Het grote BeyondGaming Dating topic

Zo lang men daar geen inzicht in heeft of wil in hebben zal er gewoon niks veranderen. Zorg eerst dat je zelf mentaal de zaken op orde hebt vooralleer je er de gedachtengang van een partner wil bij gooien.
Je slaat absoluut de nagel bij de kop, maar als mensen niet beseffen dat ze fundamentele fouten hebben die diepere relaties onmogelijk maken, kan je hen moeilijk verwijten dat ze daar niet eerst aan werken.

Maar er zijn absoluut enorm veel mensen die "je kan een ander pas gelukkig maken als je zelf gelukkig bent" niet toepassen, vaak ook bewust. Klassieke rebound is zo eentje: als ik een relatie/poeperke voor 1 nacht/whatever heb, DAN zal ik gelukkig worden.
Da's wel een serieuze opdracht voor een ander natuurlijk...

Maar er zijn absoluut enorm veel mensen die "je kan een ander pas gelukkig maken als je zelf gelukkig bent" niet toepassen, vaak ook bewust. Klassieke rebound is zo eentje: als ik een relatie/poeperke voor 1 nacht/whatever heb, DAN zal ik gelukkig worden.
Da's wel een serieuze opdracht voor een ander natuurlijk...
Moh, ik zie hier gelijkenissen met mijn ex. Logisch dat ik die rol niet kan invullen, dat is een onmogelijke opdracht. Het is zo cliché maar geluk ligt bij uzelf. Anderen zorgen vooral voor een kader waarin het beter/moeilijker gaat. Extreme situaties buiten beschouwing gelaten.

😜
Nog voor de eerste date, tijdens het sms'en lijkt me hiervoor het ideale moment. Je wil toch weten of je op dezelfde golflengte zit, niet?
De beste manier is gewoon zelf beginnen. Het ijs breken, weet je wel. En vrouwen houden van mannen die in touch zijn met hun emotionele kant.

Dus maak een uitgebreide sms waarin je vertelt dat je graag voor leeftijd x getrouwd zou zijn, wat je op je trouw gaat dragen en wat voor feest je wil, hoe je de huwelijksreis ziet, waar je nadien wil wonen, hoeveel kinderen je wil (+punt als je al hebt nagedacht over namen), of je zelf carrière wil maken en zij dus al dan niet full time kan blijven werken als de kids er zijn.

Gedetailleerd genoeg, want vrouwen houden van een man die direct is en weet wat hij wil.
En als je zelf heel open bent, gaat zij zeker volgen. En zo leer je elkaar dan ook echt goed kennen.
Zo fout. Stuur anders ineens een persoonlijkheidstest door via WhatsApp. Casual talk via texting is meer dan voldoende... klikt dat dan spreek je af en leer je mekaar beter kennen. De diepere gesprekken doe je face-to-face.

Edit: waarschijnlijk was je ironisch :)

Laatst bewerkt:
😜

Zo fout. Stuur anders ineens een persoonlijkheidstest door via WhatsApp. Casual talk via texting is meer dan voldoende... klikt dat dan spreek je af en leer je mekaar beter kennen. De diepere gesprekken doe je face-to-face.
Een persoonlijkheidstest voor het daten, is dat niet gewoon wat ze in blind getrouwd doen?

Niet benadelen? Als iemand die Louis Vuitton draagt is er wel een nadeel want da's meteen een 'nope'. Anderzijds is het wel een voordeel omdat het de selectie vergemakkelijkt. Net zoals roken. Absolute no-go. Drinken is afhankelijk van de context.
Als je bijv. niet wakker ligt dat er nodeloos een ziekenwagen gebeld moet worden omdat je (half) comateus bent door je ladderzat te zuipen, nja, dan is dat voor mij een probleem.
Maar, nja roken zal wel een no-go blijven. Ik ben nu aan 't bedenken of iemand met een LV effectief geen kans zou krijgen. Beter voor hen want dan zitten ze niet met mij opgescheept.
Als een type handtas al onmiddellijk en 'no go' kan betekenen is het niet moeilijk dat je niet aan een lief geraakt.

Persoonlijk zal het soort handtas voor mij geen oordeel vormen. Of dat er eentje uit de Zara is of eentje van Hermes.... Maar een exclusief exemplaar is meeste wel een conversation piece.

