet dat outsider beseft hoe die paardenmeisjes zijn. Die worden echt giftig hé, als je dat soort dingen zegt. Dat is niet van "amai die gast zei iets prikkelends!", die haten u voor de rest van uw leven en lichten al hun paardenvriendinnetjes in over u. Misschien zwerft er wel ergens zo'n lijst rond.

Horloges en Louis Vuitton tassen maken je tot de persoon die je bent en zijn een essentieel goed in de dating scene. Op deze manier laat je zien wat voor een patser je bent.

Leg ook de sleutel van je Porsche naast je bord om te laten zien hoe ver je het geschopt hebt in het leven. Koop geen Skoda of een Volkswagen, maar wel een Bimmer of andere Duitse klassebak.

Laat zeker niet weten dat je in een rijtjeshuis woont want dat is voor het plebs.
En vergeet ondertussen je fietsspelden niet van je broek te halen.

Als een type handtas al onmiddellijk en 'no go' kan betekenen is het niet moeilijk dat je niet aan een lief geraakt.

Persoonlijk zal het soort handtas voor mij geen oordeel vormen. Of dat er eentje uit de Zara is of eentje van Hermes.... Maar een exclusief exemplaar is meeste wel een conversation piece.

'amai, jij hebt een Chanel/LV/whatever op de kop kunnen tikken?'

Meestal volgt dan een interessant verhaal: is een erfstuk / een vintage vondst tijdens een citytrip / ...
Ik moet vooral buitenkomen. Mensen ontmoeten. Dan zal die handtas 't verschil niet maken.

Online toestanden vind ik moeilijker. Dat ligt dan vooral aan 't feit dat ik mezelf als één of andere alien beschouw (als in weerzinwekkend).

Ik ben principieel wel tegen merken. Ja, ik maak er ook gebruik van maar da's natuurlijk niet zo moeilijk als de voedingsindustrie in handen is van een 6-tal monsterconcerns. Net zoals merken/zaken waar je vooral voor het labeltje/de naam betaalt. Monsterwinsten maken op kap van een ander. Of tegenwoordig de energieconcerns. Die halen de mensen hun portefeuilles door de citroenpers. Helaas kan je niet zonder elektriciteit (of gas,... indien men daar gebruik van maakt).
Ik bestel af en toe iets via Bol maar wel dik tegen m'n zin. Laat staan Amazon. Moderne slavernij, zeker in Amerika. Terwijl ze woekerwinsten maken. Ik prefereer Belgische webshops maar vaak zijn .be's toch afkomstig van Nederlandse bedrijven. Helaas. En ja, ik kijk ook naar de goedkoop want zonder inkomsten is dat wel een belangrijke factor. Helaas.

Wacht, ik ga er nog een schepje bovenop doen. Marketing, pure manipulatie op basis van uitbuiting van psychologische zwaktes/principes om toch maar zoveel mogelijk geld af te troggelen en dan meestal nog voor die megaconcerns die sowieso al woekerwinsten maken. Die vallen ook al af.
Ik zal diegene in de marketing standaard vragen "Hoe manipuleer je mensen zodat je hen nog meer geld uit hun zakken kunt kloppen?"

En dit geldt omgekeerd ook eigenlijk. Die goedkope winkels zoals de Primark en dergelijke. Soit.

Ik heb duidlelijk een gedacht over deze aspecten. Of ze correct zijn? Korreltje zout I guess maar bon. Je snapt m'n punt wel. Ik hou meer van een soort fair play maar ik zie die niet hoor. Ik zou graag hebben dat de megaconcerns/lobbyisten minder macht zouden hebben en dat iedere schakel toch op z'n minst z'n deel krijgt om te leven. Yep, LEVEN, niet OVERleven (en zelfs dan). Dan geniet je 't respect van mij. Als je ervoor zorgt dat iedereen een aandeel kan krijgen waarmee ze een waardig bestaan kunnen leiden. Zowel persoonlijk (uitstapjes of andere extraatjes) als professioneel (investeren zonder al te veel risico's bijvoorbeeld (cfr. landbouwers die verplicht worden te investeren en het zo al bijzonder moeilijk hebben).

Als ik nu nog moet nuanceren in dit verhaal, nja, dan krijg je mogelijks een boek te lezen. Sowieso ongewenst en zeker op zondag denk ik.

Dit gezegd zijnde ben ik eigenlijk bijna 10 jaar weg van de dating-scene, en op het eerste zicht is er door Tinder en consoorten blijkbaar vrij veel veranderd in die tijd.
Dus zou ik hier misschien beter wegblijven want het blijft bij wat snarky comments.

Maar het is een te entertainend topic :)

Echt he :lol:

Of dat kan bij anderen ook overkomen als een gebrek aan smaak, identiteit of zelfvertrouwen.

Ik leid uit uw post af dat je ieder aspect nogal graag redelijk hard overpeinst. Uitstraling hebben en goed overkomen bij andere mensen is ook heel functioneel. Alleen is dat dan in een andere dimensie van waaruit jij gewoon bent om de zaken te bekijken.

Dit is de eerste keer dat ik hoor dat het 'not done' is om aan een verkoopster kledingadvies te dragen. Dat is hun job en de meesten doen dat graag. Maar vaak is het dan eerder beperkt tot 'zoek je een broek of pull ofzo?' en niet 'uhu, laten we een totale make-over doen ...'.
Dus best verfijn je eerst welke 'richting' je uit wil gaan qua stijl omdat de winkelkeuze daar ook van afhangt.

En als je in een winkel staat en wat de etalage pop draagt bevalt je volledig, moet je je ook niet schamen om ieder kledingstuk dat op die pop hangt te kopen.

Als je niemand hebt, kan je er ook zelf wat over nadenken.
- Leeftijd?
- Lichaamsbouw?
- Als je gaat werken, waar sta je in het casual - sjiek spectrum?
- Liever minimalistisch of mag het opvallend zijn?
- Beschikbaar budget?
- Hoe kleden de collega's zich (kwestie van ook niet teveel uit de toom te vallen)?

Niet iedereen heeft Ryan Gosling als vriend ... maar op dit forum zullen wel wat dandy's zitten.
iu

Precies. Die selectie is juist de bedoeling. Een date dient om een goede match te vinden, en niet om iedere kandidaat aan de haak te kunnen slaan.
Door uw persoonlijkheid en smaak (gematigd) in de verf zetten stel je jezelf bloot. Dat kan meevallen of tegenvallen, maar blijft alleszins beter dan overkomen als een blanco blad dat geen risico's durft nemen uit schrik om afgekeurd te worden. Bij mij komt dat over als een gebrek aan zelfvertrouwen.

En een vrouw met Louis Vuitton handtas is voor mij geen 'no go'. Dat hangt volledig van het totale plaatje af.
Dit is al genuanceerder en lijkt me wel passend met praktische tips.
Ik geef mezelf wel vaak bloot maar dan niet op basis van materiele zaken denk ik dan. Ik ben heel open en zou over alles praten. Als iemand mij vraagt of een kledingstuk mooi is, dan haal ik m'n schouders op. Misschien ga ik eerder op basis van 't gevoel af maar je zou kunnen stellen dat ik geen smaak heb. Of dat het meestal één pot nat is voor mij.

Zelfvertrouwen is sowieso een issue, nu iets beter maar het blijft me wel parten spelen. Tenzij m'n principes geraakt worden. Dan kan je wel reactie verwachten maar als het er existentieel niks toe doet en het zorgt niet voor mentale/fysieke schade? Dan maakt het mij weinig uit. Dan kan je me besluiteloos of onverschillig noemen maar da's vaak gewoon omdat het gegeven weinig uitmaakt omdat het geen fundamenteel verschil zal maken.

Kijk, mogelijks meer on-topic. Stel, iemand heeft hogere verwachtingen in de erotische sfeer. Dan wil ik heel graag dat het aangehaald wordt om erover te praten. Want dan wordt actief bekeken hoe die noden ingevuld kunnen worden. Maar vul die noden a.u.b. niet in achter m'n rug. Dat is voor mij een fundamenteel verschil. Die communicatie. Die vind ik hyperbelangrijk en als iemand iets achter m'n rug zou doen, dan wijs ik enkel nog naar de deur. 't Is nu iets seksueel wat ik naar voor breng maar 't is wel een heel belangrijk aspect en het komt ook vaak terug als onderwerp.
Da's dan probleem => communicatie => oplossing (kan evengoed stopzetten relatie zijn) maar die communicatie is wel een heel essentiële factor.

Het totale plaatje, inderdaad, die nuance vergeet ik soms. Zoals je merkt denk ik zwart-wit en vergeet ik soms de grijze tinten.

M'n punt is iet of wat zoals @Mulan vermelde. Als ik iets duur aanschaf moet het een functie hebben. M'n smartphone was heel duur maar da's een investering voor langere termijn (hopelijk). Het is een functionele investering. Niet omdat er een labetlje aan hangt maar omdat ik wil dat het lang meegaat. Een laptop is 't zelfde. M'n workstation was duur maar ondertussen gaat dat ding wel al vele jaren mee. Ok, mogelijks komt het einde in zicht maar het was een weloverwogen investering. Als het enkel voor 't merk/labeltje is, nja, daar is de deur.