'amai, jij hebt een Chanel/LV/whatever op de kop kunnen tikken?'

Meestal volgt dan een interessant verhaal: is een erfstuk / een vintage vondst tijdens een citytrip / ...

Hoe noemde Einstein dat ook al weer, hetzelfde doen en een andere uitkomst verwachten?
Weet niet of het van Einstein is, maar dat is de definitie van gek zijn.
"The definition of insanity is doing the same over and over and expecting different results"

Einstein heeft dat inderdaad nooit gezegd.
Ik weet niet meer 100% hoe het zat, maar komt origineel uit 1 of ander boek, en een journalist heeft dat per abuis gequote met Einstein. Hij is toen zelf nog alles gaan uitspitten om het recht te zetten (dat was nog eens journalistieke integriteit 💪).

"The definition of insanity is doing the same over and over and expecting different results"

Einstein heeft dat inderdaad nooit gezegd.
Ik weet niet meer 100% hoe het zat, maar komt origineel uit 1 of ander boek, en een journalist heeft dat per abuis gequote met Einstein. Hij is toen zelf nog alles gaan uitspitten om het recht te zetten (dat was nog eens journalistieke integriteit 💪).
Ochja, het is in ieder geval een quote die bekend geworden is door die ganse heisa. Veder ga ik mijn gelijk niet proberen in te halen hoor, dat zou net quote kracht bij zetten. Gelijk proberen halen op internet, waanzin is het.

Handtassen, horloges, Skoda of BMW,.. zeggen me niks tijdens een date.
Die fase ben ik wel voorbij.
Laatste relatie was met een vrouw met Skoda Rapid, rijhuisje. Schat van een vrouw, vaste job, geen tralala. Prima zo toch?

Die Skoda kan een Superb zijn full option met tankkaart via lease , terwijl die BMW een 1-reeks is vanop 2e hands.
Of omgekeerd.
Handtassen let ik zelfs niet op? Ik ken trouwens niet veel mannen die zich de handtas herinneren van een vrouw na een date. Eigenlijk geen.

Ik heb laatste berichten hier zowat gelezen en het materiële bij het daten stoort me wel een beetje. Maar dat zal wel eigen zijn aan IG, en gewoon ook omdat dat nu eenmaal voor veel mensen belangrijk is zeker ?
Pas op, ook nog meegemaakt: “ waarom rij je met een VW en geen Audi?”. Tja, omdat ik die VW liever zag en die meer waar voor zijn geld was?

Het is niet omdat je iets niet doet of niet koopt, dat je het niet kan kopen, velen vergeten dat,

Handtassen, horloges, Skoda of BMW,.. zeggen me niks tijdens een date.
Die fase ben ik wel voorbij.
Laatste relatie was met een vrouw met Skoda Rapid, rijhuisje. Schat van een vrouw, vaste job, geen tralala. Prima zo toch?

Die Skoda kan een Superb zijn full option met tankkaart via lease , terwijl die BMW een 1-reeks is vanop 2e hands.
Of omgekeerd.
Handtassen let ik zelfs niet op? Ik ken trouwens niet veel mannen die zich de handtas herinneren van een vrouw na een date. Eigenlijk geen.

Ik heb laatste berichten hier zowat gelezen en het materiële bij het daten stoort me wel een beetje. Maar dat zal wel eigen zijn aan IG, en gewoon ook omdat dat nu eenmaal voor veel mensen belangrijk is zeker ?
Pas op, ook nog meegemaakt: “ waarom rij je met een VW en geen Audi?”. Tja, omdat ik die VW liever zag en die meer waar voor zijn geld was?

Het is niet omdat je iets niet doet of niet koopt, dat je het niet kan kopen, velen vergeten dat,
Ik vind investeren in materiële zaken net eerder een red flag. :unsure:

Als iemand meer dan 50.000 km rijdt per jaar en daarom investeert in een dure auto omdat die vlotter rijdt en meer luxe biedt, heb ik daar zeker begrip voor. Ik ga dus niemand afschieten OMDAT die een dure auto heeft.
Maar als iemand met een normaal inkomen toekomt in een dure eigen auto, enkel merkkledij draagt hoewel die nooit klantencontact heeft, pronkt met een duur horloge, de laatste iPhone,... Dan kan ik 100% zeker zijn dat we geen toekomst samen in een relatie zullen hebben wegens onverenigbare verschillen in financiële prioriteiten.