Eerlijk waar @Mulan, daar heb je 💯% gelijk in. Ik ben van nature een overdenker van de ergste soort als ik op m'n eentje ben. 🤯

Wat ik ergens nog het meeste "mis" in een relatie, toch zeker bij m'n laatste ex, was dat die het vermogen had om met een eenvoudige knuffel mij al die overbodige gedachten te laten varen. Bij kameraden/familie lukt dat ook nog (maar minder). Op m'n eentje? 🤯 Denk vooral dat de corona-jaren me op dat vlak géén goed gedaan hebben: single, verdomd eenzame job, en bijna altijd alleen thuis.

Je bedoelt géén ding meer is? :p.
Het vervelende voor mij is dat we zijn beginnen sturen in Messenger, en ik ben een WhatsApp mens blijkbaar... ze vond het gesprek al stilvallen in Messenger, maar dat is mede omdat ik dat niet zo vaak open doe, zeker niet wanneer ik het drukker heb. 🤷‍♂️
Die knuffel is wat ik echt heel graag zou willen. Even rust in m'n hoofd.

🤣 Ik vond dat dan weer keischattig vroeger als er naar een date toe wordt gewerkt en er "goeiemorgen, lekker geslapen?" Of "slaap lekker en sweet dreams!" Werd gestuurd. Daarmee zeg je nog net niet letterlijk: "jij bent het eerste en laatste waar ik aan denk".

disclaimer: dat is natuurlijk wanneer er al duidelijk een klik is, niet na 1 Tinder gesprekje van 5 berichten. :unsure:
Ik vond dat zo vervelend, moet je daar gaan goeiemorgeren en die conversatie stagneert dan na ‘zo blij met mijn driedubbele koffie’ of iets.

@Screw2020 Jij komt zo gewoon (in positieve zin) over, er moeten er toch echt wel zijn die jou willen knuffelen? Zei iemand hier ook niet dat je er dan ook nog gewoon ‘normaal’ uitziet? Ga eens iets drinken met Mulan, niet zozeer voor de romance maar voor een goed gesprek en zien welk advies.

Ik moet vooral buitenkomen. Mensen ontmoeten. Dan zal die handtas 't verschil niet maken.

Online toestanden vind ik moeilijker. Dat ligt dan vooral aan 't feit dat ik mezelf als één of andere alien beschouw (als in weerzinwekkend).

Ik ben principieel wel tegen merken. Ja, ik maak er ook gebruik van maar da's natuurlijk niet zo moeilijk als de voedingsindustrie in handen is van een 6-tal monsterconcerns. Net zoals merken/zaken waar je vooral voor het labeltje/de naam betaalt. Monsterwinsten maken op kap van een ander. Of tegenwoordig de energieconcerns. Die halen de mensen hun portefeuilles door de citroenpers. Helaas kan je niet zonder elektriciteit (of gas,... indien men daar gebruik van maakt).
Ik bestel af en toe iets via Bol maar wel dik tegen m'n zin. Laat staan Amazon. Moderne slavernij, zeker in Amerika. Terwijl ze woekerwinsten maken. Ik prefereer Belgische webshops maar vaak zijn .be's toch afkomstig van Nederlandse bedrijven. Helaas. En ja, ik kijk ook naar de goedkoop want zonder inkomsten is dat wel een belangrijke factor. Helaas.

Wacht, ik ga er nog een schepje bovenop doen. Marketing, pure manipulatie op basis van uitbuiting van psychologische zwaktes/principes om toch maar zoveel mogelijk geld af te troggelen en dan meestal nog voor die megaconcerns die sowieso al woekerwinsten maken. Die vallen ook al af.
Ik zal diegene in de marketing standaard vragen "Hoe manipuleer je mensen zodat je hen nog meer geld uit hun zakken kunt kloppen?"

En dit geldt omgekeerd ook eigenlijk. Die goedkope winkels zoals de Primark en dergelijke. Soit.

Ik heb duidlelijk een gedacht over deze aspecten. Of ze correct zijn? Korreltje zout I guess maar bon. Je snapt m'n punt wel. Ik hou meer van een soort fair play maar ik zie die niet hoor. Ik zou graag hebben dat de megaconcerns/lobbyisten minder macht zouden hebben en dat iedere schakel toch op z'n minst z'n deel krijgt om te leven. Yep, LEVEN, niet OVERleven (en zelfs dan). Dan geniet je 't respect van mij. Als je ervoor zorgt dat iedereen een aandeel kan krijgen waarmee ze een waardig bestaan kunnen leiden. Zowel persoonlijk (uitstapjes of andere extraatjes) als professioneel (investeren zonder al te veel risico's bijvoorbeeld (cfr. landbouwers die verplicht worden te investeren en het zo al bijzonder moeilijk hebben).

Als ik nu nog moet nuanceren in dit verhaal, nja, dan krijg je mogelijks een boek te lezen. Sowieso ongewenst en zeker op zondag denk ik.
Ik krijg nu al medelijden met het meisje dat op je date verschijnt met een handtas van LV.

Terug
Bovenaan