Niks van horloge of oorbellen aanhebben is ook een smaak.
Of dat kan bij anderen ook overkomen als een gebrek aan smaak, identiteit of zelfvertrouwen.

Ik ken niet echt iemand die mij stijladvies kan geven aka niemand die me echt kent ofwel niemand waarvan ik weet dat ze hiermee bezig zijn. Of neen, ik heb het wel aan een paar mensen gevraagd omdat ik de impressie had dat ze wel weten wat ze doen in deze context maar die wouden niet helpen.
Ik heb ook al vaker gedacht om gewoon random iemand van de winkel aan te spreken en te vragen welke dingen ze me zien dragen. Maar blijkbaar is dat not-done ofzo. Als ik het bekijk zie ik de hulpvraag aan iemand die er hopelijk dan wel verstand van heeft maar nja. Soit. Dat stuk snap het niet. Ik sta nogal sceptisch tegenover verkopers maar in een kledingwinkel veronderstel ik dat ze wel het nodige inzicht hebben.
Dan denk ik "Ik ben geholpen en de ander is blij dat ze haar kennis en kunde heeft kunnen gebruiken" maar da's een bizarre redenering?

Ik probeer dingen openminded te benaderen maar da's nogal moeilijk als ik ervan uitga dat de ASS-hypothese klopt. Da's hoe mijn brein in principe werkt. Functioneel/niet-functioneel. Daar gaat het dus mis als als de patronen niet kloppen. Wat bij de één werkt, werkt niet bij de ander wat veel stof tot nadenken kan opleveren maar praktisch kom ik niet verder. Mogelijks door een gebrek aan een eigen identiteit? Al heb ik concepten waar ik heel strikt in ben (zoals m'n principes) maar ben ik vrij onverschillig op een aantal zaken die voor de meerderheid misschien wel 'gevoeliger' liggen. Mijn redenering is dan vaak. Kan iets kwaad? Doe het dan niet. Kan het op zich geen kwaad/het veroorzaakt geen schade? Be my guest. Als het geen fundamenteel verschil maakt, dan maakt het me vaak niet uit. Plus, heel veel zaken zijn gewoon contextafhankelijk dus de ene context is de andere niet waardoor ik geen uitgesproken mening wens te hebben indien de juiste data niet gekend zijn. Soit, hier kan ik nog even over verdergaan denk ik.
Ik leid uit uw post af dat je ieder aspect nogal graag redelijk hard overpeinst. Uitstraling hebben en goed overkomen bij andere mensen is ook heel functioneel. Alleen is dat dan in een andere dimensie van waaruit jij gewoon bent om de zaken te bekijken.

Dit is de eerste keer dat ik hoor dat het 'not done' is om aan een verkoopster kledingadvies te dragen. Dat is hun job en de meesten doen dat graag. Maar vaak is het dan eerder beperkt tot 'zoek je een broek of pull ofzo?' en niet 'uhu, laten we een totale make-over doen ...'.
Dus best verfijn je eerst welke 'richting' je uit wil gaan qua stijl omdat de winkelkeuze daar ook van afhangt.

En als je in een winkel staat en wat de etalage pop draagt bevalt je volledig, moet je je ook niet schamen om ieder kledingstuk dat op die pop hangt te kopen.

Als je niemand hebt, kan je er ook zelf wat over nadenken.
- Leeftijd?
- Lichaamsbouw?
- Als je gaat werken, waar sta je in het casual - sjiek spectrum?
- Liever minimalistisch of mag het opvallend zijn?
- Beschikbaar budget?
- Hoe kleden de collega's zich (kwestie van ook niet teveel uit de toom te vallen)?

Niet iedereen heeft Ryan Gosling als vriend ... maar op dit forum zullen wel wat dandy's zitten.
iu

Niet benadelen? Als iemand die Louis Vuitton draagt is er wel een nadeel want da's meteen een 'nope'. Anderzijds is het wel een voordeel omdat het de selectie vergemakkelijkt. Net zoals roken. Absolute no-go. Drinken is afhankelijk van de context.
Als je bijv. niet wakker ligt dat er nodeloos een ziekenwagen gebeld moet worden omdat je (half) comateus bent door je ladderzat te zuipen, nja, dan is dat voor mij een probleem.
Maar, nja roken zal wel een no-go blijven. Ik ben nu aan 't bedenken of iemand met een LV effectief geen kans zou krijgen. Beter voor hen want dan zitten ze niet met mij opgescheept.
Precies. Die selectie is juist de bedoeling. Een date dient om een goede match te vinden, en niet om iedere kandidaat aan de haak te kunnen slaan.
Door uw persoonlijkheid en smaak (gematigd) in de verf zetten stel je jezelf bloot. Dat kan meevallen of tegenvallen, maar blijft alleszins beter dan overkomen als een blanco blad dat geen risico's durft nemen uit schrik om afgekeurd te worden. Bij mij komt dat over als een gebrek aan zelfvertrouwen.

En een vrouw met Louis Vuitton handtas is voor mij geen 'no go'. Dat hangt volledig van het totale plaatje af.

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien deze thread eens opsplitsen tussen mensen die het nog enigszins luchtig en tof willen houden én écht praktijkadvies kunnen gebruiken, versus mensen die het enkel digitaal of theoretisch in hun eigen hoofd benaderen.

Soit, ik ben ook een overdenker maar probeer het wat los te laten, zeker nu het op het werk terug oké verloopt (blijf voor mezelf wel langzaam uitkijken naar alternatieven op dat vlak). Dus vrijdagavond een gewone leuke date (ja, die van de anekdote van de wagens/paardrijden/buikspieren/vallende sterren). Minpunt voor mij was dat ze wat stiller/introverter was, maar ze was ook moe van haar werkdag (gegeven haar job begrijpelijk) dus ja... ik ben dan eigenlijk nog steeds "benieuwd" om die wat beter te leren kennen.

Persoonlijk dacht ik eerst van: oké daar is géén/onvoldoende interesse langs haar kant, desondanks toch nog een paar luchtige berichtjes heen en weer en niet iedereen stuurt/schrijft mini-epistels zoals ik. Zelf mijn communicatie ook bewust op haar niveau gehouden, dan maar.

Het cliché-advies is dat er een ideaal moment zou zijn om iemand mee te vragen voor een tweede date, niet te snel ("wanhopig") maar ook niet te traag ("ongeïnteresseerd"), ergens geloof ik daar niet in... maar zowel zij als ik hadden een volgeboekt weekend & ik zit volgend weekend helaas in de Ardennen (groepsreisje) ... Plus 's maandags (boks)bootcamp in de agenda staan, dinsdag nog een andere first date in de agenda - omdat ik vorige maand(en) iets te veel geannuleerde eerste dates had, gewoon de "rem" losgelaten om meerdere first dates te plannen zolang er welteverstaan niets "meer" gebeurd (als in een leuke vervolgdate), toch nog "conservatief" op dat vlak eigenlijk (ook een stuk uit zelfbescherming) - ...

En woensdag die vierde coronaprik waarvan ik vrees gegarandeerd 2 dagen ziek ga zijn... Dus zou ook al het geluk moeten hebben dat haar vrijdag nog vrij zou zijn of dat ik donderdag niks last heb. Lijkt me ook geen goed signaal te communiceren dat ik die ga annuleren voor een date.

Maar maandag is ze ook nog eens jarig, en is haar dag ook volgeboekt logischerwijs, dus ja... ik wou sowieso wachten tot na haar verjaardag om het te vragen, maar dan zijn we al 4-5 dagen na de eerste date met enkel wat luchtige berichtjes heen en weer, ergens ideaal denk ik dan want te heavy is ook niet gezond, maar wil wel nog enige interesse tonen ook (want ik was haar eigenlijk al bijna "kwijt" omdat de laatste week door drukte [werk] aan mijn kant het gesprek wat stil viel, ook een beetje omdat ik zelf geen frequente stuurder ben, en er al een date in de agenda stond) ...

Vandaag nog vragen of laten weten dat ik haar nog eens wil zien?
Morgen verdrinkt dat berichtje ongetwijfeld tussen honderden verjaardagwensen. Dinsdag mogelijks ook nog... En bijna een week later vragen om in de herfstvakantie iets te gaan doen... voelt als "te laat" of toch minstens "geen prioriteit, maar ik wil u 'ooit' nog wel zien."

Of zijn er hier mensen met "succesverhalen" waar er veel meer tijd tussen de eerste en tweede dates zat? Iets met het cliché van het ijzer smeden wanneer het heet is... De overmatige planner in mij wou eigenlijk kijken of er nog tickets vrij zijn voor een lokale comedy voorstelling vrijdag (gemeenschappelijke interesse), maar dat lijkt me dan weer er over... heb nog wel tickets voor iets eind november, maar dat is ook nog wel eventjes.

Vandaag nog vragen of laten weten dat ik haar nog eens wil zien?
Morgen verdrinkt dat berichtje ongetwijfeld tussen honderden verjaardagwensen. Dinsdag mogelijks ook nog... En bijna een week later vragen om in de herfstvakantie iets te gaan doen... voelt als "te laat" of toch minstens "geen prioriteit, maar ik wil u 'ooit' nog wel zien."

Gewoon sturen!
Iets à la 'Hela, gelukkige verjaardag voor morgen! Zin om binnenkort/in de herfstvakantie nog eens af te spreken?'

edit: ik mag toch hopen dat zowel zij als jij ondertussen al op een leeftijd zijn gekomen dat x-aantal tijd tussen berichten laten nog een ding is.

edit 2: géén ding meer is dus. :unsure:

Laatst bewerkt:
@KnightOfCydonia wel grappig om te lezen dat je het liever luchtig houdt om dan een complete analyse te zien verschijnen over het beste moment om iemand op een 2de date mee te vragen. 😁

Eerlijk waar @Mulan, daar heb je 💯% gelijk in. Ik ben van nature een overdenker van de ergste soort als ik op m'n eentje ben. 🤯

Wat ik ergens nog het meeste "mis" in een relatie, toch zeker bij m'n laatste ex, was dat die het vermogen had om met een eenvoudige knuffel mij al die overbodige gedachten te laten varen. Bij kameraden/familie lukt dat ook nog (maar minder). Op m'n eentje? 🤯 Denk vooral dat de corona-jaren me op dat vlak géén goed gedaan hebben: single, verdomd eenzame job, en bijna altijd alleen thuis.

edit: ik mag toch hopen dat zowel zij als jij ondertussen al op een leeftijd zijn gekomen dat x-aantal tijd tussen berichten laten nog een ding is.

Je bedoelt géén ding meer is? :-P.
Het vervelende voor mij is dat we zijn beginnen sturen in Messenger, en ik ben een WhatsApp mens blijkbaar... ze vond het gesprek al stilvallen in Messenger, maar dat is mede omdat ik dat niet zo vaak open doe, zeker niet wanneer ik het drukker heb. 🤷‍♂️

Of dat kan bij anderen ook overkomen als een gebrek aan smaak, identiteit of zelfvertrouwen.
Maar dat geldt voor alles wat je zegt of doet. Lijkt me dat het risico dan kleiner is als je geen horloge draagt, iets dat het merendeel van de bevolking niets (meer) zegt, aangezien het functionele grotendeels is vervangen. Wie het wel nog draagt is dan in veel gevallen een bron van spot voor de "echte" kenners, want het is een fashion watch, te groot, te klein, te duur, te goedkoop, ...

Oorbellen, goh, het feit dat ik daar als man al amper een mening over kan vormen buiten "als ze te hard opvallen scheelt er iets", lijkt me daar ook wel relevant.

Het lijkt me niet echt een probleem om, als iemand die niet wakker ligt van dit soort "accessoires", minder succes te hebben bij wie dat belangrijk vindt.

Iets à la 'Hela, gelukkige verjaardag voor morgen! Zin om binnenkort/in de herfstvakantie nog eens af te spreken?'

Een concrete dag en uur voorstellen is ook wel goed.
Aan de reactie merk je dan normaal wel of de andere persoon veel zin heeft om af te spreken.
Zelfde bij vriendschappen trouwens.

Doorgaans krijg je dan een
- Dat past niet maar dag x wel
- Dan kan ik niet zonder tegenvoorstel of "een andere keer"

Doordat het om 1 specifiek moment gaat ipv periode / algemeen geeft het een iets makkelijkere uitweg voor mensen die moeite hebben om daarin duidelijk te zijn.

En terwijl ik dit schrijf besef ik dat dit bv. niet van toepassing was op Spiderman die een andere keer zei maar wel nog wou afspreken.
Zoiets zal dus nooit algemeen kloppen maar naar mijn ervaring geeft het toch een goed idee.

Terug
Bovenaan